Pilot Rc 73" Extra 330SC

O-Ring konusuna girerseniz Ahmet abiyi salarım üzerinize!
(Kendisi hocamızdır, 40-45 yıllık bir duayendir ve çok eksantrik bir tarzı vardır, Sümer hocam da çok iyi tanır, kendisini de anmış olayım bu vesileyle)
 
O-Ring konusuna girerseniz Ahmet abiyi salarım üzerinize!
(Kendisi hocamızdır, 40-45 yıllık bir duayendir ve çok eksantrik bir tarzı vardır, Sümer hocam da çok iyi tanır, kendisini de anmış olayım bu vesileyle)
Latife yapmak maksadıyla yazmıştım Deniz abi.Aynı latifeyi daha önce Sümer abi de yapmıştı.Selamlar. :)
 
Sayin vekiller, ikinci bir satasmaya mahal vermeyecek sekilde, istirham ediyorum :p diyerekten....

Nedir bu o-ring meselesi ? Sarven de gorurse konu 30 sayfaya kadar ilerleyebilir, ona gore cevaplamanizi rica ediyorum :saygilar::halay:
 
Sayin vekiller, ikinci bir satasmaya mahal vermeyecek sekilde, istirham ediyorum :p diyerekten....

Nedir bu o-ring meselesi ? Sarven de gorurse konu 30 sayfaya kadar ilerleyebilir, ona gore cevaplamanizi rica ediyorum :saygilar::halay:
O ring Sarven'e hafif gelir, ona ekmek çıkmaz...
Ahmet Abi'nin "O ring şişirme" muhabbeti çok eskiye dayanır. Motor saçmaladı mı, ayar tutmadı mı, hemen büyük iğne sökülüp O ringi çıkarılır, altına ince bir kat teflon bant parçası sarılıp O ring "şişirilir"!
Bu bizim Tamer de motorlarına çok meraklı olduğu için sürekli bakım yapıyorum diye sağını solunu kurcalar. Aynen Ahmet Abi'nin diğer takıntısı olan rulman takıntısı Tamer'de de vardır. Geçenlerde bana "tek tek zor oluyor, çok miktarda O ring almak istiyorum, nereden alırım" diye sorduğunda zılgıtı yedi! :p :D Konu budur! :D
 
Bi de şöyle bir şey var: Ahmet abi anlatmaya başladı mıydı fırça mı yiyorsun yoksa bir şey mi öğreniyorsun anlayamıyorsun....
 
  • Sevdim
Tepkiler: 3dholicpilot
Hakikaten ya, kumandanın bu duruma sebep olan o arızayı farkedene kadar kaç uçakla kaç kırım yaşadım ?
Hall sensörlü gimbal arıza yapar mı? Yapar! Elevatörü bir noktaya çektiğimde tüm kumanda adeta kilitleniyordu. Taa ki elevatörü geri bırakıncaya kadar.
Bu videodaki durum da öyle oldu. Hızlanınca elevatörü bir miktar çektim, havalanma isteği ile elevatörü geri bırakmadım haliyle, ne aileron, ne gaz, ne de rudder, hiç bir şey çalışmadı. Ahmet abinin de, Sümer abinin de, Tufan abinin de "Neden gaz vermeye devam ettin? Niye rudder ile uçağı düz tutmadın? Niye kalkışı iptal etmedin?" gibi fırçalarına maruz kalmıştım. Arızanın da farkında olmayınca gel de anlat bu durumu.
 
O ring Sarven'e hafif gelir, ona ekmek çıkmaz...
Ahmet Abi'nin "O ring şişirme" muhabbeti çok eskiye dayanır. Motor saçmaladı mı, ayar tutmadı mı, hemen büyük iğne sökülüp O ringi çıkarılır, altına ince bir kat teflon bant parçası sarılıp O ring "şişirilir"!
Bu bizim Tamer de motorlarına çok meraklı olduğu için sürekli bakım yapıyorum diye sağını solunu kurcalar. Aynen Ahmet Abi'nin diğer takıntısı olan rulman takıntısı Tamer'de de vardır. Geçenlerde bana "tek tek zor oluyor, çok miktarda O ring almak istiyorum, nereden alırım" diye sorduğunda zılgıtı yedi! :p :D Konu budur! :D
Sümer abi ne yaptın yav, tüm hikayeyi deşifre etmişsin.Şey kem küm...?
Abi şimdi iyi güzelde hiçbir makine elemanı (rulman ve o ring de dahil) evladiyelik değil ki? Sağlamsa zaten ellemiyorum.?
 
Sümer abi ne yaptın yav, tüm hikayeyi deşifre etmişsin.Şey kem küm...?
Abi şimdi iyi güzelde hiçbir makine elemanı (rulman ve o ring de dahil) evladiyelik değil ki? Sağlamsa zaten ellemiyorum.?

Acaba? En azından aklında sürekli takılı kalıyordur....
 
Sümer abi ne yaptın yav, tüm hikayeyi deşifre etmişsin.Şey kem küm...?
Abi şimdi iyi güzelde hiçbir makine elemanı (rulman ve o ring de dahil) evladiyelik değil ki? Sağlamsa zaten ellemiyorum.?
Evladiyelik olmasına gerek yok. Motorun da evladiyelik değil. Düzgün kullanılan motorda O ring ya da rulman değişimi için saatlerce (150 - 200 saat gibi) uçmuş olman gerekir.
 
Hakikaten ya, kumandanın bu duruma sebep olan o arızayı farkedene kadar kaç uçakla kaç kırım yaşadım ?
Hall sensörlü gimbal arıza yapar mı? Yapar! Elevatörü bir noktaya çektiğimde tüm kumanda adeta kilitleniyordu. Taa ki elevatörü geri bırakıncaya kadar.
Bu videodaki durum da öyle oldu. Hızlanınca elevatörü bir miktar çektim, havalanma isteği ile elevatörü geri bırakmadım haliyle, ne aileron, ne gaz, ne de rudder, hiç bir şey çalışmadı. Ahmet abinin de, Sümer abinin de, Tufan abinin de "Neden gaz vermeye devam ettin? Niye rudder ile uçağı düz tutmadın? Niye kalkışı iptal etmedin?" gibi fırçalarına maruz kalmıştım. Arızanın da farkında olmayınca gel de anlat bu durumu.

Ilk defa duydum boyle bir sorunu. Can sikici kirim sebebi. Ekipman kaynakli olunca kirimlar fena halde sinirimi bozuyor. Kirim dedigin bilek hatasindan olacak :coolxf:. Cikip tepinicen ustunde ucagin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Ilk defa duydum boyle bir sorunu. Can sikici kirim sebebi. Ekipman kaynakli olunca kirimlar fena halde sinirimi bozuyor. Kirim dedigin bilek hatasindan olacak :coolxf:. Cikip tepinicen ustunde ucagin :)

Dedim ya, çok sayıda kırım yaşadım, bir tek benimkiler kontrolden çıkıyordu. Kendimden şüphe ettim uzun süre. O arızayı da tesadüfen farkettim. Kumandam da simülatör için planladığım bir uçağın fonksiyonlarını denerken. Simülatöre bağlamaya üşenip, monitör fonksiyonunu açınca!