Başlangıç modellerinden hangisi?

Başlangıç modellerinden hangisi?

Menteşe konusu çok çok önemli. Oradan başlayalım. Öncelikle yeni başlayan arkadaşlar nedense bu CA menteşeleri pek bir küçümserler ve ilk fırsatta plastik menteşelerle değiştirmekten söz ederler. Burada da aynısı olmuş.
CA menteşe dediğimiz menteşeler inanılmaz güvenilir nesenelerdir. Örneğin halen uçurmakta olduğum 2 metre kanatlı 11 kg Sea Fury'nin aileron menteşeleri CA menteşe!
CA menteşeler konusunda sanırım bir bilgi eksikliği var. Videodaki kanuşmadan ciddi bir hatalı uygulama izlenimi aldım. Sanki menteşeye CA damlatıp sonra yerine oturtulmuş gibi bir izlenim oluştu bende.
CA menteşenin çok sıkı bir yarığa girmesi lazım. Ortasına bir toplu iğne batırıp iki tarafta eşit menteşe parçası kaldığından emin oluruz. Kontrol yüzeyinin konumunu kontrol ettikten sonra bir tarafa saptırıp diğer taraftan ince CA damlatırız bolca. İnce CA hızlı bir şekilde derinlere ulaşıp menteşeyi sabitler. Sonra kontrol yüzeyini ters tarafa yatırıp diğer taraftan CA uygularız. Toplu iğneleri çıkarırız. Bitti! Daha güvenli olsun istersek iki taraftaki menteşe yarıklarının tam ortalarından 1.5 mm matkapla bir cm kadar delik deleriz. CA böylece daha derine işleyebilir.
Plastik menteşeler ise hemen hiçbir zaman düzgün monte edilemedikleri için sıklıkla kırıma yol açarlar. Ya da ekleme epoksi kaçar ve menteşe kilitlenir. Kısaca belalı bir iştir. Deneyim ister.
Ben olsam...
Sorunlu olan tüm kontrol yüzeylerinin menteşelerini maket bıçağı ile kesip kontrol yüzeyini ayırırdım. Sonra var olan yuvaların hemen yanına en ince maket bıçağı ile yarıklar açıp kaliteli CA menteşeler uygulardım. Bu iş şakaya gelmez.
Gelelim servo yekesi - pushrod bağlantılarına...
Kullanılan quick link'ler güzel ama onların doğru montajı çok önemli. Öyle monte edilmeli ki hem sallanmayacak kadar sıkı hem de kolayca dönecek kadar gevşek olsunlar. Ayrıca tepelerindeki tespit vidalarına (setuskur, set screw) son ayarlar sonrası mutlaka Loctite gibi bir sabitleyici uygulanmalı.
Son ayar, verici sıfır bir modele ayarlanmış halde alıcıya enerji verilerek yapılmalı. TÜm servo yekeleri servo gövdesine 90 derece duracak şekilde monte edilmeli. Ayar sonrası fazla pushrod kısımları 1-2 cm pay bırakılıp kesilmeli. Özellikle aileron servosunun pushrod ucunu bükersen gövde içinde bir şeylere takılma riski var.
Kontrol yüzeylerine takılan yekeler çok iyi sabitlenmeli. Vidaları sıkamamış olmayı anlayamadım ama kabul edilemez. Vidaların fazlalıklarını dakesip atmak uygun olur. Temel kuralımız şudur: Kontrol yüzeyinde yekenin en dış ya da bir içteki deliği, servoda yekenin en iç ya da bir dıştaki deliği kullanılmalıdır. Böylece servonun tüm hareket alanını kullanmak ve kumanda sisteminin çözünürlüğünden azami istifade etmek mümkün olur. Tersini yaparsak servonun küçücük bir hareketi büyük bir kontrol yüzeyi sapmasına yol açarak kumanda hassasiyetini bozar.
Şimdilik akılma gelenler bunlar...
Haa bu arada... Kanadın iki parçası arasındaki boşluklara takılma. Eğer içteki birlşetirici parçayı bolca epoksilediysen sorun olmaz. Bantlar işini görür. Birleştirici parçayı (joiner) takmayı unuttuysan iş kötü!!!
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Ucak ile ilgili bu kadar detaylı soru ve cevapları epeydir görmüyorduk, guzel oldu valla :halay:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Menteşe konusu çok çok önemli. Oradan başlayalım. Öncelikle yeni başlayan arkadaşlar nedense bu CA menteşeleri pek bir küçümserler ve ilk fırsatta plastik menteşelerle değiştirmekten söz ederler. Burada da aynısı olmuş.
CA menteşe dediğimiz menteşeler inanılmaz güvenilir nesenelerdir. Örneğin halen uçurmakta olduğum 2 metre kanatlı 11 kg Sea Fury'nin aileron menteşeleri CA menteşe!
CA menteşeler konusunda sanırım bir bilgi eksikliği var. Videodaki kanuşmadan ciddi bir hatalı uygulama izlenimi aldım. Sanki menteşeye CA damlatıp sonra yerine oturtulmuş gibi bir izlenim oluştu bende.
CA menteşenin çok sıkı bir yarığa girmesi lazım. Ortasına bir toplu iğne batırıp iki tarafta eşit menteşe parçası kaldığından emin oluruz. Kontrol yüzeyinin konumunu kontrol ettikten sonra bir tarafa saptırıp diğer taraftan ince CA damlatırız bolca. İnce CA hızlı bir şekilde derinlere ulaşıp menteşeyi sabitler. Sonra kontrol yüzeyini ters tarafa yatırıp diğer taraftan CA uygularız. Toplu iğneleri çıkarırız. Bitti! Daha güvenli olsun istersek iki taraftaki menteşe yarıklarının tam ortalarından 1.5 mm matkapla bir cm kadar delik deleriz. CA böylece daha derine işleyebilir.
Plastik menteşeler ise hemen hiçbir zaman düzgün monte edilemedikleri için sıklıkla kırıma yol açarlar. Ya da ekleme epoksi kaçar ve menteşe kilitlenir. Kısaca belalı bir iştir. Deneyim ister.
Ben olsam...
Sorunlu olan tüm kontrol yüzeylerinin menteşelerini maket bıçağı ile kesip kontrol yüzeyini ayırırdım. Sonra var olan yuvaların hemen yanına en ince maket bıçağı ile yarıklar açıp kaliteli CA menteşeler uygulardım. Bu iş şakaya gelmez.
Gelelim servo yekesi - pushrod bağlantılarına...
Kullanılan quick link'ler güzel ama onların doğru montajı çok önemli. Öyle monte edilmeli ki hem sallanmayacak kadar sıkı hem de kolayca dönecek kadar gevşek olsunlar. Ayrıca tepelerindeki tespit vidalarına (setuskur, set screw) son ayarlar sonrası mutlaka Loctite gibi bir sabitleyici uygulanmalı.
Son ayar, verici sıfır bir modele ayarlanmış halde alıcıya enerji verilerek yapılmalı. TÜm servo yekeleri servo gövdesine 90 derece duracak şekilde monte edilmeli. Ayar sonrası fazla pushrod kısımları 1-2 cm pay bırakılıp kesilmeli. Özellikle aileron servosunun pushrod ucunu bükersen gövde içinde bir şeylere takılma riski var.
Kontrol yüzeylerine takılan yekeler çok iyi sabitlenmeli. Vidaları sıkamamış olmayı anlayamadım ama kabul edilemez. Vidaların fazlalıklarını dakesip atmak uygun olur. Temel kuralımız şudur: Kontrol yüzeyinde yekenin en dış ya da bir içteki deliği, servoda yekenin en iç ya da bir dıştaki deliği kullanılmalıdır. Böylece servonun tüm hareket alanını kullanmak ve kumanda sisteminin çözünürlüğünden azami istifade etmek mümkün olur. Tersini yaparsak servonun küçücük bir hareketi büyük bir kontrol yüzeyi sapmasına yol açarak kumanda hassasiyetini bozar.
Şimdilik akılma gelenler bunlar...
Haa bu arada... Kanadın iki parçası arasındaki boşluklara takılma. Eğer içteki birlşetirici parçayı bolca epoksilediysen sorun olmaz. Bantlar işini görür. Birleştirici parçayı (joiner) takmayı unuttuysan iş kötü!!!

