Yeni Proje : Flitetest Explorer

Sümer bey açıklamalar hayli yararlı, teşekkürler.:saygilar:
Aklıma takılan ve konunun 35. mesajında yazdığım gibi:
(Asıl mesele olan motor aktifleşince kafanın aşağı basması motor konumu ve yatay stabın aynı hatta olup olmamasını ayrı tutarsak )
Diyelimki kuyruk ağır, Ve angle attack bir miktar ekside
""El ile atılarak elde edilen düşük hızda bu negatif hucum açısı biraz fazla olan kuyruk ağırlığını telafi ederek kısa mesafe süzülür, ancak motor itkisi ile hızlandırılınca negatif hucum açısı bu kez burun düşmesine neden olur."". Olabilir mi?:rolleyes:
Hocam ortada temel ilkelere uymayan bir motor ekseni varken başka sorun aramaya gerek var mıdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Baştan beri mevzu zaten bu. Şu ifade bu kadar uzama nedeni... "uçak epey tail heavy iken motorsız süzülürken düz ve dengede uçabilmesi "
Evet ama bu ifade tamamen mesnetsiz bir ifade. Ağırlık merkezinin yeri ile ilgili hatalı bir algı sonucu ortaya çıkıyor.
 
Bakın sırttaki pervane yeni keşfedilmiyor. Yıllardır bilinen ve uygulanan bir yöntem. Deneyler yapılması gerekli değil. Biraz araştırsanız ya da araştırmadan yazdıklarımı okusanız sorunu çözeceksiniz. Bu konu içinde sırttan motorlu uçakta motor ekseninin nasıl olması gerektiğini kaç kere yazdığımı ben sayamadım ama siz bilirsiniz. Kolay gelsin...
Sumer Bey sizi acemiliğimle yorduğum için özür dilerim. Bu forum sizlerin emeği ve tecrübeleriyle çok önemli bir platform gerçekten. Benzer konular eminim daha önce işlenmiştir ve siz aynı konuya tekrar tekrar cevap yazmaktan yorulmuş olabilirsiniz. Haklısınız. Ben hem hobiye hem foruma yeni başladığım için konuların nasıl bulunacağını da tam çözemedim. Gerçekten saatleri ayırmak gerekiyor hepsinni hatmetmek için.
Ben sizin yazdıklarınızı tabi ki dikkate alacağım. zaten o denemeyi sizin yazdıklarınızdan önce yapmıştım. Akıl danışıp da bildiğini okuyanlardan olmak istemem.
Uçağı eski orjinal ayarlarına getirip tekrar havalandıracağım ilk fırsatta.
Ayırdığınız zaman ve paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim tekrar
Saygılar
 
Sumer Bey sizi acemiliğimle yorduğum için özür dilerim. Bu forum sizlerin emeği ve tecrübeleriyle çok önemli bir platform gerçekten. Benzer konular eminim daha önce işlenmiştir ve siz aynı konuya tekrar tekrar cevap yazmaktan yorulmuş olabilirsiniz. Haklısınız. Ben hem hobiye hem foruma yeni başladığım için konuların nasıl bulunacağını da tam çözemedim. Gerçekten saatleri ayırmak gerekiyor hepsinni hatmetmek için.
Ben sizin yazdıklarınızı tabi ki dikkate alacağım. zaten o denemeyi sizin yazdıklarınızdan önce yapmıştım. Akıl danışıp da bildiğini okuyanlardan olmak istemem.
Uçağı eski orjinal ayarlarına getirip tekrar havalandıracağım ilk fırsatta.
Ayırdığınız zaman ve paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim tekrar
Saygılar
Çok özür dilerim, oturup sadece bu konu içinde motor açınız ile ilgili kaç mesaj attığımı çıkardım. Buyurun...

