Resmen dikey iniş olmuş ya ??? çok iyi kurtarmışsın. İlk iniş denemesinde düşüyorsun sandım... Neyse ki sorunsuz olmuş Ali?? eline sağlık. Allahtan güneş gözlüğü takmissin ama ??Bugün uçağı ayarladım. Uçuş için sahaya gittiğimizde inekler bir güzel her tarafa yayılmışlardı Baktık orada uçma şansımız pek yok. Toprak alınan bir yer vardı. Oraya gidelim dedik kardeşimle. Bi tane dayı da oralara bakmaya gelmiş. Seyirci oldu bize. İniş sıkıntılı olacaktı ama yine de uçmadan dönmek istemedim. Çok şükür kazasız belasız Maiden yapıp indik. Hatta direk konduk
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Uçak utanmasa geri geri uçacak ya o yüzden inerken baya helikopter gibi konduResmen dikey iniş olmuş ya ??? çok iyi kurtarmışsın. İlk iniş denemesinde düşüyorsun sandım... Neyse ki sorunsuz olmuş Ali?? eline sağlık. Allahtan güneş gözlüğü takmissin ama ??
Abi ya kuyruk ağır yada ben elevatörü güzel ayarlamamış olabilirim. CG konusunda yapabileceğimi yaptım. Üst kanattan 9cm geride olması gerekiyor CG için. Tam 9 olmasa da en kötü 10-11 civarında CG tutuyordu. Bunu yapan adam 5-6 tane kalem pil koyuyordu burun kısmına CG tutturmak için bende koysam 2 kilo olacaktı. Koymadım bu yüzdenOldukça başarılı Kuyruk biraz ağır gibi
Burada bazı hatalı algılar var bence. Birincisi bu modelin boyu kaç cm? 9 cm yerine "en kötü 10-11 civarında" ise ağırlık merkezin yanlış yerde demektir ki uçuştaki davranışı da bunu kanıtlıyor. Ağırlık merkezi çok çok geride değil ama doğru yerde de değil. Uçağı ağırlaştırmamak için ağırlık merkezini tutturmadan uçmak kabul edilemez. Haydi bu uçakta kurtardın ama asla bir daha böyle bir hataya düşmemeni öneririm.Uçak utanmasa geri geri uçacak ya o yüzden inerken baya helikopter gibi kondu
Biz aşağıda rüzgar hissetmiyoruz hiç ama yukarıda muhtemelen tatlı bir rüzgar esiyor iniş yaptığım yerin karşısından. Uçuş öncesi de farkettim zaten o rüzgarı. Ara ara geliyordu aşağılara.
Güneş gözlüğü hiç aklımızda yoktu ama güneşi görünce arabadaki gözlük geldi aklıma. Gözlük olmasa yüksek ihtimal kontrolü kaybederdim. Zaten gözlük olduğu halde bile sıkıntı yaşadım.
Abi ya kuyruk ağır yada ben elevatörü güzel ayarlamamış olabilirim. CG konusunda yapabileceğimi yaptım. Üst kanattan 9cm geride olması gerekiyor CG için. Tam 9 olmasa da en kötü 10-11 civarında CG tutuyordu. Bunu yapan adam 5-6 tane kalem pil koyuyordu burun kısmına CG tutturmak için bende koysam 2 kilo olacaktı. Koymadım bu yüzden
Aklıma gelen birkaç şeyi daha eklemiş olayım. CG ayarlamak söylediğim gibi oldukça zor oldu. Pili burunun en ucuna ve yere dik bir şekilde koyduğum halde ve motorumda ağır olduğu halde CG'yi zar zor tutturdum. Tabi benim servoları direk kuyruğa monte etmeminde bunda etkisi var. Uçak sanırım 1.8kg değil 1.85 kg oldu. Tartmadım ama öyle hissettim kuyruk tekerini ve servoları ayarlarken. Tartınca 1.9kg olmasından korktum Ama bu havada yüzmesine engel değilmiş. Bunu anlamış oldum. Servo end pointlerini dar ayarladım. Oda gayet iyi oldu ama birkaç uçuş sonra doğru bir ayar yapılabilir.
Ben trainer yerine bu uçağı tavsiye ederim Havada tutunmak için gaz bile istemiyor. Ben ayıp olmasın diye ufaktan veriyorum. Dönüşlerde gazlıyorum stall olmasın diye. Uçak kalkış yaptıktan sonra motora pek ihtiyaç duymuyor. Tabi benim bulunduğum çukur ve üzerindeki hava akımlarının etkisi olabilir bunda.
Burada bazı hatalı algılar var bence. Birincisi bu modelin boyu kaç cm? 9 cm yerine "en kötü 10-11 civarında" ise ağırlık merkezin yanlış yerde demektir ki uçuştaki davranışı da bunu kanıtlıyor. Ağırlık merkezi çok çok geride değil ama doğru yerde de değil. Uçağı ağırlaştırmamak için ağırlık merkezini tutturmadan uçmak kabul edilemez. Haydi bu uçakta kurtardın ama asla bir daha böyle bir hataya düşmemeni öneririm.
Sevgili kardeşim, ağırlık merkezinin tam olarak doğru şekli nedir bilmiyorum diyorsun ama bilenin uyarısına sürekli bir itiraz halindesin. Ne diyeyim ben de bilemiyorum.Abi açıkçası bu ağırlık merkezinin tam olarak doğru şekli nedir nasıldır bilmiyorum. Yada birkaç cm ileri geri olması etki eder mi onu da bilmiyorum Ben ağırlık merkezi şurada olmalı denildiğinde oradan tutup kaldırıyorum. Uçak düz bir şekilde duruyor. Ama sanırım olması gereken düz durması değil hafif burunun aşağı basması. Ve her seferinde cetvelle 9 cmyi bulup uçağı kaldırmıyorum. Birkaç kere ölçmüştüm. Hatırladığım kadarıyla doğru noktayı ayarlıyorum.
Şimdi bu uçağın boyunu hiç ölçmedim. Kanat açıklığı 155cm üst kanat. Alt kanat da 145 falandır muhtemelen. Yapan kişide uzunluğunu yazmamış uçağın. Ben bu uçağı yapan kişiden farklı olarak (boy anlamında) burun kısmını 5-10cm uzattım. Adam ağırlık merkezi üst kanadın 9cm gerisinde olmalı diyor. Bende onu uygulamaya çalıştım. Ama yukarıda anlattığım gibi titizlikle değil. Bu yüzden en kötü 10-11 cmdedir diye düşündüm. Aslında bana sorsan tam ayarladım abi de; uçak havada burun kaldırınca bir sıkıntı olduğunu anladım. Ama burun kaldırma sebebi elevatör de olabilir. Çünkü trim verince düzeldi. Ve elevatör kanatçığını da nasıl ayarlamam gerekiyor bilmiyorum Yatay staba arkadan bakıyorum. Heh şöyle olsun diyorum ve vidayı sıkıyorum Genel anlamda bütün kanatçıkları öyle yapıyorum. Kanat formunu korumaya çalışarak tabi. Birde aileron kanatçıklarının ikisinide hafif yukarı kalkık şekilde bırakıyorum.
Uçağı anca haftaya görebilirim. Haftaya trim yokken elevatör kanatçığının nasıl durduğunu ve CGnin tam olarak 9cmdeki halini atarım.
Sevgili kardeşim, ağırlık merkezinin tam olarak doğru şekli nedir bilmiyorum diyorsun ama bilenin uyarısına sürekli bir itiraz halindesin. Ne diyeyim ben de bilemiyorum.
Yada birkaç cm ileri geri olması etki eder mi onu da bilmiyorum diyorsun. Ben biliyorum. Evet çok etki eder!
Ağırlık merkezi bir uçağın en önemli parametresidir.
Bu modeli bir yerden bakarak ya da planını indirip yaptığını düşünürsek, bunu tasarlayanın önerdiği yere getirmek ZORUNDASIN. Haa getirmezsen ne olur? Ya kör topal uçarsın ya da kırarsın.
"Her seferinde" derken her uçuş öncesi ağırlık merkezi kontrol edilmez. Bir kez kontrol edilir. Sonrasında ciddi bir değişiklik ya da onarım yapılmazsa, pil değiştirilmezse tekrar kontrolü gerekmez. Ama ağırlık merkezini ne yapıp edip önerilenin +/- 1 cm içinde kalacak şekle getirmelisin. Bunu TİTİZLİKLE yapmalısın. Bunun dışında anlattıklarının hiçbir anlamı yok ne yazık ki. Ağırlık merkezinin yerini, elevatörün trimine bakarak anlayamazsın. Yatay stab insidens açın hatalı ise elevatörün bolca trim gerektirir ama bu ağırlık merkezini göstermez. Umarım anlatabilmişimdir. Kolay gelsin.