Raptor G4 Destek

Raptor G4 Helidestek

Cahit Kaş' Alıntı:
Teşekkürler Türker Bey. sizin verdiğiniz değerleri giriyorum.

Manualinde pitch curve eğrisi Stick ortada iken +6 derece verecek şekilde (30-50-70-80-90 eğriden hareketle yaklaşık olarak) yapılmış ve açı eğrisi -4.+6,+10 olacak şekilde ayarlanmış. Throttle curve ise 0-35-50-65-100 olarak verilmiş. Bu dediğim Novice uçuş değerleri.
Eğer modelinizin devrin artmasıyla birlikte çok erken havalanma eğiliminde olduğunu hissederseniz Pitch Curve değerlerini düşürerek yukarı yönlü kuvveti azaltmanızı öneririm.
Throttle'ı kısarak devri düşürmekte bir çözüm ama bence ideal olanı değil.

Belli bir range içerisinde kalmak şartıyla bu değerler esasında kati değildir, tercihe bağlıdır. Her pilot için değişir, zamanla sizde kendi zevkinize göre ayarlayacaksınız bunları.
 
Raptor G4 Helidestek

Türker Akgün' Alıntı:
Eğer modelinizin devrin artmasıyla birlikte çok erken havalanma eğiliminde olduğunu hissederseniz Pitch Curve değerlerini düşürerek yukarı yönlü kuvveti azaltmanızı öneririm.
Throttle'ı kısarak devri düşürmekte bir çözüm ama bence ideal olanı değil.

Belli bir range içerisinde kalmak şartıyla bu değerler esasında kati değildir, tercihe bağlıdır. Her pilot için değişir, zamanla sizde kendi zevkinize göre ayarlayacaksınız bunları.

İşin aslı ben de uğraştıkça bu değerlerin genel-geçer değerler olmadığını anlamaya başladım. Teşekkürler önerileriniz için
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

Cahit Kaş' Alıntı:
Bu akşam havalar kararırken test etme fırsatı buldum. Tabi ayar yaparken yalnız olduğumdan ve ilk tecrübem olduğundan uçururken biraz korkak davrandım.
Korkmuş haliniz bu ise, normal halinizi hayal edemiyorum %p

Bence oldukça kendinden emin, planlı ve net bir test uçuşu yapmışsınız :thumbup: Özellikle bu işi yanlız başınıza ilk defa yapıyor olduğunuz dikkate alınırsa, sizi canı gönülden tebrik ederim. Inşallah zaman içerisinde siz helinize, heliniz de size :laugh: alıştıkça çok daha rahat edeceksiniz ;)
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Korkmuş haliniz bu ise, normal halinizi hayal edemiyorum %p

Bence oldukça kendinden emin, planlı ve net bir test uçuşu yapmışsınız :thumbup: Özellikle bu işi yanlız başınıza ilk defa yapıyor olduğunuz dikkate alınırsa, sizi canı gönülden tebrik ederim. Inşallah zaman içerisinde siz helinize, heliniz de size :laugh: alıştıkça çok daha rahat edeceksiniz ;)

Teşekkürler Mehmet bey. Sizin sayenizde(yüzünüzden) bu işi(e) öğrendim (bulaştım). :)

Korkak davrandım derken alan turu falan atmadım. Ayarlardan emin değilim. Tecrübeli biri olsaydı ayarlayıp al uç deseydi durum farklı olurdu sanırım. Bu gün de birkaç deneme yaptım. İnşallah bu akşam paylaşırım.
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

Cahit Kaş' Alıntı:
Teşekkürler Mehmet bey. Sizin sayenizde (yüzünüzden) bu işi(e) öğrendim (bulaştım). :)
Parantezin içindekileri okuyunca farklı bir manaya geliyor sanki mesaj ama parantez içindekiler genelde detay olur dikkate almamak lazım. :lollol: :lol:
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

Cahit Kaş' Alıntı:
Teşekkürler Mehmet bey. Sizin sayenizde(yüzünüzden) bu işi(e) öğrendim (bulaştım). :)

Korkak davrandım derken alan turu falan atmadım. Ayarlardan emin değilim. Tecrübeli biri olsaydı ayarlayıp al uç deseydi durum farklı olurdu sanırım. Bu gün de birkaç deneme yaptım. İnşallah bu akşam paylaşırım.
Yanlış anlamadım ise parantez içleri iltifat olsa gerek doğru mudur :laugh: :D

