Sedona by Yasin Yanık

Evet tam ters yazmışım:lol: şimdi kafama tam olarak oturdu:thumbup:

Model yerli üretim olunca yedek parça desteği avantajı da oluyor tabi, müthiş valla.

Kırım için de geçmiş olsun abi. Yeni haliyle daha da iyi uçar umarım.:saygilar:

Yedek parça teminini firmaların bir çoğu gerçekleştirmiyor, uçağı kırım yaşayan modelciler ya mevcut parçaları birbirine yapıştırmaya çalışır yada takviye atarak tamirat yapmaya çalışır. Ancak ben kırılan parçayı aynı şekilde keserek eskisi gibi hal almasını sağlıyorum bu gerçekten tecrübeli tecrübesiz modelciler için büyük avantaj, ne kadar pilotajın iyi olursa olsun pilottan kaynaklı ve ya değil istenmeyen kırımlar yaşanıyor malesef.
 
Yok video çekemedik. Bildiğin trainer işte nesini çekicez. :D :D :D
Bugün aşırı derecede fazla uçakla uğraştım. Benim 1/4 Piper'in back tekerini onarıp uçtum. Sea Fury'nin spinner sorunun giderdim ama rüzgar nedeniyle uçamadım. P51 ile uçacaktım. Sol iniş takımı yuvasında sorun saptadım, uçuştan çektim. Yeto Abimizin AT6 Texan'ına yeni retractlar takmıştım. Onu hazırlayıp uçurdum, sahibine teslim ettim. Senelerdir İzmit'te yatan Corsair'i getirip bakımını yapmıştım. Onun motorunu çalıştırdım. Saat gibi çalıştığını görünce bir sorti onunla uçtum. İki kısa sorti benim Sedona ile, İki sorti de Faruk arkadaşımızın Sedona'sı ile (önceden motor ayarları, sonrasında motor değişimi, sonrasında depo bakımı vsvs gibi işlerden sonra) iki sorti uçtum. Yemekti, kahveydi, laklaktı zaman geçiverdi. Bütün bunların arasında video çekmek aklıma bile gelmedi. :D :D :D
 
Konuya bir güncelleme yapalım. Bildiğiniz gibi uçağın ilk uçuşlarındaki kuyruk kırımı sonrası kuyruğu biraz kısaltmış ve o halde nispeten iyi uçmuştum.
Daha önce yazdım mı bilmiyorum ama biraz kuyruk yapısından söz edeyim. Stablar 4 mm X 10 mm balsa çıtalarla yapılıyor. Yatay stabın ortasında sert balsadan bir ana destek ve montaj bölümü var. Sonra bunlar balsa ile kaplanıyor. Her ne kadar Yasin 1 mm dediyse de ben 2.5 mm (!!!) balsa kaplamıştım. Rudder ve elevatör de aynı şekilde. Sonuçta stablar ve hareketli yüzeyler 9 mm kalınlıkta çıkmıştı. CG tutturabilmek için de sanırım 400 gramdan fazla ağırlık eklemiştik buruna. Bunlardan biri yaklaşık 210 gramlık bir pildi. Kısaca tamamen saçmalamıştım.
Geçen akşam oturup elimdeki planı ve kalan balsaları kullanarak yeni bir kuyruk takımı yaptım. Yine 4 x 10 mm çıtalar kullandım. Merkezdeki destek parçasını sert balsadan kestim. Yatay stabın sadece bir yüzünü 1 mm balsa ile kapladım. Narin bir yapı oldu. Ancak uçurduğum Hangar 9 Corsair'in stabları da aynen bu kıvamda olduğu için çok da önemsemedim.
Banggood'dan gelen kaplamalarım ile, Yeto Usta'dan ve Evren'den öğrendiğim şekilde, (kaplama ütüm Yeto Abideydi) normal ütü kullanarak kaplamaları da yaptım. (Not: Kaplama işinden çok korkardım, acayip hoşuma gitti). (Not 2: B ugün Yeto Usta kaplamaları çok beğendi :D ). Haa unutmadan, yatay stab ve elevatörü enden toplamda 8 - 10 cm kadar küçülttüm. Elevatör kordunu 1 cm kadar büyüttüm. Bildiğin sıkı modifiye yaptım yani! :D
Tüm bunların sonunda CG için o ekstra pili çıkarmak zorunda kaldım. Uçak belirgin olarak hafiflemiş oldu. Bugün tam şarjlı pilimle bir sorti uçtum. Uçak çok belirgin olarak iyi uçmaya başlamıştı.