Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Eline sağlık Sümer abi, maiden gayet güzel geçmiş. Keyifle izledik. :thumbup:
 
Yeni Proje: Servolu jikle koruması


Türker Akgün' Alıntı:
Toplamasına toplıyacağımda Sümer abi elim gitmiyor bir türlü. :lollol: :lol:
Aman aman gitmesin Turkerim :lol: Daha helide yapacak cok seylerimiz var :halay: Konsantrasyonu gereksiz modeller ile bozmayalım kardeşim :lollol:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Yaa bak şimdi çok merak ettim. Nedir o "yapacak çok şey"??? Ne yapıcanız ki??? Kaç pal daha kıracak, kaç boom daha bükeceksiniz doğru yolu bulmak için??? :D :p
 
Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Modül ile ilgili olarak kısa bir bilgi notu:

Bugün Edge 540 için yapmış olduğum jikle servo koruma modülünü yeni yazılımı ile test ettik. İlk uygulama şahane idi. Jikleyi aktive ediyorsun. Ateşlemeyi açıyorsun. Pervaneye vurmaya başlıyorsun. Motor çalışma emaresi gösterir göstermez modül jikleyi deaktive ediyor ve motor çalışmaya devam ediyor. Yani aslında tam da planladığım gibi çalıştı. Ancak sonraki denemelerde olmadı. Sebebini bulmaya çalışacağım.
Şöyle bir durum yaşadık ki aslında benzerini daha önce Evren’in çift motorlu uçağında yaşamıştık. Burada başıma geleceğini hiç düşünmemiştim.
Motoru anlattığım şekilde çalıştırdık. Cüneyt uçtu ve indi. Ancak motoru kapatamıyordu. Kill switch LED’i sönmesine rağmen motor çalışıyordu. Neyse ki ateşleme sensörünün bağlantısını ayırıp motoru durdurduk. Kullandığımız kill switch benim üretimim akıllı kill switch idi. Bende iki uçakta en ufak bir sorun çıkarmadan çalıştığı için güvenip Cüneyt’e de vermiştim. Ama görünüşe göre kill switch saçmalıyordu. Halbuki Cuma ve Cumartesi uçak aynı setup ile normal çalışıyor ve motor stop ettirilebiliyordu. Olayı Cüneyt çözdü. Dün ile bugün arasındaki tek fark jikle modülü idi. Peki ne alaka???
Basitçe anlatmam gerekirse, piyasadaki tüm kill switchler gibi benim yaptığım da ateşleme besleme hattının artısını değil eksisini kesiyor. Elektronik ayrıntısına girmek istemiyorum ancak bu amaçla en çok tercih edilen eleman bir N kanal MOSFET ve onun da bağlantısı böyle olmak zorunda. Yani sonuçta ateşlemeye + voltaj sürekli bağlı. Eksi ise kill switch ile bağlanıp ayrılıyor. Ama... Jikle modülü devri ölçebilmek için ateşleme sinyaline gereksinim duyuyor ve bu sinyal bağlantısı eksi ucu da içeriyor. Yani ateşlemeye bu şekilde eksi uç sürekli bağlı halde kalıyor.
Bunu farkedince ateşleme sensöründen gelen hattın eksisini kestik. Önce iyi çalışır gibi olsa da sonra saçmaladı ve modülü şimdilik iptal ettik.
 
Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Sümer Yamaner' Alıntı:
Modül ile ilgili olarak kısa bir bilgi notu:
........
Bunu farkedince ateşleme sensöründen gelen hattın eksisini kestik. Önce iyi çalışır gibi olsa da sonra saçmaladı ve modülü şimdilik iptal ettik.
Abi ne kadar az elektronik, o kadar az problem :laugh: Şaka bir yana, gerçekten çok ilginç bir durum ortaya çıkmış. Masa başında 40 yıl düşünsen aklına gelmeyecek bir durum ??
 
Sümer Yamaner' Alıntı:
"Ne kadar az elektronik"? Bunu söyleyen uçakçı olsa yanmayacağım da... [emoji14]
Abi işte tecrübe ile sabit, teorik değil pratik bilgiye istinaden :lol: :lollol: