Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Geçmiş olsun Evren hocam, herşeyiyle sürükleyici ve maideni ile mükemmel bir konu oldu.
Bunu kırımdan bile saymıyoruz , şükür ki model tek parça, ben bu modeli kaldıramam bile ki , değil piste yaklaşıp tek parça ineyim.
Siz o sürate rağmen iyi indirmişsiniz , yabancıların videolarında genelde bu inişlerden sonra kanat ayrılıp takla atanlarını bile gördüm, tekrar geçmiş olsun :saygilar:
Low pass harikaydı, ses muazzam, buram buram emek dolu bir warbird uçuşunu , bizlere de yaşattığınız için teşekkür ederim :RCKolik:
 
Videoyu sanirim daha foruma yuklenmeden izledim, telefon elimdeyken yt’dan bildirim geldi, izleyiverdim. Ancak tebrik ve gecmis olsun mesajina daha yeni firsat oldu :)

İlk tirmanista bir aksiyon oldugunu onceden bilmeme ragmen videoyu izlerken aklim cikti, zira bu sekilde tirmanmaya baslayip sonra kanat ustune yatarak cakilan bir suru ucak gordum. Neyse ki sorunsuz, guzel bir ucus oldu :thumbup:

İnisteki teker aksiyonu da bana zamaninda yasadigim bir olayi animsatti. İnmeye calisirken heliyi yere sertce vurup skidin bir yarisini yerde birakip geri yukselmistim. Yarim skid ile havada heliye bakarken keske komple kirilsaydi ve nasil iner ki bu simdi dusunceleri ile bir dk kadar daha havada kalmistim, sonra kendisi inip yan yatmisti zaten :D Uzerine inilen arkadaslarin retractable olmasi guzel bir seymis onu gormus oldum :D

Ellerine ve emeklerine saglik abi, bence 9 yillik insaata yakisan hem guzel, hem de aksiyonlu bir maiden oldu, tekrar tebrikler :bravo::thumbup::yuppi:

Teşekkürler Emre,

Aynen söylediğin gibi kalkıştaki olay aslında gövde üzeri inişten çok daha riskli bir durumdu, dahası elevatör o kadar trimsizdi ki ilk verdiğim elevatör itmelerine neredeyse model tepki vermedi bile (sadece burun dikmeyi durdurdu ama burnunu da indirmedi) Sümer abinin söylediği gibi tüm içgüdülerin aksine iyice elevatör itmem gerekti modeli toplamak için, videoda bu gecikme çok net görünüyor... Neyse ki yeterli güç vardı ki bu ölümcül gecikmeden tek parça olarak çıktı model...

Senin durumun afedersin ama çok "kakadan" olmuş :) Super Cobra modelim için "düşünsel" mesai harcarken skidleri yapabileceğim malzeme ve yöntemleri düşünüyordum ve mukavemet gerekliliğini düşünürken tam da bu anlattığın senaryo aklıma geldi, ne yapardım öyle bir durum olursa diye düşünüp duruyordum, senin başına gelmi meğersem :)

İniş takımlarının retractlı olması bu açıdan avantajlı, acil inişin niteliğine sahanın durumuna göre bir seçme şansı oluyor en azından. Ama bu her zaman da mümkün olmuyor, tek tekerlek üzerine, hatta tekerleği düşmüş, birisi açılmış diğeri açılmamış, kapatmak gerektiğinde de kapatılamamış iniş takımları üzerine iniş yaptığımı bilirim :D Tek tekerlek üzerine inmek çok mesele değil, zaten arada sırada çalıştığım bir durum, ama tek dikme ve tkerleksiz olunca olay apayrı bir boyuta varıyor. Hele pist de Orhanlı çayırı gibi düzgün olmayan toprak/otlak biryer olunca...


Evren bey, hem gözün aydın, hem geçmiş olsun! Gerçekten tam bir ucuz atlatma olmuş. Hasar ise, öyle bir inişe hasar bile sayılmaz. Uçuşuna ise bayıldım, o geçişler falan. Ses ise model kameradan uzaklaştıkça daha bir gerçekçi geliyor kulağa doğrusu. Yerde gövde üstü iniş sonrası görüntüleri de 2. Dünya Savaşı filmlerindeki görevden dönen uçakları hatırlattı bana. Bir an pilot kanopiyi açıp atlıyacak, etraftan yardıma koşacaklar falan gibi geldi.

