Yeni 3 uçak macerası :D

Öncelikle paylaşım için teşekkür ederiz. Tek başına olmana rağmen video çekimin gayet başarılı :heartxf: Üzerine senin muhabbetinde eklenince şahsen ben gayet keyifle izledim :thumbup:

Unutmadan dikkatimi çeken bir konuyu paylaşalım. Her ne kadar alan müsait olsa da, disiplin açısından uçuş sırasında modeli arkana geçirip etrafında dönmemeni ve tüm uçuşları tam olarak önünde gerçekleştirmeni tavsiye edeceğim Ali kardeşim.

Zaten uçağın altı üstü aynı olduğu için sağa sola yatışları anlamak çok sıkıntılıydı.
Bence çözüm olarak kanatların alt kısımlarını farklı bir renkle kaplayabilirsin
Motorda bir problem var. Sebebini tahmin edebiliyorum.
Motorda ne sorun varmış, merak ettim şimdi :) Bu arada uçuşu bilerek mi yavaş gerçekleştirdin yoksa motorun gücü bu kadarına mı yetti ?
Aslında son dönüşü yapmadan inebilirdim ama kararsız kaldım. Sonrada inemeden çalılara girerim diye çekindim. Aslında baya yavaşlamıştı. Sorunsuz bir iniş olabilirdi.
Evet dediğin zaman insen tam olacakmış :D Neyse allahtan modelde pek bir hasar yok %p
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Yorumun için teşekkür ederim @Mehmet Kucuksari abi.
Modeli arkama ve üstüme geçirmeden uçurma kısmına katılıyorum abi. Zaten bunun sıkıntısını yaşıyorum. Fakat helikopterle uçarken bunu gayet rahat yapabiliyorken uçakta bunu sağlamak benim için biraz zor oluyor. Bu yüzden çok dikkat etmiyordum. Ama buna daha fazla dikkat edip alışmam lazım. Nede olsa her saha benimki gibi acemi sahası değil :D

Farklı renk boyama işi yapılabilir ama hangi renk? Bunu benim en baştan düşünmem lazımdı. Ve ona göre bir boyama dizaynı yapmış olsaydım rahat olurdu. Hala düzeltilebilir fakat estetik açısından doğru rengi bulmak biraz zor olabilir.

Motordaki tahmin ettiğim sorun şu. Statorun yerinden çıkmasını engelleyen sekmanın altında bir pul var. Fakat bu pul aşırı sıkıyor rulmanları. Bu yüzden iki kere rulman aldım. Bu pulu çıkarınca orası biraz gevşek kaldı. Yani motorun stator kısmı 1-2mm ileri geri oynuyor. Yarım gaz civarlarında mıknatıslar statoru tutabiliyorken gaza yüklenince stator ileri kayıyor. Bu aslında çok ufak bir ileri kayma olsa da eksen bozularak stator mıknatıslara değiyor diye düşündüm. Ona daha ince bir pul takıp deneyince görecem. Fakat sadece hafta sonları eve gidebiliyor olduğum için beklemedeyim şuan :D

Aslında bu uçuşta yavaş uçmak için hiç uğraşmadım :D Çünkü bir sürü sıkıntı vardı. Onları toparlamak için bol gaz verdim genelde. o son dönüşü bile daha geniş almış olsam model stall olmazdı. Ben pildeki son güçle dönüşü yaparım diye düşündüm. Bu yüzden sert dönüş yaptım ve uçak stall oldu. Dediğim gibi motordan çok birşey beklemeden yumuşak bir dönüş yapsaydım o uçak kolay kolay stall olmazdı diye düşünüyorum. Tabi yine anladığım kadarıyla uçağın stall olması 1 ve 0 gibi birşey. Yani düz uçarken stall olmayan bir uçağa ufak bir kontrol verdiğinde birden stall olabiliyor. Uçağın karakterini iyice bilmek lazım.

Uçağı uçurmak işin kolay kısmı. Fakat bu yaşadığım sorunların hepsi bir tecrübe. Uçakla her iki uçuşumdan birinde kırım yaşıyorum :D Eskiden helikopter uçurmayı öğrenirkende aynısı oluyordu. Uçakla alakalı tecrübeler Allah'tan 3-5 liralık ucuz tecrübeler. Tabi benim uçağım için böyleler :D O yüzden moral bozmadan zevkle uğraşıyor insan.

