Seagull Yak 54 Kurulum.

Ynt: Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
covlingi tamamladim bugun , dunku bulusmada biraz ruzgar yiyince carpilmisim gece atesim vardi :(

montajla ilgili detaylari yarin paylasicam :)

baya yakisikli oldu sonunda :D
Cowling resmen uçağın şeklini şamalini değiştiriyor :thumbup: Eline sağlık güzel ve temiz iş olmuş üstad :thumbup:

Sen montaj ile ilgili detayları paylaş. Bu arada "Cowling montajı" ile ilgili Ömer abimizle bir video çekmiş ama yayınlamamıştık :laugh: şimdi aklıma geldi. Ben de onu yayınlayayım sonra ;)

Mesut AKIN' Alıntı:
abi hastayımya :D rahat bırakın hepiniz menteşe konusuna taktınız :D :halay: :halay: :lol: :lol:
Valla biz kendimiz durduk yere takmadık üstad :lol: Sen ortaya bir laf atıp, gerisini getirmeyince doğal olarak biz de merak ettik konuyu :lollol:

Mesut AKIN' Alıntı:
buda bu haftaki uçuşum :)

1:11 ile 1:32 arası hoverın dibine vurmuşum :D motor geçen hafta stop ediyor diye biraz tedirgin olduğum için yüksekte denedim tüm hareketleri bu hafta :)
Bu arada hover olmamış :lol: Yüksekte olunca ben hiç bir şey göremedim :lollol: Rica edeceğim bir daha ki sefere kuyruk yere değsin :laugh: :D
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut'cuğum menteşe konusunda söylemek istediğim şey şu aslında:
Eğer yuvalar plastik menteşeye göre açıldıysa CA menteşe için aşırı boldur. Halbuki CA menteşenin tutunma prensibi aslında sıkı temasa dayanır. Zira CA denilen yapıştırıcı sıkı temas sever. Boşluk dolduramaz. Benim demek istediğim, eğer yuvalar önceden açıldıysa CA menteşe kullanmak için en azından yeni yuva açmak ya da mevcut yuvalara ahşap ekleyerek daraltmak gerekir. Anladığım kadarıyla sen daha yuvalara müdahale etmeden durumu farkedip CA menteşe takmışsın.

Cowling çok güzel olmuş. Zaten gerçekten de uçağı gösteren cowlingdir. Ama bir endişemi paylaşayım. Çok geniş bir hava giriş yüzeyine karşın çıkışlar yeterli mi dersiniz? Bildiğiniz gibi yüzey alanı olarak çıkışların girişin iki ya da üç katı olması gerekir ki yeterli akım sağlanabilsin. Yoksa sıcak hava cwling içinde hapsolur. Bir yandan motor aşırı ısınır diğer yandan karbüratör diyaframına giden dalgalı yüksek basınç motorun kararsız çalışmasına yol açar. Ben olsam motorun kafasına denk gelen bölümü tamamen açardım.
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Bu güzel konuyu bu kadar detaylı anlatım ve resimlerle bizlerle paylaşmak için seni epey bir yorduk ama az önce "Istatistik" sayfasına girince şunu fark ettim :halay:

Demek ki neymiş, verilen emekler boşa gitmiyor, takdir ediliyor :D Şaka bir yana gerek senin paylaşımların, gerekse Sümer abimizin yorumları ile gerçekten oldukça doyurucu ve güzel bir konu oldu. Tekrar eline koluna sağlık :thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
abi CA menteşeyi farklı menteşeye göre açılmış yuvaya takmadımki :) kanadın üstünden menteşenin gireceği derinliğe bakmak için 5mm den iğne batırdım ve iğne boşa düştü yani menteşenin girdiği yer çok kısaydı bende vazgeçtim plastik kullanmaktan ama keşke kullansaydım , neyseki erken farkettim