İlgin için teşekkür ederim abi, desteğinle çok yol aldık. Menteşelerin olduğu yeri elimle asılmaya çalıştım herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadım. Sağlam olmuşlar sanırım. Ana kanattaki o desteğin etrafınıda içinide epoksilemiştim abi takmadan. Servolara enerji verdim tam olarak dik buluşuyorlar mı bilemiyorum ama mesela bazı yerler tam 90 derece açı ile değil ama 91-92 derece civarında. Onunda nedeni servoyu tam sıfırlayıp takmaya çalışıyorum ama dişli oturmuyor. Hani tam 90 değil ama en fazlada 1 diş mesafe var. Yani abi bana göre yukarıda bilgilendirdiğin kısmı geçmişiz gibi gözüküyor. Ama son noktada tekrar bir gözden geçirmekte fayda olacağını düşünüyorum. Ben adım adım yol almaya devam ediyorum. Bugün simülatörde de çalışmalara başladım. Ağır ağır bir şeyler tamamlandıkça sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. Desteğiniz için çok teşekkür ederim. Bu ilk uçak olduğu için ben bile aradan bir saat geçtikten sonra, şurayı daha iyi yapabilirdim, burası daha da güzel olabilirdi şeklinde yorumlar yapabiliyorum. Bence bu bile bir başarı. Ağır ağırda olsa bir şeyler öğreniyor olmak güzel. Bunlarında hepsi gerek konularla olsun, gerek yardımlarla olsun bu portal sayesinde oldu.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Servo yekelerinde 91 - 92 derece açı olabilir. Ama daha fazla oluyorsa yekeyi çıkarıp 180 derece çevirerek takmayı deneyebilirsin. Genellikle o zaman 90 dereceyi tutturursun. Bazı üreticiler servo yekelerinin içindeki dişlileri tek sayılı yapıyor. Örneğin Futaba'da diş sayısı 25. Dolayısı ile eğer dört kollu bir yeke varsa 90 derecelik çevirmelerle tam 90 dereceyi elde edebiliyorsun. Ne yazık ki Hitec 24 diş kullanıyor ve böyle bir imkan yok. Zaten bu söylediklerim akademik bilgi. Birkaç derecelik oynalamarı kumandanın subtrim işlevi ile kompanse edersin.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Herkese merhaba, bugün gelişmelerden bahsetmeden önce bir problem var. Kumanda ile alıcıyı blindleyemiyorum. Alıcıya tüm servolar bağlı. Hatta ne kadar önemsizde olsa doğru bir şekilde bağlı. Yani her servoya ait yere o servoyu bağladım. Blind tarifinde kumanda ile alıcıyı yakın tutun, kumandayı açın sonra alıcıdaki blind tuşuna tıklayın deniyor. Işık yanıp sönmeye başlayacak sonra sabitlenecek diyor. Ama videoda görüldüğü gibi ışık çok hızlı yanıp sönüyor ve servolardan acayip acayip sesler geliyor ne demek istiyor anlamadım size danışmak istedim.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kumanda Radiolink At9 Zaten alıcıda kutudan çıkıyor.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Verici tarafında da bir şey yapmak gerekebilir. Manual linki var mı?

Not: "Blind" değil "bind". :)

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Bind tuşuna tıklayın demiyor. Bind butonuna basın ve bir saniye basılı tutun diyor. Burası önemli.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
sumeryamaner' Alıntı:
Verici tarafında da bir şey yapmak gerekebilir. Manual linki var mı?

Not: "Blind" değil "bind". :)

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Terimlere yeni alışıyorum abi. :D

sumeryamaner' Alıntı:
Bind tuşuna tıklayın demiyor. Bind butonuna basın ve bir saniye basılı tutun diyor. Burası önemli.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi şimdi servolara güç vermiyor, ışık yanıp söneye başladı sanırsam bu sefer olacak ama bu işlem kaç dakika sürer ki. Bu 3 dakikadır böyle ben bir şey olacak diye bekliyorum.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Normalde birkaç saniyede biter...

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

:saygilar:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Çok ilginç. Kılavuzunda bind butonuna basıp alıcıya güç ver demiyor. :)

1. Place the transmitter and the receiver close to each other within one (1) meter.
2. Turn on the transmitter.
3. Press and hold ID SET switch of the receiver one second, now the indicator LED will start blinking. It
will automatically find the nearest transmitter to bind, which is an outstanding feature for R9D receiver.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Levent Uygun' Alıntı:
:saygilar:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Teşekkür ederim ama malesef olmuyor alıcıda bir problem olmalı sanırım.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Çok ilginç. Kılavuzunda bind butonuna basıp alıcıya güç ver demiyor. :)

1. Place the transmitter and the receiver close to each other within one (1) meter.
2. Turn on the transmitter.
3. Press and hold ID SET switch of the receiver one second, now the indicator LED will start blinking. It
will automatically find the nearest transmitter to bind, which is an outstanding feature for R9D receiver.

Yok abi büyük ihtimal bu alıcı arızalı veya kumanda da bir problem var. Şimdi servoların kablolarını çıkartıyorum veya sadece 2 ve 3. kanalda servolar varken tanıyor arkadaş. Tabi tanımasıda önemli değil nasıl olsa tanıdı artık diyorum. Uçağı kapatıyorum, kumandayı kapatıyorum. Tekrar açmaya çalışıyorum yok. Bu sefer tanımıyor ve sanki takılmış gibi sesler çıkarıyor servolardan. Tam tanıdı diyorum servoları test ediyorum ayar yapacağım yok bu seferde yine tanımamaya başlıyor. Hemde kumanda ve alıcıda açıkken. Yani şu şartlarda ben uçağı teslim edemem. Pilottr'yi arayıp bir destek almam lazım.
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Kullandığın pil dolu mu?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Başlangıç modellerinden hangisi?


sumeryamaner' Alıntı:
Kullandığın pil dolu mu?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

%kac bir doluluk ariyoruz abi? 2100x4 ready to use pillerden kullandım ama AA.


Sent from my iPhone using Tapatalk