Modelin en hassas yeri kanatları gibi düşünüyordum ben bu modeli yapmadan önce. Fakat kanatlar çok çok sağlam. İniş takımınıda biraz daha sağlam bir şekilde tamir ettiğim zaman tekrar uçuşa hazır hale gelir.
Muhtemelen bu cumartesi hem align 550 ile remaiden yapıcaz hemde pt-17 Stearmanın tamirini yapıp güzel bir uçuş denemesi yapıcaz.

Bu arada ileride konuyu okuyup merak eden belki olabilir. Extra 300'ü uçuramadım. CG sorunu var. Küçük ve ağır uçak. Yeterince özenmedim heralde. Ve açıkçası uğraşmak istemedim. Uyuşamadık kendisiyle. Bu yüzden gerekli malzemeleri çıkarıp ufak tefek makyajını yapıp vitrine koydum. Biraz vitrinde yer kaplasın. Sonra da bir çocuğa hediye olur :D
 
Ama buna daha fazla dikkat edip alışmam lazım. Nede olsa her saha benimki gibi acemi sahası değil :D
Aynen öyle kardeşim ;)
Ona daha ince bir pul takıp deneyince görecem. Fakat sadece hafta sonları eve gidebiliyor olduğum için beklemedeyim şuan :D
Şimdi anladım :)
Bu arada ileride konuyu okuyup merak eden belki olabilir. Extra 300'ü uçuramadım. CG sorunu var. Küçük ve ağır uçak. Yeterince özenmedim heralde. Ve açıkçası uğraşmak istemedim. Uyuşamadık kendisiyle.
Modele ısınmak çok önemli. Dediğin gibi şimdilik modeli kızağa çek, sonra bakarsın durumuna :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Evde kalan son fotoblokları ve parçaları kullanarak 3. Uçağı yapmak için kolları sıvadım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Başladığım 1 hafta olmasına rağmen sadece bir tane gövdeyi ve kanatların birazını yaptım. Bol bol düşünüyorum. Ama iş uçağı yapmaya gelince çekiniyorum. Kanadı tamamen kafama göre yaptım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sebebi şu; bu uçağın bir planı yok. Gerçi çok fazla araştırmadım belki vardır. Ama daha öncesinde araştırıp şablon resimler indirmiştim. Bu resimleri çıkarmıştım. Uçağı yapamam diye bu zamana kadar başlamamıştım. Artık korkunun ecele faydası yok dedim ve elimde hazır olan şablonları kullanarak yapmaya başladım. Fakat bir sürü problem çıkıyor tabi. Bu yüzden bol bol düşünüyorum :)

Şimdi her şey dahil bir ağırlık hesap ettim. 2kg çıktı. Bunun 500g pil oluşturuyor. Ağır ve sağlam malzemeler kullandığım için bu kadar ağır oluyor uçak. Aslında uçağı ağır yapmayı da istiyorum. Bu şekilde hafif kanat yüklemesi olan uçaklar yerine ağır kanat yüklemesi olan uçakları tecrübe etme şansım olacak ve bu tecrübe ileride işime yarayacak diye düşünüyorum. Fakat sanki motorlar yetmeyecek hissine kapıldım. Yorumlara açığım.

Kullanacağım motorlar 1000kvlık quad motorları. Thrust test videosunda bir tanesi 820g çekiyor. Yani iki motor 1.6kg çekecek. Uçağın kanat açıklığı 145cm. Uçuşa hazır ağırlık 2kg. Normalde bu motorlar ile uçuyor olması lazım bu uçağın. Fakat yine de tedirgin oldum. Duruma göre 3. Motoru da buruna takmayı düşünüyorum ;D Biraz abartı olur fakat 2 motorla sürekli tam gaz uçmaktansa 3 motorla yarım gaz uçmayı (uçabilirsek tabi) tercih ederim.

Bir başka sorun da şu:
Pil burunda olacak. Motorlar sağda ve solda. Elimde kalın teller var. Şimdi iki seçenek var. Ya pil ile esc arasında bu kabloları kullanacam (2+2) yada esc ve motorların arasında bu kabloları kullanacam (3+3). Bu kablolar sağlam elektirik kablosu gibi birşeyler. Bunları ilk yaptığım çift helikopter motorlu uçağımda kullanmıştım :D motor ve esc arasında 3+3 olarak.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şimdi sorularımı özetlersek
1-) Bu kabloları pil esc arasında 2+2 olarak kullanabilir miyim?
2-) 2kg lık 145cm kanat açıklığına sahip bu uçağı 800+800g thrustü olan çift motor ile kullanabilir miyim? Sürekli tam gaz uçmak zorunda kalır mıyım?
3-) Motor, ana kanat ve yatay stabın birbirleri ile aynı hizada olacak şekilde yapıştırmayı düşünüyorum. Sadece ana kanadın çok hafif yukarı bakmasını sağlayacağım. Ve motorların çok hafif aşağı bakmasını sağlayacağım?
 
Öncelikle paylaşım için teşekkür ederiz. Tek başına olmana rağmen video çekimin gayet başarılı :heartxf: Üzerine senin muhabbetinde eklenince şahsen ben gayet keyifle izledim :thumbup:

Unutmadan dikkatimi çeken bir konuyu paylaşalım. Her ne kadar alan müsait olsa da, disiplin açısından uçuş sırasında modeli arkana geçirip etrafında dönmemeni ve tüm uçuşları tam olarak önünde gerçekleştirmeni tavsiye edeceğim Ali kardeşim.


Bence çözüm olarak kanatların alt kısımlarını farklı bir renkle kaplayabilirsin

Motorda ne sorun varmış, merak ettim şimdi :) Bu arada uçuşu bilerek mi yavaş gerçekleştirdin yoksa motorun gücü bu kadarına mı yetti ?

Evet dediğin zaman insen tam olacakmış :D Neyse allahtan modelde pek bir hasar yok %p
Selamlar, başarılı bir çekim hakikaten; kafaya monteli bir Go Pro falan ile çekildiğini umuyorum, telefonla çekildi ise ayrı bir ustalık ve cesaret.
Ama ben olsam tek başıma uçuş esnasında çekim yapmakla uğraşıp modeli tehlikeye atmazdım, hele ki model çok stabil uçan bir model değilse.
Kanadın altı ve üstü farklı olmalı, dikey stabilize koyu renk olmalı (tabii ki farz değil, sünnet). Şahsen ben şeffaf kaplamalar ile gri/beyaz/açık mavi gibi gökyüzünde karşılaştığım renkleri kullanmamaya gayret ediyorum. Bir keresinde beyaz ağırlıklı bir uçağımı Şubat ayında Tatvan'da uçururken arkaya düşen karla kaplı dağ silüeti yüzünden gözden kaybedip çakmıştım. Neyse ki yerde 1,5 m kar vardı, bir şey olmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Çekimi telefonla yaptım. Fakat kafama monte edebileceğim bir aparat yaptım fotobloktan. Bu şekilde go prodan farkı baya ağır bir şey kafamda oluyor. Haricinde bir sorun çıkarmıyor. Tabi dışarıdan kötü gözüküyordur muhtemelen :)

Normalde kanadın altının ve üstünün farklı renk olması gerektiğini biliyorum. Bu uçağı yaparken de biliyordum. Ama dikkatimden kaçmış. Bazı zamanlar bunun etkisini çok hissetsemde bu yüzden kırım yaşamadım. Tabi farklı farklı sebeplerden bol bol kırım yaşadım bu uçakla. Hala uçar vaziyette fakat artık ömrünü doldurduğunu düşünüyorum. Bu yüzden artık gözden çıkardım. Bir köşede yatıyor.
 
Uçağın birazını bitirdim. Kötü olmadı bence :D İlk uçuşu yapıp sorunsuz uçarsa birkaç parça daha yapıştırıp kaplamasını yapacaktım. Fakat ilk uçuş çok keyifli değildi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uçuş ağırlığı 1.65kg. çekiş gücü de 820+820=1.64kg Bu çekişle yarım gazda uçar diye düşünüyordum fakat en aşağı %80 gaz istiyordu uçmak için. Benim kendi çapımdaki tecrübeme göre bir uçağın rahat uçması için yarım gazda uçabiliyor olması gerekiyor diye düşünüyorum. Yoksa çok stresli bir uçuş oluyor.


