Görseller RC Kolik Muscat Şubesi Uçuşları

Bugun oldukça keyifli bir uçuş günü geçirdik. Denizle birlikte saat 14:45 te sahaya ulaştık, hava 28 derece idi, bu da mevsim normallerinin epey üzerinde, korkarım bu sezon erken kapanacak :( Saat 6 ya kadar sahada kaldık. Benim tanık olduğum en kalabalık günlerden birisydi. Sahada 9 uçak, 3 helikopter 2 de yarış quadı vardı.
Vay maşallah :thumbup:
baktım saha tamiratıyla güvenli bir şekilde tamir etmek mümkün değil, hurriyi bugün için uçuştan çektim. Bu kapağı ince kontraplakla yeniden yapmak akıllıca olacak sanırım :)
Neyse buna da şükür
Kobra 3 sorti sorunsuz uçtu, artık yavaş yavaş kendi limitlerimi zorlamaya başladım, tam kırım zamanları, şu rescue özelliğini tanımlasam iyi olacak galiba yakında ihtiyacım olabilir :)
Videolara bakınırken 50 saniyelik kesintisiz bir aksiyon anı farkettim hemen instagrama yapıştırdım :)
Sen ne yaptın kardeşim, resmen kopmuşsun %p:bravo:
Ben Hurri ile uçarken fotoğraf makinasını Luc’a vermiştim, o da ilk inişteki burun üstü kapaklanmanın fotoromanını yakalayabilmiş :)
Gerçekten iyi yakalamış %p
 
Abi aksiyon süper , sert frenler , şiddetli kollektifler mükemmel , :thumbup:,şaka maka bu rüzgar baya zorlar adamı ya , biraz ebatlı bir fusi taksan , balon gibi alıp götürecek :D..Eline sağlık üstadım , burun üstü inişte nazarlık olsun , geçmiş olsun :RCKolik::saygilar:

Teşekkürler Hakan hocam

Rüzgar fenaydı gerçekten, özellikle bu yönden gelince karşıdaki dağlar, ki foto ve videolarda görebilirsiniz yaklaşık 1.5 km ileride sert bir sırta sahipler, ciddi türbülans yaratıyorlar, birhayli darbeli bir rüzgar oluyor... Böyle gövdeli helikopterlerin rüzgar etkisi altındaki tepkilerine de hiç alışık değilim, dün bir ara ünitede bir problem mi var, kuyruğu tutamıyor mu acaba diye bile düşündüm :)

:saygilar:

Bence oryantasyon kaybı :lol:

:lollol::lollol::lollol:

Evet abim sen de haklısın :D Ya bu heli uçurmak zor zor diye bize satıyorlarya, dün bir şey farkettim ve heli uçurmanın aslında uçak uçurmaktan çok daha kolay olduğunun ispatı niteliğinde bu şey. Uçuş sırasında eğer istersen durup dinlenebiliyorsun :lollol::lollol::lollol: Oryantasyon mu kaybettin, fazla mı uzaklaştın, dur, hovera al az biraz dinlen, gerekiyorsa düşün, bir yudum çay kahve iç falan, sonra devam et :D sıkıysa uçakla yap bunu :lol::lol::lol:


Vay maşallah :thumbup:

Neyse buna da şükür


Sen ne yaptın kardeşim, resmen kopmuşsun %p:bravo:

Gerçekten iyi yakalamış %p

Teşekkürler Adminim :):saygilar:
O Pitts hakkaten 1/3 mü? Daha küçük duruyor sanki. Rengi falan da çok güzel olmuş, ama "uncle Luc" havada iyi görebiliyor onu. Gözleri bayağı iyi herhalde... havada gö

Ömer Bey, malum Pittsin gerçeği de küçük bir uçak :) ama bizim piste hangi uçağı koysak küçük görünüyor :) ben de pantheri ilk kez piste koyduğumda “bu evde daha büyuk görünüyordu yahu” diye düşünmüştüm :)

Kaplamayı halen tam olarak bitirmedi, kanat üstlerindeki ışın mı denir artık bilmiyorum, o zımbırtıları ekleyecekmiş.

İnşaat olarak model hoşuma gitti, tam eski usul, kanat serenleri bile balsa laminasyonla yapılıyor. Ama asla yapmam sanırım bu modeli ? iki kanat inşa etmek benim üşengeç yaradılışıma ters! Büyük konuşmayayım ama sanırım inşa etmek istediğim tek çift kanatlı model “Stampe SV-4C” olacaktır, o da zamanında Oktay abi’nin doğumgünü hediyesi olarak verdiği planın özel anlamı nedeniyle olur :)
 
Denizcimin “Baba” deyişine kurman :thumbup: Demek yeni açılardan çok mennun kaldın %p Bu arada her ne kadar resmini paylaşmış olsan da 1.videoda iniş sonrası burun üstüne dikilmesi güzeldi :heartxf:
 
Gecikmeli de olsa, Cumartesi gününün uçuş raporunu yayınlayayım :)

Bu hafta geçen haftaya nazaran çok daha sakin bir uçuş günü geçirdik. Deniz zaten artık sahanın demirbaşı, her uçuşa gelmek istiyor ve çok da eğleniyor :) Deniz ve ben dışında bir tek İtalyan arkadaş Alberto vardı sahada. ilerleyen zamanlarda ıraklı bir arkadaş da uçaksız olarak tanışmaya geldi. meğer o da warbird meraklısıymış, yakında bir inşaata başlayacakmış. Alberto geçen hafta maiden yaptığı strafor moto-planörüne ilave olarak bu hafta maiden yaptığı başka bir strafor moto-planör getirdi. Adamın geçmişinde de planörcülük var zaten, keyifli sohbetler yaptık. Motorsuz uçuş yapmamış olanların asla anlayamayacağı şeyler bunlar, o yüzden yazmayacağım :p ve hayır, otorotasyon motorsuz uçuş sayılmaz :evil: Yakınlarda başka bir planörcü olması işleri değiştiriyor, bu yazın (lite) projesi olarakelimdeki rookie (leri) yapıp Alberto ile birlikte yeniden termal uçuşa dönebilirim.

Ben uçuşa yine Hurri ve Kütük kobra'yı götürmüştüm. Niyetim panteri de götürmek ve yerde motor testlerini yapmaktı ama hepsini bir taşımak riskli olacağı için son anda panteri indirdim arabadan. Köpükten bir taşıma ayağı yaparsam her üçünü birden güvenle götürebileceğim gibi görünüyor.

Kobra ile sistematik bir şekilde pilotaj geliştirme çalışmalarına devam ettim. Bu haftanın hedefi pist doğrultusu boyunca düz uçuşlar, her iki yöne doğru da daireler ve son olarak da yatay sekizlerler çalışmak idi. 1 adet 6 dk, iki adet 4 dakikalık sortilerle bunları çalıştım. Günü kırımsız kapattım ama hiç video da çekmedim.

Hurri ile de 3 sorti uçtum. Bu uçuşlardaki en bahsedeğer nokta bugüne kadarki en kötü inişimi yapmış olmam :thumbup::lollol: Maiden uçuşundaki tekerlek bırakan iniş bile daha iyiydi öyle diyeyim :D Hem dikmeleri hem de bir tekerin aksını yamultmayı başardım (retractlar ve kanat sağlam, sonrasında bir uçuş daha yapabildim.) İkinci uçuş sırasında rüzgar daha sakindi, ben de ilk kez modelin flaplarını denemeye karar verdim. Malum flaplar hala bitmedi tam olarak ama orta kanattaki parçaları çalışır durumda. Önce havada güvenli bir yükseklikte ve özellikle biraz hızlıyken açtım flapları. Niyetim hem modelin tepkisini görmek hem de flaplarda bir sorun olacaksa güvenli bir yükseklikte görebilmekti. Herhangi bir sorun olmadı ve modelin uçuş karakterini özellikle de elevatör trimini fazla etkilemedi, Eh dedim, zaten küçücük bu orta panel flapları fazla etkili olmamaları da normal. flapları topladım ve uçuşa devam ettim, iniş vakti geldiğinde de flapları tekrar indirdim ve normal bir şekilde inişe geldim, çok da kötü olmayan bir şekilde palye yapıp teker koydum ama model sekti, yeniden havalandı, hız kaybedip külçe gibi düşmesin diye az birşey gaz verdim ve tekrar teker koymak için palye yaparken biraz fazla elevatör komutu verdim, model flapların da etkisiyle hafif bir şekilde kabardı ve yaklaşık 40-50 cm yükseklikte de stall olup ana iniş takımlarının üzerine yığıldı. O sert teker koyma ile her iki dikme de içe doğru döndü (akslar ile dikmeler arasındaki açı nedeniyle sert darbeler dikmelerin içe doğru dönmesine yol açıyor, buna bir çözüm bulmam lazım) ve modeli frenleyip burun üstü kapaklanmasına neden oldu. bu sert teker koyma sırasında sol tekerlek aksı yamulmuş ve lastiği de dikmeye dayamış! Modelin yanına gittiğimde bunu elimle düzeltip geri taksi yaptırabildim.

3. uçuşun inişinde yan rüzgar epey bir artmıştı ben de flapsız gelmeyi tercih ettim, ama modlei yine sektirmeyi başardım :D bu sefer hiç riske girmeden go-around kararı verip tırmanışa geçtim ve tekrar inişe geldim. İkinci gelişimde ilk yaklaşmadakinden de daha kötü bir inişle, seke seke indim :D yan rüzgarda model sektirince de dikmeleri de hafiften bir eğmeyi başardım.

Uzun lafın kısası cumartesi günü üst üste 4 kötü iniş yapmayı başarmış oldum! hoş modelde hasar yok, ama farkettim ki Türkiyedeyken en iyi niteliklerimden birisi olan "warbirdlerde flaplı iniş" becerilerimi kaybetmişim. Burda uzun zamandır hiç flap kullanmadım, haliyle flapsız yaklaşma ve inişlere öyle bir alışmışım ki flaplı inmeyi beceremez hale gelmişim. Bu halde panteri düzgün indirebilmem mucize olur. Hurri gaz verince anında ivmeleniyor ve pervanenin sağladığı hava akımı ile hem kanatlar ekstra taşıma kuvveti sağlıyor, hem de kontrol yüzeyleri etkin hale geliyor. Pantherde ise gaz verir vermez motor anında devirlenmeyecek, devirlendiğinde de uçağın hızı gerçekten artana kadar da kanatların ve kontrol yüzeylerinin etkileri görülmeyecek. Dahası meretin üç tekerleği de yere basarken burun bihayli yukarı bakıyor, yani kötü bir inişte önce burun tekerleğini yere vurup modeli "pogo" yaptırmak olası, bu da oldukça riskli bir durum,... Kısacası çok daha etkin bir enerji yönetimi sağlayarak inişe gelmem gerekli! Reçete olarak kendime sıradaki ilk uçuşa kadar standart flaplı iniş yaklaşmasını her gün 50 kere mental tekrar yapma ve ilk uçuş gününde de Hurricane ile tamamen buna yönelik bir uçuş çalışması yazdım! 3 sortide 5 erden toplam 15 iniş yapmayı hedefliyorum bakalım sonuç ne olacak :)

İniş problemleri haricinde genel olarak güzel bir uçuş günüydü, Hurrinin havadaki performansına iyice alışıyorum, artık hareketlere looplar, immelmanlar ve split S'ler, ve wingoverlar da eklemeye başladım. Yüksek irtifada modeli koordinesiz stalla sokup ne yapacağını görmeye çalıştım, ama model spine girmek yerine yumuşak bir şekilde stall olup kolaylıkla toparlandı, ki bu iyi haber tabiki. Brian Tayloru tebrik etmek gerekir, bunca ağır kanat yüklemesine rağmen gayet iyi huylu uçan bir model tasarlamış amcam.

2. inişteki "nose-over" sonucunda pervane palleri iyice yıprandı, ilk 3 pal zaten maidende gümlemişti, diğer 3 pal de yavaş yavaş kullanılamaz hale geliyor. Görünen o ki modele iyice alışıp inişleri mükemmelleştirene kadar ve dikmelerdeki dönmeyi engelleyene kadar daha çok burun üstü kapaklanırım diyerekten yeni pal siparişi geçtim, bu haftasonuna yetişmez ama sonraki haftadan itibaren yeni pallerle uçabileceğim.

Hurricane uçuşları her zamanki gibi kafaya takılı gopro ile videaya kaydedildi, işlemeye de başladım, hazır oldukça youtube a yükleyeceğim.

İlk uçuş videosu:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

İkinci uçuşun videosu:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Üçüncü uçuş:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Bu hafta geçen haftaya nazaran çok daha sakin bir uçuş günü geçirdik. Deniz zaten artık sahanın demirbaşı, her uçuşa gelmek istiyor ve çok da eğleniyor :)
Deniz de artık takımın ayrılmaz bir parçası olmuş maşallah :heartxf:
Motorsuz uçuş yapmamış olanların asla anlayamayacağı şeyler bunlar, o yüzden yazmayacağım :p ve hayır, otorotasyon motorsuz uçuş sayılmaz :evil:
Bence sayılır :lollol:
Yakınlarda başka bir planörcü olması işleri değiştiriyor, bu yazın (lite) projesi olarakelimdeki rookie (leri) yapıp Alberto ile birlikte yeniden termal uçuşa dönebilirim.
Oohh süper, yaz projemiz de belli dolu demek ki :thumbup:
Kobra ile sistematik bir şekilde pilotaj geliştirme çalışmalarına devam ettim. Bu haftanın hedefi pist doğrultusu boyunca düz uçuşlar, her iki yöne doğru da daireler ve son olarak da yatay sekizlerler çalışmak idi. 1 adet 6 dk, iki adet 4 dakikalık sortilerle bunları çalıştım.
Her şeyde olduğu gibi bunda da çok sistematiksin kardeşim :D
Hurri ile de 3 sorti uçtum. Bu uçuşlardaki en bahsedeğer nokta bugüne kadarki en kötü inişimi yapmış olmam :thumbup::lollol: Maiden uçuşundaki tekerlek bırakan iniş bile daha iyiydi öyle diyeyim :D
Desene videoları izlerken çok eğleneceğiz ;D
Türkiyedeyken en iyi niteliklerimden birisi olan "warbirdlerde flaplı iniş" becerilerimi kaybetmişim. Burda uzun zamandır hiç flap kullanmadım, haliyle flapsız yaklaşma ve inişlere öyle bir alışmışım ki flaplı inmeyi beceremez hale gelmişim. Bu halde panteri düzgün indirebilmem mucize olur.
Bu hafta gerçekten çok verimli olmuş. Maiden öncesi zayıf noktamız ve reçetemiz belli olmuş %p
 
Güzel bir uçuş günü olmuş gerçekten. %p Deniz artık sahada ev sahibi pozisyonuna geçmiş bile, videolarda beton mikseriyle saha betonu dökerken gördüm en son. :D :laugh:

Ben olsam huriye bir hardcase yapıp evden bile çıkartmazdım tozlanmasın diye. Sen uçağı eskittin neredeyse uçura uçura. :) Bu konuda seni ayrıca tebrik ediyorum. :saygilar: Yapıcılığıyla uçuculuğu dengeli modelcilere rastlamak pek sık görülen birşey değildir normalde, senin maşallahın var. :bravo:

Bazılarımızda birde ekstradan kırım korkusu denen bir olayda var tabi. :laugh:

Misal bizim evlere geldiğin zaman salonda röpteşembırıyla takılan helileri görebilirsin. ?
 
Her üç video da işlendi, youtube'a yüklendi ve yukardaki rapor mesajının içine eklendi :thumbup:
Sen suyun üzerinde de iyi taş sektirebilirsin Kardeşim, bu yetenek var sende :lollol:

Bu arada Deniz artık olaya iyice adapte olmuş maşallah :heartxf: Kalkış izni falan veriyor maşallah :)