Mesut, aynı durum ile ben de Extra 330L'de karşılaşmıştım ve bahsetmiştim. Firar kenarı çıtasını dikine koydukları için, gerçekten CA menteşe için çok az bir yapıştırma yüzeyi kalıyor. Hatta iğne boşlukta kalmasın diye oldukça kenardan batırmıştım. Buradan çıkarılan ders, eleron menteşelerini sık sık kontrol etmem gerekecek. :-\

Model zaten renk olarak şık bir model, motor kaputu da gelince tam olmuş! %p
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Omer Erkan' Alıntı:
Mesut, aynı durum ile ben de Extra 330L'de karşılaşmıştım ve bahsetmiştim. Firar kenarı çıtasını dikine koydukları için, gerçekten CA menteşe için çok az bir yapıştırma yüzeyi kalıyor. Hatta iğne boşlukta kalmasın diye oldukça kenardan batırmıştım. Buradan çıkarılan ders, eleron menteşelerini sık sık kontrol etmem gerekecek. :-\

Model zaten renk olarak şık bir model, motor kaputu da gelince tam olmuş! %p

Böyle bir durumda iki çözüm geliyor aklıma. Biri, menteşe aralarına birer menteşe daha eklemek. İkincisi, madem kanat altına ek kaplama yapıyoruz, menteşe bölgelerinde kaplamayı açıp içeriden ahşap takviyesi yapmak.
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bu güzel konuyu bu kadar detaylı anlatım ve resimlerle bizlerle paylaşmak için seni epey bir yorduk ama az önce "Istatistik" sayfasına girince şunu fark ettim :halay:

Demek ki neymiş, verilen emekler boşa gitmiyor, takdir ediliyor :D Şaka bir yana gerek senin paylaşımların, gerekse Sümer abimizin yorumları ile gerçekten oldukça doyurucu ve güzel bir konu oldu. Tekrar eline koluna sağlık :thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Allah Allah. Forumda bir dönüşüm mü var nedir? ESM Sea Fury, Top Flite P51, FPV ekipmanı ve YAK54. Günaydınları saymazsak "Top 4" hep uçak konuları. Hatta ilk onda helikopter konusu yok. Uçakçı forumu olduk yaşasınnnn! :halay: :yuppi: :lollol:
 
Ynt: Seagull Yak 54 Kurulum.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Cowling resmen uçağın şeklini şamalini değiştiriyor :thumbup: Eline sağlık güzel ve temiz iş olmuş üstad :thumbup:

Sen montaj ile ilgili detayları paylaş. Bu arada "Cowling montajı" ile ilgili Ömer abimizle bir video çekmiş ama yayınlamamıştık :laugh: şimdi aklıma geldi. Ben de onu yayınlayayım sonra ;)
Valla biz kendimiz durduk yere takmadık üstad :lol: Sen ortaya bir laf atıp, gerisini getirmeyince doğal olarak biz de merak ettik konuyu :lollol:
Bu arada hover olmamış :lol: Yüksekte olunca ben hiç bir şey göremedim :lollol: Rica edeceğim bir daha ki sefere kuyruk yere değsin :laugh: :D

vidyoyu paylaşsana abi bakalım neymiş :D ortaya laf attım çünkü hastayım, kimsede geçmiş olsun demedi iyimi :saygilar: hover için daha vakit var , modele ve tepkilerine alışmak lazım şuan aileron ve elevatörler %60 ta kısık halde bu hafta %80 e çıkardım , birsonraki uçuşta %100 yapıp tepkilere alışınca hover antremanlarına başlarım :)


Sümer Yamaner' Alıntı:
Mesut'cuğum menteşe konusunda söylemek istediğim şey şu aslında:
Eğer yuvalar plastik menteşeye göre açıldıysa CA menteşe için aşırı boldur. Halbuki CA menteşenin tutunma prensibi aslında sıkı temasa dayanır. Zira CA denilen yapıştırıcı sıkı temas sever. Boşluk dolduramaz. Benim demek istediğim, eğer yuvalar önceden açıldıysa CA menteşe kullanmak için en azından yeni yuva açmak ya da mevcut yuvalara ahşap ekleyerek daraltmak gerekir. Anladığım kadarıyla sen daha yuvalara müdahale etmeden durumu farkedip CA menteşe takmışsın.