Dönüşlerde çok zorlandım. Uçak dönmemek için direniyor. Bunun sebebi de sürekli fazladan elevatör verdiğimden kaynaklanıyor. Uçak iyice yavaşlıyor. Ve rudder işini yapmıyor yeterince.


Burun biraz ağır olacak şekilde ağırlık dengesini ayarladım. Ağırlık dengesini nasıl ayarlamam gerektiğinide bilmiyordum. Kanadın en geniş yeri 24cm ve 15cm kadar kısalıyor. Bende ağırlık dengesini ilk 6cmde falan yaptım. Ama burun çok ağır geldi. Elimi trime götüremedim bir türlü.


Aynı zamanda sürekli sola yatıyordu. Onu biraz trimle düzeltmeye çalıştım. O da yeterli gelmedi. Yatma sebebi de muhtemelen birbiri ile tam olarak eş olmayan iki gövde. Kanadın tam ortasından kaldırdığımda aşırı bir dengesizlik yoktu aslında.


Velhasıl eğer ağırlık dengesini ayarlayabilseydim veya trim verebilseydim idare eder şekilde bir iniş yapabilirdim. En azından uçak tek parça olurdu :D Fakat uçağı güvenli yüksekliğe çıkarıp trim veremedim bir türlü :D


Düşme sebebi de aslında benim suçum. Uçak burun düşürmesin diye sürekli elevatör verince bu sefer uçak iyice burun kaldırdı ve yavaşladı. Yavaş haldeyken dönüş yapmaya çalışınca stall oldu ve düştü.


Bir daha şablondan asla uçak yapmam :D ve uçak trainer değilse ağırlığından en az 1,5 kat fazla thrust olan bir motorla uçururum. Ve çift motorlu uçaklar tek motorlu uçaklara göre biraz daha nazlı mı oluyor desem bilemedim. Daha zor olduğu kesin.


Kırımın güzel tarafından bakarsak elektronik sağlam. Bol bol slikon ve fotoblok harici masraf yok. Ve tabii bol bol emek.. Kendime kızdığım tek nokta o trimi verememek :D

Dakika 2:20 ile 2:40 arası gayet hoş :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kırım sonrası hali

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kırım sonrası hali

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Geçmiş olsun abi, "ön teker yok nasıl ineceğiz" derken kırıma uğramak da ironik bir talihsizlik olmuş.:laugh::embarras:
Uçuş ağırlığı 1.65kg. çekiş gücü de 820+820=1.64kg Bu çekişle yarım gazda uçar diye düşünüyordum fakat en aşağı %80 gaz istiyordu uçmak için.
Abi yanlış bilmiyorsam trainer'lar ağırlığının yarısı itkiyle de uçuyor, ağırlığı kadar itkide %50 rahat yetiyor. Sizin uçakta ağırlıkla eşit olmasına rağmen %80 gaz istemesi farklı bir tasarım olduğu ve uçuş tipi farklı olduğu için değil mi?

Bir de trainer, scale, performance diye gruplamalardan hangisine giriyor bu arkadaş? Scale değil mi?
 
Geçmiş olsun abi, "ön teker yok nasıl ineceğiz" derken kırıma uğramak da ironik bir talihsizlik olmuş.:laugh::embarras:

Abi yanlış bilmiyorsam trainer'lar ağırlığının yarısı itkiyle de uçuyor, ağırlığı kadar itkide %50 rahat yetiyor. Sizin uçakta ağırlıkla eşit olmasına rağmen %80 gaz istemesi farklı bir tasarım olduğu ve uçuş tipi farklı olduğu için değil mi?

Bir de trainer, scale, performance diye gruplamalardan hangisine giriyor bu arkadaş? Scale değil mi?
Beni biraz daha yakından tanısan kırıma uğramamı talihsizlik olarak değil normal bir durum olarak karşılardın :lol:

Bu uçak trainer değil. Scale olabilir belki. Eski bir savaş uçağı.

Bu uçağın %80 gaz istiyor olmasının ana sebebi yapımının iyi olmaması bence. En azından kaplamasını yapmış olsaydım biraz daha iyi olurdu. Yapım aşaması hakkında yazacak olsam bir sürü bahane yazmam lazım. Bunlar bana göre haklı bahaneler olsalarda yazmanın çok anlamlı olduğunu düşünmüyorum. Fakat doğru düzgün bir plandan güzel bir şekilde yapılmış olan bu tarz bir uçak bu itki ile gayet uçması lazım. Zaten bu uçak da gayet güzel uçabilir gibiydi. Kırım sebebi yukarıda yazdığım gibi benim sorunum.

Daha güçlü motor istiyorum çünkü acemiliklerimi telafi etmesi için. Tabi çok güçlü motor da doğru olmaz.
 
Beni biraz daha yakından tanısan kırıma uğramamı talihsizlik olarak değil normal bir durum olarak karşılardın :lol:
Estağfurullah. :lol:
Bu uçağın %80 gaz istiyor olmasının ana sebebi yapımının iyi olmaması bence. En azından kaplamasını yapmış olsaydım biraz daha iyi olurdu. Yapım aşaması hakkında yazacak olsam bir sürü bahane yazmam lazım. Bunlar bana göre haklı bahaneler olsalarda yazmanın çok anlamlı olduğunu düşünmüyorum. Fakat doğru düzgün bir plandan güzel bir şekilde yapılmış olan bu tarz bir uçak bu itki ile gayet uçması lazım. Zaten bu uçak da gayet güzel uçabilir gibiydi. Kırım sebebi yukarıda yazdığım gibi benim sorunum.
Hocam o zaman "düzgün yapılmış (3D ve akrobasi hariç) çoğu uçak ağırlığı kadar itki ile %50 gazda uçabilir." gibi bir genelleme yapabilir miyiz? Yoksa çok mu saçmaladım. :D
 
Yani belki evet denilebilir bu soruya ama bu evetin pratikte bir anlamı olmaz. Zaten o kadar pürüzsüz ve aerodinamik olarak güzel bir uçak yapıyorsan bu soruyu sormazsın. Bu soruyu soruyorsan trainer bile olsa 1:1den aşağı inme derim. Daha altında uçmaz demiyorum. Tavsiyem bu yönde sadece.
 
Hatta şöyle bir örnek vereyim sana. Bu uçak çift kanatlı çok sevdiğim bir uçak. Trainer bir uçak. 820g thrust olan motor tam güçte bu uçağı anca havalandırdı. Uçağın ağırlığı 1750g. Yani 1 metre uçtu fakat sadece 'bu motorla uçtu' denilebilir buna. Pratikte bu şekilde kullanmak mümkün değil. Tabi bu uçak da benim elimden geçtiği için belki daha güzel yapılsa uçabilir miydi bilmiyorum ?:)

 
Tabi bu uçak da benim elimden geçtiği için belki daha güzel yapılsa uçabilir miydi bilmiyorum ?:)
:lol::lol:
Hatta şöyle bir örnek vereyim sana. Bu uçak çift kanatlı çok sevdiğim bir uçak. Trainer bir uçak. 820g thrust olan motor tam güçte bu uçağı anca havalandırdı. Uçağın ağırlığı 1750g. Yani 1 metre uçtu fakat sadece 'bu motorla uçtu' denilebilir buna. Pratikte bu şekilde kullanmak mümkün değil.
Kesinlikle doğru. İtki konusu iyice oturdu. Sağ olun.:saygilar::)
 
