Pilot Rc 73" Extra 330SC

Bu benim tarzım değil. Çünkü ne yaparsam yapayım teller zamanla gevşiyor ve gerdirmek gerekiyor. O nedenle linkleri üste koyup shrinklemekten kaçınırım.
 
Evet, biraz daha ilerledim:

Evde bulunan ufak bir törpü ile aralıklı açtığım matkap deliklerinin oluşturduğu pürüzleri gidermek suretiyle servo koluna son şeklini verdim...

Halat germe, servo merkezleme ve kumandadan atım derecelerini ayarladiktan sonra tüm civatalara loctite 270 sürerek sabitledim sistemi servo başına...

Kuyruk tarafında fiberli somun, servo tarafında ise kontra somun şeklinde işlemi bitirdim. Şu an sonuçtan oldukça memnunum...

Resimler şu şekilde:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Servo kolu düzeltilince gayet güzel olmuş. Elinize sağlık, iyi çalışmalar :)
 
Bu benim tarzım değil. Çünkü ne yaparsam yapayım teller zamanla gevşiyor ve gerdirmek gerekiyor. O nedenle linkleri üste koyup shrinklemekten kaçınırım.

Sümer abi, daha önceden geçirilmişti daralan tüpler halatların üzerine. Yüzükleri sıkmak ofsetten dolayı oluşan bolluğu kurtardığı için yeniden halat çekme ihtiyacım olmadı (tüm halatlar çift siktirmali ve looplu olduğu için yeterince güvenliler). Muhtemelen yüzük kısmına kadarki kısmı kapatıp sonra daraltacağım tüpleri. Dolayısıyla ileride yeniden ayar yapabilme şansım olacak.

Yalnız halat gerginliği konusunda neden gevşeme yaşadığını anlayamadım. Çelik teller mi çok ince kullandığın, ya da zamanla aşınan bir pim/burç falan mı oluyor ? Benim halatlar çalışma açısı boyunca gerginliği neredeyse sabit kaldığı için fazla gerdirme ihtiyacı olmuyor. Biraz detay verirsen belki buluruz sıkıntının sebebini
 
Sümer abi, daha önceden geçirilmişti daralan tüpler halatların üzerine. Yüzükleri sıkmak ofsetten dolayı oluşan bolluğu kurtardığı için yeniden halat çekme ihtiyacım olmadı (tüm halatlar çift siktirmali ve looplu olduğu için yeterince güvenliler). Muhtemelen yüzük kısmına kadarki kısmı kapatıp sonra daraltacağım tüpleri. Dolayısıyla ileride yeniden ayar yapabilme şansım olacak.

Yalnız halat gerginliği konusunda neden gevşeme yaşadığını anlayamadım. Çelik teller mi çok ince kullandığın, ya da zamanla aşınan bir pim/burç falan mı oluyor ? Benim halatlar çalışma açısı boyunca gerginliği neredeyse sabit kaldığı için fazla gerdirme ihtiyacı olmuyor. Biraz detay verirsen belki buluruz sıkıntının sebebini
En basiti yaz kış sıcaklık farkı...
 
  • Beğen
Tepkiler: 3dholicpilot
Karantina guncellemesi:

Cikle icin motor blogundaki orjinal deligi kullanmak konusunda israrim sonucu boyle bir imalat ortaya cikti. Cikle telini egip bukmezsem spinner arka plakasina denk geliyordu. Ufak bir ofsetleme ile havalandirma girisi hizasina konumlandirdim (Motor tek silindir ve ters durdugunudan silindir havalandirmasi olarak degil, daha cok gorsel olarak vazife goruyor havalandirma delikleri). Ergonomik olarak rahat cikle yapmaya elverisli sekilde montaji tamamladim.

Normalde diger tum modellerimde cikle telini govde icine gonderip bir L braket ile govde yanindan cikararak kullaniyordum. Ilk kez boyle bir imalat yaptim. Cowling'e zarar vermesini engellemek icin de uzerine benzin hortumu gecirdim. Bence bu haliyle uzun sure sorunsuz kullanilir diye dusunuyorum

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Uçmadığın sürece en ufak bir sorun olmayacaktır. :p
Neden servolu yapmadın jikleyi?

En kısa zamanda uçsun artık... Yeter ağırdan aldığım, mesaj alındı abim :)

Cikle servosu konusuna gelince; depo yerindeyken ve motor box uzerindeki kontrplak parça yapıştığında gaz servosuna mudahale etmek için firewall'un gerisine tespitlemem gerekiyor servoyu. İkinci bir servo için de yer kalmıyor bu durumda. Kafa yorulsa belki başka bir çözüm bulunabilirdi bilemiyorum, akıl akıldan üstündür.

Ben de servis edilebilir olması açısından üstünü kapatıp geçmek istemedim ve cikle önden çalışacak şekilde imalatı tamamladım. Rodaj için bir eksigim kalmadı artık

Bu arada, modelin elektrik montajlarıni govdenin bir yanına, yakıt montajlarını aksi yana gelecek şekilde organize ettim ki depo dolum hortumundan olası bir sızıntıda hemen yakınındaki switch, led vs etkilenmesin
 
  • Beğen
Tepkiler: LEVENT UYGUN
Kullanımı motorun ilk çalıştırılmasında gereklidir. Motor çalışırken müdahale etmek mümkün olmayacak.

Yorumu tam anlayamadım mazur görün. Sümer abiye mi bana mıydı ?

Benim gönderiye gibi düşünerek yaziyorum....

Motor çalıştıktan sonra müdahale olmayacak doğal olarak. Bildiğimiz cikle prensipi


Amacım, açıp kapaması kolay hem de mekanik olarak sorunsuz, şangır şungur oynamayan, basit ve tok bir cikle montajıydı.
Bunu da en az ağırlık ekleyecek şekilde tamamlayabildim sanırım
 
Yorumu tam anlayamadım mazur görün. Sümer abiye mi bana mıydı ?

Benim gönderiye gibi düşünerek yaziyorum....

Motor çalıştıktan sonra müdahale olmayacak doğal olarak. Bildiğimiz cikle prensipi


Amacım, açıp kapaması kolay hem de mekanik olarak sorunsuz, şangır şungur oynamayan, basit ve tok bir cikle montajıydı.
Bunu da en az ağırlık ekleyecek şekilde tamamlayabildim sanırım

Motor soğukken kolay çalıştırmak için jikle çekilir. Hava girişini kısarak fazla yakıt akışı sağlanır. Motor ısınınca jikle normal konumuna alınır. Motor çalışırken pervane bu işleme mani olacaktır. Motoru durdurup müdahale etmek gerekecek.
 
Motor soğukken kolay çalıştırmak için jikle çekilir. Hava girişini kısarak fazla yakıt akışı sağlanır. Motor ısınınca jikle normal konumuna alınır. Motor çalışırken pervane bu işleme mani olacaktır. Motoru durdurup müdahale etmek gerekecek.
Jikleye motor çalışırken müdahale edilmez ki... Hatta servolu sistemlere ben ne olur ne olmaz diye jikle koruma devresi yapıyorum ki motor çalışırken hiçbir şekilde jikle aktive edilemesin.