Seagull Piper Cub 75

Seagull Piper Cub 75

Sümer Yamaner' Alıntı:
Valla ilginç bi adamsın ne diyeyim. Gelirsen memnun oluruz...

Umarım abi, vakit biraz daha yaklaştığında artık kesinleşmeye başlar durumlar. Buradan da bir şekilde haberleşiriz abi. :)
 
Seagull Piper Cub 75

Hobbyking Avrupadan gelecek kargom Türkiye'ye iki günde ulaştı. İstanbuldan gelen kargoda aynı sürede ulaşıyor. :saygilar:
Gümrüğe sevk edilmiş. Şans işte ne kadar kargo geldiyse hepsi bir gümrüğe uğruyor bende. :)

Yarın akşam saatlerinde durum dahada netleşir. Size güzel haberler verebilmek için sabırsızlanıyorum. Sanıyorum ki bu cumartesi ya da pazartesi gününe paketlerim elimde olur. İçindekilerde aslında bir servo test cihazı, CG cihazı ve motor önemli olan. Gerisi kablo soket. Ağırlık yapsın diye alınan şeyler. Tek merak ettiğimde motorun boyutu. Bir gelişme olursa sizleri bilgilendireceğim. :RCKolik:
 
Seagull Piper Cub 75

Kargo durumlarında bir güncelleme yok şuan için, ama yavaştan montaja başladım. Derslerden canım sıkılınca dedim bari bir elavatör menteşesi yapıştırıyımda keyfim yerine gelsin. :laugh:

Kullanılan menteşe CA olarak tabir edilen menteşe grubundan.

İlk başta menteşenin orta noktası tespit edildi, toplu iğne saplandı. Ardından menteşe yerine yerleştirildi, kontrol yüzeyi takıldı. Kontrol yüzeyinin konumu ayarlandı. Bu konum sırasında şayet menteşeler yer değiştirdiyse kontrol yüzeyi çıkartılıp menteşeler düzeltildi. Kontrol yüzeyi tekrar takıldı. Son bir kontrolün ardından artık olduğuna inandıysak iğneleri yerinden çıkardık. En azı boşluğu oluşturmak için kanata zarar vermeyecek şekilde bir miktar baskı uyguladık. Ardından kontrol yüzeyini bir tarafa eğip ince CA damlattık. Ben her menteşe için yaklaşık 3-4 damla damlatıyorum. Bu işlemi her menteşe için iki tarafada yaptığımdan dolayı 8 damla düşüyor yaklaşık her menteşe için Menteşenin sağlamlığı konusunda şüphemiz ortadan kalktıysa birde toplu iğne çakıyoruz menteşelere. Ardından toplu iğnelerin üzerine nokta şeklinde ince CA damlatıyoruz. İmkan varsa delik emiyor CA'yı yoksa bir peçete yardımıyla fazlalıkları alıyoruz. Bu sefer her menteşe için iki adet kullandım. Hem daha hoş gözüküyor hemde aman sağlam oldu diye insanın içini rahatlatıyor. Bugün elavatör, diğer gün rudder şeklinde öyle her güne ufak bir iş yaparak hem canım sıkılmasın, hemde kafam dağılsın diye yapmayı düşünüyorum. Bu sayede konuda hem daha fazla fotoğraf hem de daha detay içerik olabilir. Hem benim bir hatam, yanlış bir uygulamam varsa daha net göze çarpar. Hemde bu konularda pratiği olmayan biri içinde yardımcı olur.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Son bir not: Keyfim yerine gelsin diye rudder ve aileronlarında menteşe montajı bitti. :halay:
 
Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
Hahahaaaa... O halde hafta sonu maiden! :p :p :p

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Abi joinerın uzun olma ihtimali var mı kanatları taktığimda ortada toplamda 3mm bir uzunluk kaliyor. [emoji3]


Motor olsa hafta sonu cidden uçarım abi ama sıpa lazım bu uçak tek kişi ile kanatlarının birleştirilmesine hiç izin vermez gibi [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Sorunun joinerden kaynaklandığını kanıtlarsan joineri biraz kısaltabilirsin. Nasıl kanıtlayacaksın?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Piper Cub 75


sumeryamaner' Alıntı:
Sorunun joinerden kaynaklandığını kanıtlarsan joineri biraz kısaltabilirsin. Nasıl kanıtlayacaksın?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi kanat1+kanat2+gövde=joiner olması gerekiyor sanırsam ben bu hesaba bir bakayım. Kanatlar gövdeye tam oturmadı nedense.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Bir kanadı ayır tek kanat tam oturuyor mu bak.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Piper Cub 75


sumeryamaner' Alıntı:
Bir kanadı ayır tek kanat tam oturuyor mu bak.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bir kanatı tek takınca daha iyi sonuç aldım abi. Yaklaşık 1mm açıklık kaldı. Sorun yapmayacak bir değer gibi abi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Doğuş' Alıntı:
Son bir not: Keyfim yerine gelsin diye rudder ve aileronlarında menteşe montajı bitti. :halay:
Doğuş aslında dikkatli olmak lazım. Bazen işler ters gidebiliyor ve bu durumda insan keyif için oturduğun modelin başından daha çok can sıkılmış şekilde kalkabiliyor :laugh: ;D
 
Seagull Piper Cub 75

Eğer kanatları tek taktığında sıfır boşluk kalıyorsa joiner uzundur diyebilirsin. Tek takmana rağmen boşluk kalıyorsa önce kanat gövde arasındaki uyumsuzluğu bulmaya çalışmalısın.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Piper Cub 75

Tamda her şey ne güzel gidiyor derken moralim alt üst oldu. Dün gece menteşeleri yapıştırdıktan sonra epoksi işinide halledeyim demiştim. Yatay ve dikey stab.ları yapıştırdım. artan epoksiyi temizledim. En sonda rudder ile gövdenin en altta birleşimini yapan bir adet menteşe vardı. Onuda bir güzel yapıştırdım. Sabah kalktım kahvatıydı, dersti derken uçağın yanına gitmek daha yeni kısmet oldu. Pushrod montajlarını yapıyım dedim. Bir baktım rudder hareket etmiyor. İncelediğim zaman alt taraftaki menteşenin arasına epoksi sızmış. Gövde ile rudderı birbirine yapıştırmış resmen. Orayı hafif hafif temizlemeye çalıştım. Bir miktar hareket etti ama zorluyor. Dedim ben biraz bıçakla burayı düzeltirim, ince ince düzeltmeye çalışırken bıçak kaçınca menteşeyide kesmiş olduk. Üst taraftaki menteşeler çok iyi olmasına rağmen yekenin olduğu yer menteşesiz kalınca hareket kabiliyeti tamamiyle bozuldu. Tüm menteşeleri söktüm, eski menteşelerin olduğu yeri dremel ile genişleterek epoksi ile yapıştırdığımız menteşelere uygun konume getirdim. Menteşelerin ortasına krem sürdüm epoksiyi bastım ve yapıştırsın diye bir köşeye koydum. Bu sistem olmazsa mesela menteşelerin arasına epoksi kaçıpta menteşeyide dondurursa menteşeyi dremel ile kesip hemen altına CA menteşeler için yuva aşmayı düşünüyorum. En alttaki gövde ile rudderı bağlayan menteşe yerinede tam menteşenin üzerinden ince bir yuva daha açıp yapıştırmayı deneyeceğim. Ama keşke hiç o epoksi ile yapıştırılacak menteşeler için yuva açmadan yeni yuva açıp CA menteşeyle devam etseydim. Ama arka rudderda sadece iki adet menteşe olunca tamda kritik yerlere koymuşlar menteşeleri yer değiştince o şekilde sağlam olmayacağını düşünüp bu yöntemi denedim. Ama hala içime sinmiyor bu durumda. Rudderın bir miktar kaplamasını söküp menteşelere yuva açtığımız çıtayı değiştirip yerine aynı özelliklerde bir çıta yapıp alıştırarak yerleştirmeyi sonrada boş kalan yerleri tekrar kaplamayıda düşünüyorum, ama o durumda da uçağın üzerindeki menteşe yerleri yine yer değiştirmiş olacak. Ben en iyisi bir CA menteşe sipariş edeyim. Epoksi ile yapıştırdığım menteşeleri tam kurumadan sökeyim. Oralara beyaz tutkal ile dolgu yapayım. Bir miktar sarı kaplama ile arka kısımların üzerinden geçeyim, veya hazır kanat bantlarından farklı bir renk ile oraya süsleyeyim. Mesela ince bir siyah şerit gibi. Sonra yeni menteşe yerlerini açıyım. Her şeyi tatlıya bağlamış olalım.
 
Seagull Piper Cub 75

Uçan beyzbol sopasııııı!!!!!

Yahu elleme şu menteşeleri. Bırak bir kurusun. Test et. Olmazsa sökersin.