Pilot Rc 73" Extra 330SC

Modeli masaya aldiktan sonraki fotograflar su sekilde:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


-Bugun atolyede depoyu incelerken tygonun biraz uzadigini farkettim. Takilmasina engel degildi ama motor stop icin seytanin avukatligini yapmak adina gozume carpanlardan biri bu ama yine de radyodaki kilitlenmeyi tariflemiyor

-Bir diger konu, canopy'i sikan vidayi sokmek istedigimde sahada sokulmedi, ardindaki kor somunla birlikte parcalanip cikti parca (fotograftan da anlasilabiliyor). Sokmeye calisinca dis atladigi ortaya cikti. Yine seytanin avukatligi, acaba tam sikilmadi da ardindaki somun titresim ve elektronik gurultuye mi neden oldu ?

-Batarya hucreleri atesleme 4.10 civari, alici besleme 4.01 civari, bir sorun gorunmuyor

Bunlar disinda herhangi bir bulgu yok gozume carpan, aklima birsey gelirse yazarim. Elinde 3" spinner ve 19-20x8 pervanesi olan varmidir bu arada ?
 
-Bugun atolyede depoyu incelerken tygonun biraz uzadigini farkettim. Takilmasina engel degildi ama motor stop icin seytanin avukatligini yapmak adina gozume carpanlardan biri bu ama yine de radyodaki kilitlenmeyi tariflemiyor
Sorunun motor stopu değildi ki. Kumanda failsafe'e geçince motor durdu.

-Bir diger konu, canopy'i sikan vidayi sokmek istedigimde sahada sokulmedi, ardindaki kor somunla birlikte parcalanip cikti parca (fotograftan da anlasilabiliyor). Sokmeye calisinca dis atladigi ortaya cikti. Yine seytanin avukatligi, acaba tam sikilmadi da ardindaki somun titresim ve elektronik gurultuye mi neden oldu ?
FM kumandalar döneminin şehir efsanesi!

-Batarya hucreleri atesleme 4.10 civari, alici besleme 4.01 civari, bir sorun gorunmuyor
*Pilleri, UBEC'i ve switch'i yük altında test etmek lazım.
*Bir pil temassızlığı olsa anlık olur. Belki motor durur ama modelin kontrolü bu şekilde gitmez (kullandığın alıcının reboot süresini bilmiyorum bu arada).
*Elektronik switch son durumu hatırlayacak şekilde tasarlandı. Yani elektrik gidip gelince son durumu restore ediyor. Bu da birkaç milisaniyelik bir süreç.
*UBEC ve/veya pil bağlantıları aşırı akım nedeniyle saçmaladıysa böyle bir durum oluşabilir. Bu tür UBEC'ler switchmode oldukları için yüksek yüklenmede daha fazla parazit üretmeye meyillidirler. UBEC paraziti de alıcıyı etkilemiş olabilir.
*Genelde IMUK için söylenen "orada böyle şeyler çok oluyor" sözü var. Benim kişisel bir deneyimim yok bu konuda. Olayı Kuzey Marmara Otoyolu'ndan geçen bazı araçların jammerlarına bağlıyorlar.
 
Sorunun motor stopu değildi ki. Kumanda failsafe'e geçince motor durdu.

Aynen oyle abim...

*Pilleri, UBEC'i ve switch'i yük altında test etmek lazım.
*Bir pil temassızlığı olsa anlık olur. Belki motor durur ama modelin kontrolü bu şekilde gitmez (kullandığın alıcının reboot süresini bilmiyorum bu arada).
*Elektronik switch son durumu hatırlayacak şekilde tasarlandı. Yani elektrik gidip gelince son durumu restore ediyor. Bu da birkaç milisaniyelik bir süreç.
*UBEC ve/veya pil bağlantıları aşırı akım nedeniyle saçmaladıysa böyle bir durum oluşabilir. Bu tür UBEC'ler switchmode oldukları için yüksek yüklenmede daha fazla parazit üretmeye meyillidirler. UBEC paraziti de alıcıyı etkilemiş olabilir.
*Genelde IMUK için söylenen "orada böyle şeyler çok oluyor" sözü var. Benim kişisel bir deneyimim yok bu konuda. Olayı Kuzey Marmara Otoyolu'ndan geçen bazı araçların jammerlarına bağlıyorlar.

SBEC daha once 9 servolu bir modelde sorunsuz kullanilmis bir devre. Bir sorun olacagini sanmiyorum. Anahtar da modelin yanina gittigimde acikti. Kaldi ki anahtardan bir sorun olsaydi alicida da hizli baglanti ozelligi var, geri gelirdi kontrol.

Soyle tariflenmis ozellik kitapcikta:

"QuickConnect With Brownout Detection Your AR8000 features QuickConnect with Brownout Detection. • Should an interruption of power occur (brownout), the system will reconnect immediately when power is restored (QuickConnect). • The LED on the receiver will flash slowly indicating a power interruption (brownout) has occurred. • Brownouts can be caused by an inadequate power supply (weak battery or regulator), a loose connector, a bad switch, an inadequate BEC when using an electronic speed controller, etc. • Brownouts occur when the receiver voltage drops below 3.5 volts thus interrupting control as the servos and receiver require a minimum of 3.5 volts to operate. "


Hal boyle olunca kafam yine aliciya ve onu rahatsiz edecek gurultuye gidiyor...
Canopy civatasindaki pulun zirilti edip gurultu yapmasi olasimidir alici icin ?



*Genelde IMUK için söylenen "orada böyle şeyler çok oluyor" sözü var. Benim kişisel bir deneyimim yok bu konuda. Olayı Kuzey Marmara Otoyolu'ndan geçen bazı araçların jammerlarına bağlıyorlar.

