Pilot Rc 73" Extra 330SC

Senin gibi sıradan tipler için kolay da bu elit modelciler için tabii ki sıkıntı! :p

Efenim, Sumersonics konforuna alışınca geri dönüşü zor ? Tuşa bas uçak açılsın, gösterge ışığı yansın. Şak switch'i çek, motor kapansın... Lüküs hayat ??

Şimdi desek ki Sümer abi, bize otomatik kapak açma modülü yaparmısın, iki güne anahtar teslim, bahisleri alalım ???

Kıymetini bilmek lazım, bu grubun nesli tükeniyor. Hatta mentor bile olurlar, anlayabilene ?
 
Son düzenleme:
Bugün swtich, SBEC ve yedek alıcıyı montajladim modele. Akşam üzeri de kaçıp 2 depo civarında rodajladim. 1:30 oneriyordu DLE, ben malesef 1:29,4223325151 oranını tutturabildim. Acaba sorun olur mu bilemedim ?

Öncelikle 20-30 vuruşluk cikle yaptım, daha önce çalışmadığı için tüm sistem kuru idi. Uzun cikleden sonra, ateşlemeyi açıp sanırım bi 10-15 vuruş daha yaptım ve çalıştı. Baslarda öksürükle devirleniyordu, çok da istekli durmuyordu. Birkaç dakikalık çalışmadan sonra her iki igneyi de motoru yorup kizartmadan ayarladım

Motor muhtemelen düşük sıkıştırma oranı sayesinde oldukça sarsintisiz çalışıyor. Bu tabi, güç kaybı anlamına geliyor ama musabik ya da sponsorlu olmadigimdan, bu kaybı modelin daha az yorulmasına feda ederim...

İlk depoda malesef threadlock la sıkmadigim bir somun gevsedi. Tekrar threadlock ile sıktım. Diğer civatalari da kontrol ettim. Akşam detaylıca inceleyip, bakacağım göze çarpan bir sorun varmı diye. Yoksa, artık maiden vaktidir
 
Aynen dediğin gibi aga. Bugün yolda şişmişti hafiften, gevsettim bi tıslayıp rahatladı. Acaba o noktadan itibaren az birşey sıkıp bıraksam ne zararı olur ? Bir nevi boru hatlarindaki pressure relief valve set pressure mantığında ?
Ben benzin buharından oldukça çekinirim açıkçası. O yüzden de benim pek içime sinmedi dediğin. Dediğim gibi sahaya giderken 1 litre benzin alıp o gün onu tüketip boş bidonla eve dönüyordum fi tarihinde benzinli uçak uçururken.
Birinin cekmesi gerekecek. Nasil olur bilemiyorum... Bakalim
Aa sen tek elle uçamıyor musun. Cııık cıık cık.?
Telefonu alnına bantla :p
İmuk'ta mı maiden?
 
Ben benzin buharından oldukça çekinirim açıkçası. O yüzden de benim pek içime sinmedi dediğin. Dediğim gibi sahaya giderken 1 litre benzin alıp o gün onu tüketip boş bidonla eve dönüyordum fi tarihinde benzinli uçak uçururken.

Aa sen tek elle uçamıyor musun. Cııık cıık cık.?
Telefonu alnına bantla :p
İmuk'ta mı maiden?
Akşam dönerken boş bidonda benzin buharı olmuyordur Allahtan!
 
Bir iyi bir de kotu haber vereyim:

Iyi haber
Basarili bir maiden oldu. Motoru yerde 2.5 depo calistirmistim, igne ayarlarini yapip cowlingi taktim, yaklasik 5-6 dakika da cowlingle birlikte calistiktan sonra maiden ucusu yaptim. Yaklasik 12 dakika havada kalip trim ve expo ayarlari ile ugrastim. Kumanda arayuzune aliskin oldugum icin ezberden dolasabiliyorum menude. Yalnizca degerleri atarken cok kisa sure kumanda ekranina bakiyorum, o da sorun teskil etmiyor ucus acisindan. Motor ve ucak tahmin ettigimden daha az hantal cikti.
Maiden'i takiben detaylica gevseyen, sarkan kopan birsey varmi diye muayene edip 2 ucus daha yaptim. 3.ucusta modeli geregince zorlama sansi da buldum. Vallahi hic fena degildi tepkileri. Hani yeni jenerasyonun hafif-rijit modelleri ile kiyaslandiginda dahi keyfimi kaciran birsey olmadi. Pop-top, knife edge spin gayet Extra'nin karakterinde uygun olarak cok keyifli idi.

Gelelim kotu habere:
4.Ucusun ortalarinda (sanirim 5.dakika falandi) rolling harrier ile sagdan sola pasaj yapmak icin piste dogru yaklasirken bir anda motor sustu. Ben piste getireyim falan derken baktim ki kumanda da almiyor model. Oylece seyrettim cakilmasini 2 saniye kadar. Bodoslama vurdu zemine. Modelin benden mesafesi sanirim 70-80 metre civaridir, yuksekligi de olsun olsun 25-30 metredir yerden (asagidaki videonun 25.saniyesindeki yaklasmaya benzer, belki bir tik daha uzakti yalnizca). Yani range test durumunda dahi kontrolden cikmayacak bir mesafe neredeyse. Modeli toparlayip masanin uzerine aldiktan sonra baktim kopan, cikan bir soket yok, zedelenmis birsey de gorunmuyor. Tekrar anahtari actigimda model calismaya devam etti, hicbirsey yokmuscasina. Sebebini anlayabilmis degilim kirimin. Range Test de yaptim modelle ucus oncesinde. Ucus icin bu kadar hevesliyken boyle birsey yasayinca oldukca cani sikiliyor insanin. Alinabilecek tedbirleri aldigimi dusunuyorum, hani onune gecmek icin ne yapilirdi o da gelmiyor aklima su an

Maiden kalkis ve ucusun son bolumunden kisa kesitlerin oldugu videoyu suraya birakayim:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Ben benzin buharından oldukça çekinirim açıkçası. O yüzden de benim pek içime sinmedi dediğin. Dediğim gibi sahaya giderken 1 litre benzin alıp o gün onu tüketip boş bidonla eve dönüyordum fi tarihinde benzinli uçak uçururken.

Aa sen tek elle uçamıyor musun. Cııık cıık cık.?
Telefonu alnına bantla :p
İmuk'ta mı maiden?

Vallahi, iki elle de ucuramadim, model sivandi yere malesef :(
 
Çok geçmiş olsun. :( Modeliniz umarım çok fazla bir hasar almamıştır. ?

Motorun neden sustuğunu, kırımın neden gerçekleştiği bir an önce netleşir inşallah.
 
Geçmiş olsun, ne hissettiğinizi anlayabiliyorum. Böyle insan hevesini alamadan modelin başına bir iş gelince çok can sıkıcı oluyor. :(

Sağlık olsun. Daha güzelini yapacağınıza şüphe yok. :saygilar:
 
Çok geçmiş olsun umarım hasar ciddi boyutlarda değildir.Ümit ediyorum sorun çözülür ve nice keyifli uçuşlar yapmak nasip olur yeni modelinizle.İlk uçuşta sorunla karşılaşmanın ne kadar keyif kaçırıcı bir durum olduğunu hissedebiliyorum.