Mikado LOGO 550sx Montaj Süreci
Yorumun için çok teşekkür ederim İlker abi, bir süredir fazla zaman ayıramadın sanırım, özledik gerçekten. Az bi zaman sonra Adana buluşması olacak inşallah, geçen sene katılamamıştım bu sene ordayım kısmetse. Model de kesinlikle yetişir diye düşünüyorum zira şu aralar yaptığım işler hep rötuş... Önceki tecrübelerden yola çıkarak baştan sağlam olsun setup olarak da, kablolama olarak da, genel montaj ve upgrade olarak da... Ve havalar da kötü gittiğinden keyfi çalışıyorum açıkçası.
Boyut konusundan başlarsak sonunda doğru yolu buldum sanırım
Şartlar da öyle gelişti biraz. Bildiğin gibi önceleri Protos modelim vardı ve onun 5 tane de kaliteli liposu vardı. Nisan ayında Logo600sx edindim. Temel dayanak noktam combo fiyatının uygun olması (525pound - pound o zamanlar 3,90TL), lipo masrafına sokmayacak olması gibi sebeplerdi... Malum 12S kullanan bir helide en azından 3 set lipo edinmek nerdeyse helinin kendi fiyatı kadar parayı da lipoya vermek demek. O zamanki imkanlar doğrultusunda öyle bir tercih yaptım. Logo konusunda açıkçası çok okudum, çok araştırdım o süreçte de sonrasında da... Malum hepimiz bir takım tutuyoruz aslında ve benim de markam modelim budur. Kırılsa da budur, gecenin karanlığında kaybolup gitse de budur
Plastik frame logo serisinde bütün helilerin uçuş karakteristikleri, hissiyatları çok benzer olmakla beraber, aralarında bir kıyaslama yapmak gerekirse en iyisi Logo600sx diyor bu modelin dünyadaki kullanıcıları. Yorumlar o yönde... Malum 550 boyutsal olarak biraz küçük kalıyor. 690 ise aslen crossover bir model, bu serinin hafiflik gibi bazı iyi yanlarını "neredeyse" 700 sınıfı ile kendi çapında birleştiriyor ama onun da kendine has kısıtlamaları var (motor, pal açıları, vs.)
Neyse, Logo600sx ile mayıstaki eskişehir buluşmasında başlayan ve yaklaşık 4 ay süren tecrübem süresince hiçbir sıkıntım olmadı. Gelişim aşamasındaki pilotajın model üzerindeki olumsuz etkileri, henüz oturmamış collective management nedeniyle modelin zaman zaman aşırı zorlanması, rescue lu ünitelere güvenerek bazen çapının üzerinde işler denemek ve ardından kurtarma ile modele yüklenmek, nispeten düşük kapasiteli lipolar kullanmak... Tüm bunlara rağmen model tık demedi sağolsun. Vee tamamen benim hatam sonucu Yozgatta bir gece vakti ufukta kayboldu
Sadece heli kiti değil, bütün olarak birkaç saniye içinde 5-6 bin lira uçtu...
Elimdeki lipo sayısı da azalınca (ikisi modelle beraber gitti), tekrar 600sx kovalamanın bir mantığı kalmadı. 12S setup ne yazık ki bizleri maddi olarak üzüyor. Arazide şarj imkanları olarak da üzüyor. O döngüyü bir türlü sağlayamıyor ve aralarda ciddi bekliyoruz. 8 tane canavar gibi 5000mah lipom olsa, 4 sette her türlü o döngü sağlanır. Ama 2 setle iş yürümüyor. Tamam konsantrasyon toplayalım aralarda dinlenelim ok de, beş on dk uç, bir saat otur... Olmuyordu yani
6S setup her türlü daha aktif uçuş sağlayacak ve bu tercihimden de memnunum açıkçası... Gelecekteki bir 700 ihtimaline de uyumlu oluyor.
Modelle ilgili yorumlara gelirsek de, dört aylık kullanım süresince hiçbir sıkıntı çekmedim. En azından 40-50 uçuşum olmuştur. 550 sınıfı için ne derece gereklidir karbon aluminyum pulley bilemiyorum. 690sx için haklısın güçlü makinede bir ihtiyaç halini alıyor. Ki zaten onunla stok olarak geliyor alüminyum pulley... Bahsettiğin pim 3x16 boyutlarında ve sıkıntı çıkaracağını düşünmüyorum. En azından bende hiç çıkarmadı.
Tail hub konusuna gelince, aslında SX serileri upgradeli seriler gibi birazcık. Tam ikiz değiller
Tail hub içinde pal tutucuların vidaları mesela 500SE modelinde
M2.5x6 iken, 550sx modelinde
M3x10 dur.
Frame kısmı tamamen aynıdır. Kuyrukta belt tensioner tek rulmanlıdır (3x10x4) eski seride, kayış atlama başlıkları var birçok helifreakte, misal;
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Benim modelimde şu upgrade parça ile geldi doğrudan;
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kayışın kendisinden biraz daha geniş, kuyruktaki pulley in iç kısmını tamamen kapatıyor kayışın aradan kaçmasına imkan yok.
Pal tutucu içindeki rulman eskisinde 4x8x2 dir mesela, yenisinde 5x8x3...
Motor counterbearing vardır mesela, aynı zamanda ana şafta 3. rulman olarak da yataklık yapar.
Gerçi mikado çok cimri değil bu konularda, eski serileri de güncelleyip satıyorlar artık. Yani arada renk farklılığı dışında bir fark kalmıyor zamanla.
Tail boom konusunda da hiç sıkıntı yaşamadım. Frame içindeki kısmın dönmesi imkansız çünkü yandan iki vida ile sabitleniyor. Birisine antistatik kablo da monte ediliyor hatta. Kuyruk tarafında ise kama/vida bişey yok. Ama yeterince sağlam tutuyor clampler, aşırı sıksan da onun arası clamp genişliği kadar daralıyor yani 27mm... Ben zaten 25mm boom ile kullanacağım, modelle gelen 22mm de yedek olur en kötü.
Ben modelden kaynaklı hiçbir sıkıntı yaşamadım. Hatta hiç kırım da yaşamadım haliyle hiç ikinci kez ayar yapma ihtiyacı da hissetmedim. İlk ve tek kırımı kaybolması oldu
Yorumların için tekrardan teşekkür ederim