Seagull Piper Cub 75

Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
Uçan beyzbol sopasııııı!!!!!

Yahu elleme şu menteşeleri. Bırak bir kurusun. Test et. Olmazsa sökersin.

Abi zaten öyle yapıyorum uçağa daha yuva açmadım. Ama menteşeler bir kenarda kuruyor. Yarın bir video çekmeye çalışırım olur verirsende uçağa yapıştırırım abi.

Kargomda gümrüksüz elime ulaşacak sanıyorum. Paketi açmışlar sadece 0,60 kuruş ödeyeceğim. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
Uçan beyzbol sopasııııı!!!!!

Yahu elleme şu menteşeleri. Bırak bir kurusun. Test et. Olmazsa sökersin.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Abi üsteki menteşe yamuk gibi. Ama hareket ediyor menteşeler. Ne kadar zorlar veya zorlamak bilmiyorum ama rudder + - 30 mm hareket etmesi gerekiyor. Yani harekete fazla abi. Biraz alkolle temizledim arada kalanları ama ne kadar fayda eder bilmiyorum abi. Biraz rahatlattı. En alttaki menteşe yerine CA menteşe kullanmam şart abi. Oraya bu kadar derin bir yuva açmam imkansız abi. Zaten asıl yükü bunlar çekiyor gibi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Görüntüyü pek sevmedim.
Ben olsam bu menteşeleri söker aradaki sağlam ahşaba gelecek şekilde birkaç CA menteşe takardım. En üstteki menteşenin hemen üstüne de inceltilmiş bir CA menteşe sığdırırdım.
 
Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
Görüntüyü pek sevmedim.
Ben olsam bu menteşeleri söker aradaki sağlam ahşaba gelecek şekilde birkaç CA menteşe takardım. En üstteki menteşenin hemen üstüne de inceltilmiş bir CA menteşe sığdırırdım.

Yapma be abi [emoji52]

Şimdi bunları nasıl sökebilirim ben abi. Bende bir nebze işe yarayabilir diye dusunuyordum. Bize iş çıktı [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Bu tür menteşelerde menteşe eksenlerinin tam oturması gerekir. Burada üstteki ile alttaki aynı eksende değil. O nedenle çok hoşuma gitmedi. Yerlerinden sökmene gerek yok. Bir yan keski ile dışarıda kalan kısımları kesip at. Sonra sağlam ahşap bölümlere CA menteşe yuvaları açarsın.
 
Seagull Piper Cub 75

Sümer Yamaner' Alıntı:
Bu tür menteşelerde menteşe eksenlerinin tam oturması gerekir. Burada üstteki ile alttaki aynı eksende değil. O nedenle çok hoşuma gitmedi. Yerlerinden sökmene gerek yok. Bir yan keski ile dışarıda kalan kısımları kesip at. Sonra sağlam ahşap bölümlere CA menteşe yuvaları açarsın.

Tamamdır abi elimde CA menteşede varda pek hoşuma gitmiyor, yenilerini sipariş edeceğim. Ayrıca yakıtımda azaldı abi. Rapicon %5 nitrolu alıyım diyorum. Hem 4 zamanlı hemde 2 zamanlı için kullanıyım diyorum abi elbette hint yağı ilaveli. Birde abi 4 zamanlı 0.91 motor için os 8 numaramı almam gerekiyordu. 150 TL üzeri ücretsiz kargo varmış en azından işe yarar birşeyler alıyım abi. :) Abi menteşe yuvası açarken ince neşter kullanıyorum. Umarım bu seferde sorun olmazda içimiz bir rahat eder abi. Bu menteşe problemleri olunca tadım tuzum kalmıyor açıkçası en önem verdiğim şeylerin başında geliyor abi uçakta bana göre. Sakınılan göze çöp batar misali. :)
 
Seagull Piper Cub 75

Öncelikle elini kesmemek için tüm önlemleri al.
Dört zamanlı motora OS F Type buji kullanacaksın. No 8 ile falan olmaz.
Yakıt tercih meselesi.
Elindeki CA menteşenin nesi hoşuna gitmiyor çok merak ettim! :p
 
Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
Öncelikle elini kesmemek için tüm önlemleri al.
Dört zamanlı motora OS F Type buji kullanacaksın. No 8 ile falan olmaz.
Yakıt tercih meselesi.
Elindeki CA menteşenin nesi hoşuna gitmiyor çok merak ettim! :p

Abi CA menteşe diye aldim ama sert bir plastik gibi bez gibi değil. Ama yinede CA'yı emiyor abi anlamadım yani.

Abi yakıt konusunda daha önceden Rapiconla ilgili yazılarina denk geldiğim için sordum abi. Yoksa benim asıl amacım metanol bulabilirsem nitrosuz yakıt kullanmak. Onda da Konya'da hiç denk gelmedim abi.

Abi kaç seferdir menteşe yuvası açınca öğrendim gibi ama dikkat ederim, şu süslü menteşe açma aparatlarından arıyorum abi. Kullanmak için değil ama elimde dursun diye abi. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
Öncelikle elini kesmemek için tüm önlemleri al.
Dört zamanlı motora OS F Type buji kullanacaksın. No 8 ile falan olmaz.
Yakıt tercih meselesi.
Elindeki CA menteşenin nesi hoşuna gitmiyor çok merak ettim! :p

Abi bir tarafın yuvalarını açtım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
Eskilerinden çok daha iyi olmuş. Ellerine sğalık.

Çok teşekkür ederim abi. Salı-Çarşamba günüde menteşelerim gelir montajını yaparım. [emoji4]

Abi depoda ilk deda doldurma boşaltma hattı kullanacağım karbüratör beslemesi gibi ucuna clunk bağlamadım sadece boruyu eğdim deponun tabanına kadar. Bir miktar yakıt kalıyor mecbur bu şekilde bir sorun oluşturur mu abi?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Çok az yakıt kalıyorsa sorun olmaz. İstersen (depo yeterince geniş ise) doldurma boşaltma hattı için de bir clunk kullanabilirsin. Ya da clunk olmaksızın uzunca bir hortumu deponun dibine yatırabilirsin.
 
Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
Çok az yakıt kalıyorsa sorun olmaz. İstersen (depo yeterince geniş ise) doldurma boşaltma hattı için de bir clunk kullanabilirsin. Ya da clunk olmaksızın uzunca bir hortumu deponun dibine yatırabilirsin.

Öyle yapınca clunk rahat hareket etmez diye düşünüyorum abi, depo minicik bir şey. Low Wing ile aynı depoya sahip. Biri 46-55 lik diğeri 75lik motor kullanıyor. Neden aynı olur anlamıyorum. Seagull modellerde de depo değiştirmeye kalkınca her şey eziyet oluyor diye hiç ellememiştim abi. Rodaj yaparken kaç dakika gidecek bakıp olmazsa depo büyütme çalışmalarına başlamayı düşünüyordum, beni 5 dakika havada tutmaya yetsin başka bir şey istemem abi. 5 dakikadan sonra ne yaptığım konusunda bir fikrim kalmıyor. Birde abi olmadı gün sonunda motoru son bir defa çalıştırırım. Zaten bek tekerli olunca elbet clunk o yakıtı çeker gibime geliyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Deponun küçük oluşu kötü tabii. Benim bir uygulamam da karbüratör hattına ve doldurup boşaltma hattına birer clunk takmak ve bunları kablo bağı ile birbirine sabitlemek. Bu şekilde ikisi de birlikte hareket ederek yakıtın dibinde kalabiliyorlar. Ama şu anki hali ile depoda örneğin %20'den az yakıt kalıyorsa kalanı son bir motor çalıştırmayla bitirebilirsin aynen dediğin gibi.
 
Seagull Piper Cub 75

Sümer Yamaner' Alıntı:
Deponun küçük oluşu kötü tabii. Benim bir uygulamam da karbüratör hattına ve doldurup boşaltma hattına birer clunk takmak ve bunları kablo bağı ile birbirine sabitlemek. Bu şekilde ikisi de birlikte hareket ederek yakıtın dibinde kalabiliyorlar. Ama şu anki hali ile depoda örneğin %20'den az yakıt kalıyorsa kalanı son bir motor çalıştırmayla bitirebilirsin aynen dediğin gibi.

Abi ben bu modelin bek tekerlekli olduğunu unutup o şekilde depo düz duracak diye düşünerek boşaltma kısmı yapmıştım. Kısaca şu senin iki clunk birleştirme yöntemini denemeye çalışayım diyorum abi, iki clunkıda aynı boyda tutup sadece clunk tarafından mı kablo bağı ile birleştiriyorum abi? Başa dikkat etmem gereken bir şey varmı abi bu yöntemi uygularken onları öğrenmek istedim.