Yanlış tanı hatalı tedavi ile sonlanır. Burada tartışmanın neden motor çekişine kaydığını anlamak gerçekten zor. Bir kere uçak o engebeli zemine rağmen yerde koşarak havalanmış. Çekişin yetersiz olduğunu iddia eden olursa videonun başlangıcına baksın. Uçağın havada stabil uçmamasının nedeni çok büyük olasılıkla motor açıları, kanat insidens açısı ve yatay stab insidens açısı ile alakalı. ARF kit üreten bir firma, bilgisayar başına geçip bir model çizip hemen piyasaya vermiyor. Kim bilir kaç farklı versiyon üretiyor ve sonunda iyi uçanı yakalıyor. Burada da temel olay ana yüzeylerin ve motorun / motorların insidensleri.
Bu uçak tüm bunlara rağmen yeterince iyi uçmuş. Muhtemelen ağırlık merkezine de ince ayar gerektiriyor diğer söylediğim faktörlere ek olarak. Yine muhtemelen zayıflayan pilin kurbanı olmuş. Tabii yanlış anlaşılmak istemem ama pilotajın da biraz etkisi olmuştur kırımda.
Kısaca bu uçağın kırımını motorların yetersizliğine bağlar da diğer ana sorunları görmezden gelirseniz, bir sonraki uçakta da aynı kırımı yaşamanız olasıdır.
Bu söyleyeceklerimi kişisel almayın lütfen ama benim gerek forumlarda gerekse sahada görüp en çok rahatsız olduğum şey, insanların bilinen şeyleri okuyup anlamaya çalışmak yerine burunlarının doğrultusuna gitmek istemeleri. Amerika'yı inatla yeniden keşfetmeye çalışmaları. Örnek vermek gerekirse, bir seferinde bir arkadaş "ağırlık merkezine de fazla önem vermedim, 10 cm diyordu, benimki 13 cm'deydi" gibi bir şeyler yazmıştı kırdığı uçağın ardından. Uçan bir cisimde ağırlık merkezinin önemini anlamak için 150 IQ gerekmiyor ki. Biraz merak, biraz heves, biraz okumak yetiyor.
Çekiş konusu defalarca tartışıldı. Ağırlık ile çekişin doğrudan bir alakası yok. Uçağı kanatlar kaldırır. Kanadın yeterli kaldırma kuvveti üretebilmesi için havada belirli bir hızla ilerlemesi gerekir. Motorun görevi bu hızı sağlamaktır. Motor bu hızı belirli bir çekiş oluşturarak sağlar ve bu çekiş ivmelenmesiz bir uçuşta uçağa etki eden "drag" (sürüklenme) kuvvetlerinin toplamına eşittir. Drag dediğimiz şeyin sayısız bileşeni vardır. Ayrıca bunların bir kısmı sürekli değişir uçuş esnasında.
Trainer tarzı uçaklar total ağırlıklarının % 50'sinden başlayan motor çekişi ile uçabilirler.
Her seferinde verdiğim bir örnek var. Boeing 777-300ER
350 ton azamî kalkış ağırlığı olan bu uçağın motorları 2 x 51 ton itki üretiyorlar yani toplam itki yaklaşık 100 ton. Ağırlığının üçte biri itki ile bu devasa uçak tüy gibi havalanıyor! (Reynolds sayısının etkisi vs ayrı bir konu tabii).
 
Abi sanki konuyu yanlış anlamışsın gibi düşündürdü bu mesajın. Bu uçağın düşmesinin ana sebebi elevatörü fazla vererek modeli iyice yavaşlatmam ve yavaş modelle dönüş yapmaya çalışmam. Pil bu 3 dakikalık uçuşun sonunda her hücre için 4v civarındaydı. Yani kırımın tek suçlusu benim, bunu kabul ediyorum :D şunu da eklemek istiyorum. Uçak havada dursun diye %30-40 sağ aileron, %60-70 yukarı elevatör veriyordum. Bu şekilde uçuyordu. Tabi bu uçağı yapan kişinin sorunu :D

Motorlar mevzusu sadece bu uçağın 1:1 oranında bir ağırlık çekiş oranı varken %80 gazda uçuyor olması.Bunun sebebi seninde yazdığın gibi kanat-motor açıları olabilir. Bunları uçağı yapmaya başlamadan önce sordum fakat cevap alamadım. Bildiğim kadarıyla da yaptım. Yine de istediğim gibi bir motor açısı veya istediğim gibi kanat insidens açısı uygulayamadım. Sonuç olarak bence gayet iyi uçabilecek gibiydi. Fakat ağırlık dengesi ve trim verememe gibi sorunlar yüzünden bunu tam olarak göremedik. Bunların da etkisiyle ben uçağı düşürdüm.

Aslında bu ağırlık ve çekiş konusundaki olay teorik olarak doğru olsa da benim gibi acemilerin bu teoriyi pratiğe dökerken yaptıkları hatalar sonucu başarısız olması. Tabi bu çıkarımı ben kendim için yapıyorum. Başka bir acemi için geçerli olmayabilir.