Micro 150 Xxtreme (Blade 130X upgrade)

Ynt: Blade 130X ve V-bar

kadir kocaman' Alıntı:
Sıfırdan sadece 9 dolara alınan gövde ve blade in plastik swash, pal tutucuları ile pil hariç 150 dolar civarında tutuyor sanırım... Model arsızlığı gibiplr oluyor daha 150 i uçurmadan bunu düşünmek ama :) proje başarılı olursa toplama fikrim var.
Plastik aksamla 3s kullanılması taraftarı değilim. Model ekipmana göre çok hafif kalır. Bide Limitler zorlayıcı için. Her şeyin Upgrade olması kanaatindeyim
 
Blade 130X ve V-bar

3S kullanım için tüm dişli ve rulmanları değiştiriyoruz. Ana dişlinin de değişmesi gerekir diye düşünüyorum. Bendeki modelde ana dişli zaten upgradeli geldi. Metal aktarım dişlileri aşınmış olduğu için değiştiriyorum. Rulmanlar ise orjinal rulmanlar onları da değiştiriyorum.

Şu anda model dağınık durumda parçalar gelipte toparlayınca resimli upgradelerin listesini ve fiyatlarını yazacağım. Ancak tüm upgradeler gerekli demiyorum.
 
Blade 130X ve V-bar

Resim, liste ve fiyatları merakla bekliyoruz Ilker hocam :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Blade 130X ve V-bar

İlker Sönmez' Alıntı:
İkinci mesaja maliyet tablosu eklendi.
Eline sağlık üstad :thumbup: Projemiz emin adımlarla ilerliyor :halay:

Senin de dediğin gibi sıfır kit alıp, hiç uçmadan Anakart, Motor ve Orjinal pilleri sıfır fiyatına satarsak gerçekten bunların karşılıkları olan upgrade başa baş geliyor. Fakat burada iki problem var :

1- Microlarda en yüksek fiyat zaten hep ana kart oluyor. Blade ürünlerinde Ana kartın sıfırının fiyatı nerede ise kitin 1/3 karşılık geliyor. Burada hemen belirtelim Blade ana kartını rakipleri olan klone helilerin (V922, V977) ana kartları ile kıyaslamamak lazım. Mesela V977 fırçasız ana motor ile piyasa çıktı ama ESC harici bir ESC ve kuyruk hala fırçalı versiyon. Yani Klone üreticileri bir şekilde Blade'in Brushless versiyonlarındaki (mCPx BL, 130x) ana kartı bir şekilde kopyalamayı başaramadılar.

Tamam bu kadar övdük kartı da $80 verilir mi diyenleri duyar gibiyim :laugh: :D İşte sıkıntı aslında burada. Genelde gördüğüm kadarı ile hemen hemen tüm microcular ana kart yanınca yenisi almak yerine, yeni sıfır bir kit daha alıp, diğer kiti yedek parça olarak kullanmayı tercih ediyorlar.

Bunları neden uzun uzun anlattın diyenleri de duyar gibiyim :lol:

İlker hocam orjinal ürünlerin sıfır toplam fiyatlarını : $142 olarak hesaplamış. Eğer biz bunların hepsini $80 verirsek, özellikle yurtdışı sitelerinde 1 hafta içerisinde çok rahat satılır. Malum yurtiçinde hala microcu sayısı bir elin 10 parmağını geçmez durumda :embarras:

Özetle bana göre bu durumda Upgrade Maliyeti : $ 137 - $ 80 = $ 57 yapıyor ;)

Şimdi esas kafamı karıştıran konu ise "Önerilen Upgradeler" kısmı. Burada gerçekten hangi ugrade zorunlu acaba ? Mesela Rulmanları değiştirmek çok da mantıklı gelmiyor bana :rolleyes: Bu konuda ilerleyen günlerde uçuşa bağlı olarak bilgi paylaşı güzel olabilir Ilker hocam :)
 
Blade 130X ve V-bar

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Eline sağlık üstad :thumbup: Projemiz emin adımlarla ilerliyor :halay:

Senin de dediğin gibi sıfır kit alıp, hiç uçmadan Anakart, Motor ve Orjinal pilleri sıfır fiyatına satarsak gerçekten bunların karşılıkları olan upgrade başa baş geliyor. Fakat burada iki problem var :

Mehmet Abi
boş gövdeyi alarak 2S setupla kullanmayı düşündüğümüz de metal upgrade gerekli olmayan yerler haricinde orjinal parçalarınla modeli toplasak yine de uyguna gelmez mi dersiniz? 180-200 dolar kitine vermektense?
 