Teşekkürler Ömer Bey,

Hasarın bu kadar az olması beni de çok mutlu etti ve açıkçası şaşırttı. Ben aynı hızda motorsikletten düşsem asfalta muhtemelen daha fazla hasar görürdüm :D

Sesten yana ben de memnun kaldım, açıkçası havadayken bu kadar duyulabileceğini beklemiyordum. Üstelik ön hoparlör tamamen bloke durumda şu an, onun da önü açılınca bir nebze daha iyi olur diye umuyorum.
Bu ses devresini üreten adamın bir de ilave modül çalışması vardı (tamamladı mı emin değilim) bu modül ile cihaza bir GPS alıcısı ekliyor, kullanıcı modelin ölçeğini sisteme tanımlıyor ve modül uçağın hızına göre ve pilotun durduğu konuma nazaran hareket yönüne göre gerekli hesaplamaları yapıp seste modifikasyonlar yapıp doppler etkisinin sanki gerçek uçağın sesindeki etkiye daha çok benzemesini sağlıyor. Teoride güzel birşey de gerçekte nasıl olur, değer mi henüz yeterli veri yok elimde :)

İniş sonrası modele koşan adamlar oldu ama videoda görünmüyorlar :D


Geçmiş olsun Evren hocam, herşeyiyle sürükleyici ve maideni ile mükemmel bir konu oldu.
Bunu kırımdan bile saymıyoruz , şükür ki model tek parça, ben bu modeli kaldıramam bile ki , değil piste yaklaşıp tek parça ineyim.
Siz o sürate rağmen iyi indirmişsiniz , yabancıların videolarında genelde bu inişlerden sonra kanat ayrılıp takla atanlarını bile gördüm, tekrar geçmiş olsun :saygilar:
Low pass harikaydı, ses muazzam, buram buram emek dolu bir warbird uçuşunu , bizlere de yaşattığınız için teşekkür ederim :RCKolik:

Teşekkürler Hakan Bey, ama konumuz hala devam ediyor :) detaylandırmaları da paylaşmaya devam edeceğim.

Buarada itiraf etmeliyim ki bu modelin inşaatının ilerlemesinde ve maidenin yapılmasında :RCKolik: ailesinin de önemli katkısı var. Motivasyonu hiçbir zaman eksik etmediniz, benimle birlikte baştan sona her anı yaşadığınızı hissettirdiniz, o yüzden sizelere de teşekkürü bir borç bilirim
:thumbup::thumbup::thumbup::RCKolik::RCKolik::RCKolik:

Modelin de kaderinde Umman'da uçmak varmış resmen, inşaatının zamanında yarım kalması, o sayede gövdeyi buraya getirebilmem, burdaki pistin sağladığı avantajlar... Modeli bu haliyle Hezarfende maiden yapmaya cesaret edemeyebilirdim açıkçası. Gerçi sümer abi ne yapar eder gerekirse kırbaçlar ama yine de uçurturdu o da ayrı :D
 
O uçak nasılsa uçacak! O'ndan eminim de, esas o ağırlık merkezi aleti bayağı güzel ve faideli bir eser olmuş. %p Ben bir zamanlar Tower'a bir dünya para verip almıştım.


Unutup arada kaynamadan yazayım buna da :) Dosyaları seve seve paylaşırım, yakınlarda basacak birisi elbet bulunur eğer isterseniz :)

Sayın adminim, acaba bir konu açsak, bu gibi faydalı olacak tasarımların gerekli dosyalarını paylaşsak, ihtiyacı olanlar o dosyaları alıp (ticari olmamak koşuluyla) basıp yada bastırıp kullansa, nasıl olur?
 
Unutup arada kaynamadan yazayım buna da :) Dosyaları seve seve paylaşırım, yakınlarda basacak birisi elbet bulunur eğer isterseniz :)

Sayın adminim, acaba bir konu açsak, bu gibi faydalı olacak tasarımların gerekli dosyalarını paylaşsak, ihtiyacı olanlar o dosyaları alıp (ticari olmamak koşuluyla) basıp yada bastırıp kullansa, nasıl olur?
Aynen güzel olur :thumbup: Benzer amaç için şöyle bir konumuz var Evren Hocam, bır bakar misin ?

 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Aynen güzel olur :thumbup: Benzer amaç için şöyle bir konumuz var Evren Hocam, bır bakar misin ?


Süper, bir şekilde bir konu vardı diye aklımda kalmış ama bulamamıştım :) buraya ekleriz :thumbup:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Ses gerçekten harika :thumbup:
İnişte tekerler fırladıktan sonra inişi iptal edip yükselmek yılların tecrübesi olsa gerek :saygilar:
 
Hem hayırlı uğurlu olsun hem de geçmiş olsun Evren hocam .:saygilar:
Modelin uzun bir süreçten sonra gökyüzü ile buluşması ve de böyle aksiliklerle büyük bir kırım yaşanmaması sevindirici.
Modelin sesi ve uçuşu da harika, tebrik ederim.:bravo::bravo::thumbup:
 
Maiden hayırlı olsun evren hocam, modelde seside harika.
Ses gerçekten harika :thumbup:
İnişte tekerler fırladıktan sonra inişi iptal edip yükselmek yılların tecrübesi olsa gerek :saygilar:
Hem hayırlı uğurlu olsun hem de geçmiş olsun Evren hocam .:saygilar:
Modelin uzun bir süreçten sonra gökyüzü ile buluşması ve de böyle aksiliklerle büyük bir kırım yaşanmaması sevindirici.
Modelin sesi ve uçuşu da harika, tebrik ederim.:bravo::bravo::thumbup:

Evren bey hayırlı olsun su sıralar internette sıkıntı olmasi nedeniyle son aksiyonlari takip edemedim eve gidince ansiklopedik kıvamda toptan okurum artık .


Çok teşekkürler arkadaşlar :)

nişte tekerler fırladıktan sonra inişi iptal edip yükselmek yılların tecrübesi olsa gerek :saygilar:

Aslında kasten ve düşünülerek verilmiş bir karar yoktu burada. Model tekerlekler ayrıldığında ya dikmelerinin yere çarpması sonucu zıplayıp tekrar havalanmış olabilir. Yere sert teker koymalarda modelin eylemsizliği nedeniyle kuyruğun aşağı doğru harekete devam etmesi, buna bağlı olarak da artan hücum açısı nedeniyle uçağın tekrar yerden kesilmesi çok sık olan bir durumdur. Benzer bir şekilde tekerlekler çıkınca dikmelerin üzerine oturan model benzer bir tepki vermiş olabilir. Bir diğer ihtimal de zaten touch-and-go niyetiyle geldiğim için teker koyma anında hareketin bir parçası olarak otomatikleşmiş bir refleks olarak elevatör komutu vermiş de olabilirim...
zaten tekerleklerin çıktığını görüp olayı algılayıp düşünüp karar verip uygulayacak kadar vakit de yoktu. Bilinçli verilen karar model tekrar havalandıktan sonra inmeye çalışmayıp tırmanıp iniş takımları kapalı inme tercihiydi. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Yavaş ve yakın çekimi tekrar tekrar izleyince ne olup bittiği hakkında biraz daha makul bir açıklama yapabiliyorum.

Öncelikle, tekrar kalkış yapma hikayesinin verilen bir elevatör komutundan kaynaklı olma ihtimali daha yüksek görünüyor, zira ilk tekerlerin yere basma anında hem tekerlekler hem de amortisorler o darbeyi gayet güzel alıyorlar ve bir sekme durumu olmuyor. Teker koyma da çok sert olmadığı için kuyruğun aşağı inip kanadın hücum açısını arttırmak gibi bir durum da yok ortada, aksine, tekerleklerin deformasyonundan kaynaklı frenleme etkisiyle kuyruk havaya bile kalkıyor. Ama daha önce de söylediğim gibi buradaki elevatör çekme bilinçli düşünülerek verilmiş bir karar değildi, ya farkında bile olmadığım bir refleks olarak yaptım, yada, daha yüksek ihtimalle, zaten kafamda touch and go yapmak olduğu için manevranın devamı olarak gelen bir komuttu. Her iki durumda da bence oldukça şanslıyım, çünkü eğer açık dikmelerle inseydim çok daha ciddi bir hasar oluşma ihtimali vardı...

Video tekerleklerin nasıl su koyverdiği hakkında da bir fikir veriyor. Kullandığım tekerleklerin kauçuğu oldukça yumuşak ve yüksek yanaklı lastikler. Aslında bu tekerleklerin bu model için uygun olmadığını düşünebilmem gerekliydi ama dikkatimden kaçmış. Bu yüksek yanak ve yumuşak kauçuk nedeniyle teker koyma anında modelin ağırlığı ve hızının da etkisiyle tekerleğin lastik kısmı birhayli deforme oluyor (videoda öncelikle sağ tekerin ciddi bir şekilde deforme olduğu da görülebiliyor) bu deformasyon sonucunda artan sürtünme ile birlikte ve akslardaki hafif toe-out nedeniyle uçak anlık olarak sağa çekiyor, tekerlek gelen yanal yük altında iyice deformasyona uğruyor ve frenleme etkisi artıyor, uçak burun üstü eğiliyor iyice (o arada pervanenin yerle ilk temasının olmuş olma olasılığı da var) ve sağa doğru çekiyor, sağa dönme ile birlikte sol tekerleğe binen yanal yük de onu aksın açık olan ucuna doğru çekiyor ve zaten adam gibi yapmadığım için zayıf olan tekerlek stoperi de fazla dayanamayıp sol tekerleğin modelden ayrılmasına neden oluyor. Video sağ tekerleğin ne zaman ayrıldığını çok net göstermiyor. İlk izlenime göre sanki sağ tekerlek daha önce çıkmış gibi görünüyor, ama güz aldanması da olabilir. Belki sağ tekerin ilk deformasyon anında ayrılmış olma ihtimali var ama bu anda tekerleğe binen yükler onu ana dikmeye doğru itiyor olmalı, yani ayrılması çok olası değil. Belki o anda model bir salınım yaptı ve anlık olarak sağdan gelen bir yanal yük ile sağ tekerlek yerinden çıktı. Bir ihtimal de, sol tekerlek ayrılınca sol dikme üzerine yatan ve soldaki sürtünmesi artan uçak sola doğru çekmeye başlayıp, sol tekerleği ayıran etkilerin aynı şekilde ama bu sefer ters tarafa doğru oluşup sağ tekerleğin de çıkmasına neden olmuş da olabilir... yavaş çekim gerçek hızın 0,4ü oranında, ve yavaş çekimde tekerleklerin yerle ilk temasından modelin tekrar havalanmasına kadar geçen süre 3 saniyenin altında, yani gerçekte 1-1.2 sn arasında olup bitmiş bir şeye bakıyoruz :D

Neyse, kesin olan, bir sonraki uçuşa bu tekerlekler çıkmamak gerektiği. Aksları flanşlı olanlarla değiştrisem bile benzer bir durumda tekerleklerin deformasyonu ve yanal yük altında akstan çıkamamaları nedeniyle modelin yerde kontrolden çıkma riski var. Şu 3D printerda basılacak tekerlek tasarımına hız versem iyi olacak galiba :)
 
Evren Hocam tebrikler. :bravo: :bravo:
Açıkçası hiç bu kadar aksiyonlu bir maiden olacağını beklemiyordum. :eek:
Epey heyecanla takip ettim konuyu. Ama final gerçekten hepimize bir ohhh çektirdi zannedersem. :heartxf:

Bu modele yakışır şekilde film gibi oldu. :coolxf: :RCKolik:
 
Modeli iyi kurtarmışsınız Özgür bey. Refleksler yerinde, pilotaj mükemmel. Tekerlek stoperi sağlam olmadığından tekerlek yerinden çıkmış. Stoper aksa setuskur ile tespit edilse daha mı iyi olur? Aksta bir düz yiv açılıp setuskur takılsa diyorum.