Terminoloji şöyle:
Trim için kullanılan parçaya trim tab veya fletner deriz.
Kontrol yüzeyini hareket ettirmek için trim tab benzeri yapı kullanılırsa buna servo tab denilir.
Bizim yaygın olarak kullandığımız terminolojide fletner ve trim tab aynı anlamı kazanacak hale gelmiş doğrudur, Amma velakin bu konseptin yaratıcısı olan Almanlar bizim bugün servo-tab dediğimiz şeyi aslında "flettner" olarak adlandırmışlardı. Bakınız 1944 yılına ait Me 262 aileronunu ait bir çizim üzerindeki isimler:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Savaş sonrasında Ele geçirilen 262'ler üzerinde amerikalıların yaptıkları incelemenin raporlarında bu Alaman çizimleri alınıp İngilizceye çevrilmiş ve bu çevirilerde Alamanların "Flettner" dedikleri parçalar net bir şekilde servo-tab olarak isimlendirilmişler.
Bakınız temmuz 1945 yılından bir belge:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ailerona yakından bakalım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Benzer şekilde, orjinal Alman çiziminin üzerine İngilizce notlar eklenmiş gibi duran şu yatay stab ve elevatör çiziminde de Almanların flettner dediği parça "servo" olarak tercüme edilmiş.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Dil ve terminoloji yaşayan bir organizma gibidir, sürekli evrim geçirir, değişir durumunun bir örneği olabilir bunlar (veya savaşı Alamanlar kazansaydı bugün biz de bunlara Flettner diyor olabilirdik)
Lafı geçmişken, Me 262 kontrol yüzeylerinde servo-tab sistemi kullanıyor olmasına rağmen levyeye uygulanması gereken kuvvetlerin fazlalığıyla da meşhurmuş. Hatta pilota daha fazla moment kolu sağlaması amacıyla levye alışageldik levyelere nazaran epey bir uzatılmış olmasına rağmen... Yüksek hızın etkileri