Seagull Yak 54 Kurulum.

Seagull Yak 54 Kurulum.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Mesut'cuğum ziyafet için ellerine sağlık kardeşim...
Bir iki birşey yazmadan duramadım. Öncelikle şu depo boynu için düşündüğün fitil çözümü bir harika. Bundan sonra ben de uygulayacağım. Hatta bence bunu Model Airplane News dergisine yaz. Onlar "Tips and Tricks" diye yayımlıyorlar böyle şeyleri.
Deniz tutkalı konusunda söylediklerine katılıyorum. Polidol'den daha çok köpürüyor ve bu uygulama için bence de daha uygun.
Depo tahliye hortumunun önce depo üst seviyesinin de üstünden dolaşıp sonra gövdenin altına indirilmesi gerektiğini hatırlatacaktım ama sen zaten ilgili şemayı koymuşsun. Ancak depo iç aksamı konusunda bir iki çekincemi paylaşmak isterim. Birincisi clunk'a delik deldikten sonra çapak temizliğinin büyük bir özenle yapılması lazım. Yoksa karbüratöre ulaşacak bir çapak herşeyi berbat edebilir. Aynı şey, depo boynuna yapılan müdahale için de geçerli. O sırada oluşabilecek çapaklara da dikkat etmek lazım. Deponun iyi temizlenmesi şart.
Benzinli depolarda her bir hortum / boru birleşiminin kelepçelenmesi gerekir. Bunun için de boruların uçlarında kabarıklık oluşturulmalıdır. Prinç borularda iri lehim damlaları bu işi görür. Kullanmış olduğun aluminyum borularda ise işin zor. Bu hali ile kullanmamanı öneririm. Bu amaçla özel "fuel line barb" adlı parçalar da Tower gibi yerlerde satılıyor. Sonuçta amaç borunun ucunda kabarıklık oluşturup hemen arkasına uygulanacak kelepçe ya da kablo bağı ile hortumu emniyete almak. Fotoğrafta görüldüğü şekilde kullanılırsa birkaç uçuş sonrasında clunk hortumunun depo içine düşmesi hiç de küçük bir olasılık değil. Aman dikkat...

Birkaç kelime de Mehmet kardeşime...
Öncelikle Extra 330L bir Black Horse modeli. Bu ise bir Seagull modeli. Arada ciddi bir yapıştırıcı farkı var. Seagull genelde fena yapıştırmazken Black Horse sanırım yoğurt kullanmayı tercih ediyor. :)
Bu uçaktan en az üç tane gördüm ve tümü de benzinli motorla uçuyordu. Mükemmeldi. Extra 330L ise bizzat kullandığım bir uçak ve net olarak söyleyebilirim ki benzin motoru ile olduğu yerde dağılabilir. Uçuş karakteristiğine lafım yok ama minimum miktarda yapıştırıcı ile üretiliyor! Hepsinden öte, Extra 330L çok eski bir model. Seagull YAK54 ise daha yeni bir model. Extra tasarlanıp üretildiğinde benzin motoru kullanımı bu kadar yaygın değildi. Yani birinde benzinli kullan diğerinde ise kullanma demem bir tutarsızlık değil. :D :)

Sümer abi "Tips and Tricks" kısmını ben yapamam okadar ingilizcem yok :D ama istersen bendende bahsederek sen yayınlayabilirsin :) hatta minettar olurum hep gavurlarmı icat edecek bizimde bişeyler yapabildiğimizi görsünler :laugh: :laugh: :laugh: :lollol: :lollol:

metal borulara lehim işini vaktim olursa bu akşam hallederim , yada başka bir akşama sarkar maidan uçuşundan önce mutlaka hallederim :) uyarın için teşekkürler :) cırt atmıştım aslında ama onu fotoğraflamamışım çünkü okadar çok görsel çektimki model çok yavaş ilerliyor :D

filtredeki çapak temizleme ve depodaki çapak temizleme işini kesinlikle hallettim o şekilde asla bırakmam :) ayrıca motordan önce filtre kullanıcam :) herşey hazır :)

hava hortumu deponun etrafında dolandırılacak ama hortumum kalmamıştı ve bugün 2 metre hortum aldım gasser için :) o nedenle yarım kaldı bu iş :) fotoğraflarda hortum görünsün , aluminyum parça çıplak kalmasın görsel iyi dursun diye geçici elimdeki kısa hortumu taktım sadece :)
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut üstad ve Sümer abi,