Blade 130X ve V-bar

Bu arada halen benden bir maiden bekliyorsunuz ama tatile çıkmam ve izmirin anormal rüzgarlı olması nedeni ile halen güzel bir uçuş yapamadım ... en kısa zamanda çekip forumumuza atıcam
.
 
Blade 130X ve V-bar

kadir kocaman' Alıntı:
Mehmet Abi
boş gövdeyi alarak 2S setupla kullanmayı düşündüğümüz de metal upgrade gerekli olmayan yerler haricinde orjinal parçalarınla modeli toplasak yine de uyguna gelmez mi dersiniz? 180-200 dolar kitine vermektense?
Inan Kadir ben de bu sorunun cevabını merakla bekliyorum. Bakalım sonun hangisini almak daha mantıklı olacak ;)

kadir kocaman' Alıntı:
Bu arada halen benden bir maiden bekliyorsunuz ama tatile çıkmam ve izmirin anormal rüzgarlı olması nedeni ile halen güzel bir uçuş yapamadım ... en kısa zamanda çekip forumumuza atıcam

Merakla bekliyoruz Kadir :thumbup:
 
Blade 130X ve V-bar

Standart bir 130x de kırıma dayanıklılığın artması için mutlaka kuyruk servosu , kuyruk dişlileri , ana şaftın değişmesi gerektiğini söylüyorlar. Yoksa her yere temasta 20-30 dolar masraf çıkıyormuş. Tabi mikrolarda parça değiştirme eziyetini söylemiyorum bile.

Diğer upgradelerin bir kısmı uçuş karekteristiğinin daha stabil olmasına yol açıyor. Bir kısmı ise tamamen görsel.. Ancak ilginç olan metal upgradelerin modelin ağırrlığında pek bir fark oluşturmaması.

Tercih ettiğimiz kanopinin hafif olması yanında 3S pil uyumluluğu da önemli. Standart kanopilerde 3S pil kullanılınca kapanması hayli güç oluyormuş. Genelde kastırdığı için yırtılma yapıyormuş.
 
Blade 130X ve V-bar

İlker Sönmez' Alıntı:
Standart bir 130x de kırıma dayanıklılığın artması için mutlaka kuyruk servosu , kuyruk dişlileri , ana şaftın değişmesi gerektiğini söylüyorlar. Yoksa her yere temasta 20-30 dolar masraf çıkıyormuş. Tabi mikrolarda parça değiştirme eziyetini söylemiyorum bile.

Diğer upgradelerin bir kısmı uçuş karekteristiğinin daha stabil olmasına yol açıyor. Bir kısmı ise tamamen görsel.. Ancak ilginç olan metal upgradelerin modelin ağırrlığında pek bir fark oluşturmaması.

Tercih ettiğimiz kanopinin hafif olması yanında 3S pil uyumluluğu da önemli. Standart kanopilerde 3S pil kullanılınca kapanması hayli güç oluyormuş. Genelde kastırdığı için yırtılma yapıyormuş.

İlker Hocam,,
eski 130x mi kaybedene kadar ana şaftı kırmayı beceremedim, karbon ana şaft var üzerinde en fazla feathering i yamultmuştum, oda kafa üzeri betona düşmüştü :)
kuyruk dişlilerinin metal ile değişmesini ve ön taraftaki torq tube a haraket veren dişlenin metali ile değişmesini bende olumlu buluyorum, her düşüş de bunlardan biri zarar görüyordu dediğiniz gibi, o zaman da enerjinin nerden boşalacağı hakkında yorumlar vardı neresi zayıf kalacaktı diye. Birde sormak istediğim 2S setup la kullanmayı düşünersek metala çevrilmesini tavsiye ettiğiniz parçalar nelerdir?
 
