O.S. 46 AX II Sorunlar

  • Beğen
Tepkiler: Berat Yıldırım
Görünen o ki, ne kadar ikaz edilirse edilsin, insanlar bildiğini okuyor. Rodaj denilen şeyin ilk çalıştırmada yapılması gerektiğini hatırlatacağım ama artık çok geç.
Harfiyen katılıyorum abi.Rodaj aşamasının ilk çalıştırmadan itibaren olduğunu kendisi de biliyordur eminim.Neyse motor kendisinin, karar da kendisinin.Hayırlısı olsun diyelim başka diyecek bir şey yok...
 
Harfiyen katılıyorum abi.Rodaj aşamasının ilk çalıştırmadan itibaren olduğunu kendisi de biliyordur eminim.Neyse motor kendisinin, karar da kendisinin.Hayırlısı olsun diyelim başka diyecek bir şey yok...
Vallahi bilmiyordum 😂 Düşüncem o kadar sahaya gidip de elim boş dönmeden şu motorun çalıştığına emin olayım da öyle sahaya gidip rodaj yapayım düşüncesiydi. Yeni bir şey öğrenmiş oldum. İlk çalıştırma rodajın başladığı çalışma! 30 saniye çalıştırsam ne olacak düşüncesi yanlış.
 
Vallahi bilmiyordum 😂 Düşüncem o kadar sahaya gidip de elim boş dönmeden şu motorun çalıştığına emin olayım da öyle sahaya gidip rodaj yapayım düşüncesiydi. Yeni bir şey öğrenmiş oldum. İlk çalıştırma rodajın başladığı çalışma!
Sümer Yamaner ağabeyimin ben ilk yakıtlıya geçtiğim zaman bir lafı vardı aklıma geldi "Rodaj ilk çalıştırmada başlar ömür boyu devam eder." diye.:lol:Rodaj ilk çalıştırmadan itibaren rodaja uygun bir şekilde 3-5 depo arası yerde yapılır gerisi havada yapılır.Nasıl mı? Motoru çok zorlamadan zengin ayarda, motora yumuşak davranarak örneğin ani gaz vermeden ve yüksek devirlerde uzun süre çalıştırmadan.En azından 5 Litre yakıt yakana kadar havada rodaja devam edilmeli.Rodaj bittikten sonra da motoru fakir çalıştırmak motora zarar vermek için yapılacak en etkili şey olacaktır.:lollol:
 
  • Beğen
Tepkiler: Berat Yıldırım
Sümer Yamaner ağabeyimin ben ilk yakıtlıya geçtiğim zaman bir lafı vardı aklıma geldi "Rodaj ilk çalıştırmada başlar ömür boyu devam eder." diye.:lol:Rodaj ilk çalıştırmadan itibaren rodaja uygun bir şekilde 3-5 depo arası yerde yapılır gerisi havada yapılır.Nasıl mı? Motoru çok zorlamadan zengin ayarda, motora yumuşak davranarak örneğin ani gaz vermeden ve yüksek devirlerde uzun süre çalıştırmadan.En azından 5 Litre yakıt yakana kadar havada rodaja devam edilmeli.Rodaj bittikten sonra da motoru fakir çalıştırmak motora zarar vermek için yapılacak en etkili şey olacaktır.:lollol:
Suçu bana atma! :lollol:
Nitro motorda benim ön rodajım bir veya iki depo. Beş depo yakıtı havaya üfleyecek kadar zengin değilim.:D
İzmir'deki bi model mağazası var. Hiç baktın mı yakıt fiyatlarına?:p
 
Suçu bana atma! :lollol:
Nitro motorda benim ön rodajım bir veya iki depo. Beş depo yakıtı havaya üfleyecek kadar zengin değilim.:D
İzmir'deki bi model mağazası var. Hiç baktın mı yakıt fiyatlarına?:p
Yok abi suçu size atmadım zaten genelde 3-5 depo arası öneriliyor diye yazdım.Merlin %5 Nitro 5 Litre yakıt Kıbrısta 1050 - 1100TL arası yanılmıyorsam İzmir'de ki mağazayı bilmiyorum.Abi tüp takmanın yolu var mı bu motorlara? Daha ekonomik olurdu.🤣
 
Hazır yakıt konusu açılmışken. Ne yazık ki ucuz diye oltaya düşüp metanolle karıştırmak için Shell Helix 5W-30 yağı aldım. Biraz önce numunelik denedim, ne yazık ki durumlar vahim. Karışmadılar! Yani her sentetik yağ olmuyor, karışımcıların dikkatine. @Sumer Yamaner abi bu konularda bilginiz var. Geçmiş konulardaki mesajlarınızı okudum. Hint yağı öneriyorsunuz tabii kalitelisini bulmak şartıyla diyorsunuz. Acaba Trendyol gibi sitelerde litrelik olarak bulduğumuz bu markasız doldurma hint yağları işimizi görür mü? Yoksa sentetik gidip ki markalı olmalarından dolayı bana biraz daha güven veriyor, Castrol 2T yağı sizce doğru bir seçim mi? Tabii Motul'un Micro 2T gibi yağları da var ama fiyatları uçuk. Castrol 2T ile durumu kurtarabiliriz umarım 🤔

Bizim ilacımız sanırım bu. Adreslerde Türkiye’yi görünce girdim adresi bastım devam’a ne yazık ki kabul etmedi adresi. Degummed castor oil bulacam seni!