Bence acele etmemeniz iyi olmuş. Güvenli tarafta kalacak şekilde her gün bir hareketi deneyerek modele ve özellikle tepkilerine iyice alışın ;) Bu alışma süresi sonrası zaten süreç daha hızlı ilerleyecektir :)

Yeni deneme videolarını merakla bekliyoruz %p
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Yanlış anlamadım ise parantez içleri iltifat olsa gerek doğru mudur :laugh: :D

Bence acele etmemeniz iyi olmuş. Güvenli tarafta kalacak şekilde her gün bir hareketi deneyerek modele ve özellikle tepkilerine iyice alışın ;) Bu alışma süresi sonrası zaten süreç daha hızlı ilerleyecektir :)

Yeni deneme videolarını merakla bekliyoruz %p
Türker Akgün' Alıntı:
Parantezin içindekileri okuyunca farklı bir manaya geliyor sanki mesaj ama parantez içindekiler genelde detay olur dikkate almamak lazım. :lollol: :lol:

Evet detylara takılmamak gerekir. Ben halimden memnunum. Modelcilik dışarıdan göründüğünden çok daha karmaşıkmış. Gerçi tecrübe edindikçe basitleşiyor.
Arkadaşlarım senin bu helikopterinden NT'de gördüm veya migrosta gördüm diyorlar. Hatta biri "Migrostaki üstelik üst üste çift pervaneliydi" demez mi..
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

Bu modelin cyclic tepkileri inanin su ana kadar kullandiklarimin hic birinde yok. Servolarin bunda cok etkisi var tabiki fakat ana rotor disli sistemi dizaynininda cok etkisi oldugundan eminim. İlk 3d denemelerimde alismakta zorlandim cok ani tepkilerden ötürü. İlerde buyuk modele gecmeyi dusunursem ki oda tekrar araba kullanabilmeye izin verildikten sonra olur, ya bunu yada goblin 700 u tercih ederim. Aslinda bunu gonulsuz sattim cunku aracim yok ve arac kullanmam yasak oldugundan tasimak cok zor.

Cahit beyin bu isi cok tertipli bir sekilde ilerlettigini dusunuyorum. Kendisi iyi arastirma yaparak boyle bir modelin ayarlarini tek basina yapti daha ne olsun ;)

U9200 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

ahmet.goktas' Alıntı:
Bu modelin cyclic tepkileri inanin su ana kadar kullandiklarimin hic birinde yok. Servolarin bunda cok etkisi var tabiki fakat ana rotor disli sistemi dizaynininda cok etkisi oldugundan eminim. İlk 3d denemelerimde alismakta zorlandim cok ani tepkilerden ötürü. ...
Aşağıdaki mesajından anladığım kadarı ile Cahit Bey bu tepkileri biraz düşürmek istiyor, doğal olarak yeni başladı için. Sen bu konuda ne önerirsin peki Ahmet ??

Bu arada inşallah sen de tez zamanda eski sağlığına kavuşursun kardeşim.



Cahit Kaş' Alıntı:
Deniz Merhaba. SAna bir sorum olacak. Bu V-Bar ayarlarını yaparken Cyclic açısını nasıl ayarladın.

Ben Cyclic sekmesinden 8 derece olarak ayarlıyorum. Ama ayar bittikten sonra swash plate hala çok fazla hareket ediyor. Yani aileron ve elevatör komutlarında swash çok fazla yatıyor. ben de "swash" sekmesindeki şapkaya basınca çıkan "travel and reactions" menüsünden "cyclic ring" değerini kısarak ayarladım. doğru mu yaptım bilemiyorum.
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

ahmet.goktas' Alıntı:
Bu modelin cyclic tepkileri inanin su ana kadar kullandiklarimin hic birinde yok. Servolarin bunda cok etkisi var tabiki fakat ana rotor disli sistemi dizaynininda cok etkisi oldugundan eminim. İlk 3d denemelerimde alismakta zorlandim cok ani tepkilerden ötürü. İlerde buyuk modele gecmeyi dusunursem ki oda tekrar araba kullanabilmeye izin verildikten sonra olur, ya bunu yada goblin 700 u tercih ederim. Aslinda bunu gonulsuz sattim cunku aracim yok ve arac kullanmam yasak oldugundan tasimak cok zor.

Cahit beyin bu isi cok tertipli bir sekilde ilerlettigini dusunuyorum. Kendisi iyi arastirma yaparak boyle bir modelin ayarlarini tek basina yapti daha ne olsun ;)

U9200 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Ahmet Bey Çok teşekkürler ve çok geçmiş olsun. Takıldığım noktalarda bana sıkılmadan uzun uzun mesajlar yazarak yardımcı oldunuz. Ben bu modeli cidden çok beğeniyorum. Başka modelle kıyaslama yapamıyorum ama görüntüsü almamda en büyük etken oldu.

