Sumer Yamaner
Moderator
- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 9,039
- Tepkime puanı
- 23,650
- Yaş
- 62
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Üzgünüm ama pek doğru değil. Özellikle de dik olarak yukarı uçan uçak konusundaki fikrin tamamen yanlış.Stall konusunu bende bildiğim kadarıyla anlatayım. Amatör bakış açım belki yardımcı olur
Uçağın stall olması için kanatların kaldırma kuvveti üretemez hale gelmesi gerekiyor. Yada ürettikleri kaldırma kuvvetinin yetersiz gelmesi durumunda stall durumu oluyor.
Şimdi düz uçan bir uçak düşünelim. Uçması için gerekli olan hava hızının altına düştüğünde kanatlar kaldırma kuvveti üretemez ve stall olur ve uçak düşer. Yine düz uçan bir uçak; uçması için gerekli olan hava hızının sınırlarındaki bir hızla uçuyorken elevatör vererek burnunu yukarı kaldırırsa hava hızı düşer ve aynı zamanda havanın geldiği yön kanatların kaldırma kuvveti üretebilecekleri bir yön olmadığı için stall durumu olur.
Dik bir şekilde yukarı doğru tırmanan bir uçağın kanatları stall halde denilebilir. Ne zaman ki yukarı doğru çıkan uçağın hava hızı yeterince artarsa o zaman kanatlar stall halde değildir denilebilir.
Anlattıklarım eksik yada yanlış olabilir
Stall dediğimiz şeyi de sürate bağlarsan yine hata oluyor.