Cowling çok güzel olmuş. Zaten gerçekten de uçağı gösteren cowlingdir. Ama bir endişemi paylaşayım. Çok geniş bir hava giriş yüzeyine karşın çıkışlar yeterli mi dersiniz? Bildiğiniz gibi yüzey alanı olarak çıkışların girişin iki ya da üç katı olması gerekir ki yeterli akım sağlanabilsin. Yoksa sıcak hava cwling içinde hapsolur. Bir yandan motor aşırı ısınır diğer yandan karbüratör diyaframına giden dalgalı yüksek basınç motorun kararsız çalışmasına yol açar. Ben olsam motorun kafasına denk gelen bölümü tamamen açardım.

Sümer abi teşekkürler, covl,nge girişin 3 katı çıkış açarsam , covlingi takmaya gerek kalmaz :D nereye açıcamki 3 katını :D yardımcı ol bana :)


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bu güzel konuyu bu kadar detaylı anlatım ve resimlerle bizlerle paylaşmak için seni epey bir yorduk ama az önce "Istatistik" sayfasına girince şunu fark ettim :halay:

Demek ki neymiş, verilen emekler boşa gitmiyor, takdir ediliyor :D Şaka bir yana gerek senin paylaşımların, gerekse Sümer abimizin yorumları ile gerçekten oldukça doyurucu ve güzel bir konu oldu. Tekrar eline koluna sağlık :thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

hahaha Sümer abinin yorumları dışında bizim yorumlarımız ve emeklermiz yokmu abi :D bizimde birçok kişinin bilmediği ince detaylarla ilgili mesajlarımız var ;) birazdan yine detay geliyor zaten ;)

Omer Erkan' Alıntı:
Mesut, aynı durum ile ben de Extra 330L'de karşılaşmıştım ve bahsetmiştim. Firar kenarı çıtasını dikine koydukları için, gerçekten CA menteşe için çok az bir yapıştırma yüzeyi kalıyor. Hatta iğne boşlukta kalmasın diye oldukça kenardan batırmıştım. Buradan çıkarılan ders, eleron menteşelerini sık sık kontrol etmem gerekecek. :-\

Model zaten renk olarak şık bir model, motor kaputu da gelince tam olmuş! %p

abi bende iğne batırıcamda dün uğraşamadım , kaplamayıda açıp içine takviye yapmaya gözüm yemedi :) kaplayı bozarım diye :) bu modeli ben 2 3 ay öncesine kadar hiç beyenmezdim ama son 3 4 haftadır hep gözüme batıyordu :D zevkler ne çabuk değişiyor :laugh: :laugh:

Sümer Yamaner' Alıntı:
Böyle bir durumda iki çözüm geliyor aklıma. Biri, menteşe aralarına birer menteşe daha eklemek. İkincisi, madem kanat altına ek kaplama yapıyoruz, menteşe bölgelerinde kaplamayı açıp içeriden ahşap takviyesi yapmak.

abi kopacağını bilsem bende fazla menteşe eklerdim kesinlikle ama olan oldu, kaplamayıda açıp zarar vermek istemedim kaplamaya.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Allah Allah. Forumda bir dönüşüm mü var nedir? ESM Sea Fury, Top Flite P51, FPV ekipmanı ve YAK54. Günaydınları saymazsak "Top 4" hep uçak konuları. Hatta ilk onda helikopter konusu yok. Uçakçı forumu olduk yaşasınnnn! :halay: :yuppi: :lollol:

abi az daha sıkalım dişimizi :D bu helicileri bezdirirz az kaldı :p :p :p :lol: :lol: :lol: :halay: :halay: :halay: :halay:
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

