Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Rica ederim de daha durun bakalım. Elinize bi geçsin, kullanın da ondan sonra teşekkür edersiniz.
İşaretlemeye gerek olacağını sanmıyorum bu arada. Dediğim gibi çentikler zaten Futaba tipi konnektörün ters takılmasına izin vermez. JR tipi konnektörü de ters taksan da bir şey olmaz. En fazla servo o an için çalışmaz.
Pla ise (ki oyle gibi) havyayla girmek demek saat tamirine sarjli matkapla girmek demekle ayni durum olabilir. Ben herhangi bir isaret dusunmuyorum ama illa isaret dersen cd kalemiyle yaziverirsin.
Pla ise (ki oyle gibi) havyayla girmek demek saat tamirine sarjli matkapla girmek demekle ayni durum olabilir. Ben herhangi bir isaret dusunmuyorum ama illa isaret dersen cd kalemiyle yaziverirsin.
Abi bu meret sadece tester olarak değil de vericisiz bir şekilde bir ESC'yi sürmek içni de kullanılır gayet güzel değil mi?
Benim Pantherde uçuş sonrası türbini soğutmak için EDF ile bir hava akış sistemi yapmak istiyorum da, bu mereti kontrol ve batarya kutusu üzerine monte etsem, elle devir ayarlayarak dışardan soğutma sağlayıp türbinin soğutma amaçlı starter çalıştırmasını engellemek yada minimize etmek gibi bir fikir var ortada...
Abi bu meret sadece tester olarak değil de vericisiz bir şekilde bir ESC'yi sürmek içni de kullanılır gayet güzel değil mi?
Benim Pantherde uçuş sonrası türbini soğutmak için EDF ile bir hava akış sistemi yapmak istiyorum da, bu mereti kontrol ve batarya kutusu üzerine monte etsem, elle devir ayarlayarak dışardan soğutma sağlayıp türbinin soğutma amaçlı starter çalıştırmasını engellemek yada minimize etmek gibi bir fikir var ortada...
Tabii ki kullanılır hatta custom firmware ile özellikle bu iş için gereken işlevler entegre edilebilir. Bu arada bir spoiler vereyim. Tamamen yerli imalat türbinin ECU üretimi için planlama yapıyoruz.
Tam olarak ne istediğini söylemelisin... Nerenin sıcaklığı ölçülecek? Sıcaklık kaç derece ile kaç derece arasında olacak? Bu sıcaklığa göre nasıl bir tepki verilecek?
Tam olarak ne istediğini söylemelisin... Nerenin sıcaklığı ölçülecek? Sıcaklık kaç derece ile kaç derece arasında olacak? Bu sıcaklığa göre nasıl bir tepki verilecek?
O zaman azıcık başa dönelim mekanizmayı netleştirelim ki neye ihtiyacımız olduğu da net anlaşılsın
Malum türbin sıcak çalışan birşey, bihayli sıcak
Motor kapandıktan sonra bile hala sıcak oluyor ve motor kapatsa sonrasında ECU'nun yönettiği (ya da gerekirse manuel olarak kontrol edilen) bir soğutma süreci var. Bu süreçteki amaç motoru makul bir hızla 100 derecenin altına kadar soğutmak. ECU motorun egzost çıkışındaki sıcaklık sensöründen gelen veriyi baz alarak starter motorunu çalıştırıp durdurarak bu sıcaklığın 100 derecenin altına düşmesini sağlıyor. Bu süreçte starter motoru durduğunda doğal olarak sıcaklık da tekrar artıyor, motor tekrar devreye giriyor derken soğutma bu şekilde devam ediyor.
Bazen bir sebeple ECU bu otomatik soğutmayı yapamazsa manuel olarak gaz çubuğuyla sadece starter motorunu çalıştırıp bu soğutma sekansınız yapmak gerekebiliyor.
Benim istediğim ise bu soğutmada ikincil bir eleman olarak yardımcı olabilecek bir hava akımı sağlayacak bir sistem. ÖZellikle havanın nispeten daha sıcak olduğu zamanlarda motoru biraz olsun rahatlatmak için, doğrudan hava girişine verilen ya da tercihen arkadan egzosttan çekilen hava ile türbinin sadece içinden değil etrafından da hava geçmesini sağlamak ve soğutmanın verimini arttırmak. Opsiyonel olarak, Sıcaklığa bağlı EDF nin devri otomatik olarak ayarlanırsa iş daha da güzel olur. Tabiki EDF girişinde ölçülecek hava sıcaklığı ile türbin çıkışındaki sıcaklık farklı olacaktır, bunun belli denemelerle, ECU dan okunan veriyle kalibre edilmesi gerekir…