[Urun]: Compass EXO
Rasim Öztürk' Alıntı:
** 10mm ana şaft, 6mm kuyruk şaftı bu boyutta bir heli için çok güçlü. (Logo690'da 10mm ana şaft, 5mm kuyruk şaftı var.)
** Tdr tipi büyükçe kanopisi var, görünürlük için iyi ve gövdeyi kuyruğa kadar kapatıyor. Damla şekilli kuyruk da rodu içine alıyor, aynı zamanda side-in de oldukça büyük bir görüntüsü var.
Aynen öyle Mehmet abi, Türker abi
Tabii fiyat olarak da uygun olsa amerika falan denmez yapıştırılır da işte verginin düşmemesi, üstüne üstlük fatura düşük göstermemeleri, yapacak bişey yok... Yoksa vergili 614 dolarlık bir fiyat (rotortech 510 paller dahil), çok aşırı değil. Avrupaya gelip vergi düşse 500 dolar seviyelerine inecek. Palsiz gaui x5 530 dolara satılıyor, palli logo480xx 470 dolara...
Kutu açılımından görüleceği üzere malzeme kalitesi gayet iyi görünüyor, finishing çok temiz... Model 520 pallere kadar kullanılabiliyor ama oldukça geniş bir ana dişliye, aynı şekilde 700 modelden bile geniş kayışlara, büyük çaplı şaftlara, yine boyutuna göre büyük kuyruk rotoruna falan sahip... Çevirdiği palleri düşünürsek, limitlere kadar zorlanmayacak mekanik, çoğunlukla görsel bir anlamı olacak
Diğer yandan motorlu komboları var. Onu da tanıtmış olalım... Öncelikle kitte sadece
75 dolarlık bir artışa sebep oluyor motor (perakende fiyatı vergi düşmemiş haliyle 145 dolar), haliyle çok pahalı değil. O paraya 450 serisi modellerde kullanılan scorpion xnova gibi motorlar var... Haliyle motora fiyat konusunda bir artı yazıyoruz. Gelelim eksilere... Özellikleri şöyle
RAGE SZ4219 motorun;
Length (without shaft):
50.9mm
Outer diameter:
51.5mm
Free shaftlength: 36.1mm
Shaft diameter:
6mm
Weight:
365g
Stator diameter: 42mm
Stator height: 19mm (without covers)
Number of poles: 10
Maximum short-time current: 180A (3 seconds)
Drive frequency: 10kHz
Ideal timing: 18 °
KV:
1000 (18 ° timing - load free)
Maximum continuous power:
2400 watts
Maximum power (peak):
4100 watts (3 seconds)
Bir kere model 500 size olduğu ve 510 pallerle geldiği için gramların önemi var. Yani 50-100gr fazladan ağırlık daha anlamlı 700 modele göre, 500 model için... Şimdi de bendeki
Pyro 650-103L motorun bazı özellikleri karşılaştırmak için...
Length (without shaft):
51.5mm
Outer diameter:
50.8mm
Free shaftlength: 40mm (şu anda 32mm)
Shaft diameter:
6mm
Weight:
300g
Stator diameter: 39mm
Stator height: 20mm
Number of poles: 10
KV:
1030
Maximum continuous power:
3000 watts
Benzer boyutlarda, hemen hemen aynı stator çap ve boylarında, tam 65g daha hafif, çok daha güçlü... Fiyat olarak da çok daha fazla tabii ki...
Ama söylemek istediğim 2400w motora gerek yok ki, 500-size makinasın sen... Kimi 550 modeller bile o kadar güce ihtiyaç duymuyor, neden o kadar ağır motor koyuyorsun
Neyse bu modelin hakkı (ki rotorlive'de de üzerinde vardı)
Pyro 600 serisi motor, 900kv veya 1100 kv olanı...
2000w continuous güç üretiyor,
230gr ağırlığında...
Vesileyle ağır ama güçlü denilebilecek, fiyat olarak gayet uygun motorunu da tanıtmış olduk.