Şimdi birkaç video daha eklicem. Özellikle ani gaz artışında kuyruk kaçırması nasıl düzelebilir. Ahmet Beyin uçuşunda böyle bir şey yoktu. Neyi yanlış yapmış olabilirim.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Aşağıdaki mesajından anladığım kadarı ile Cahit Bey bu tepkileri biraz düşürmek istiyor, doğal olarak yeni başladı için. Sen bu konuda ne önerirsin peki Ahmet ??

Bu arada inşallah sen de tez zamanda eski sağlığına kavuşursun kardeşim.


Mehmet Bey aslında derdim hareketi kısmak değil tam olarak. Cyclic diye bir sekme var FBL ünitesinin programında. Orada 8 derece ayarlıyorum. ama ayar bittikten sonra aileron komutunda 8 dereceden daha fazla yatıyor. O zaman bu cyclic menüsü ne işe yarıyor. Ben swash menüsünden kıstım swash hareketlerini. Aşağıda programın nasıl kullanıldığı anlatılmış.

 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

Cahit Kaş' Alıntı:
Mehmet Bey aslında derdim hareketi kısmak değil tam olarak. Cyclic diye bir sekme var FBL ünitesinin programında. Orada 8 derece ayarlıyorum. ama ayar bittikten sonra aileron komutunda 8 dereceden daha fazla yatıyor. O zaman bu cyclic menüsü ne işe yarıyor. Ben swash menüsünden kıstım swash hareketlerini. Aşağıda programın nasıl kullanıldığı anlatılmış.


Öncelikle hayırlı olsun. Kırımsız uçuşlar dilerim :)

Evet programlama modunda cyclic dereceleri uçuş moduna göre daha az çıkar. Bence 8 derece makul fabrikasyon bir değer .

Fakat fazla hassas geliyorsa programlama modunda 5-6 derece civarı yapın yeterli olucaktır.
 
Ynt: Ynt: Raptor G4 Helidestek

Cahit Kaş' Alıntı:
Mehmet Bey aslında derdim hareketi kısmak değil tam olarak. Cyclic diye bir sekme var FBL ünitesinin programında. Orada 8 derece ayarlıyorum. ama ayar bittikten sonra aileron komutunda 8 dereceden daha fazla yatıyor. O zaman bu cyclic menüsü ne işe yarıyor. Ben swash menüsünden kıstım swash hareketlerini. Aşağıda programın nasıl kullanıldığı anlatılmış.


Linkte de Usamenin anlattigi gibi, measure butonuna bastiktan sonra aci olceri takip, sol taraftaki ayar cubugundan dogru aciyi bulana kadad ayar yapip sonrasinda da start position butonuna basmak yeterli. Vbar hemen uniteye gonderir veriyi. Fakat eger start positiona bastiktan hemen sonra yani program cikmadan deniyorsaniz duzgun gostermiyor olabilir cunku ayar modundadir tam hatirlayamadim.

Kuyruk ayari ile ilgili bir ayrinti var. Normalde butun gyrolarda kuyruk ayari yapilirken baslangic asamasinda mekanik olarak iki pal arasinda bir aci olacak sekilde ayarlanir. Fakat vbarda bu aci asla verilmez. Kuyruk palleri tamamen duz olacak. Mekanik olarak duzledikten sonra vbardan kuyruk ayarlari yapilir. Vbar da kuyruk icin model buyuklugune gore preset ayarlar var onlari kullanabilirsiniz

U9200 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

Arda Erkan' Alıntı:
Öncelikle hayırlı olsun. Kırımsız uçuşlar dilerim :)

Evet programlama modunda cyclic dereceleri uçuş moduna göre daha az çıkar. Bence 8 derece makul fabrikasyon bir değer .

Fakat fazla hassas geliyorsa programlama modunda 5-6 derece civarı yapın yeterli olucaktır.

Sorunu tam anlatamadım sanırım. Cyclic menüsünde 8 derece ayarlıyorum ama programlama bittikten sonra swash hala ayar yapmadan önceki gibi ana şafta temas edecek kadar hareket ediyor. Normalde bu menüde ayar yaptıktan sonra swash açısı en fazla 8 derece veya yakın değer olmalı.

ahmet.goktas' Alıntı:
Linkte de Usamenin anlattigi gibi, measure butonuna bastiktan sonra aci olceri takip, sol taraftaki ayar cubugundan dogru aciyi bulana kadad ayar yapip sonrasinda da start position butonuna basmak yeterli. Vbar hemen uniteye gonderir veriyi. Fakat eger start positiona bastiktan hemen sonra yani program cikmadan deniyorsaniz duzgun gostermiyor olabilir cunku ayar modundadir tam hatirlayamadim.