Son ucustan once bir jandarma pick-up'i (arka kabini fiberle kapanmis olanlardan) gecti klubun arka kapisindan, acaba mi ???
 
Peki alıcı LED'ine dikkat ettin mi? Yanıp sönüyor muydu?

Frame loss icin soruyorsan ilk ucus sonrasinda baktigimda yanip sonmuyordu, ancak kirim sonrasinda canopy i acamadigim (yukarida bahsettigim dis atlamis civata hadisesi) icin birseyler kasilip yanmasin diye iceride enerjiyi swtichden kestim. Aslinda cok iyi bir veri olurdu elimizde, aklima gelmedi o an :embarras:

Ancak frame loss verisi aliciya verilen en son enerjiden sonrakileri kapsiyor. Muhtemel bir kesintide zaten yanmiyor olacakti
 
Frame loss icin soruyorsan ilk ucus sonrasinda baktigimda yanip sonmuyordu, ancak kirim sonrasinda canopy i acamadigim (yukarida bahsettigim dis atlamis civata hadisesi) icin birseyler kasilip yanmasin diye iceride enerjiyi swtichden kestim. Aslinda cok iyi bir veri olurdu elimizde, aklima gelmedi o an :embarras:

Ancak frame loss verisi aliciya verilen en son enerjiden sonrakileri kapsiyor. Muhtemel bir kesintide zaten yanmiyor olacakti
Yukarıda paylaştığın alıntıda eğer brownout olduysa LED yavaş yavaş yanıp söner diyor. Yani anlık kesinti olduğunu gösteriyor. Frame loss için ayrı bir LED patterni varsa o başka.
 
  • Sevdim
Tepkiler: 3dholicpilot
Yukarıda paylaştığın alıntıda eğer brownout olduysa LED yavaş yavaş yanıp söner diyor. Yani anlık kesinti olduğunu gösteriyor. Frame loss için ayrı bir LED patterni varsa o başka.

Evet, dikkatimi cekmemis brownout konusundaki gosterim... Hay allah, simdi iyice canim sikildi :undecided:

Frame loss icin kirmizi flash sayisi sayiliyor receiver uzerinden

Red LED Hold Indicator The AR8000 features a red LED that indicates the number of holds that have occurred since the receiver was last powered on. The LED will flash the number of holds then pause (e.g., flash, flash, flash, pause, flash, flash, flash, pause indicates three holds occurred since the receiver was last turned on). Note that holds are reset to zero when the receiver is turned off. During the first flights of a new airplane, it’s recommended to check the red LED hold indicator. If it’s flashing, it’s important to optimize the installation (move or reposition antennas) until no hold occurs. On later flights, the LED Hold Indicator can be used to confirm RF link performance
 
Brownout olsa servolar akim cekmeyecegi icin aliciya yeniden enerji gidip tekrardan baglanmalari gerekmez miydi ? En azindan bir kuyruk ya da kanatcik kipirtisi olsa yeniden baglandi diyebilecektim vurmadan once, ama malesef olmadi ve modeli buldugumda enerji vardi...

Su an keske, modeli kapatmak yerine bir sekilde canopy'i acip indicator'e baksaydim diyorum ama o an sicagi sicagina aklima dahi gelmedi....
 
O anda aklına gelmemesi kadar doğal bir şey olamaz. Brownout olduğunda servolar akım çekerler. Digital servolar sinyal kesildiğinde pozisyonlarını korumaya çalışırlar. Gerçi onların işlemcileri de bir ara brownout oluyordur tabii.
Şimdiye kadarki bulgular bir brownouttan çok uzun süreli sinyal kaybını destekliyor (jammer!).
 
Su an keske, modeli kapatmak yerine bir sekilde canopy'i acip indicator'e baksaydim diyorum ama o an sicagi sicagina aklima dahi gelmedi....
Bu tür olaylarda yanındaki insan çok önemli. Olayın şıcaklığından pilotun bunları düşünmesi çok zor :(
 
O anda aklına gelmemesi kadar doğal bir şey olamaz. Brownout olduğunda servolar akım çekerler. Digital servolar sinyal kesildiğinde pozisyonlarını korumaya çalışırlar. Gerçi onların işlemcileri de bir ara brownout oluyordur tabii.
Şimdiye kadarki bulgular bir brownouttan çok uzun süreli sinyal kaybını destekliyor (jammer!).

Malesef oyle gibi gorunuyor :( Imuk ekibinden de sag kosede sinyal kaybi (benim de kaybettigim yer) rapo edilmis hatiri sayilir sayida. Nasil emin olacagiz ?

Benim pul ziriltisindan olmuyor di mi ? :lol:
 
O anda aklına gelmemesi kadar doğal bir şey olamaz. Brownout olduğunda servolar akım çekerler. Digital servolar sinyal kesildiğinde pozisyonlarını korumaya çalışırlar. Gerçi onların işlemcileri de bir ara brownout oluyordur tabii.
Şimdiye kadarki bulgular bir brownouttan çok uzun süreli sinyal kaybını destekliyor (jammer!).

Cektikleri akim merkezleme icinse yine oldukca dusuk olmazlar mi abi (benim durumumda, flap vs olmayinca), yani o durumda da nefes alip geri donmesini beklemezmisin kontrollerin ?
 
Şimdiye kadarki bulgular bir brownouttan çok uzun süreli sinyal kaybını destekliyor (jammer!).

Abi rolling harrier esnasinda oldugu icin oldukca kisa bir sure icerisinde olmus olmasi gerekmez mi hadisenin ? (milisaniyelerden bahsetmiyorum tabi ki), ama surekli komut verdigim icin ceyrek turda komut almasa dahi hissederdim. Hic oyle bir hissiyat olmadi, hersey olmasi gerektigi gibi hissettirirken pat diye oldu....