Raptor G4 motor değişimi

Raptor G4 motor değişimi

Hayırlı olsun Cahit hocam , müsait bir zaman , ayarını tam yapar , canavar gibi uçarsın inşallah... :saygilar:
 
Raptor G4 motor değişimi

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Hayırlı olsun Cahit hocam , müsait bir zaman , ayarını tam yapar , canavar gibi uçarsın inşallah... :saygilar:
Çok teşekkürler. Senin yardımınla inşallah..
 
Raptor G4 motor değişimi

13T pinionum salı günü geldi. Akşam montajını ve ESC ayarlarını yaptım. Çarşamba ilk ayar uçuşlarına çıktım. Eski halinden çok farklıydı heli. Daha önce %100 throtlede elde edilen devri bu motorda %75 lerde elde edebiliyorum. Ki daha düşük kv değeri olmasına rağmen. Bunu eski mptorun dandikliğine bağladım.
Daha önce gyro gain değerim 60 larda iken şimdi 36 lara kadar düşürmek zorunda kaldım. Hala tam oturtamasam da kuyruğu dün son denemede iyiydi.
Bu gün de bir uçuş yapar paylaşırım diye düşündüm. Ama daha uçuşun başında havada ön kuyruk dişlilerinden biri parçalandı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kuyruk pali de zarar gördü. Tam anlayamadım pal havada mı patladı yoksa yerde taşa mı çarptı. Ama heliyi sağlam indirebildim. Şükür ki düz pozisyondaydı.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Raptor G4 motor değişimi

Modelin sesi çok canlı Cahit abi, kan gelmiş resmen damarlara :)

Dişli için de geçmiş olsun, dediğin gibi çok sıkıntılı bi pozisyonda olmamış neyse ki... Kuyruk pali bence yere vurunca gitmiştir, bayağı da taşlık bi arazi malum.

Yeni motor ve pillerle çok fena alet oldu, Allah nazarlardan saklasın %p
 
Raptor G4 motor değişimi

Cahit abi , Rasim abinin dediği gibi modelin damarlarına kan gelmiş gerçekten :) Kuyruk gain düşürmen doğal olsa gerek , artan kafa devri ile kuyruk daha düşük gain ile işini görecektir :)
Dişliler içinde geçmiş olsun , benzer problemi 450 de bende yaşamıştım zamanında. Ufak bir aşınma varsa yüksek devirle beraber tamamen sıyırmış olabilir..
 
Raptor G4 motor değişimi

Cahit abi model kendine gelmiş. :thumbup:

Kafa turu sanki bana biraz yüksek geldi ayrıca dişlileri greslemekte fayda var.
 
Raptor G4 motor değişimi

Oncelikle hayirli olsun ve gecmis olsun Cahit bey. Allahtan Kuyruk tam birakmamis da kazasiz belasiz guzel bir inis olmus.

Peki bunun nedeni ne olabilir acaba ?
 
Raptor G4 motor değişimi

Cahit Abi tekrardan hayırlı olsun diyelim.
Modele maşallah.
Nazarıda çıkmış hem pilin hem motorun :laugh:
Kırım için geçmiş olsun en kötüsü böyle olsun diyelim.
Bence de miadını doldurmuş dişli.
Uzun süre düşük kafa turundan sonra canlanınca model, su koyuvermiş hemen dişliler diye tahmin ediyorum
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Çok geçmiş olsun.

İşte bu yüzden kayışlı model ler daha cazip geliyor bana.

SM-G900H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Raptor G4 motor değişimi

Hepinize teşekkürler.
Aslında bu olayda hem şanslı hem şanssızmışım. Heliyi kırımın olduğu Cuma akşamı evde geç saatte incelemek için önüme aldım. Ve aslında kırımın nedeninin dişli olmadığını anladım.
Havada heliden bir parçanın fırladığını görmüştüm. Ama ne olduğunu anlamamıştım. Eve götürünce kuyruğa giden iki çubuktan birinin olmadığını gördüm. Videoda da belli ama sahada fark etmemiştim.
Bu uçuştan önceki ayar uçuşlarında gyrodan dolayı heli aşırı derecede hızlı kuyruk sallamıştı. Bu da bu iki çubuktan birini gövdeye bağlayan plastiğe zarar vermiş olmakı ki havada kırılmış ve kuyruk paline çarpmış. Bu da dişlinin kırılmasına neden olmuş.
Zaten kuyruk palinin yerde kırılmış olduğu aklıma yatmamıştı. Çünkü indirdiğim yerde pale yakın taş da yoktu. Ki zaten pallerden birinin tam ortasından darbe aldığı açıkça görünüyor
 
Raptor G4 motor değişimi

Cahit Kaş' Alıntı:
Hepinize teşekkürler.
Aslında bu olayda hem şanslı hem şanssızmışım. Heliyi kırımın olduğu Cuma akşamı evde geç saatte incelemek için önüme aldım. Ve aslında kırımın nedeninin dişli olmadığını anladım.
Havada heliden bir parçanın fırladığını görmüştüm. Ama ne olduğunu anlamamıştım. Eve götürünce kuyruğa giden iki çubuktan birinin olmadığını gördüm. Videoda da belli ama sahada fark etmemiştim.
Bu uçuştan önceki ayar uçuşlarında gyrodan dolayı heli aşırı derecede hızlı kuyruk sallamıştı. Bu da bu iki çubuktan birini gövdeye bağlayan plastiğe zarar vermiş olmakı ki havada kırılmış ve kuyruk paline çarpmış. Bu da dişlinin kırılmasına neden olmuş.
Zaten kuyruk palinin yerde kırılmış olduğu aklıma yatmamıştı. Çünkü indirdiğim yerde pale yakın taş da yoktu. Ki zaten pallerden birinin tam ortasından darbe aldığı açıkça görünüyor
Tekrardan geçmiş olsun abi bence sorunun kaynağını bulmak en önemlisi.
Onu da gerçekleştirmişsin.
Artık şu şansızlıklar yakanı bıraksın abi ya :(
 
Raptor G4 motor değişimi

Simdi Olay daha net ortaya cikti Cahit hocam %p Ben de diyordum ki o disli gitmis olsa kuyruk deli gibi donmesi gerekiyordu.

Neyse tekrar gecmis olsun. Olay ve nedeni de cozumlendigine gore gonul rahatligina ucuslara devam :halay:
 
Raptor G4 motor değişimi

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Tekrardan geçmiş olsun abi bence sorunun kaynağını bulmak en önemlisi.
Onu da gerçekleştirmişsin.
Artık şu şansızlıklar yakanı bıraksın abi ya :(
Teşekkürler İbrahim. İnşallah son olur ama oluyor böyle aksilikler. Yapacak bir şey yok.
Bir iki hafta önce yaptığım kontrollerde kuyruk rotorunu slider şaftına sabitleyen vidanın gevşediğini görmüş söküp temizleyip loctite uygulamıştım. Kuyruktan yana içim rahattı. Ama bunun olacağı varmış oldu.