Şimdi ben bu soruyu sorarken sizden zaten teknik gerekçelerin geleceğini tahmin ederek sordum :) Burada bir çelişki olmasını zaten beklemiyordum :D

Uçak konusunda tecrübesiz birisi olarak, her zaman şunu düşünmüşümdür : "Ben anlarsam, herkes anlar" :laugh: Teknik gerekçeleri merak etmiştim, gelen cevaplar ile kafalarda bir soru kalmadı. Her ikinizi de teşekkürler :thumbup:
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Tamamdır ama aluminyum borulara lehim tutmaz biliyorsun. Bence o boruları değiştir sen temiz temiz. :)

abi ozaman pirinç boru alıcaz hobbytime 'dan ama bu hafta maideni bu şekilde yapacak mecbur çünkü yetişmez kargo :) perşembe cuma izinliyim ve bursaya gidiyorum. cumartesi dönücem , uçağın kalanınıda bitirmem lazım cumartesi :) arkadaşlarımız için görsel alıcaz derken 1 günde bitecek uçak 5 gün oldu hala bitmedi :D
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
...... arkadaşlarımız için görsel alıcaz derken 1 günde bitecek uçak 5 gün oldu hala bitmedi :D
Ama bence değdi üstad :thumbup: Şahsen sayende bir YAK54 toplamış kadar oldum %p Öğrendiğim yeni teknik detayları saymıyorum bile :yuppi:

Yoksa 1 günde topla, ertesi gün maiden... Bunu herkes yapıyor zaten. Bize senin gibiler lazım ;)
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Ama bence değdi üstad :thumbup: Şahsen sayende bir YAK54 toplamış kadar oldum %p Öğrendiğim yeni teknik detayları saymıyorum bile :yuppi:

Yoksa 1 günde topla, ertesi gün maiden... Bunu herkes yapıyor zaten. Bize senin gibiler lazım ;)

:thumbup: :thumbup: abi bu detaylar Sümer abi ve benim paylaştıklarım kitaplarda yazmaz , tamamen tecrübe ve daha önce tecrübe etmiş birileri tarafından öğrendiğimiz bilgiler :) mesela ben pirinç ve aluminyum boru hiç kullanmadım , Sümer abi bu konuda tecrübesi ile beni uyardı, aynı şey servo hornlarına tyakılan metal yüsüklerdede oldu :) tamamen Sümer abinin tecrübesi bilgi birikiminden faydalanmış oldum :)

tabi sümer abi hatta Ömer abide benden bikaç şey gördü :p küstahlık yada çok bilmişlik algılanmasın lütfen ama , mesela servo uzatma kablosuna shring tube kullanam fikri ve depo yuvasındaki yakıt borusundan depo fitili yapmak gibi detaylar paylaştım :)
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesuuuttttt!!!!!
Bak o motoru yerde uzun süre çalıştırıp test et. Ben herşeyi birbirine karıştırdım ama o motorun stop sebebi sanırım daha sonra kırılan Sea Fury'yi de stop ettiren pil grubuydu. Ondan çıkarıp Sea Fury'ye takmış olabilirim. Tam emin değilim. Ama yine de motoru güzelce ayarlamadan havalanma sakın. İşte o kadar uzun süre çalıştırma sonrası clunk hortumu yerinden çıkarsa seni ne yaparım ben biliyor musun!!! :)
Sana bir öneri...
Boruların her iki yanına da uygula bunu: Normal dikiş ipliği al ve boruların uçlarına bolca sar. Sonra CA damlat. Daha sonra hortumu takıp kelepçe ya da kablo bağı ile tespit et. Kablo bayını abartılı sıkıp hortumu zedeleme.
Bu arada bir arkadaşımızı daha helikopterden kurtarıyorsak ne mutlu bize! :lol:
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