gelelim sorun çıkan ve eksik kalan işleri tamamlamaya :) menteşelere plastikleri ile değiştirildi :) kopan pilotumuzun kafası yeinden yapıştırıldı :) covling takıldı :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Covlingi takmak 2 yönden sıkıntılıydı . 1- motorun olması gerekenden daha büyük seçilmesi , 2- motorun boyutu nedeni ile covlingi olması gereken yerden 1cm önde montajını yapmak zorunda kalmam

bu sorunlarıda covlingi 1cm ileri kaydırarak aştım, bunun içinde firevel kenarlarına kalın titreşimden etkilenmeyecek ve vida gevşemeyecek şekilde takoz kullanarak çözdüm, takozları yine titreşimden hiç etkilenmeyen deniz tutkalı ile yapıştırdım.

extra bir bilgi daha verelim okuyanlara, ağaca vida atarken mutlaka önce vidayı yerine takıp alıştırın, daha sonra vidayı söküp , deliğe japon sıkınki ağaç bu japonu emerek sertleşsin, yumuşak kalırsa titreşimden vida kendine yer açıp gevşiyor :)

covlingte delinecek yerleri kabataslak belirleyip kep makası ile kstikten sonra dremel ve zımpara ile düzeltiyoruz

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




kopan kafayı yerine yapıştırıyoruz :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Seagull Yak 54 Kurulum.

Gelelim jigle telinin yapımı ve montajına :) modelin içini delmek istemedim ve büyük 50 100cc modellerdeki yapıldığı gibi jigle telini covling içinde bırakmaya karar verdim :) bunun içinde telin hem diğer gaz telini rahatsız etmemesi için hemde doğru bir düzlemde hareket etmesi için U profil bir aparat yaptım 1mm aluminyum plakadan :) ben çok beyendim bu işi :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol






Serüven sona erdi sanmayın :p :p :p :p zamanla modelde oluşabilecek şeyler hakkında upgrade modifiye vs şeyleri için açık kapı bırakalım :D


COMING SOON :p :p
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ynt: Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
vidyoyu paylaşsana abi bakalım neymiş :D ortaya laf attım çünkü hastayım, kimsede geçmiş olsun demedi iyimi :saygilar: ...
Maşallah konu o kadar hızlı akıyor ki, bazı mesajlar gözden kaçabiliyor :embarras: Gelmiş geçmiş olsun üstad.

Mesut AKIN' Alıntı:
hahaha Sümer abinin yorumları dışında bizim yorumlarımız ve emeklermiz yokmu abi :D bizimde birçok kişinin bilmediği ince detaylarla ilgili mesajlarımız var ;) birazdan yine detay geliyor zaten ;)
Ya ne alem adamsın üstad, konunun sahibi zaten sen değil misin :rolleyes: Seni takdir edelim dedik, ama üstüne fırça da yedik, iyi mi :lollol:

Mesut AKIN' Alıntı:
abi az daha sıkalım dişimizi :D bu helicileri bezdirirz az kaldı :p :p :p :lol: :lol: :lol: :halay: :halay: :halay: :halay:
Hadi ha gayret az kaldı, evet yapabilirsiniz, yapabilirsiniz :lollol: :lol:
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Sümer abi kırmızıyla işaretlediğim şekilde açsam ne dersin ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
Sümer abi kırmızıyla işaretlediğim şekilde açsam ne dersin ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Olabilir. Bence çok kısa uçuşlar yapıp denemek lazım. Ayrıca cowling hava girişinin üst yarısını bir parça kontrplak ile kapatmak da mantıklı olabilir.
Bu uçağı ben toplamış olsam motorun kafasını tamamen açık bırakacak şekilde kesmiştim cowlingi.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
extra bir bilgi daha verelim okuyanlara, ağaca vida atarken mutlaka önce vidayı yerine takıp alıştırın, daha sonra vidayı söküp , deliğe japon sıkınki ağaç bu japonu emerek sertleşsin, yumuşak kalırsa titreşimden vida kendine yer açıp gevşiyor
Bu bilgiyi tuttum. Basit ama oldukça etkili ve faydalı bir uygulama :thumbup: