Sebebi konusunda net bir fikrim yok. Önce cowlingi söktükten sonra pervaneyi tekrar takarken yeterince sıkamadım mı acaba diye düşündüm. Sonra acaba spinner backplate olmayınca cıvatalar uzun mu kaldı dedim. Motor OS GT60. Pervanenin vidalandığı parça (drive spacer diye geçiyor) DLE'den alışık olduğumuz şekilde ince değil. Cıvatalar arkadan çıkmıyor yani. Eğer gereğinden uzun cıvata kullanılırsa doğal olarak yuvanın dibine dayandığında pervaneyi sıkmamış olabilir.
İlk günler böyle düşünüyordum. O arada kesilen cıvataları nasıl sökeceğimi planlıyordum. Sonra parmağımla bir denedim. Tümü çıkıverdi. Yani eğer dibe dayanmış olsalardı o şekilde çıkmazlardı diye düşünüyorum. O andan itibaren o pervanenin nasıl olup da koptuğunu anlayamadım. Çünkü uçağın rodajında da ilk uçuşlarında da (ki en az 30 sorti uçmuştu o ana kadar) aynı pervane vardı. Uçak çok kolay bir uçak olduğu için pervane kırma huyumu unutmuştum onunla birlikte.
Geçen gün yine aklıma geldi. Sırası gelmişken sizlerin de fikirlerini alayım.
O gün cowlingi söktüğümde (bundan sonrası itirafa girer, şu tekerlek düşürme olayı ile paralellik kurmayalım, oyarım!!!
) motorun sağ üst ayağının yerinde olmadığını gördüm. Yaylı rondela + threadlocka rağmen düşmüştü.Diğer üçü tamamen sağlamdı ve motorda milim oynama yoktu. Nasıl olsa uçmayacağım ama hazır sökmüşken motoru ayarlayayım dedim. Acaba buradan kaynaklanacak anormal bir titreşimin etkisi olabilir mi diye düşündüm. Pek bir mantıklı ilişki kuramadım ama...
Aaaaa pardon bu arada ana konuyu dağıtmış oldum. Özür.