vee geliyoruz finale doğru :D dün gece motorla uğraştım demiştim :) işte genel birkaç görüntü :) motor covlinge milimetrik farkla sığdı :D bantla tutturup şöyle genel bir duruşuna baktım :D motor için asıl 16x8 ve 18x8 uygun olsada ben 16x6 tercih ettim , motor zaten güçlü ve benim maximum güç alayımderdim yok, motorda rahat rahat zorlanmadan çalışır hem :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
:thumbup: :thumbup: abi bu detaylar Sümer abi ve benim paylaştıklarım kitaplarda yazmaz , tamamen tecrübe ve daha önce tecrübe etmiş birileri tarafından öğrendiğimiz bilgiler :) mesela ben pirinç ve aluminyum boru hiç kullanmadım , Sümer abi bu konuda tecrübesi ile beni uyardı, aynı şey servo hornlarına tyakılan metal yüsüklerdede oldu :) tamamen Sümer abinin tecrübesi bilgi birikiminden faydalanmış oldum :)

tabi sümer abi hatta Ömer abide benden bikaç şey gördü :p mesela servo uzatma kablosuna shring tube kullanam fikri ve depo yuvasındaki yakıt borusundan depo fitili yapmak gibi detaylar paylaştım :)

Çünkü kardeşim, cebimizdeki parayı paylaştığımızda ikimizde de yarı para olurken zihnimizdeki bilgiyi paylaştığımızda ikimizde de aynı miktarda bilgi oluyor!
Senden ilk öğrendiğim şey hala aklımda: CA ile sigara külünü karıştırmak!
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Mesuuuttttt!!!!!
Bak o motoru yerde uzun süre çalıştırıp test et. Ben herşeyi birbirine karıştırdım ama o motorun stop sebebi sanırım daha sonra kırılan Sea Fury'yi de stop ettiren pil grubuydu. Ondan çıkarıp Sea Fury'ye takmış olabilirim. Tam emin değilim. Ama yine de motoru güzelce ayarlamadan havalanma sakın. İşte o kadar uzun süre çalıştırma sonrası clunk hortumu yerinden çıkarsa seni ne yaparım ben biliyor musun!!! :)
Sana bir öneri...
Boruların her iki yanına da uygula bunu: Normal dikiş ipliği al ve boruların uçlarına bolca sar. Sonra CA damlat. Daha sonra hortumu takıp kelepçe ya da kablo bağı ile tespit et. Kablo bayını abartılı sıkıp hortumu zedeleme.
Bu arada bir arkadaşımızı daha helikopterden kurtarıyorsak ne mutlu bize! :lol:

Tamam Sümer abi bunu maidenden önce ulguluyacağım teşekkür ederim bu detay için :) motoru güzelce test etmeden göklere bırakmam merak etme :) zaten covlingi takmıycam bu nedenle alanda bolca motoru kurcalayabileyim diye :D

valla abi sen Mehmet abinin lafına bakma :D hiç sanmıyorum uçakçı olacağını :D halbuki uçak işi gerçekten çok eğlenceli :D birde çeşit seçenek bol :D helide ne var ? 3D birde fuselage ile scale okadar :D ama uçaklarda bol bol çeşit var ya :D kır kır değişik model al hepsi ayrı tecrübe :D heli gibi değilki :D helide her heli aynı uçuyor takıyorsun FBL 3 exenli gyro sistemini zaten model havada duruyor :D :p :lollol: :lollol: :lol:

Sümer Yamaner' Alıntı:
Çünkü kardeşim, cebimizdeki parayı paylaştığımızda ikimizde de yarı para olurken zihnimizdeki bilgiyi paylaştığımızda ikimizde de aynı miktarda bilgi oluyor!
Senden ilk öğrendiğim şey hala aklımda: CA ile sigara külünü karıştırmak!

abi itiraf et güzel fikir :D çok sağlam iş çıkıyor ortaya :D
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
Tamam Sümer abi bunu maidenden önce ulguluyacağım teşekkür ederim bu detay için :) motoru güzelce test etmeden göklere bırakmam merak etme :) zaten covlingi takmıycam bu nedenle alanda bolca motoru kurcalayabileyim diye :D

valla abi sen Mehmet abinin lafına bakma :D hiç sanmıyorum uçakçı olacağını :D halbuki uçak işi gerçekten çok eğlenceli :D birde çeşit seçenek bol :D helide ne var ? 3D birde fuselage ile scale okadar :D ama uçaklarda bol bol çeşit var ya :D kır kır değişik model al hepsi ayrı tecrübe :D heli gibi değilki :D helide her heli aynı uçuyor takıyorsun FBL 3 exenli gyro sistemini zaten model havada duruyor :D :p :lollol: :lollol: :lol:


Aynı fikirdeyim... Bir kere olası kırımlarda uçağı biraz balsa biraz CA biraz sigara külü ile adam edebiliyorsun. Helikopterde ise sadece parça değiştiriyorsun. Sonra elektronik aksamdaki bir miktar çeşitlilik tamam ama bir uçağı toplarken ve daha sonraki uçuş hayatında o kadar çok modifiye imkanın var ki. Sırf ağırlık merkezi ile oynayarak farklı uçuş karakterleri elde ediyorsun. Hele ki işin içine cayrolar girince çok gülüyorum ben... :lol:
Haa bir de pert olan helikopterle hiç mangal yakmayı denediniz mi??? :D

Mesut AKIN' Alıntı:
abi itiraf et güzel fikir :D çok sağlam iş çıkıyor ortaya :D

Yahu zaten çok iyi bir fikir olmasa hatırlar mıydım onca yıl boyunca!
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mehmet abi yazını okuyup teşekkür etmiş ama cevap yazmıyor abi bak görüyormusun :D :evil: :evil: :evil:
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
Mehmet abi yazını okuyup teşekkür etmiş ama cevap yazmıyor abi bak görüyormusun :D :evil: :evil: :evil:

Valla abicim biz dostça uyarılarımızı yapalım da artık kendisi bilir. :) :D
Burada bolca fotoğraf ve video paylaşırsak muhtemelen baştan çıkarırız.
Hem belki cevap yazamadan hobişopa bir ARF uçak kiti almaya koşmuştur, olamaz mı??? :D
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Size bugün yetişimiyorum ki, maşallah karşılıklı aldınız başınızı gidiyorsunuz :laugh: ;D

Öncelikle ben uçan herşeyi seviyorum uçak, heli, quadro..... Heli ile başlama nedenim ise özellikle mekanik ve elektronik olarak bir başyapıt olması :laugh: Netice de uçak havada kalmaya çok yaktın ama heli öyle mi ;) Alet aslında uçmamak için tasarlanmış, biz de para verip, saatlerce simde saç baş yolup uçurmaya çalışıyoruz :lol: :lol:

Birgün ben de uçak toplayacağım orası kesin %p Ama şu saha olayı ve özellikle de ortamda görmek dahi istemeyeceğin insanlar ile mecburen bir arada olma zorunluluğu..

Örneğin geçen sene yaşadığımız olay sonrası kimseyle daha fazla muhattap olmadan, helilerimiz aldık paşalar gibi yeni sahamıza geçtik ve hayatımıza devam ettik. Peki sorarım size uçakcı olsaydık bunu yapabilir miydik ;)
Evet heli işi para işi, ama insan bazı şeyleri yaşayınca anlıyor ki "Bazı şeylere paha biçilemez", işte helideki uçuş alanı özgürlüğü de böyle bir şey :thumbup:
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Heli ile başlama nedenim ise özellikle mekanik ve elektronik olarak bir başyapıt olması :laugh: Netice de uçak havada kalmaya çok yaktın ama heli öyle mi ;) Alet aslında uçmamak için tasarlanmış, biz de para verip, saatlerce simde saç baş yolup uçurmaya çalışıyoruz :lol: :lol:

Ne derler?

Helikopterler aslında uçmazlar. O kadar çirkindirler ki yeryüzü onları iter! :lol: