Yeni Proje: Servolu jikle koruması
Modül ile ilgili olarak kısa bir bilgi notu:
Bugün Edge 540 için yapmış olduğum jikle servo koruma modülünü yeni yazılımı ile test ettik. İlk uygulama şahane idi. Jikleyi aktive ediyorsun. Ateşlemeyi açıyorsun. Pervaneye vurmaya başlıyorsun. Motor çalışma emaresi gösterir göstermez modül jikleyi deaktive ediyor ve motor çalışmaya devam ediyor. Yani aslında tam da planladığım gibi çalıştı. Ancak sonraki denemelerde olmadı. Sebebini bulmaya çalışacağım.
Şöyle bir durum yaşadık ki aslında benzerini daha önce Evren’in çift motorlu uçağında yaşamıştık. Burada başıma geleceğini hiç düşünmemiştim.
Motoru anlattığım şekilde çalıştırdık. Cüneyt uçtu ve indi. Ancak motoru kapatamıyordu. Kill switch LED’i sönmesine rağmen motor çalışıyordu. Neyse ki ateşleme sensörünün bağlantısını ayırıp motoru durdurduk. Kullandığımız kill switch benim üretimim akıllı kill switch idi. Bende iki uçakta en ufak bir sorun çıkarmadan çalıştığı için güvenip Cüneyt’e de vermiştim. Ama görünüşe göre kill switch saçmalıyordu. Halbuki Cuma ve Cumartesi uçak aynı setup ile normal çalışıyor ve motor stop ettirilebiliyordu. Olayı Cüneyt çözdü. Dün ile bugün arasındaki tek fark jikle modülü idi. Peki ne alaka???
Basitçe anlatmam gerekirse, piyasadaki tüm kill switchler gibi benim yaptığım da ateşleme besleme hattının artısını değil eksisini kesiyor. Elektronik ayrıntısına girmek istemiyorum ancak bu amaçla en çok tercih edilen eleman bir N kanal MOSFET ve onun da bağlantısı böyle olmak zorunda. Yani sonuçta ateşlemeye + voltaj sürekli bağlı. Eksi ise kill switch ile bağlanıp ayrılıyor. Ama... Jikle modülü devri ölçebilmek için ateşleme sinyaline gereksinim duyuyor ve bu sinyal bağlantısı eksi ucu da içeriyor. Yani ateşlemeye bu şekilde eksi uç sürekli bağlı halde kalıyor.
Bunu farkedince ateşleme sensöründen gelen hattın eksisini kestik. Önce iyi çalışır gibi olsa da sonra saçmaladı ve modülü şimdilik iptal ettik.