Yeni başlayanlar için model uçak seçimi ve tavsiyeler

Evet, planlarımızı yükleyebildik gözüküyor, umarım yüklerken ebat değiştirmemiştir, bastırırken ORİJİNAL olmasını istiyorsanız, HİÇ BÜYÜTME ve KÜÇÜLTME yapmadan bastırmanız gerekir. Yüklenebilecek dosya boyutunu arttıran yöneticilere de teşekkür ediyoruz.

Buraya kadar verilen bilgiler neticesinde, uçağı satın mı alacaksınız, benim verdiğim tavsiyelerin planlarından mı yapacaksınız yoksa BAŞLANGIÇ İÇİN EĞİTİM MODELİ KRİTERLERİ'ne uygun bir uçak mı seçeceksiniz, bu sizin kararınız.

Burada tavsiye ederek planlarını verdiğim uçaklar AHŞAP, ve balsa ağırlıklı, balsa PAHALI bir malzeme, KAPRON, DEPRON, XPS Köpük, FOAMBOARD gibi malzemelerden AYNI AMACA SAHİP daha ekonomik modeller yapılabilir. ÇAYLAĞI geliştirebilir veya yenileyebiliriz demiştik, ancak o uçak ile tek başınıza başlayamazsınız, belki bizim PİECE o'CAKE'i, başka malzemeden yapabiliriz. Bir düşünelim, siz de düşünün ve önerilerinizi belirtin.
 

Ekli dosyalar

  • Senioritavin.pdf
    5.7 MB · Görülme: 9
  • Piece O Cake.pdf
    804.7 KB · Görülme: 9
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Selim bey bu modeli şiddetle tavsiye ederim.Kanat açıklığı 140cm.Pilsiz ağırlık 970gr civarında.Filitest sitesinde plan ve yapım videoları var
 
Son düzenleme:
Selim bey bu modeli şiddetle tavsiye ederim.Kanat açıklığı 140cm.Pilsiz ağırlık 970gr civarında.Filitest sitesinde plan ve yapım videoları var

Tam biz uçak seçip birşeyleri kurcalayacakken, bir tavsiye geldi ve ÇOK GÜZEL oldu.

Bir arkadaşımızın (erdoğan bey) bir TAVSİYE'si var mutlaka araştırın ve değerlendirin. Uçağın adını vermemiş, ben küçültülmüş ve boyu biraz kısaltılmış TELEMASTER'a benzettim, ama uçakların çoğu birbirine benzer.
Daha önce sizlere tavsiye ettiğim SENIORITA gibi, SENIOR TELEMASTER da EFSANEVİ bir eğitim modelidir. SENIORITA'dan bahsederken bir de TELEMASTER'dan bahsetsemiydim diye düşünmüştüm. Orijini ALMAN'dır. 94 inç (2.4m) kanat genişliğindedir ve 0.45-0.60cuin'lik metanol motoru ile uçar. Planını ekte bulabilirsiniz. Çok güzel uçan bir uçak olduğu için daha küçükleri de yapılmıştır.

Yazdıklarımı okurken, mutlaka benim çok eskilerde kaldığımı anlamışsınızdır. Yaşlanınca böyle oluyor, yeniliklere adaptasyon güçlüğü çekiyoruz.

Hemen ÖNERİLEN UÇAĞI kriterlerimize göre değerlendirelim.

1. YAVAŞ UÇMALI: Bilmiyoruz.
2. Stabilite ve dihedrali fazla olmalı: Stabiliteyi bilmiyoruz, dihedral AZ mı çok mu anlamıyoruz kriteri ne?
3.Yeterince büyük olmalı: UYGUN ama alt sınırda
4. AĞIR ÇEKİM GİBİ HAREKET ETMELİ: Bilmiyoruz. DAMPİNG ne demek, ucuzluk mu başladı?
5. 35-50 gr/dm2 kanat yükü olmalı: pille 1100 gr ve kanat alanına da 32dm2 dersek, 34 gr/dm2 çıkar, UYGUN
6. Havada görülebilmeli: Kanat altı koyu renk ise UYGUN. Kendimiz kaplayacağımız için sorun değil.
7. 3 kanallı olmalı: 4 kanallı gözüküyor veya kaç kanallı olduğunu nasıl anlayacağız?

Bazı olumsuzluklar var, uçağın bir uçuş videosu varsa incelememiz, ve bu uçağı uçuran başkalarını bulup bazı şeyler öğrenmemiz ve fikirlerini almamız gerekiyor. ANCAK!!!!!!

Acemi olduğumuzdan videoda seyredeceğimiz uçağın,

- hızlı mı, yavaş mı uçtuğuna nasıl karar vereceğiz?
- Stabil olup olmadığını nasıl anlayacağız. Stabil ne demek?
- ağır çekim gibi hareket edip etmediğini nasıl anlayacağız.
- 4 kanallı ile 3 kanalın uçuştaki farkı ne?

Gördüğünüz gibi benim ve uçağı öneren arkadaşımızın tavsiyeleri SAĞLIKLI KARAR VEREBİLMENİZE YETMEDİ.

Peki şimdi NAPICAZ??

ŞÖYLE BAŞLAYACAĞIZ:

ERDOĞAN BEY, öneriniz için çok teşekkür ediyorum, bu önerdiğiniz uçağın adı ne, planını ve özelliklerini nerede bulabilirim, bir uçuş videosu var mı?
 

Ekli dosyalar

  • Senior Telemaster.pdf
    789.2 KB · Görülme: 3
Son düzenleme:
Tam biz uçak seçip birşeyleri kurcalayacakken, bir tavsiye geldi ve ÇOK GÜZEL oldu.

Bir arkadaşımızın (erdoğan bey) bir TAVSİYE'si var mutlaka araştırın ve değerlendirin. Uçağın adını vermemiş, ben küçültülmüş ve boyu biraz kısaltılmış TELEMASTER'a benzettim, ama uçakların çoğu birbirine benzer.
Daha önce sizlere tavsiye ettiğim SENIORITA gibi, SENIOR TELEMASTER da EFSANEVİ bir eğitim modelidir. SENIORITA'dan bahsederken bir de TELEMASTER'dan bahsetsemiydim diye düşünmüştüm. Orijini ALMAN'dır. 94 inç (2.4m) kanat genişliğindedir ve 0.45-0.60cuin'lik metanol motoru ile uçar. Planını ekte bulabilirsiniz. Çok güzel uçan bir uçak olduğu için daha küçükleri de yapılmıştır.

Yazdıklarımı okurken, mutlaka benim çok eskilerde kaldığımı anlamışsınızdır. Yaşlanınca böyle oluyor, yeniliklere adaptasyon güçlüğü çekiyoruz.

Hemen ÖNERİLEN UÇAĞI kriterlerimize göre değerlendirelim.

1. YAVAŞ UÇMALI: Bilmiyoruz.
2. Stabilite ve dihedrali fazla olmalı: Stabiliteyi bilmiyoruz, dihedral AZ mı çok mu anlamıyoruz kriteri ne?
3.Yeterince büyük olmalı: UYGUN ama alt sınırda
4. AĞIR ÇEKİM GİBİ HAREKET ETMELİ: Bilmiyoruz. DAMPİNG ne demek, ucuzluk mu başladı?
5. 35-50 gr/dm2 kanat yükü olmalı: pille 1100 gr ve kanat alanına da 32dm2 dersek, 34 gr/dm2 çıkar, UYGUN
6. Havada görülebilmeli: Kanat altı koyu renk ise UYGUN. Kendimiz kaplayacağımız için sorun değil.
7. 3 kanallı olmalı: 4 kanallı gözüküyor veya kaç kanallı olduğunu nasıl anlayacağız?

Bazı olumsuzluklar var, uçağın bir uçuş videosu varsa incelememiz, ve bu uçağı uçuran başkalarını bulup bazı şeyler öğrenmemiz ve fikirlerini almamız gerekiyor. ANCAK!!!!!!

Acemi olduğumuzdan videoda seyredeceğimiz uçağın,

- hızlı mı, yavaş mı uçtuğuna nasıl karar vereceğiz?
- Stabil olup olmadığını nasıl anlayacağız. Stabil ne demek?
- ağır çekim gibi hareket edip etmediğini nasıl anlayacağız.
- 4 kanallı ile 3 kanalın uçuştaki farkı ne?

Gördüğünüz gibi benim ve uçağı öneren arkadaşımızın tavsiyeleri SAĞLIKLI KARAR VEREBİLMENİZE YETMEDİ.

Peki şimdi NAPICAZ??

ŞÖYLE BAŞLAYACAĞIZ:

ERDOĞAN BEY, öneriniz için çok teşekkür ediyorum, bu önerdiğiniz uçağın adı ne, planını ve özelliklerini nerede bulabilirim, bir uçuş videosu var mı?
Selim bey çok teşekkür ederim.Tabiki uçuş videosu ve planları ve hatta yapım videosu bile var.Filitest sitesinde hepsi mevcut.Model legacy diye geçiyor.Hem çift motorlu hemde tek motorlu olmak üzeri iki ayrı seçenekte sunmuşlar
Buyrun buda ben ve modelim
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: selim özdil
Erdoğan bey bize, tavsiye ettiği uçak ile birtakım bilgiler verdi, şimdi biz bu bilgileri inceleyerek bir karara varmaya çalışacağız.

