[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Ynt: [Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Rasim Öztürk' Alıntı:
Ben böyle yapamıyorum her zaman, çoğu hobi gönüllüsünün de yapabildiğini sanmıyorum. v922 6 kanal bir mikro model. Motor bir yerden sonra bayılıyor olabilir, kuyruk ani manevralarda kaçırıyor olabilir veya başka sıkıntıları olabilir. Ama youtube'a girelim, bu heli ile de neler neler yapabilenler var. Şimdi biz o tip hareketleri yapamıyoruz diye bunun üstü modelleri hiçbir zaman "hak edemeyecek" miyiz?

Bu hobiye işte kararınca bir para ayırıyorum. Bu hayatın akışına göre zaman zaman azalıyor zaman zaman artıyor. Elimdeki modelleri ne kadar çok kırarsam, ne kadar çok masraf çıkarırsam ileriye dönük planlarımı o kadar öteliyorum. Ne kadar işler yolunda giderse "gönlümden geçen" bir başka modeli o kadar erken alabiliyorum. Bu aralar örneğin, mcpx bl ye 1 kanopi, 1 skid, 2 kuyruk, 1 frame aldım 140 liraya yakın tuttu... Gaui ye bir esc aldım en azından 60-70 lira o tuttu... Planlar ötelendi :) Hak etme olarak değerlendirirsek çoğu modelcinin v911 veya v922 v977 bandında kalması lazımdı.

Kesinlikle +1 diyorum. Bazı arkadaşlarım var 4-5 kez geniş geniş alan turu atıyor bir sekiz çiziyor oh diyor hareket yapmak umrunda bile değil. Kullanıma göre değişir Rasim' e son derece katılıyorum.
 
Ynt: Ynt: [Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Rasim Öztürk' Alıntı:
Ben böyle yapamıyorum her zaman, çoğu hobi gönüllüsünün de yapabildiğini sanmıyorum. v922 6 kanal bir mikro model. Motor bir yerden sonra bayılıyor olabilir, kuyruk ani manevralarda kaçırıyor olabilir veya başka sıkıntıları olabilir. Ama youtube'a girelim, bu heli ile de neler neler yapabilenler var. Şimdi biz o tip hareketleri yapamıyoruz diye bunun üstü modelleri hiçbir zaman "hak edemeyecek" miyiz?

Bu hobiye işte kararınca bir para ayırıyorum. Bu hayatın akışına göre zaman zaman azalıyor zaman zaman artıyor. Elimdeki modelleri ne kadar çok kırarsam, ne kadar çok masraf çıkarırsam ileriye dönük planlarımı o kadar öteliyorum. Ne kadar işler yolunda giderse "gönlümden geçen" bir başka modeli o kadar erken alabiliyorum. Bu aralar örneğin, mcpx bl ye 1 kanopi, 1 skid, 2 kuyruk, 1 frame aldım 140 liraya yakın tuttu... Gaui ye bir esc aldım en azından 60-70 lira o tuttu... Planlar ötelendi :) Hak etme olarak değerlendirirsek çoğu modelcinin v911 veya v922 v977 bandında kalması lazımdı.

Zaten ben o cümleyi özellikle beni. Kapsayacak şekilde daralttım. Ama yine de kendimi ifade edebilmek adına özetleyebilir miyim? Mesela ben iyi bir şöför değilim ve korkarak çekinerek ancak ilerleyebiliyorum viraja girerken elim ayağıma dolaşıyor ne yapacağımı bilemiyorum. Bu durumda benim için murat131 ile bmw arasında ki fark ne kadar etkili olabilecektir. Ama kendime engel olamayacağım ve sonra ki sezon bir tane fpv quad ve bir tane trex500 sahibi olacağm gibi geliyor [emoji4]


Bakıym valla güzel anlattım bu sefer [emoji16] daha üstüme gelirseniz konuyu bırakır kaçarım, şaka bir yana bu forum hakikaten iyi geliyormuş şimdi farkettim ki işten çok bunalmışım burada vakit geçirince kendime geldim be.


Yayılması benim için zorunluluk olmuş küçük bir not: bu konuya sohbet muhabbet kısmında devam etsek mi acaba faydalı bilgiden ziyade keyifli bir tartışmaya dönüştü olay [emoji4]
 
Hakan YEŞİLLİ' Alıntı:
Sevgili Akın Rasim ve Hakan Abi;

Akın senin kumanda ile bind edip denedik kontrol kaybını saçma sapan hareketleri gördük hatta benden kaynaklanmadığını görün diye kumandayı bıraktığımı da hatırlıyorsunuzdur. Emre okuyorsan sende yazarsan sevinirim sende 50 metre civarı uzaklaşıp bakmıştın modele. Ayrıca 3 kez anakartı değişti cihazın daha doğrusu değişmeyen hiç bir parçası kalmadı. Sadece kumanda var değişmeyen ama Akın senin kumanda ile de bind ettik yine aynı olduğuna göre bu cihazın gücü bu kadar ve gücü beni tatmin etmiyor işin açıkçası. Sorun yok belki de Hakan abinin de dediği gibi o kadar ekmeğe bu kadar köfte.

