Son güncellemeden bu yana yine epey yol katettik.
Öncelikle voltaj ölçümü ile ilgili bir sorun vardı. Bu benim bilgisizliğimden kaynaklıymış. İşlemcinin AREF bacağını ben doğrudan besleme gerilimine bağlıyordum. Halbuki o bacağı bir kondansatör ile ground'a bağlamak gerekliymiş. Bunu yapınca pil voltaj ölçümü gayet güzel oldu ve multimetre ölçümlerine çok çok yaklaştı (virgülden sonraki ikinci hane oynuyor sadece).
ECU'nun tüm işlevlerini yazmış duruma da geldim. Yani motor çalıştırmada propan ile başlama, egzost gazı sıcaklığına göre starter motorunu devreye alma, kerosene geçme, normal çalışmaya gitme gibi aşamalar en azından kumda yüzmeye çalışarak gayet iyi görünüyorlardı. Ama artık bir de devir sinyali üretecek sisteme ihtiyacım vardı. Her zamanki gibi Kahraman Akyürek imdada yetişti. Gördüğünüz düzeneği tasarlayıp 3D yazıcıda bastı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bir brushless motor (2250 kv gibi bir şey), ucundaki diskte de 18 adet mıknatıs. Diskin her bir devri türbinin 18 devrine eşdeğer. Yani 10000 devir çevirirsek 180 bin devire karşılık gelen sinyali almış oluyoruz. Bu da bize yetiyor.
Artık (koddaki minicik ama büyük bir aptallık eseri olan hatayı düzelttikten sonra) çok güzel bir şekilde devir izleyebiliyoruz.
Yarınki plan, ölçülen devir ile gerçek devir arasındaki paralelliği belirlemek ve gerekirse kalibrasyon yapmak. Bir de kaynar su ve buzlu su ile termokupl kalibrasyonu yapılacak. Açıkçası o aşamalar da tamamlanınca gerçek türbin üzerinde testlere hazır hale geliyoruz.