Erdoğan bey uçağını yaparken ne kadar PLANA UYMUŞ, FOAMBOARD'dan mı yapmış, nasıl bir motor ve pervane kullanmış, nasıl kaplamış, srvolat nedir, bilmiyorum ama, videosundaki uçağının uçuşu, flayttest sitesindeki uçağın uçuşundan DAHA YAVAŞ. Bunun bir başka anlamaı da UÇAK DAHA HAFİF demek. Sitede uçağa 1.45kg demiş, muhtemelen bu 2 motorlu olduğu zaman, 70gr motor, 120 gr da pil için düşersek, tek motorlu uçağın ağırlığı, 1.26kg çıkar. Buradan Erdoğan beyin uçağının DAHA HAFİF (1.1kg) olduğunu görebiliyoruz.

Ben ERDOĞAN bey'in uçağını çok beğendim. Flayttest inşaat videosunu da inceledim, foamboarddan hiç kağıt falan çıkarmıyorlar, iki tarafı kaplı kullanıyor, yapıştırıcı olarak da SICAK ERİYİK (bizim uzmanlar sıcak silikon diyorlar) kullanılıyor.

Flayttest (flite-test) sitesinde, yapım ustalığı için ORTA demiş, HIZ için ORTA demiş, pilotluk için ORTA demiş, 3 kanal ile de uçabileceğini belirtmiş.

Ben tabi unuttum, 3 kanal deyince, kanatlarda YATIŞ DÜMENİ (aileron) olmuyor, kanat dihedrali biraz artıyor.

ÇAYLAK'tan sonra şimdi bir de LEGACY bulmuş olduk. Erdoğan bey uçağı ile ilgili bizi biraz daha bilgilendirebilirse çok SEVİNİRİZ.

İnceleme ve araştırmaya DEVAM. Başka başlangıç modeli olarak tavsiyesi olan arkadaş varsa ve belirtirse çok seviniriz.
 
Son düzenleme:
Selim bey günaydın hayırlı sabahlar. İnsanlara bu hobi için faydalı olmak adına vakit ayırıp bilgilendirmeye çalışmanız takdire şayan.Bilgiyi ve birikmiş yılların tecrübesini paylaşmak kadar güzel bir şey gerçekten yok.Çok sağolun.Ben nacizane 5 yıl kadar olacak bu hobiyle tam manasıyla uğraşmaya başlayalı.Çocukluğumda THK nun lastik motorlu serbest uçuş modellerini yapardım.Ama RC modellerle 5 yıl kadar oldu.Bu modelde kullandığım elktronikler sunnysky 2814 1100kv motor,skywalker 60 amper esc,4 adet metal dişli 2 adette flaplar için plastik dişli servo ve 11x5.5 pervane kullandım.Gövde ve kanat yapımında ölçülere birebir sadık kalarak ben modelin tamamını 10mm xps köpükten yaptım.Rudder ve elevatörde dahil.Nedeni şu;Sitede 5mm fotoblok dediğimiz malzemeyi kullanıyor.Bende önce bu malzemeden yaptım ama ya sıcak silikonu fazla kullandım yada fotoblokun her iki yönünde de karton yada kağıt olduğu için model 1.400 gr çıktı.Kanat inşaasında 3mm kalınlıkta 70mm uzunluğunda xps köpüğü sıcak tel yardımıyla kestim.Daha sonra modeli akrilik boya le boyayıp kanadı rüzgarın sürtünmesini azaltmak için renkli koli bandıyla kabladım.Ben modeli inşaa etmeyi çok seviyorum.Yani bir modeli yaparken tüm dertlerimi unutuyorum🫠birde modeli uçururken transa geçip dünyadan kopuyorum😊.Benimde bu hobiye gönül vermiş arkadaşlara nacizane tavsiyem acele etmeden işin tadını çıkararak ve kesinlikle plana yada plandaki ölçülere sadık kalarak model yapmaları.Bu hobi biraz pahalı.Malum her şey ateş pahasına.Onun için kumanda ve özellikle motor.esc nin iyisini almaları yönünde olsun.Aldıkları motora uygun model yapsınlar.İnşallah faydam olmuştur.Herkese kolay gelsin,kırımsız uçuşlar😊
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Sevdim
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Selim bey günaydın hayırlı sabahlar. İnsanlara bu hobi için faydalı olmak adına vakit ayırıp bilgilendirmeye çalışmanız takdire şayan.Bilgiyi ve birikmiş yılların tecrübesini paylaşmak kadar güzel bir şey gerçekten yok.Çok sağolun.Ben nacizane 5 yıl kadar olacak bu hobiyle tam manasıyla uğraşmaya başlayalı.Çocukluğumda THK nun lastik motorlu serbest uçuş modellerini yapardım.Ama RC modellerle 5 yıl kadar oldu.Bu modelde kullandığım elktronikler sunnysky 2814 1100kv motor,skywalker 60 amper esc,4 adet metal dişli 2 adette flaplar için plastik dişli servo ve 11x5.5 pervane kullandım.Gövde ve kanat yapımında ölçülere birebir sadık kalarak ben modelin tamamını 10mm xps köpükten yaptım.Rudder ve elevatörde dahil.Nedeni şu;Sitede 5mm fotoblok dediğimiz malzemeyi kullanıyor.Bende önce bu malzemeden yaptım ama ya sıcak silikonu fazla kullandım yada fotoblokun her iki yönünde de karton yada kağıt olduğu için model 1.400 gr çıktı.Kanat inşaasında 3mm kalınlıkta 70mm uzunluğunda xps köpüğü sıcak tel yardımıyla kestim.
Abi kanatta xps köpük kullanınca ağırlık ne kadar düştü? Ben uçak yapımında hep 5mm fotoblok kullanıyorum. XPS köpüğün ağırlık olarak ne kadar farkı var?
 
