Başlangıç modellerinden hangisi?

Başlangıç modellerinden hangisi?

Sanki şarj edip denesen olacak gibi.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Başlangıç modellerinden hangisi?


sumeryamaner' Alıntı:
Sanki şarj edip denesen olacak gibi.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Tamamdır abi deneyip haber ederim.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Herkese hayırlı günler, dün gece alıcı ile bind sorunu yaşıyorduk. Bu sabah ise alıcısız kaldık. :D Dün bataryaları şarj ettik, hangi bataryayı nasıl şarj edeceğimi bilmediğim için bu işlerden anlayan birinin yanına gittim. Oda denedi derken biz yine alıcıyı tanıtamadık kumandamıza. Heralde düğmeye basamıyoruz derken biraz daha basmaya çalıştık ve sonuçta bind tuşumuz kayıplara karıştı. Bende banggood'dan sipariş ettim. İki adet at9 için 9 kanallı alıcı. Bakalım birde onlarla deneyeceğiz. Belki kırmasaydım pilottr'den destek alabilirdim ama şuan için haklı bir tarafım kalmadı. :)

Ayrıca montajları tamamladım. Yani yakıt deposu, motor, iniş takımınıda ekledim sisteme. Varsa bir ağırlık merkezi problemi için o nedenlede kurşun aldım. Ama henüz servo ve pil montajları olmadığından, ayrıca sisteme eklenecek olan voltmetre gibi ekipmanlar olduğundan bu ölçümleri yapmamında gereksiz olduğunu düşündüm. Şimdilik yeni alıcılar gelene kadar servo bağlantılarını yapmayacağım. Ama bir yandanda araştırmaya devam. Şimdi kafama takılan bir konu var servo bağlantıları nasıl olmalı, yani elektriksel manada değil mekanik. Ben en rahat olabilecek şekilde bağlantıları yapmıştım ama işin içinde bazı hesaplar varmış. O yönlendirici çubukları merkezden başlayarak 1. mi 2. mi 3. mü deliğe monta etmem benim açımdan avantajlı olur, birde sanıyorum servonun döndüğü yere ne kadar yakın olursa servo kolunun bağlantı yeri o kadar iyiymiş. Acaba bu bilgiler doğru mu, nasıl yapmam lazım en azından fotoğraflarda baktımda uçaklarda farklı olunca bir karar veremedim. Size danışmak istedim

Bazı fotoğraflar var sıkıntılarla ilgili onlarada bir çözüm bulabilirsek çok iyi olur. :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yukarıdaki fotoğrafta motor ile egzoz arasındaki bağlantıyı kurmaya çalışırken ucu oval anahtar kırıldı ve ucu o parçanın içinde kaldı tam sıkmıştım ama yinede ilerde sökmem gerekirse diye şimdiden çıkartmaya çalışıyorum pense tutmadı, cımbız tutmadı ne yapabilirim.

O kırılan anahtarın resmi aşağıdadır. Ucundaki boğumdan sonrası içerde kaldı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sanıyorum motor düz monte edilmiş fotoğraflamaya çalıştım ama ne kadar anlaşılır bilemeyeceğim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ayrıca egzoz çıkışı kanatlara doğru bakıyor onu yönlendirmek için aparatlar var sanıyorum, onlar isim olarak ne diye geçiyor hangisi daha kullanışlı ve önerilir?

Şimdilik sorularım ve sorunlarım bu kadar teşekkür ederim.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Bu konunun 31 No'lu mesajını okudun mu?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
sumeryamaner' Alıntı:
Bu konunun 31 No'lu mesajını okudun mu?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi elbette okudum ama ondan sonra farklı konularıda okuyunca kafam karıştı. Birde mantığı anlamaya çalışıyorum ve güç meseleside işin içine giriyor. Şöyle ki ben servonun en iç kısmına taktık diyelim bu sefer dönüşü daha hızlı tamamlayıp ama daha güçlü olmayacak mı. Yani benim aradığım şey uçağı kullanırken kumanda hakimiyetim düşük olduğu için daha uzun yol izlemesi böylelikle kumandayı sert kullansam bile servonun izleyeceği yol sayesinde tolerans edilebilirliği artacak. Ama şuda var şimdi bir elavatör ile bir rudder bir değil. Mesela similatör kullanırken rudder hassasiyetimi ayarlayamıyorum. şimdi benim rudder kullanımıma bağlı olarak servo kollarının en dış noktasına taksam servoya fazla güç binecek hareket yavaşlayacak. Ama servoya yakın yere takarsam hareket hızlanacak servonun gücü artacak doğru mu düşünüyorum?
 
sumeryamaner' Alıntı:
Bu konunun 31 No'lu mesajını okudun mu?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi hiç zahmet etme kanatlardaki aparatları en sona takınca aradaki farkı deneyerek buldum. :D

Teşekkür ederim. :RCKolik:
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Aferin...

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Kumanda sistemleri mikroişlemcilerle çalıştıkları için sonuçta sayısal elemanlardır. Yani stick pozisyonlarını minik adımlarla ölçüp iletirler. Klasik bir kumandada çözünürlük 1024 düzeyindedir. Yani Stick bir uçta 0 veriyorsa diğer uçta 1024 verir. Ya da servo 0'a tekabül eden sinyalle bir uçta duruyorsa 1024'e tekabül eden sinyalde diğer uçta durur. Standart hareket aralıkları +/- 60 derecedir. Modern sistemler endpointleri biraz zorlayarak bu hareket alanını biraz artırırlar.

Eğer modelinin mekanik ayarlarını servo kolu +/- 60 derece hareket edecek şekilde yaparsan kumandanın çözünürlüğünün tamamını kullanabilirsin ve çok daha hassas kontrol sağlarsın. Bunu yapmanın yolu itici çubuğu (pushrod) servo yekesinde en içteki deliğe, kontrol yüzeyi yekesinde en dıştaki deliğe takmaktır. Eğer bu setup ile kontrol yüzeyi istenildiği kadar hareket etmez ise o zaman ya servo tarafında bir dış deliğe ya da kontrol yüzeyi tarafında bir iç deliğe geçip denersin. Kumandada endpoint ayarlarını % 100 düzeyinde tutarak azami servo hareketi ile ideal kontrol yüzeyi sapmasını elde ettiğinde profesyonel anlamda ayar yapmış olursun. (Kontrol yüzeyi sapma limitleri modelin kılavuzunun en sonunda verilir).
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Ayrıca...

* Alıcıyı açıp bir kontrol ettir derim. Belki onarılabilir bir durumdur.

* Kırılan ucu yerinde bırak. Titreşimle düşecektir nasıl olsa.

* Nitro yakıtlı uçak temiz kalmaz. Egzost uzatmaları ile uğraşma. Ne yaparsan yap bir yerleri yağ olacak.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ayrıca...

* Alıcıyı açıp bir kontrol ettir derim. Belki onarılabilir bir durumdur.

* Kırılan ucu yerinde bırak. Titreşimle düşecektir nasıl olsa.

* Nitro yakıtlı uçak temiz kalmaz. Egzost uzatmaları ile uğraşma. Ne yaparsan yap bir yerleri yağ olacak.

Teşekkür ederim abi yardımların için, alıcıyı kontrol ettirdim yapmaya çalıştılar oldu dedilerde henüz denemedim. Yeni pil aldım şimdi onları şarj ediyorum birde öyle deneyeceğim. Bugün uçuş alanına gittim, tabi alan demeyeyim ama yeni bir oluşum oluşmuş Konya'da piste karşı. Hobici hayırsever bir abimiz aracılığı ilede bir alana kum dökülmüş preslenmiş. Daha önceden uçuş yaptıkları alanı bilemediğim için ben yorum yapamayacağım ama eskiden beri Konya'da uçuş yapanlar çok beğendi, açıkçası bence de güzel bir hareket. Ama kum ve toz toprağın içinde, motor için karbüratöre hava filtresi görmüştüm sitelerde gezerken kullanmam gerekir mi, gerekirse hangi model uygundur OS Max 46 AX II için.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Ben de çok toz toprakta uçtum ama hava filtresi kullanmadım. İstersen karbüratör boynuna sıkı oturacak birkaç O-ring al sanayiden ve naylon kadın çorabı keserek hava filtresi yap.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Dün gece alıcıyı çalıştırabildim, servoları tek tek bağlayıp kontrol ettim. Mesela gaz servosunda end point ile çok rahat bir şekilde ayar yapabilirim henüz yapmadım rölanti açıklığını bilmediğim için, ama mesela %26-%12 açıklıklarda hala servo zorlanırmış gibi ses çıkartıyor. Videolarda görebilirsiniz. Servo kolunun ikinci kısmına geçtim gaz servosu ile arasındaki bağlantının olabildiğince düz olasına çalıştım ama nafile. Yine bazı noktalarda zorlama oluyor. Örneğin tekerden gelen ruder servosuna bağlı kısımı Z şeklinde büktüm servoya tam dik otursun diye. Ama yinede başarılı sayılabilecek bir sonuç aldığımı düşünmüyorum. Sanıyorum teknik kısımlarda çok hata yapmışım. O nedenle tüm servoları tek tek video altına aldım. İnceleyip yorumlarsanız memnun olurum. Hatta end point noktalarını belirleme sırasında nereye dikkat etmeliyim, sub-trim ayarlarına gaz servosu hariç ihtiyaç var mı? Mesela gaz servosunda tam açık şeklim doğru mu, rölanti için 1 mm boşluk koyulması yeterli denmiş onu sub-trim ile ayarlamam yeterli mi bilemiyorum, Mesela gaz servosu tam dik değil, isterseniz onu sub trim ile tam dik yapıp ondan sonra tam kapalıya göre dik pozisyonda servoya bağladıktan sonra end point ile ayarlarını yapabilirim. Tabi sizin yönlendirmenize göre artık.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Bugün motoru ufaktan bir çalıştırmayı denenim, birkaç bujiyi patlattıktan sonra işi kaptım. Motoru 2-3 dakika çalıştırdım mekan müsait olmayıncada rodaja geçemedim. Yarın inşallah rodajı yapacağım. Rodaj konusunda Sümer Abi bir konuda paylaşmış 55AX için ona göre yapacağım. No6 buji bulamadığımdan No5 kullandım. O bujide OS'un değil OS'un bujisini bulana kadar idare eder sanırım. Alıcı bazı saçmalıklar yapıyordum Pilottr ile görüştüm 4.8V yetmez 6Volt kullanmak lazım dedi, pilleri birleştirerek 6Volt yaptım ama yinede hobbykingden pil siparişi verdim. O piller gelene kadar uçmak yok. Kendi yaptığım yamalı pillerle uçağı riske atamam. Birde power panel yaptım. :) Uçuş çantamda hazır kısaca. :D

Uçuş çantamın içinde;

CA - 5 dk epoksi - Fiber Bant - Pervane - Yakıt pompası - Buji ısıtıcı - yakıt hortumu - kanat için lastik - 4 tarafli anahtar - starter - buji ve ihtiyaç olabilecek anahtar takımları tornavidalar var. Unuttuğum bir şey varsa hatırlatırsanız sevinirim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Videodan gördüğüm kadarı ile, servo kolu karbüratör tam kapalı konumda iken 90 derece oluyor. Karbüratörü tam açtığında ise neredeyse gaz teli ile aynı doğrultuda oluyor. Gaz servosunun kolu, karbüratör yarı açık konumdayken servo gövdesine 90 derece olmalı. Yani her iki yöne de yaklaşık aynı açıda gidip gelmeli. Daha sonra radyodan son nokta ayarı (EPA-End Poind Adjustment veya Travel Adjustment) yaparak karbüratörün en açık olduğu yere kadar ayarlarsın. Aynı şekilde karbüratörün en kapalı halinden az bir şey açacak kadar ayarlarsın. Daha sonra motor çalışırken ince ayarını yaparsın. Yani rölantisini motor susmayacak kadar kısıp açarak buradan ayarlarsın. Temel ilke, servoların son noktada zorlanmamaları gerektiğidir. Yine videoda gaz sonuna kadar açıldığında karbüratör ağzı sonuna kadar açılıyor, hatta dayanıyor, servo hala itmeye devam ettiği için gaz teli esniyor.

Buji patlatma konusunda, sanırım panelden besledin ve ayar düğmesi gereğinden fazla açıktı. Eğer varsa şarjlı buji ısıtıcı kullanmanı tavsiye ederim. Çünkü paneldeki ayar düğmesine dikkat etmeden ısıtıcıyı takarsan ve eğer ayar düğmesi sonda ise, aşırı akım yüzünden bujinin içindeki tel kopar ve buji kullanılamaz hale gelir.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

1- Servo tespit yüksüklerini Ömer Abi'nin anlattığı şekilde taktın mı?
2- Servoları vericiden sıfır model tanımlıyken alıcıya bağlayıp yekelerin tam 90 derecede durduğunu kontrol ettin mi?
3- Ön dikmeye giden rudder servo bağlantısı biraz kasıyor gibi. Ya rudder endpointini kısacaksın ya da ön tekere giden telin bağlandığı quicklink'i biraz daha merkeze yakın takacaksın.
4- Tüm kanalların endpointlerini minimuma indir. Sonra ilgili kanalın stick'ini bir tarafa daya ve yavaş yavaş endpointi aç. Servo asla kasılmamalı. Aynı şeyi diğer yönde de yap. Üç kanalın ayarı bu.
5- Throttle için üç farklı yöntem var.
a) Gaz kanalının iki tarafta da endpointleri minimumda olsun. Servo yekesi tam dik konumda. Gaz yekesi tam yarıda. Mekanik tespiti böyle yap. Sonra gazı tam aç ve üst endpointi karbüratör tam açılacak ama sıkışmayacak kadar aç. Sonra gazı rölantiye çek. Alt endpointi 1 - 2 mm aralık kalacak kadar aç. Bundan sonraki hassas rölanti ayarını trimle yapacaksın.
b) Gaz kanalının üst endpointini %100 yap. Gaz aç ve karbüratör barelini de tam açık hale getir. Mekanik tespiti bu şekilde yap. Sonra gazı rölantiye çekerken alt endpointi a) maddesindeki gibi ayarla.
c) Throttle cut'ı aktive et. Throttle alt ednpointini %100 yap. Gazı rölantiye çek. Karbüratör barelini tam kapat ve mekanik tespibi bu şekilde yap. Sonra gazı tam açıp throttle üst endpointini karbüratör tam açılacak şekilde ayarla.
En kolayı c) şıkkı, ideali a) şıkkıdır.
6- Motoru rodaj dışında neden çalıştırdın? Zarar verme olasılığın var. Bence bunu bir daha yapma. Düzgün bir şekilde iki depo rodaj yap sonra istediğin gibi çalıştır. 55AX için yazdıklarımı bire bir bu motorda uygulayabilirsin. Ama soğuk buji ile olmaz bu iş. Kullandığın buji OS olmayan bir No 5 ise uygun mu değil mi bilemem. Küçük motorlarda hele ki havalar da soğuduysa soğuk buji olmaz. Ama kullandığın buji sıcak buji ise bilemem tabii...