Bir tane daha buldum. Bu ise Shell’in yağı sanki buna ulaşabilirim, distribütöre falan mail atarak. Shell Advance Racing M. Alkolle çalışan motorlarda kullanılabilir diyor. Ayrıca sentetik-castor karışımlı.
 
Son düzenleme:
Hazır yakıt konusu açılmışken. Ne yazık ki ucuz diye oltaya düşüp metanolle karıştırmak için Shell Helix 5W-30 yağı aldım. Biraz önce numunelik denedim, ne yazık ki durumlar vahim. Karışmadılar! Yani her sentetik yağ olmuyor, karışımcıların dikkatine. @Sumer Yamaner abi bu konularda bilginiz var. Geçmiş konulardaki mesajlarınızı okudum. Hint yağı öneriyorsunuz tabii kalitelisini bulmak şartıyla diyorsunuz. Acaba Trendyol gibi sitelerde litrelik olarak bulduğumuz bu markasız doldurma hint yağları işimizi görür mü? Yoksa sentetik gidip ki markalı olmalarından dolayı bana biraz daha güven veriyor, Castrol 2T yağı sizce doğru bir seçim mi? Tabii Motul'un Micro 2T gibi yağları da var ama fiyatları uçuk. Castrol 2T ile durumu kurtarabiliriz umarım 🤔

Bizim ilacımız sanırım bu. Adreslerde Türkiye’yi görünce girdim adresi bastım devam’a ne yazık ki kabul etmedi adresi. Degummed castor oil bulacam seni!

Bir tane daha buldum. Bu ise Shell’in yağı sanki buna ulaşabilirim, distribütöre falan mail atarak. Shell Advance Racing M. Alkolle çalışan motorlarda kullanılabilir diyor. Ayrıca sentetik-castor karışımlı.
Sana bir abi tavsiyesi: Önce nefeslen!
Panik halde bir şeyler yapma peşindesin. Önce biraz oku ve araştır.
Şu an üretimde milyon çeşit yağ var ve her biri ayrı ayrı amaçlarla hazırlanıyor. Yani sırf adı "yağ" diye her şeyi kullanamazsın.
Glow motor yakıtında kullanılacak yağda aranacak ilk özellik metanolde erimesidir. Bu da ancak özellikle bu amaçla üretilen yağlarla mümkün. Evet Klotz bu amaçla çok kaliteli yağlar üretiyor ama bunlar ne yazık ki Türkiye'ye gönderilmiyor. Ancak bir firmanın toplu ithalat yapması lazım. O da hayal.
5W-30 yağ yani multigrade olarak bilinen otomobil yağlarını hiçbir şekilde kullanamazsın. Aynı şekilde Castrol 2T'yi de hiçbir şekilde kullanamazsın.
Piyasada bulabileceğin hint yağları temel olarak iki grup. Birisi kozmetik ya da tıbbî amaçlı olanlar ki bunlarda katkılar var. Kesinlikle uzak durmalısın. Ama n11 gibi sitelerde litrelik ya da kiloluk satılanlar kullanılabilir.
Mutlaka sentetik isterim diyorsan Motul'un aşağıda fotoğrafını koyfuğum yağı da zaman zaman Türkiye'de bulunabiliyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Shell Advance Racing M için Shell'in sayfalarında alkolle karışabileceğine dair bir ibare göremedim. Zaten benzinli motorlar için üretilmiş yağların alkolde çözünmesi pek alışılmış bir durum da değil.

Motul Micro ya da Klotz'un metanol uyumlu sentetik yağını bulsan bile yakıtına yaklaşık % 4 civarında hint yağı katmalısın. Full sentetik yağla çalışan motorlar uzun süre kullanılmadıklarında özel önlem gerektirirler. Yoksa motorun içindeki metal yüzeylerde ciddi karıncalanmalar meydana gelir.
 
Sana bir abi tavsiyesi: Önce nefeslen!
Panik halde bir şeyler yapma peşindesin. Önce biraz oku ve araştır.
Şu an üretimde milyon çeşit yağ var ve her biri ayrı ayrı amaçlarla hazırlanıyor. Yani sırf adı "yağ" diye her şeyi kullanamazsın.
Glow motor yakıtında kullanılacak yağda aranacak ilk özellik metanolde erimesidir. Bu da ancak özellikle bu amaçla üretilen yağlarla mümkün. Evet Klotz bu amaçla çok kaliteli yağlar üretiyor ama bunlar ne yazık ki Türkiye'ye gönderilmiyor. Ancak bir firmanın toplu ithalat yapması lazım. O da hayal.
5W-30 yağ yani multigrade olarak bilinen otomobil yağlarını hiçbir şekilde kullanamazsın. Aynı şekilde Castrol 2T'yi de hiçbir şekilde kullanamazsın.
Piyasada bulabileceğin hint yağları temel olarak iki grup. Birisi kozmetik ya da tıbbî amaçlı olanlar ki bunlarda katkılar var. Kesinlikle uzak durmalısın. Ama n11 gibi sitelerde litrelik ya da kiloluk satılanlar kullanılabilir.
Mutlaka sentetik isterim diyorsan Motul'un aşağıda fotoğrafını koyfuğum yağı da zaman zaman Türkiye'de bulunabiliyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Shell Advance Racing M için Shell'in sayfalarında alkolle karışabileceğine dair bir ibare göremedim. Zaten benzinli motorlar için üretilmiş yağların alkolde çözünmesi pek alışılmış bir durum da değil.

Motul Micro ya da Klotz'un metanol uyumlu sentetik yağını bulsan bile yakıtına yaklaşık % 4 civarında hint yağı katmalısın. Full sentetik yağla çalışan motorlar uzun süre kullanılmadıklarında özel önlem gerektirirler. Yoksa motorun içindeki metal yüzeylerde ciddi karıncalanmalar meydana gelir.
Tamam abi sakince hamleler yapmaya özen gösterecem. Ama bir durumdan ötürü (sağlık değil Allah’tan) ne yazık ki bu zamanlarda her şeyi hızla yapma alışkanlığı başladı, dediğini uygulamaya çalışacam. Verdiğin bilgiler için sağol abi. 1600 liralık 2 litre Motul yerine sanırım litrelik hint yağından alacam.

Şurdan okumuştum abi alkol işini Shell Advance Racing M için
Ama karışabilir yazmıyor tabii aman dikkat!
 
Son düzenleme:
Ben bir dönem hit yağı ile yaklaşık 20 lt yakıt falan yaptım, yakıtın performansı gayet yeterli olsa da,hit yağı nefret ettirdi, özellikle egzoz dahil bulaştığı her yeri berbat ediyor.

Maalesef alternatif ekonomik bir yağ bulamadım, hit yağı olmadı mı yakıt yapmanın maliyet anlamında pek kârı olmuyor.

Şuanda kullandığım Ys 60 sr motorla 600 sınıfı helikopter de hiç yapma yakıt kullanmadım 3. Galon bitiyor,ne egzoz kirlendi ne de Bir kere bujiyi yemedim, hit yağlı yakıtta bir galonda,en az Bir kere Buji değiştirmek zorunda kalıyordum, sanırım Buji içine yapışıp kırılgan Bir hâle getiriyor, çünkü kurummu ne dersiniz temizlemesi inanılmaz zor, genelde kazıma yöntemi ile temizliyordum.

Bu arada malzemeleri haz kimyadan alıyordum toplu olarak, ucuza geliyor du.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berat Yıldırım
Hint yağı candır can! Senelerdir yatan, uzun süre (yıllar) yattığı için hareket bile etmek istemeyen 4 zamanlı bir motoru, piyanoları dahil biraz yakıt ile iyice ıslatıp biraz oynadıktan sonra starter'i dokundurmamla çalıştı.
 
Bugün iki depo uçtum, heyecan çoktu ilk model uçak uçuşum. İti uğursuzu bol olunca pistin, dahasına gözüm kesmedi baktım bela bulacak durduk yere :D Ders:1 Uğursuz pistlere gitme, hele tek başına hiç. Ne yazık ki tek olduğum için video çekemedim. Uçak Arising Star idi. Diğer kontroller hoşuma gitmeme rağmen aileron kontrolü oldukça sağır idi. Mekanik şekilde sağırlığı çözecem.

Ancak diğer sorun motorun rölantideki devrinin aşırı olması idi. End Point'le motoru stop ettirecek devirlere kadar düşmeme rağmen devir çok fazla ne yazık ki uçağı hareket ettirecek kadar! Motor yeni, acaba yeni olduğu için mi bu olay böyledir, yoksa hep rölantiyle gitme isteği olacak mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Dynamite-Prolux LiPo Glow ısıtıcı alanlar için önemli uyarı! Aletin lehimleri kötü, lehimlenmeye ihtiyacı var! Bendeki olaya dönersem. Alet elime ulaşmıştı. Ancak ne şarj oluyordu ne de kızdırıyordu. İade işlemi başlattım. Karşı taraf hiç ikiletmeden iademi kabul etti, ısıtıca da sende kalsın dedi. İadeyi alma rahatlığından sonra aleti söktüm. LiPo'nun lehimleri çok kötüydü, artı terminali temas bile etmiyordu. LiPo artı-eksi terminalleri, bujiye temas eden artı kablonun lehimlerinin üstünden tekrar geçtim. Alet çalışmaya başladı. Yani sözün özü bu aletten alacakları üç bölgeye lehim bekliyor!