Herkese slmlar iyi aksamlar görsellere bakamamıştım eve dönünce baktımki benide ilgilendiren bi konu var :) hemen cevaplayım.

şu ana kadar hiç micro heli uçurmamış biri olarak hakan ın v922 saolsun kendi bir dene uçuşunda bir sorun var mı, bize sorunlu gibi geliyor diyerekten 1 uçuş gerçekleştirdim.
Sonuç olarak helikopterin çok kısa süreli bir kopma yaşanıyor oda stabilizeyi etkiliyo. Zaten anakart üzerindeki anten çıkmış onun yerıne normal bir kablo lehimlenmiş, bundan kaynaklı bir sorun olabilir diye düşünüyorum. Bu arada micro modelin bana bu kadar zevk vereceğini tahmin etmiyordum.:) Microsu olmayanların kesinlikle bir adet micro heli edinmesini tavsiye ediyorum.

Bu arada hakan anten kablon hazır ama ben hazır deilim :D en kısa zamanda buluşup bu işide çözeriz inşallah
 
Ynt: [Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Rasim Öztürk' Alıntı:
Ben böyle yapamıyorum her zaman, çoğu hobi gönüllüsünün de yapabildiğini sanmıyorum. v922 6 kanal bir mikro model. Motor bir yerden sonra bayılıyor olabilir, kuyruk ani manevralarda kaçırıyor olabilir veya başka sıkıntıları olabilir. Ama youtube'a girelim, bu heli ile de neler neler yapabilenler var. Şimdi biz o tip hareketleri yapamıyoruz diye bunun üstü modelleri hiçbir zaman "hak edemeyecek" miyiz?

Bu konu hakkında Kendi uyguladığım politikayı paylaşmak istedim.

Ben bu hobiye başlayalı yaklaşık 8 ay oldu dışarı çıkıpta helikopteri yerden kaldıralı da 5 ay oldu bu 8 ay içerisinde haftada en az 4-5 gun günde en az 2-3 saat sim çalışarak geçirdim. Dedim ki helikopterin yönlerini kırmadan az masraflı daha iyi nasıl algılarım ve kafama yerleştiririm. Onuda şu şekilde çözdüm;

Kendime bir tane deprondan extra 300 ve f22 yaptım her uçuşumda ters ve rudder kullanarak alan turu yapmaya başladım, zaten uçağın ters uçuşu ile helikopterın ters uçuşu bir yere kadar çok benzerlık gösteriyor. Arkasından simde 20 denemenin 20 sinde de hatasız uçurduğum her hareketi canlı olarak yapmaya başladım. ( tabi sim çalışırken 700 lük model deilde 250 sınıfı modellerle çalışmalarımı yapıyorum. ) sonuç olarak bizim eksikliğimiz konsantrasyon ve kırım yaşarsam ne olacak düşüncesi tabi bu maddiyatla da alakalı bir şey. Benim kafamda yenemediğim düşerse geri nasıl toplarım çok para harcarım düşüncesi beni uçuş konusunda çok kısıtlıyor. Şu ana kadar helide kırım yaşamadım ama Bunu da aşmak için Trex 450l dominatör kiti aldım ve parçalamayı düşünüyorum ;D :laugh:

Sonuç olarak biraz cesaret, disiplin,Dikkat, iyi ayarlanmış bir model ve micro helide olsa 700 lük helide olsa pilotajı çok geliştireceğini düşünüyorum
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Emre BİÇEN' Alıntı:
Bu arada hakan anten kablon hazır ama ben hazır deilim :D en kısa zamanda buluşup bu işide çözeriz inşallah

Hallederiz sorun değil ekleme yapmak istiyorum bende; kendi anten kablosu öncesinde de hiç bir fark yoktu :)
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Gunler geciyo simdiden yapalim organizasyonu bu hafta sonu icin :)
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Ben her zaman hazırım, mekan da belli artık :)

O halde bu hafta sonu:
1. İsa Sarı
2. Oğulcan Acar

Şöyle 5-6 kişi olursak buluşalım yine.
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Havalar güzel gözüküyor karar vermek için acele edelim bence :D
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Güzel mi? Gök gürültülü sağanak yağış gösteriyor bende :)

Bu arada, ben Phantom'u sattım. Modelsiz olacağım. Bir V911 bari olsaydı :p
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

İsa gürcanın numara varsa ararmısın formda satılık pil var diye
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Karar verin gok gurultulu mu yoksa guneslimi hava :)
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Her yerde yağışlı gösteriyor. %100 yağışlı olacak demektir bu da :)
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI


Isa Sarı' Alıntı:
Her yerde yağışlı gösteriyor. %100 yağışlı olacak demektir bu da :)

Yagmur yaginca cay kahvedemi icilmiyo yani :)
 
Ynt: [Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Üzgünüm arkadaşlar ben katılamıyorum bu kez. Sıradan bir çay kahve muhabbeti bile güzel olurdu. Bence siz buluşun yine de, sadece bir iki kez gördük birbirimizi, sezon kapanıyor diye öyle kalmasın hatta mümkünse geleceğe dönük düzenli toplantılar yapan birbirine yardımcı olan bir ekip olalım.