Blade 130X ve V-bar

Valla benim okuduklarımda da feathering shafta birşey olmuyor değiştirmeye gerek yok diyorlardı. Demek ki nasıl düştüğüne göre değişiyor. Bahsettiğimiz şeyler genel şeyler tabi kanun değil.

Bu modelin ağırlığı 120-140 gram civarı olduğu için yerle temasta illaki birşey kırılacak diye bir şey yok. Tabiki ağırlık azaldıkça hasarda azalıyor. Mikroların tüm esprisi bu zaten. Çimenlik alanda düştüğünde hasar alma olasılığı pek yok , sadece motorun gücünü aktaran dişliler genelde hasar alıyor. Holdu çekersek onlarıda kurtarma ihtimali yüksek. Yani illa bir zayıf nokta aramaya gerek yok. Oluşan çarpma gücü illa birşeyi kıracak demek olmuyor. Blade 130x de servo kollarında bulunan u şeklinde eğrilik bir esneme payı yarattığı için servoları koruyor. Eğildiğinde elle düzeltilebiliyor.

Gene şahsi deneyimim henüz olmamakla beraber okuduğum kadarıyla modelin asıl problemi kontrol kartından ve kuyruk servosundan kaynaklanıyor. Bu ikisinin değişmesi modelin dağılmadan pyro yapabilmesini sağlıyor. Standart ana dişli , standart rulmanlar ve tt'un standart olarak rulmansız gelmesi titreşime sebep oluyor. Modelin dengesinin bozulmasına sebep olabiliyor. Buradaki titreşimin en büyük kaynağı kuyruk boomu , o yüzden ideal aranıyorsa strech olmasa bile tek tt rulmanı içeren bir upgrade kuyruk borusu alınabilir (TBS diye geçiyor). Birde iki rulmanlı açılıp rulmanları değişebilen versiyonu var o biraz pahalı (TBSR diye geçiyor). Bu ikisinin hem normal hem uzun boy olanları var.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


DFC ana rotor modelin rüzgara dayanıklılığını etkiliyor. Fatih'de upgradesiz rotor , Erhanda DFC rotor vardı , söylediklerine göre rüzgarda farklı oluyorlarmış.

2S motorların tictoc gibi hareketlerde bayılma yaptığını söylüyorlar , o yüzden 3D uçulacaksa 3S daha iyi bir seçim gibi duruyor. Tabi 3S motoru pili alıp direkt anakarta bağlayamıyoruz , ya anakartın modifiye edilmesi gerekiyor yada bizim yaptığımız gibi komple sistemin değişmesi gerekiyor. Bu arada haricen takılan ESC'nin governoru olması gerçekten mikro bir model için bulunmaz nimet. Uçuşun başında canavar olan modeller sonuna doğru yığılabiliyor . Governor ile tüm süre boyunca aynı performansı almak mümkün oluyor.
 
Blade 130X ve V-bar

Bu durumda kesin olarak bir kuyruk upgrade şart. Bu da + $26 maliyet demek :'(
 
Blade 130X ve V-bar

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bu durumda kesin olarak bir kuyruk upgrade şart. Bu da + $26 maliyet demek :'(


Kuyruk upgrade ev dfc rotor lazım sanırım,bunları da metal alacağımıza göre modelin plastik kısmı pek kalmıyor gibi ....
 
Ynt: Blade 130X ve V-bar

130x olayında Upgrade bir gösteriş gibi görülmemesi lazım. Her bir parçayı Upgrade ile değiştiğinizde farkı siz göreceksiniz.
 
Ynt: Blade 130X ve V-bar

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
130x olayında Upgrade bir gösteriş gibi görülmemesi lazım. Her bir parçayı Upgrade ile değiştiğinizde farkı siz göreceksiniz.
Erhan Valla micro upgrade hep suphe ile bakanlardanim. Mesela bizdeki mCPx BL insanlar neler yapiyorlar neler, ayni 130x oldugu gibi. Su ana kadar sadece kuyruk motor kablo hasari nedeni ile kuyruk motor yuvasini degistirdik o kadar. Bizce alet canavar gibi ucuyor. Ama bu soylediklerim 130x icin ne kadar gecerli orasini bilemem zira kullanmadim henuz :):)