Erdoğan beye bilgi ve resimleri için teşekkür ediyoruz uçağın bilgilerini gayet detaylı vermiş, servoların da 9gr servo olduğunu resimlerden görebiliyoruz.

Burada bazı konulardan bahsetmemiz gerekiyor, sevgili muhammedin sormuş olduğu sorunun cevabı konunun başlarındaki mesajlardan birinde var, cevabını bulmak için kendisini değil başkasını çalıştırmayı seçmiş, neyse biz de zaten o konudan bahsedecektik.

Ben FLITE-TEST sitesini SEVMEM, oradaki uçaklar benim model uçak anlayışıma göre ÇOK AĞIRDIR, yukarıdaki LEGACY örneğinde gördüğünüz gibi 5 mm FOAMBOARD yerine 10 mm XPS kullandığınızda, uçağı kaplamanıza rağmen, uçak takriben %10 DAHA HAFİF oluyor.

Kağıt, boya, kaplama gibi malzemeler inanamıyacağınız kadar ağırdır.

Pelur kağıdı 30gr/m2, dosya kağıdı 120gr/m2, kraft kağıdı 200 gr/m2 ağırlığındadır.

FOTOBLOK denen FOAMBOARD'ın her iki tarafı da kraft kağıdı ile kaplıdır.

Kabaca hesap edersek, 5 mm FOAMBOARD ağırlığı, 5 mm DEPRON veya XPS 'in 2 KATIDIR veya bir başka açıdan bakarsak, yani LEGACY'i yaparken 500 gr FOAMBOARD kullanıyorsak, XPS veya DEPRON KULLANDIĞIMIZDA, 250 gr uçağın ağırlığını azaltmış oluruz. Bu rakkamlar tabi göz kararı ve hesaplar bakkal hesabı, istiyorsanız siz daha TEKNİK hesap yapabilirsiniz.

Tabi hemen akla ŞU SORU gelir, SAĞLAMLIĞI aynı olur mu? HAYIR. Ancak bazı şeyleri aklınızdan hiç çıkarmayın.

AĞIR UÇAK KÖTÜ KIRILIR.

Belki unuturum, hemen ÖNEMLİ birşey daha yazayım.

BÜYÜK UÇAK İYİ UÇAR.

Devam edecek..........
 
yazdıklarınızı bir çırpıda soluksuz okudum. hepsi çok değerli bilgiler.
Bende uçak yapmaya ve uçurmaya Eskişehir rckolik ekibiyle tanuştıktan sonra helicopter 'in kocamaaan dünyasına girmeye korktuğum için başladım. çok şükür 3 tane uçak yaptım. ikisi süper oldu. trainer denilen üstten kant model. Evde simülatör ile çalıştım. Baya bişeyler yapıyordum. Ancak sağolsun @Mesut Arslan abim sahada master/trainer sistemi kurup kendi nezaretinde beni uçurmaya başlayınca gerçek dünyaya girdim. ilk iki uçuşumda kalp atışlarım artıyordu. sonra daha da alıştım. bu hafta sonu uçuşumda master kumanda 3/5 kez devreye girdi.
evde PC başında 10saat uçuş yapmak bence sahada bir master yanında gerçek uçuşun belki 10Dakikasına eşittir.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol