Yeni Proje : Flitetest Explorer

2200kv motoru 7inc pervane 4s pil ile deneme amacli watmetreye baglayip test ettim sonuc inanilmaz 77 amper akim cekiyor , kisa sureli 80a esc ile test amacli denemistim , 2200kv motorda 3s pilde en fazla 6 inc pervane kullanilmali , daha buyuk pervane esc motor ve pile zarar verir .
Ft explorer modeli ilk ucurabildigim uçakti , gayet dengeli ve guzel ucuyordu yalniz kuyruk cok kirilgan , ilk iniste kirilmisti bende karbon cubuktan kuyruk yapmistim.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Elinize sağlık.:saygilar:
2200 kv motora mı 9x6 önermişler? Ve siz 8x6 taktınız... 3S pil ile mi kullanacaksınız?

Bağlantı konnektör lehimlerini kontrol edin bir yerde temassızlık nedenli motor öksürüyor. ;)
Pervane adaptörünün orijinal somunu yerine iki tane aynı diş somunu üst üste takarsanız kontra olur ve gevşemez.;)
Teşekkürler
Tekrar baktım , FT 8-4,5 ile 9-6 Pervanelerini öneriyor. Benimki ikisinin arasında . Sıkıntı olmaz herhalde. Evet 3s 2200 mah pil kullanıyorum.
kontra somun fikri aklıma yattı . Teşekkür ederim
 
Soruların hepsine yanıt verebilecek düzeyde bilgim yok malesef ama genel olarak güzel görünüyor:thumbup: bu uçak benim de listemde ön sıralarda konuyu takipteyim.

Pervaneler konusunda çok dikkat edin hatta mümkünse güvenli bir şekilde yerde tam gaz testi yapın derim. O motorlarla gelen aynı turuncu pervaneler ilk denemede kökünden kopup fırlayıp gitti. Diğerini de denedik aynı şekilde sonuçlandı. Belki bize hatalı bir seri denk gelmiş olabilir ama peş peşe ikisinde de aynı sorun olması düşündürücü.

9x6 pervaneyi Flite Test kendi önerdikleri motor için uygun bulmuştur. Siz kendi motorunuza göre pervane seçmelisiniz. Ben aynı model 2200 kv motora 6x4 kullanıyorum. Siz de motorları aldığınız sitedeki pervane önerilerine göre bir seçim yaparsınız.

Motor açısı konusunda da plana göre yaptıysanız büyük ihtimalle sorun yaşamazsınız. Flite test planları çokça denenmiş ve uçtuğu kanıtlanmış modeller. Umuyorum sizinki de güzel bir şekilde uçacaktır.%p
Merhaba,
Ben bu motor pervane kombinasyonunu aliexpresten almıştım kit olarak . 30 amp esc ile birlikte gelmişti. Daha sonra 20 tane daha pervane ısmarladım. Bi 10 tanesini kırım ve sert inişlerde kırdım. Şimdilik hiç biri kendiliğinden kopmadı.ama dediğiniz doğru çok zayıf görünüyorlar ve en ufak dokunmada kırılıyor.
Motor açısı herhalde sıkıntı olmaz diye düşünüyorum ben de. FT Videolarında da açı yukarı bakıyor ama gayet güzel uçuyor
 
2200kv motoru 7inc pervane 4s pil ile deneme amacli watmetreye baglayip test ettim sonuc inanilmaz 77 amper akim cekiyor , kisa sureli 80a esc ile test amacli denemistim , 2200kv motorda 3s pilde en fazla 6 inc pervane kullanilmali , daha buyuk pervane esc motor ve pile zarar verir .
Ft explorer modeli ilk ucurabildigim uçakti , gayet dengeli ve guzel ucuyordu yalniz kuyruk cok kirilgan , ilk iniste kirilmisti bende karbon cubuktan kuyruk yapmistim.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Çok teşekkür ederim. Umarım ben de sizin gibi güzel uçurabilirim. Biraz acemi olduğum için 3 kanallı modeli yaptım ben.
motor pervane ve esc yi kit olarak aliexpresten aldım. Çok anladığım işler olmadığı için bu şekilde giriş yaptım. Daha önceki uçaklarımda yerdeyken deneme amaçlı uzun süre çalıştırdım bir sıkıntı olmadı . 10 dak, civarı da çalıştı düşük volt uyarısı gelene kadar.Biraz balans yapıyor gerçi . Ben de bunu pervane büyüklüğüne yordum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
2200kv motoru 7inc pervane 4s pil ile deneme amacli watmetreye baglayip test ettim sonuc inanilmaz 77 amper akim cekiyor , kisa sureli 80a esc ile test amacli denemistim , 2200kv motorda 3s pilde en fazla 6 inc pervane kullanilmali , daha buyuk pervane esc motor ve pile zarar verir .
Ft explorer modeli ilk ucurabildigim uçakti , gayet dengeli ve guzel ucuyordu yalniz kuyruk cok kirilgan , ilk iniste kirilmisti bende karbon cubuktan kuyruk yapmistim.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şimdi tekrar baktım. Sanırım haklısınız. Benim kit olarak aldığım motor 1400 kv imiş . Sonradan bir parti 2200 kv ve bir parti de 930 kv almışım. Bu uçağa taktığım 2200 kv.
sizce 930 kv yı mı tercih etmeliyim? Başka pervane çapım yok.
 
2200kv motoru 7inc pervane 4s pil ile deneme amacli watmetreye baglayip test ettim sonuc inanilmaz 77 amper akim cekiyor , kisa sureli 80a esc ile test amacli denemistim , 2200kv motorda 3s pilde en fazla 6 inc pervane kullanilmali , daha buyuk pervane esc motor ve pile zarar verir .
Ft explorer modeli ilk ucurabildigim uçakti , gayet dengeli ve guzel ucuyordu yalniz kuyruk cok kirilgan , ilk iniste kirilmisti bende karbon cubuktan kuyruk yapmistim.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şimdi motoru değiştirdim ve 930 kv yı taktım. 2200 e göre çok fark var tabii ki. Bana biraz zayıf geldi. Siz daha tecrübelisiniz. Sizce bu uçağa 2212 -930 kv 8-6 pervane yeter mi.
İki motorum var biri vazla güçlü biri fazla zayıf gibi. Ortası olaydı iyi idi
 
Şimdi motoru değiştirdim ve 930 kv yı taktım. 2200 e göre çok fark var tabii ki. Bana biraz zayıf geldi. Siz daha tecrübelisiniz. Sizce bu uçağa 2212 -930 kv 8-6 pervane yeter mi.
İki motorum var biri vazla güçlü biri fazla zayıf gibi. Ortası olaydı iyi idi

2200 kv motoru 9 yada 8 inç pervane ile kullanmaktan vaz geçmeniz isabetli olmuş.
930 kv motoru 3S pil ile 10 inc pervaneye kadar kullanabilirsiniz.
Motor ve esc 4S destekliyorsa 8 inç daha iyi olur.
Modeli güzel yaptınız, başına birşey gelmesin. ;)
 
toplam ağırlık 680 gram
terazide itme ve çekme kuvvetini ölçtüm. itmede 200 gr çekmede 230 gr fark gösterdi terazi.
Sizce bu uçması için yeterli midir. Bugun maiden yapacaktım ama Antalyada acaip bir fırtına çıktı. göz gözü görmüyor
Bu değerlere 2212 930 kv motor 8-6 pervane i ve 3 s pil ile ölçtüm
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Uçağı bitirdim nihayet. İlk uçuşunu pistte tecrübeli arkadaşlarla yaptık. 2200 kv lık motora daha küçük pervane taktık ve gayet güzel uçtu. Garip bir şekilde CG si doğru iken uçak burnunu basıyor. Pili epey arkaya alınca düzgün uçuyor. Pervanenin açısı yukarı bakıyor . ondandır deyip pervaneyi 90 dereceye getirdim sonuç değişmedi. Üstelik motorsuz süzülürken de sıkıntı yok. Bunun sebebi nedir acaba?
Ben bu modeli çok sevdim. uçurması çok kolay ve epey bir darbe kaldırıyor. inişte dala takılınca kanat ikiye ayrıldı , bantlayıp uçmaya devam ettim. ortadan pervaneli olması büyük avantaj. daha önceki önden pervanelerde kırdığım pervanenin haddi hesabı yok. sanırım bununla acemiliğimi atıp daha değişik modellere geçerim yakında
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Elinize sağlık,?
"Başlayıp bitirdikten sonra uçuşunu da başarıyla yapmak." :saygilar: Olay bu işte.
Güzel uçmuş. Kamera takmayı hakketmiş gibi. ;)
Doğru CG ve motor stop durumdayken süzülme düzgün ...
Gazlayınca kafanın aşağı basıyor. Sizinde tahmin ettiğiniz gibi motorun itki etkisinden kaynaklı.
-Motor ile mount arasına pul koyarak açıyı biraz daha aşağı vereblirsiniz.
 
Elinize sağlık,?
"Başlayıp bitirdikten sonra uçuşunu da başarıyla yapmak." :saygilar: Olay bu işte.
Güzel uçmuş. Kamera takmayı hakketmiş gibi. ;)
Doğru CG ve motor stop durumdayken süzülme düzgün ...
Gazlayınca kafanın aşağı basıyor. Sizinde tahmin ettiğiniz gibi motorun itki etkisinden kaynaklı.
-Motor ile mount arasına pul koyarak açıyı biraz daha aşağı vereblirsiniz.
Teşekkür ederim
anlamadığım konu ; projedeki CG noktasından tuttuğumda kuyruk epey ağır basıyor ama bu şekilde düzgün uçuyor ve süzülüyor.. CG yi ayarladığımda düz uçması için elevatöre yüklenmem gerekiyor çok fazla.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Öztürk
Teşekkür ederim
anlamadığım konu ; projedeki CG noktasından tuttuğumda kuyruk epey ağır basıyor ama bu şekilde düzgün uçuyor ve süzülüyor.. CG yi ayarladığımda düz uçması için elevatöre yüklenmem gerekiyor çok fazla.
Bir dönem(acemilik zamanları) kanat üstü konumlandırılmış motorlu bir model ile bende bu küçük sıkıntıları yaşamıştım.
Üstelik kanat üstünde hayli yüksek bir powerpod uygulamasıydı. CG noktasından uzaklaştıkca kaldıraç etkisini düşünmek gerek.
Pervanenin kurtardığı kadar motoru biraz aşağı çekmek, yada motora bir miktar daha aşağı açı vermek sorunu halledebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Öztürk
Bir dönem(acemilik zamanları) kanat üstü konumlandırılmış motorlu bir model ile bende bu küçük sıkıntıları yaşamıştım.
Üstelik kanat üstünde hayli yüksek bir powerpod uygulamasıydı. CG noktasından uzaklaştıkca kaldıraç etkisini düşünmek gerek.
Pervanenin kurtardığı kadar motoru biraz aşağı çekmek, yada motora bir miktar daha aşağı açı vermek sorunu halledebilir.
Motordan dolayı CG nin bozulacağını anlayabiliyorum. Anlamadığım uçak epey tail heavy iken motorsız süzülürken düz ve dengede uçabilmesi. Acaba bu ortadan motorlara özgü bir durum mudur?