Kuyruk ayari ile ilgili bir ayrinti var. Normalde butun gyrolarda kuyruk ayari yapilirken baslangic asamasinda mekanik olarak iki pal arasinda bir aci olacak sekilde ayarlanir. Fakat vbarda bu aci asla verilmez. Kuyruk palleri tamamen duz olacak. Mekanik olarak duzledikten sonra vbardan kuyruk ayarlari yapilir. Vbar da kuyruk icin model buyuklugune gore preset ayarlar var onlari kullanabilirsiniz

U9200 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Bu akşam ayarları bir daha elden geçireceğim. Kuyruk kısmında da dediğiniz gibi sıfır derece ayarlamıştım. Hatta Mehmet Beyin bir videosunda biraz açı verilmesi gerektiğini görmüştüm ama açı vermeden ayarladım.
 
Raptor G4 Helidestek

slm lar cahit bey modeliniz hayırlı olsun diyim öncelikle ...

ben coğu insan begenmesede ciddi bir thunder tiger (x50 , g4 nitro ,e720 ve e 700)sevdalısıyım ..
ukalalık olarak algılanmasın sakın diyeceklerim , align 450 sport , 600nitro fbl sonrasında dfc yaptık , sonrasında hala elektrıklılerden dogru dürüst sıra gelmeyen trex 700 DFC ( alali 1 yılı gecti gecenlerde havaya kaldırabildik ) , thunder tiger g4 , thunder tiger x50 ve goblin 700 modelleri bire bir tecrübe etmiş o hissiyati atmış biri olarak ( şu anda hangarda x50 E fbl , 700n dfc , goblin 700 modellerimle ucmaya çalışıyorum ) .. g4 cidden çok farkli bir helikopter , hani kimi insan alman arabasinin cizgisini sever , kimisi italyan şekli ve imajını yada kimisi amerikan araclarini sever , bu g4 tam bir amerikan aracı gibi diger helilerler aynı sınıfda olmasına karşın cidden cok heybetli ve ve cok muazzam dişli kalınlıgı dişlerin helical olması , servo armlar ve ozellikle de fbl kafa da diretmesi ;) dfc ye gecmemesi falasıyla artıları ( istenildiginde yakıtlıyada cevriliyor sanırım )...

dez avantajı bende goblın varken + extra g4 gibi yedekleri pahalı bir helıyı tutmadım elımde goblını alınca ...
ciddi anlamda pahali bir helikopter ( x50 nin aksine ) , aluminyum borusu yok , carbon boom alıyorsunuz mecbur , tork tube saftı pahalı bir kuyruk boom (44$) + tork tube 30$ civarı boom braceler de 30 $ civarı kuyuruk fini falan derken bi hesap yaptım goblini geçiyor :D vedalaşmam bu yuzden oldu g4 ile canopysi ise hak getire zaten fiyatını yazmıyorum .. gerci aslan besleyen yemini düşünmez ama model fazla olunca goblin biraz daha agır bastı benim için ve vedalaştım g4 ile ama hala içimde kalmıştır yani ;)

şu sahfada kolay kolay daha model degiştirmem veya almam gibi gözüküyor ama alıcak olsaydım E700 alırdım ( g4 e720 degil ) sebebine gelince , thunder tiger g4 un pahalı oldugunu anlamış olsa gerek E700 nerdeyse g4 kıyasla bedava ;) g4 kiti cogu yerde 1000$ civarinda gezerken E700 700$ civarinda , ayrıca metal boom olayı var dişliler heliborn( v şeklinde mikado gibi ) dişlileri cok daha ucuz g4 dişlii 24 $ dı sanırım e700 dişlisi 8-9 gibi ;)

avantası şu olabilir sizin için e700 deki bir cok parca tahmın ediyorum g4 ile uyumlu olabilir boom boom brace vsvsv gibi , buda sizinmaliyeinizi düşürür..

ilerde farkli bir elektrikli model alıcak olsaydım heralde E700 tek gecerdim bu ve sayamadıgım bir cok avantajı yüzünden .. şayet tek veya iki modelim de olsaydı g4 degişmezdim hç bir şeye ... hata size e 700 bir kaç videosunu da koyayım


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol