Bu boyutta bir motorda devir ölçerek rodaj yaparmıydım bilmem, o kadar teferruata girermiydim onu da bilmem ama aşağıda yazayım bildiğim yöntemleri...
Bu değerleri yakalamanın başka bir yolu var mı ? Yoksa takometre mecburimi.
Ateşlemeye geçici takometre bağlayabilirsiniz... Birkaç arkadaşım uçağın üzerinde tutuyor, ihtiyaç durumunda kablosunu bağlayıp devrini okuyorlar, uçuş sırasında aktif değil...
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! SAR41.98 | Rcexl V3.0 Mini Ignition Tachometer Speedometer igniter accessories for DLE Engines MT Engines Gas RC Airplane
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İkinci alternatif telemetri olarak devir okumak... Farklı alternatifleri var...
Bir tanesi ek optik veya manyetik sensör ile motor tesisatından bağımsız olarak okuma alan telemetri... Bir sensör, bir dönüştürücüden oluşuyor... Kumandanız nedir bilemiyorum ama Jeti'den bir örnek:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bir diğeri, ateşleme tacho çıkışından veri alan telemetri... En beğendiğim ve uzunca bir süredir güvenle kullandığımız cihaz AR T-Switch... Hem rpm, hem de birden fazla hararet sensörü bağlanabiliyor switche... Yani hem kill switch, hem rpm telemetri, hem de hararet telemetri görevini görüyor...
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Son olarak, telemetri dönüştürücüler de mevcut ama ne kadar güvenilir, uzun vadeli sorunsuzluğu nedir bilemiyorum...
Hobim elektronik değil, dolayısıyla bu gibi cihazlara çekinceli yaklaşıyorum. Kendini sorunsuzluk konusunda ispatlamamış, ana akım ürünler dışında kalan şeylerden uzak durmaya çalışırım her zaman...