Benzinli Motorlarda Rodaj Nasıl İşlemi Nasıl Yapılmalı

Benzinli Motorlarda Rodaj Nasıl İşlemi Nasıl Yapılmalı

Sümer abi,

Eline sağlık, kıyaslamalı, teorik destekli gayet açıklayıcı çok güzel bir yazı olmuş. Tekrar teşekkürler abi :thumbup: Benim gibi motor cahili arkadaşlar :laugh: için paha biçilemez bilgiler :)
 
Benzinli Motorlarda Rodaj Nasıl İşlemi Nasıl Yapılmalı

Sümer Bey, açıklama için çok teşekkürler. %p Her zaman işin teorisini bilmekte fayda var. Metanol (yakıtın en az %70'i metanol ve yağ iken neden nitro denir anlayabilmiş değilim :-\) motorlarında birçok kişiyi korkutan karbüratör ayarıdır ve iyi yapılmadığı için gereksiz yere motor suçlanır. Anladığım, metanol olsun, benzin olsun aslında işi gören, temelde, düşük ve yüksek devir için iki iğne olması ve motorumuzun bunların ayarına olan tepkilerini iyi okuyabilmek. Ben de bir ürün (motor veya başka şey) için öncelikle klavuzunu okuyup, üreticinin tavsiyelerine öncelik verir, sonrasında kendi ilave bilgim varsa uygularım.

Rodaj konusunda da, size katılıyorum. "Benimlemi yaşayacak?" deyip fazla uzatmayanlardanım, ama hor da kullanmam, iyi davranırım.
 
Ynt: Benzinli Motorlarda Rodaj Nasıl İşlemi Nasıl Yapılmalı

Ömer Bey bir ara iğnelerin çalışması ile ilgili şekilli şemalı bir yazı yazacağım. Tabii tamamen pratiğe yönelik. Ek olarak ayar kontrol yöntemlerini de içerecek yazı. Bir vakit bulsam...
 
Ynt: Benzinli Motorlarda Rodaj Nasıl İşlemi Nasıl Yapılmalı

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ömer Bey bir ara iğnelerin çalışması ile ilgili şekilli şemalı bir yazı yazacağım. Tabii tamamen pratiğe yönelik. Ek olarak ayar kontrol yöntemlerini de içerecek yazı. Bir vakit bulsam...
Merakla bekliyoruz abi ;)
 
Benzinli Motorlarda Rodaj Nasıl İşlemi Nasıl Yapılmalı

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ömer Bey bir ara iğnelerin çalışması ile ilgili şekilli şemalı bir yazı yazacağım. Tabii tamamen pratiğe yönelik. Ek olarak ayar kontrol yöntemlerini de içerecek yazı. Bir vakit bulsam...

Sümer bey, çok yararlı olacağına eminim. Metanol motorlarının karbüratör ayarı ile ilgili okuduğum bu yazı, benim için dönüm noktası olmuştu.

 
Benzinli Motorlarda Rodaj Nasıl İşlemi Nasıl Yapılmalı

Sümer Yamaner' Alıntı:
Tabii ki.
Öncelikle benzili motorlarda büyük çoğunluk Walbro ya da çakma Walbro karbüratör kullanılıyor. Ama bazı garip tipler yok değil. Örneğin Saito'nun ilk serilerindeki abuk karbüratörler gibi. Saito bile kılavuzunda o aletin nasıl ayarlanacağını adam gibi yazamamıştı ...
Teşekkürler Sümer abi, birgün benzinli bir motor almaya karar verirsem bu konu çok işime yarayacak eminim. :saygilar:
 
Benzinli Motorlarda Rodaj Nasıl İşlemi Nasıl Yapılmalı

Sümer abi ellerine sağlık harika bir anlatım olmuş
 
Benzinli Motorlarda Rodaj Nasıl İşlemi Nasıl Yapılmalı

Mobil istasyonlarında castrol 2T bulmak mümkün.Fiyatıda 28.5 tl civarı(sarı olan)

Sümer bey bilgiler için teşekkürler, bendeki motoru nasıl rodaj yapacağım diye düşünüyordum yazınız bana iyi bir kaynak olacak.
 
Doğru sesi ben anlayamam. internnetten baktım bu tarz takometre alacağım. Unit UT 373 Mini Optik Dijital Temassız Takometre
 
Bu boyutta bir motorda devir ölçerek rodaj yaparmıydım bilmem, o kadar teferruata girermiydim onu da bilmem ama aşağıda yazayım bildiğim yöntemleri...

Bu değerleri yakalamanın başka bir yolu var mı ? Yoksa takometre mecburimi.

Ateşlemeye geçici takometre bağlayabilirsiniz... Birkaç arkadaşım uçağın üzerinde tutuyor, ihtiyaç durumunda kablosunu bağlayıp devrini okuyorlar, uçuş sırasında aktif değil...

Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! SAR41.98 | Rcexl V3.0 Mini Ignition Tachometer Speedometer igniter accessories for DLE Engines MT Engines Gas RC Airplane



İkinci alternatif telemetri olarak devir okumak... Farklı alternatifleri var...

Bir tanesi ek optik veya manyetik sensör ile motor tesisatından bağımsız olarak okuma alan telemetri... Bir sensör, bir dönüştürücüden oluşuyor... Kumandanız nedir bilemiyorum ama Jeti'den bir örnek:




Bir diğeri, ateşleme tacho çıkışından veri alan telemetri... En beğendiğim ve uzunca bir süredir güvenle kullandığımız cihaz AR T-Switch... Hem rpm, hem de birden fazla hararet sensörü bağlanabiliyor switche... Yani hem kill switch, hem rpm telemetri, hem de hararet telemetri görevini görüyor...



Son olarak, telemetri dönüştürücüler de mevcut ama ne kadar güvenilir, uzun vadeli sorunsuzluğu nedir bilemiyorum...

Hobim elektronik değil, dolayısıyla bu gibi cihazlara çekinceli yaklaşıyorum. Kendini sorunsuzluk konusunda ispatlamamış, ana akım ürünler dışında kalan şeylerden uzak durmaya çalışırım her zaman...
 
  • Beğen
Tepkiler: Bayram Bulut
Bu boyutta bir motorda devir ölçerek rodaj yaparmıydım bilmem
Siz nasıl yapardınız?



Tavsiyeleriniz üzerine 35cc motor almadan önce 20cc motorda (Şanslı olana kısımdamıyım) test etmek için bügün motoru tezgaha bağlayım çalıştırdım,bir depo kadar benzin bittirdim ama iki kez aralarda istop etti, rolantiyi biraz yükselttim şimdi tekrar deniyorum. Bu motor sorunlumu yoksa değilmi nasıl karar vereceğim.