Tam bunu yazacaktım...
Sırttan pervaneli uçaklarda iki türlü motor yerleşimi mümkündür. Birinde thrust hattı uçağın CG'sinden geçer. Yani motor CG'nin gerisindedir ve önü aşağıda arkası yukarıdadır.
Diğer yöntemde tam tersine bir durum söz konusudur. Motorun çekiş hattı yatay staba denk gelir. Videolardan görebildiğim kadarıyla bu uçakta ikisi de yok. Motor yataya yakın konumda. Gaz açılınca burun aşağı momenti oluşturuyor ve yatay stab pervane akımı ile aşağı bastırılamadığı için doğal olarak bolca elevatör gerektiriyor.
Kanadın kordunun belirli bir yerinen ağırlık merkezi olarak tanımlanması bir genel tahmin yöntemidir. Ancak ağırlık merkeziniasıl belirleyen şey kaldırma merkezidir (CoL: Center of Lift). Ağırlık merkezi (CoG: Center of Gravity) mutlaka Col konumundan önde olmalıdır. Ne kadar önde olacağı konusunda ise uçağın uçuş tarzı ve pilotun alışkanlıkları belirleyicidir.
Kanat kordunun ön 1/4'ü ile arka 3/4'ünün birleşim yeri ya da ön 1/3'ü ile arka 2/3'ü birleşim yeri gibi tanımlar ise hakkında yeterli bilgi olmayan bir uçak için kırımı önleyecek başlangıç değerleri olarak görülmelidir. Zira kanat profilinin özellikleri CoL konumunu etkileyeceği için bu 1/4 ya da 1/3 formülleri her zaman tam istenen sonuca götürmeyecektir.
Uçak motorsuz olarak beklendiği hatta süzülüyorsa CoG doğru yerde denilebilir. CoG doğru yerdeyse artık yok o niye 1/3'te değil, yok neden 1/4 olmadı gibi düşüncelere girilmez.
Yaptığınız uçak motorsuz olarak düzgün süzüldüğüne göre CoG doğru yerdedir.
Motor açınız tamamen hatalı. Açıyı 90 derece yaptım diyorsunuz. Sanırım yatay hale getirdiğinizi anlatmak istediniz bununla. Olmaz!
Tekrar yazıyorum. Sadece iki seçeneğiniz var.
Motor itiş hattı ya yatay stabdan geçecek ya CoG noktasından. Bunun dışındaki her türlü konumlandırmada gaz açınca burun basacak.
İyi de öyle bir motor montaj şekli yok. Hatalı montajla doğru sonuç alamazsınız ki.
Bakın sırttaki pervane yeni keşfedilmiyor. Yıllardır bilinen ve uygulanan bir yöntem. Deneyler yapılması gerekli değil. Biraz araştırsanız ya da araştırmadan yazdıklarımı okusanız sorunu çözeceksiniz. Bu konu içinde sırttan motorlu uçakta motor ekseninin nasıl olması gerektiğini kaç kere yazdığımı ben sayamadım ama siz bilirsiniz. Kolay gelsin...
Son bir kez de çizerek göstereyim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bunun acemilikle bir alakası yok. "Yaptığınız yanlış, doğrusu şöyle olacak" diye yazılmasına rağmen sanki bunlar hiç yazılmamış gibi "ben denemeye devam edeyim" yazdığınız zaman artık gerçekten de söyleyecek bir şeyim kalmıyor. Size kolay gelsin. Bu konu benim için kapanmıştır.
 
Bir kaç şey eklemek istiyorum.
1- Model uçtu, anlaşıldı ki; ufak tefek sayılacak bir kaç ayar istiyor. ?
2- Bu model sonuçta fabrikasyon, denenmiş hazır bir kit değil, kaldı ki onlarda da pek çok sorun çıkabiliyor. Plana da dayalı olsa el ile ev, yada atölye ortamında yapıldı.
Buna bağlı olarak hayli farklı yerlerinde ufak tefek hatalar yapım aşamasında yapılmış olabilir ve bu hatalara bağlı olarak aksaklıklar ortaya çıkabilir.
Forumun amacı; bu tarz beklenmedik veya beklenir hataları paylaşarak çözmektir.
Sonuçta model başarılı sayılacak şekilde uçtu. Mükemmeli yakalamak biraz emek ister. Forum ortamları neden var? Hangimiz bu tamam, mükemmel oldu diyebiliyoruz ki? :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi: