2 zamanlı nitro makineler arasında elimden geçip de zorlanıp, çalıştıramadığım ya da düşük randıman aldığım bir makine varmıdır bilemiyorum, en azından hatırlamıyorum...Vur çalıştır idi hep motorlarım...Hatta ters vururdum genellikle saat yönüne, hep düz çalışırlardı kandırıkçılar
Ahanda videosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
LA,SX,SF,FX,FX-H,FP,AX,SX-H,FSR hatta son dönemde RX yalnızca OS taki elimden geçen 2 zamanlı serileri. Bi BGX ile oynaşamadım hatırladığım kadarıyla... Buji olarak ENYA, YS, Tower, OS, Thunder Tiger, Super Tigre, ROSSI, K&B sine kadar denemediğim birşey kaldı mı bilemiyorum onca yılda... Sahada eşe dosta motor ayarı yapmaktan uçamadığım dönemler oluyordu, bir kısmına da şahit olanlar vardır aramızda...
Temel ilke derken neyi kastettiğini bilemiyorum Sümer abi ama ufak hacimli ve Amerika pazarına hitap eden motorlarda FAI yakıt (8.5 dolar idi galonu o zamanlar) ya da %5 nitro (9.5 dolar idi galonu) ile sorunsuz çalışabilmesi adına A3 yani No.6 buji ile gelmesi normal hatta en makul strateji, zira rölantide susan makine markanın adını kötülerdi, hele ki marka savaşları vs varken...Aynı motora kalkıp galon başına iki katı para verip %20 nitrolu ve performanslı olarak uçurmak isteyen çıkmayacağını öngörmek pek de haksız yaklaşım değil diye düşünüyorum...Performans kovalayan kişi de 46 ile uğraşmaz, 0.50 ya da sonradan moda olan 0.55 lik makinelere yönelir muhtemelen...
Şimdi konuya dönersek, %18 nitrolu yakıtta neden sıcak buji kullanayım ? Ben faydalı bir sebep göremiyorum...Kendi modelimde de kullanmazdım. Tersten de düşünebiliriz, elimde %5 ya da FAI yakıt olsaydı No.8 kullanırmıydım ? %99 hayır...Rölantiyi kurtarmak adına No.6/A3 kullanırdım muhtemelen ben de... 10 ve üzeri nitroda (hele ki orjinal yakıtsa) direk No.8
Hava sıcaklığından ziyade kullandığım yakıta göre belirledim her zaman bujiyi (uçak motorları için konuşuyorum)... Geçmişte çok geldi başımıza, %20 nitro A3 buji, devirli uçuyor dostumuz, yak baba yak, sus baba sus...Tavsiyem aynıydı ya nitrosu düşük yakıt kullan ya da daha soğuk bir bujiye geç...İnat da etseler, sonunda sözüme gelirlerdi hep...
Özet olarak düşük nitrolu yakıt kullanmıyorsam (ya da 0.10-0.15 makine kullanmıyorsam) direk standart buji yani No.8 i takarım...Neden OS çünkü hiç istisnasız en dayanıklı ve sorunsuz buji deneyimim OS ile oldu hep
Diğer yandan, ne nitroya ilgim kaldı, ne de makul bir yanı kaldı nitro makineleri kullanmanın... Yalnızca nostaljiden ibaretler artık...Adana'daki odamda sanırım bir koca sandık nitro makinelerle dolu atıl vaziyette...Pek de iyi anıyorum diyemeyeceğim geçmişe bakınca açıkçası nitro makineleri. Çoğu yüksek devir dönmeyi seven torku düşük makinelerdi... Benzinin gözünü seveyim...
Bu mesaj banamıydı bilemiyorum... Eğer öyleyse bir yanlış anlaşılma var, buji seçiminden kaynaklı değil, arızalı bujiden ya da şarjı olmayan bir ateşleyicidendir... Çalıştıktan sonraki davranışı vs ayrı konu. Ben konunun başında neden No.6 diye sorarken bilinçli bir kullanıcı ise düşük nitro cevabının gelmesini bekleyerek sordum... Baktım ki durum farklı...
Bu arada o makinenin bujisi sağlam olsun, ateşlemeye batarya bağlamadan da çalıştırırım... Bahse giren varsa gelsin... Sonradan, öylemiydi böylemiydi diye mızıkçılık yapmak yok baştan söyleyeyim
Şartımı yazdım, ateşleme bataryası bağlamicam