Videoyu sanirim daha foruma yuklenmeden izledim, telefon elimdeyken yt’dan bildirim geldi, izleyiverdim. Ancak tebrik ve gecmis olsun mesajina daha yeni firsat oldu
İlk tirmanista bir aksiyon oldugunu onceden bilmeme ragmen videoyu izlerken aklim cikti, zira bu sekilde tirmanmaya baslayip sonra kanat ustune yatarak cakilan bir suru ucak gordum. Neyse ki sorunsuz, guzel bir ucus oldu
İnisteki teker aksiyonu da bana zamaninda yasadigim bir olayi animsatti. İnmeye calisirken heliyi yere sertce vurup skidin bir yarisini yerde birakip geri yukselmistim. Yarim skid ile havada heliye bakarken keske komple kirilsaydi ve nasil iner ki bu simdi dusunceleri ile bir dk kadar daha havada kalmistim, sonra kendisi inip yan yatmisti zaten
Uzerine inilen arkadaslarin retractable olmasi guzel bir seymis onu gormus oldum
Ellerine ve emeklerine saglik abi, bence 9 yillik insaata yakisan hem guzel, hem de aksiyonlu bir maiden oldu, tekrar tebrikler
Teşekkürler Emre,
Aynen söylediğin gibi kalkıştaki olay aslında gövde üzeri inişten çok daha riskli bir durumdu, dahası elevatör o kadar trimsizdi ki ilk verdiğim elevatör itmelerine neredeyse model tepki vermedi bile (sadece burun dikmeyi durdurdu ama burnunu da indirmedi) Sümer abinin söylediği gibi tüm içgüdülerin aksine iyice elevatör itmem gerekti modeli toplamak için, videoda bu gecikme çok net görünüyor... Neyse ki yeterli güç vardı ki bu ölümcül gecikmeden tek parça olarak çıktı model...
Senin durumun afedersin ama çok "kakadan" olmuş
Super Cobra modelim için "düşünsel" mesai harcarken skidleri yapabileceğim malzeme ve yöntemleri düşünüyordum ve mukavemet gerekliliğini düşünürken tam da bu anlattığın senaryo aklıma geldi, ne yapardım öyle bir durum olursa diye düşünüp duruyordum, senin başına gelmi meğersem
İniş takımlarının retractlı olması bu açıdan avantajlı, acil inişin niteliğine sahanın durumuna göre bir seçme şansı oluyor en azından. Ama bu her zaman da mümkün olmuyor, tek tekerlek üzerine, hatta tekerleği düşmüş, birisi açılmış diğeri açılmamış, kapatmak gerektiğinde de kapatılamamış iniş takımları üzerine iniş yaptığımı bilirim
Tek tekerlek üzerine inmek çok mesele değil, zaten arada sırada çalıştığım bir durum, ama tek dikme ve tkerleksiz olunca olay apayrı bir boyuta varıyor. Hele pist de Orhanlı çayırı gibi düzgün olmayan toprak/otlak biryer olunca...
Evren bey, hem gözün aydın, hem geçmiş olsun! Gerçekten tam bir ucuz atlatma olmuş. Hasar ise, öyle bir inişe hasar bile sayılmaz. Uçuşuna ise bayıldım, o geçişler falan. Ses ise model kameradan uzaklaştıkça daha bir gerçekçi geliyor kulağa doğrusu. Yerde gövde üstü iniş sonrası görüntüleri de 2. Dünya Savaşı filmlerindeki görevden dönen uçakları hatırlattı bana. Bir an pilot kanopiyi açıp atlıyacak, etraftan yardıma koşacaklar falan gibi geldi.
Teşekkürler Ömer Bey,
Hasarın bu kadar az olması beni de çok mutlu etti ve açıkçası şaşırttı. Ben aynı hızda motorsikletten düşsem asfalta muhtemelen daha fazla hasar görürdüm
Sesten yana ben de memnun kaldım, açıkçası havadayken bu kadar duyulabileceğini beklemiyordum. Üstelik ön hoparlör tamamen bloke durumda şu an, onun da önü açılınca bir nebze daha iyi olur diye umuyorum.
Bu ses devresini üreten adamın bir de ilave modül çalışması vardı (tamamladı mı emin değilim) bu modül ile cihaza bir GPS alıcısı ekliyor, kullanıcı modelin ölçeğini sisteme tanımlıyor ve modül uçağın hızına göre ve pilotun durduğu konuma nazaran hareket yönüne göre gerekli hesaplamaları yapıp seste modifikasyonlar yapıp doppler etkisinin sanki gerçek uçağın sesindeki etkiye daha çok benzemesini sağlıyor. Teoride güzel birşey de gerçekte nasıl olur, değer mi henüz yeterli veri yok elimde
İniş sonrası modele koşan adamlar oldu ama videoda görünmüyorlar
Geçmiş olsun Evren hocam, herşeyiyle sürükleyici ve maideni ile mükemmel bir konu oldu.
Bunu kırımdan bile saymıyoruz , şükür ki model tek parça, ben bu modeli kaldıramam bile ki , değil piste yaklaşıp tek parça ineyim.
Siz o sürate rağmen iyi indirmişsiniz , yabancıların videolarında genelde bu inişlerden sonra kanat ayrılıp takla atanlarını bile gördüm, tekrar geçmiş olsun
Low pass harikaydı, ses muazzam, buram buram emek dolu bir warbird uçuşunu , bizlere de yaşattığınız için teşekkür ederim
Teşekkürler Hakan Bey, ama konumuz hala devam ediyor
detaylandırmaları da paylaşmaya devam edeceğim.
Buarada itiraf etmeliyim ki bu modelin inşaatının ilerlemesinde ve maidenin yapılmasında
ailesinin de önemli katkısı var. Motivasyonu hiçbir zaman eksik etmediniz, benimle birlikte baştan sona her anı yaşadığınızı hissettirdiniz, o yüzden sizelere de teşekkürü bir borç bilirim
Modelin de kaderinde Umman'da uçmak varmış resmen, inşaatının zamanında yarım kalması, o sayede gövdeyi buraya getirebilmem, burdaki pistin sağladığı avantajlar... Modeli bu haliyle Hezarfende maiden yapmaya cesaret edemeyebilirdim açıkçası. Gerçi sümer abi ne yapar eder gerekirse kırbaçlar ama yine de uçurturdu o da ayrı