Covid-19 virüsüne yakalanmış Servo.Baksanıza Servo öksürüyor,ateşi de var...Hemen test yapılmalı.?
Ohhh, yeni bitti islerimiz hastanede, simdi donduk eve...
Yaptirdik testi evet ve malesef 3D pozitif cikti
Covid-19 virüsüne yakalanmış Servo.Baksanıza Servo öksürüyor,ateşi de var...Hemen test yapılmalı.?
Adamda SumeronicsRC kill switch var bi kere.Peki o servo güvenilir mi? Dişlilerinde bir sıkıntı olup olmadığını kontrol ettin mi?
Son 'crash landing' im gaz servosu yüzünden oldu da...
Peki o servo güvenilir mi? Dişlilerinde bir sıkıntı olup olmadığını kontrol ettin mi?
Son 'crash landing' im gaz servosu yüzünden oldu da...
Adamda SumeronicsRC kill switch var bi kere.
Hahahaaa pardon...Yanlis bilgilendirme yapmayalim lutfen. "Custom made, tailor cut" milimetrik SumeronicsRC kill switch var bi kerem
Jikle çözümü gayet hoş olmuş Rıfat Hocam bence. Tek soru işareti motor çalıştığında ne kadar salıntı yapacağı, onuda göreceğiz yakında sanırım.
Yorum için teşekkür ederim. Boşluk yok pushrod ve cikle kolunda, öyle olunca sallantı da yok. Boşluk olması durumunda açıp hem motor bölümünü kontrol edip hem de boşluğu gidermem birkaç dakikami alır yalnızca. Cikle cowling sökülüp takılırken de en ufak bir engel teşkil etmiyor. Arkadan cikle olması durumunda motoru indirmek biraz uğraştırıcı olabilirdi; ancak şu an yalnızca ateşleme soketini söküp, dört civatayi gevşettiğim anda motor elimde... Oldukça pratik oldu bu haliyle... Salıntı yapsa da benzin hortumu herhangi bir yere zarar vermesini engelleyeceği için bence bu çözüm tamamdır.
Modellerin ömürleri bazen çok kısa olabiliyor malum kırımlar dolayısıyla; ancak önlenebilir-ekipman sebepli kırımlar hep çok can sıkıcı olmuştur benim için. Pilotajdan dolayi kırım bir nebze ancak aa servo başı çıkmış, ya da tüh silikon hortum düşmüş gibi nedenlerle kırımlarla karşılaşmaktan olabildiğince kaçınıyorum
Bunu engellemek adına modellerimi yapım aşamasında dikkatle topluyorum. Buna tabi doğru servo geometrisi, tüm kontrol yüzeylerinin ve servolarin kasıntı olmaksızın çalışması, düzgün sıkılmış civatalar, gerekli her yerde civata sabitleyicisi kullanımı. servo civata yataklarının alıştıktırıldıktan sonra cyano ile çimentolaştırılması, kablolamanın olası erozyondan korunmasi (çorap. makaron, eriyen bant vs kullanımı ile), tüm uzatma soketlerinin düzgünce klipslenip kilitlenmesi ve benim önemsediğim başka bir konu da modelin inşası bittikten sonra içerisindeki tozdan, talaştan ve olasi minik civata metal artiklarindan arindirilmasi şeklinde bir liste beliriyor. Bu detaylara dikkat ettikten sonra uçuş sahasına gidip de tamirle uğraştığım binde birdir...
Son benzinli modelimde neredeyse 50 uçuşta bir yalnızca kontrol bakımı yapıyordum, o da herhangi bir stres çatlağı varmı, gevşeyen eden bir yeri varmi diye, onun disinda ucus sirasinda sorun yaşamayacağım konusunda (montaj kaynakli) kafam rahat idi
Uçuş gününü uçuş yapıp, temiz havada stresimi atip, dostlarla sohbet etmekle geçirmeyi seviyorum, tamiratla uğraşmayı değil...
Aynen katılıyorum. Benzinli modellerde serbest ve korunmasız bir kablonun, bir hortumun ne de güzel aşındığını, delindiğini pek çok kez gördüm. Tezgahtan model düzgün ve emniyetli çıkmalı.
Rıfat,
LiFe ile çalışacağının teyidini imalatçısından aldıktan sonra satın aldığım bir servoya boşta servo tester ve A123 2s bataryamla cycle testi yaparken benzer bir ciyaklama sonrasında servo kasası (metal) ateş gibi olmuş ve servo yanmıştı. Sonra bir daha sesi çıkmadı. Senin besleme voltajın nedir? Onla ilgili olabilir mi acaba diye bir şüphe oldu bende.
Şu an tam içerdeki yapıyı hayal edemediğim için gres uygulaması hatayı elimine mi etti yoksa örttü mü? Belki sende bir otomatik cycle testinde servoyu biraz çalıştırıp, sesin tekrarlanmadığını ve kasada bir ısınma olmadığını gözlersen daha iyi olabilir. Bir o açıdan da değerlendir derim.
İmuk'a mı gittin Rıfat?Servolar HV degiller, öyle olunca ben de regülatörle kullanıyorum mecburen.
Çıkış gerilimi azami 6.5 volt olabiliyor
benim regülatörde.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Servoyu gerilimden dolayı hasarlama durumu söz konusu değil bu sebeple. En yuksek voltajda tüm servolari yaklaşık 20 dakika çalıştırdım o gün. Herhangi bir garip ses ya da ısınma olmadı (aluminyum govdede tatlı bir ılıma var, o da zaten olması gereken şey, soğutma işlevini yapıyor)
Şu an rodaja doğru yelken açtım. Toparlayıp cikiyorum ?
Oo küçük kaçamaklar demek...Feci bir tartışma konusudur bu! Ben 1:30 oranında mineral yağ ile rodaj yapıp, aynı yağ ve oranla devam ediyorum. Hadi buyur bakalım.... (itiraf: arada bir 1:40 ta kullandığım oluyor)
Motorunu sağlıklı bir yağla çalıştırman dışında bir seçenek de düşünülemezdi zaten Sümer abimDaima Komili Yudum 1:32.87