Yeni 3 uçak macerası :D

Teşekkür ederim abi.

Hazır bu engebeli araziden bahsetmişken sormak istiyorum.
Burada balsa uçak uçar mı? Kalkış ve inişler ne kadar sorun oluşturur?
Bence yerdeki hendeklere ve yüksek gerilim hattına dikkat edilirse hemen her türlü uçak uçar. Büyük boyutlu uçaklar daha büyük tekerlekleri ile daha rahat inip kalkar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Sümer abi gene lafı klavyemden almış :evil:
Bence de bu uçak bir maiden uçuşu için gayet güzel uçmuş. Bir düz uçuşu göstermişsin ki, mutlaka düz gidebilmesi için aileron ve elevatör düzeltmesi yapmışsın ama neticede gayet stabil bir düz uçuş göstermişsin.
Çift motorlu bir uçakta pervaneler birbirine zıt yönde dönmelidir. Seninki nasıl?
Eğer ikisi aynı yönde dönüyorsa fazla yatmak istemesinin sebebi bu olabilir. Ayrıca gaz rudder ile orantılı olarak mikslenmeli (olmazsa olmaz değil ama faydalı olur).
Ağırlık merkezi için bir yorum yapamam. İlk dönüşünden sonraki pozisyonuna bakarak fazla geride bile olmuş derdim ama...
Motor açısı biraz daha aşağı olmalı gibime geliyor.
 
Sümer abi gene lafı klavyemden almış :evil:
Bence de bu uçak bir maiden uçuşu için gayet güzel uçmuş. Bir düz uçuşu göstermişsin ki, mutlaka düz gidebilmesi için aileron ve elevatör düzeltmesi yapmışsın ama neticede gayet stabil bir düz uçuş göstermişsin.
Çift motorlu bir uçakta pervaneler birbirine zıt yönde dönmelidir. Seninki nasıl?
Eğer ikisi aynı yönde dönüyorsa fazla yatmak istemesinin sebebi bu olabilir. Ayrıca gaz rudder ile orantılı olarak mikslenmeli (olmazsa olmaz değil ama faydalı olur).
Ağırlık merkezi için bir yorum yapamam. İlk dönüşünden sonraki pozisyonuna bakarak fazla geride bile olmuş derdim ama...
Motor açısı biraz daha aşağı olmalı gibime geliyor.
O düz uçuşta ek olarak hafif rüzgar da vardı diye düşünüyorum. Tabi sürekli elevatör ve aileron veriyordum. Fakat uçak bana yaklaşınca çok daha ince bir şekilde düzeltme yaparak düz uçmasını sağladım.

Uçağa arkadan baktığımızda pervanelerden sol taraftaki saat yönünün tersine sağ taraftaki saat yönünde dönüyordu.

Motor açıları hakkında kesin birşey söyleyemiyorum. Fakat bildiğim kadarıyla motor açısının aşağı verilme sebebi gaz açtığımızda uçağın yukarı kalkmasını engellemek. Bu uçakta aşırı bir burun ağırlığı vardı. Çünkü full elevatör verince uçak anca burun kaldırıp yukarı bakıyordu. Yani aşağı açı vermiş olsam durum daha kötü olabilirdi.

Yatay stabı bilerek hafif aşağı bakacak şekilde yaptım. Bu şekilde burun kaldırmaya faydası olsun istedim. Fakat yine de yeterli gelmedi.

Gazı fullleyip sol elimle o trimleri vermeliydim :lol::lol:
 
Son düzenleme:
Moralin bozulmasın, denemelere devam. Tecrübe böyle kazanılır. Hele çok kısa bir sürede çift motorlu bir warbirde'e geçtin. Üstelik kafana göre aslına sadece "bakarak" kendi yaptığın bir model. İlk sefer için daha iyisi şamdan kayısı olurdu ...
 
Moralim bu uçak için bozulmaz abi benim :D Tabi canım sıkıldı. Fakat yapım aşaması gayet zevkliydi. Ortaya çıkan uçak da hoşuma gitti ve uçtu. Daha ne olsun :)

Birde her kırımda 1000-2000 lira para harcamak durumunda kalan ben için bu kırım, 150 liralık eğer çok çok abartırsak 200 liralık bir masraf çıkardı. Gayet karşılanabilir bir masraf.

Fakat bundan sonra daha önce söylediğim gibi adam akıllı bir planı olmayan bir uçak yapmam. İnsanın çok fazla vaktini alıyor. Ve daha fazla tecrübe gerektiriyor.
 
  • Sevdim
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi