Pilot Rc 73" Extra 330SC

İmuk'a mı gittin Rıfat?

Dur, hazır rodaj demişken soralım. Sen hangi taraftasın söyle bakalım; rodajı illaki mineral yağla 32:1 oranla yapanlardan mısın, yoksa sentetikle yaparım 30:1 , 40:1 yaparım, rodaj sonrası 50:1 ile devam ederim diyenlerden mi, ya da başka bir yoğurt yeme tarzın mı var?

Yarı sentetik falan ne ugrasicam yahu. Bir depo tatlı tatlı çalışsın yerde, ikinci depo büyük igne ayarla, kapış ignesine bak, uçur gitsin. Yarı sentetikti kurumdu virtti zirtti hic uğraşamam... Bir de ben ne nitro ne de benzinli hiçbir motorumu bitiremedim. Uçuş günlerinde nasıl uçtuğumu bilenler bilir. O kadar da hassasiyet göstermiyorum.

Ama yağ tercihi konusunda koruma faktörü tabiki önemli. Stihl ultra kullaniyordum. Simdi motul 800 aldım. Bakalım, umarım sorun yasatmaz.

35-40:1 gibi koyuyordum. Stihlin şişesi harika bir sistemle.calisiyordu. mini hazenin kapağını açıp hassas sekilde hazneye istediginiz kadar dolum yapıp, sonrasında yağı direk bidona boca ediyordum. Simdi sanırım, yağı şırınga ile cekip depoya birakicam evden çıkmadan
 
Bugün ağırlık merkezi için pehlivanı bir yükledim :)

Malesef kuyruk ağır geliyor. Bataryaları olabildiğince ön kısma sabitlesem de malesef kurtarmıyor. Sanırım bi 50-60 gram binicek burun kısmına. Hic hazzetmedigim bir durum ama yapacak birşey yok. Arkadan öne taşıyabileceğim faydalı bir yük de yok.

Belki daha büyük batarya secebilirdim böyle olacağını bilseydim. En azından artan ağırlık karşısında bir fayda olurdu
 
Yarı sentetik falan ne ugrasicam yahu. Bir depo tatlı tatlı çalışsın yerde, ikinci depo büyük igne ayarla, kapış ignesine bak, uçur gitsin. Yarı sentetikti kurumdu virtti zirtti hic uğraşamam... Bir de ben ne nitro ne de benzinli hiçbir motorumu bitiremedim. Uçuş günlerinde nasıl uçtuğumu bilenler bilir. O kadar da hassasiyet göstermiyorum.

Ama yağ tercihi konusunda koruma faktörü tabiki önemli. Stihl ultra kullaniyordum. Simdi motul 800 aldım. Bakalım, umarım sorun yasatmaz.

35-40:1 gibi koyuyordum. Stihlin şişesi harika bir sistemle.calisiyordu. mini hazenin kapağını açıp hassas sekilde hazneye istediginiz kadar dolum yapıp, sonrasında yağı direk bidona boca ediyordum. Simdi sanırım, yağı şırınga ile cekip depoya birakicam evden çıkmadan

Ben de full sentetikçiyim (glow'da %2 hint yağı severiz ama) :) 30~35:1 ilk birkaç depo sonra 40:1 devam. Çok temiz.
Stihl şişesini bilirim ama TR'de yoktu, artık bulunuyor muymuş.
Ben Castrol 2T şu altın sarısı kutudan kullanıyordum, o da iyiydi.
Ben bir tane kallavi şırınga almıştım, ucuna tygon hortum ve clunk takmıştım. Yağı onunla çekip bidona basıyordum. Pratik oluyor.
 
Ben de full sentetikçiyim (glow'da %2 hint yağı severiz ama) :) 30~35:1 ilk birkaç depo sonra 40:1 devam. Çok temiz.
Stihl şişesini bilirim ama TR'de yoktu, artık bulunuyor muymuş.
Ben Castrol 2T şu altın sarısı kutudan kullanıyordum, o da iyiydi.
Ben bir tane kallavi şırınga almıştım, ucuna tygon hortum ve clunk takmıştım. Yağı onunla çekip bidona basıyordum. Pratik oluyor.

Stihl ultra hp bulunmuyor, aradım baya, yok. Motul için amerikanyalı amcalar olumlu yorumlar yazmışlardı, N11'de görünce de verdim siparişi geldi.

Şırınga falan gıcık iş, sevmiyorum öyle teferruatı. Hani toza pisliğe daha çok ihtimal doğuyor. Karbüratör için risk teşkil etmesi konusu var malum ufak pisliklerin. Bakacağız artık, dikkatlice yapacağız birşeyler...
 
İlk benzinli motorumu sanırım 2012'de aldım ama gerçek anlamda benzinli motor kullanmaya 2014 yılında başladım. Kaç motorum oldu hatırlamıyorum. Hiçbirine yukarıda yazılan özeni göstermedim. Lütfen bağışlayın ama hep motorları kullandım, onların beni kullanmalarına izin vermedim.
Yağ konusunda hiç titizlenmedim. Genelde Castrol altın sarısı şişeyi kullandım. Rodajda da uçuşta da. Ölçüyü eskiden 30:1 yapardım. Şimdi rodaj sonrası 40:1 yapıyorum. 50cc enjektörü ölçü kabı olarak kullanıp göz kararı yağ katarım yakıta.
Bugüne kadar yaşadığım motor sorunlarının tümünün sebebini bulduk. Hiçbiri yağa bağlı değil.
Emin olun hayat bu kadar anlamsız ayrıntı ve titizlik için çok kısa...
 
Son düzenleme:
İlk benzinli motorumu sanırım 2012'de aldım ama gerçek anlamda benzinli motor kullanmaya 2014 yılında başladım. Kaç motorum oldu hatırlamıyorum. Hiçbirine yukarıda yazılan özeni göstermedim. Lütfen bağışlayın ama hep motorları kullandım, onların beni kullanmalarına izin vermedim.
Yağ konusunda hiç titizlenmedim. Genelde Castrol altın sarısı şişeyi kullandım. Rodajda da uçuşta da. Ölçüyü eskiden 30:1 yapardım. Şimdi rodaj sonrası 40:1 yapıyorum. 50cc enjektörü ölçü kabı olarak kullanıp göz kararı yağ katarım yakıta.
Bugüne kadar yaşadığım motor sorunlarının tümünün sebebini bulduk. Hiçbiri yağa bağlı değil.
Emin olun hayat bu kadar anlamsız ayrıntı ve titizlik için çok kısa...

Abim, siringasiz ve bilimum teferruat olmadan yag orani hesabi yapabilecegim pratik bir cozum varmi bildigin ?
 
Hadi, ufak bir ilerleme daha, artik son ivir zivirlar, haftaya ya ucar ya da (ucsun ucsun, o kadar ugrastik :) )

Lazer kesim sansim olunca degerlendirdim. Bir turlu saglikli bir yataklama sekli bulamamistim regulator icin, su sekilde bir cozum buldum. Su an sifira sifir oturuyor, titresim takozlari da calisir haldeler.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor kutusunun da ust parcasi icin cizim paylasmisti Pilot RC den Tom. Onu da kestirip yerine yapistirmis oldum
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Soruyu tazeliyorum. 100 cc'yi basitce, yaga pislik vs bulastirmadan ve de elimde siringa olmadan nasil olcerim ? :) Pratik birsey gelmedi de aklima
* Bir ölçek kabı alırsın. Onu kullanırsın.
* Eczaneden 50 cc enjektör alıp onu kullanırsın (bundan neden bu kadar ürktüğünü anlamış değilim). Mümkünse alırken "irrigasyon uçlu" olanlardan iste.
* Bir bardak alıp bu işe adarsın. Hassas terazide darasını alıp içine tam 100 mL su koyarsın (yani 100 gram). Suyun seviyesini işaretlersin. Artık o senin 100 cc ölçeğin olmuş olur.

Senelerdir 50 cc enjektörle yağ katarım yakıtıma ve hiç pislik bulaştırdığımı hatırlamıyorum.

Kendi metodumun ayrıntısını vereyim...
50 cc enjektörüm her daim saha çantamda durur. Pistonu yoktur. İçine tıkılmış iki tane ıslak mendil (tabii artık kurumuş halde) bulunur. Enjektör yukarıda sözünü ettiğim irrigasyon uçludur. Yani ucuna normal iğne takılan ince uçlu değil, küçük çaplı hortumlara uyan yaklaşık 8 mm çaplı uçludur.
Sol elimle enjektörü dik tutar, elimin işaret parmağı ile alttan çıkış ucunu kapatırım. Enjektörü göz hizama alıp yukarıdan yağı dökmeye başlarım. Enjektörde 10 - 20 - 30 - 40 - 50 - 60 cc işaretleri vardır. Yağı 50 cc işaretine kadar doldururum. Enjektörün ucunu bidonun ağzına götürüp sol el işaret parmağımı kenara çekerim. Enjektörün tam olarak boşalmasını beklerim. Peşinden aynı işlemi tekrarlarım. Ancak son seferde enjektör duvarlarında kalacak az miktarda yağı karşılamak adına 4 - 5 cc daha fazla yağ koyarım enjektöre. Enjektör ikinci sefer boşalırken içinden çıkarmış olduğum ıslak mendil (artık kuru halde tabii) topağını yukarıdan bir piston gibi enjektöre tıkmaya başlarım. Enjektör tam boşalınca topağı dibe kadar ittirip enjektörü çantaya atarım. Bidonu kapatıp hafifçe çalkalarım.

Daha ayrıntılı yazmamı ister misin???
 
Son düzenleme:
3.80 zodiac tarzı botum ve 9.9 HP iki zamanlı motorum var. Balığa çıkarken 20 litre benzin alırım. 1 litrelik iki zamanlı yağ her zaman bot malzemeleri yanında durur. Motorum 1/100 yağ oranı ile yağlama yapıyor. 20 litre benzine göz kararı 200 gram yağ koyarım. Bende hiç sıkıntı olmadı. Bazen yağı fazla kaçırdığım oluyor. Biraz duman yapar hepsi o. Fazla yağ çok fazla olmadığı sürece zarar vermez, eksozdan duman ve bujiyi kirletmesi haricinde.
 
3.80 zodiac tarzı botum ve 9.9 HP iki zamanlı motorum var. Balığa çıkarken 20 litre benzin alırım. 1 litrelik iki zamanlı yağ her zaman bot malzemeleri yanında durur. Motorum 1/100 yağ oranı ile yağlama yapıyor. 20 litre benzine göz kararı 200 gram yağ koyarım. Bende hiç sıkıntı olmadı. Bazen yağı fazla kaçırdığım oluyor. Biraz duman yapar hepsi o. Fazla yağ çok fazla olmadığı sürece zarar vermez, eksozdan duman ve bujiyi kirletmesi haricinde.
Sarven ile Rifat birbirlerini buldu. Artık Avogadro sayısı ile molekül sayımına başlarlar. :lol:
 
* Bir ölçek kabı alırsın. Onu kullanırsın.
* Eczaneden 50 cc enjektör alıp onu kullanırsın (bundan neden bu kadar ürktüğünü anlamış değilim). Mümkünse alırken "irrigasyon uçlu" olanlardan iste.
* Bir bardak alıp bu işe adarsın. Hassas terazide darasını alıp içine tam 100 mL su koyarsın (yani 100 gram). Suyun seviyesini işaretlersin. Artık o senin 100 cc ölçeğin olmuş olur.

Senelerdir 50 cc enjektörle yağ katarım yakıtıma ve hiç pislik bulaştırdığımı hatırlamıyorum.

Kendi metodumun ayrıntısını vereyim...
50 cc enjektörüm her daim saha çantamda durur. Pistonu yoktur. İçine tıkılmış iki tane ıslak mendil (tabii artık kurumuş halde) bulunur. Enjektör yukarıda sözünü ettiğim irrigasyon uçludur. Yani ucuna normal iğne takılan ince uçlu değil, küçük çaplı hortumlara uyan yaklaşık 8 mm çaplı uçludur.
Sol elimle enjektörü dik tutar, elimin işaret parmağı ile alttan çıkış ucunu kapatırım. Enjektörü göz hizama alıp yukarıdan yağı dökmeye başlarım. Enjektörde 10 - 20 - 30 - 40 - 50 - 60 cc işaretleri vardır. Yağı 50 cc işaretine kadar doldururum. Enjektörün ucunu bidonun ağzına götürüp sol el işaret parmağımı kenara çekerim. Enjektörün tam olarak boşalmasını beklerim. Peşinden aynı işlemi tekrarlarım. Ancak son seferde enjektör duvarlarında kalacak az miktarda yağı karşılamak adına 4 - 5 cc daha fazla yağ koyarım enjektöre. Enjektör ikinci sefer boşalırken içinden çıkarmış olduğum ıslak mendil (artık kuru halde tabii) topağını yukarıdan bir piston gibi enjektöre tıkmaya başlarım. Enjektör tam boşalınca topağı dibe kadar ittirip enjektörü çantaya atarım. Bidonu kapatıp hafifçe çalkalarım.

Daha ayrıntılı yazmamı ister misin???


Abi, hassas terazim yok. Enjektör kullanımaktan ürkmüyorum, cesurum bu konuda :) Benim derdim başka

Ölçü gözü olan yağ kutusu pratik idi. İkincil birşey taşıma derdinden kurtariyordu sahaya. Benim derdim olabildiğince az eşya taşımak sahaya çünkü malesef unutuyorum, türlü önlem aldıysam da unutuyorum, kanat vidasi, canopy vidasi, servo klipsleri, sırt askısı gibi bilimum şeyi evde de sahada da unutmuşluğum var. Onun için ne kadar az zerzavat, o kadar iyi benim açımdan

Ana bidon sipariş etmiştim N11' den kargoyu bekliyorum. Gelmesiyle birlikte bir eksigim kalmıyor.

Uçuş listesine de yedekten de olsa girebilirim gibi duruyor haftaya uçmayan biri olursa, rodajla birlikte maiden videosu gelir artık