Messerschmitt Me-262 1/10 ölçek - dahta inşaat :)

Motor gövdelerinin kanada sabit olması dikkatimi çekti! Bakalım nasıl ilerleyecek? Takipteyim...
Aynen, enteresan bir yaklaşım, sevdiğimi söyleyemem ama huysuz moruk modunda girmeden büyük oranda plana sadık kalacağım. Büyük oranda diyorum çünkü malum modifikasyonlar olacak, retract ve 70mm yerine 50mm fan kullanmak için gereken değişiklikleri yapacağım.

Görünüş olarak bu modelin en kötü yeri motor podları, EDF Me262’lerin neredeyse hepsinde olan bir sorun bu, fanların hava giriş alanları “skeyl” alandan cok daha büyük oluyor genelde, bu da çok sırıtıyor modelde. Ben daha küçük fan kullanacağım için giriş ve çıkış alanlarını küçültüp daha güzel görünen bir hale getirebileceğim. Başta tüm motor podlarını kesip sıfırdan kendim yapmayı planlıyordum ama elimdeki çizimlerle karşılaştırıp ölçüp biçtikten sonra podların orta kısımlarının ölçülerinin yeterince skeyl olduğuna karar verdim. Sadece ön ve arkalarındaki kısımları değiştirmek yeteceği için de yallah diyip dün akşam inşaata giriştim:

Önce orta panel için gereken tüm parçaları yayıp genel temizlik tesviyelerini yaptım.

Ana iskelet ortada iki kontraplak seren, yine kontraplaktan bir merkez sinir ve kanat gövde montajı kısmında kontraplak parçalarla yapılan güçlendirmeler etrafında kuruluyor. Geri kalan tüm kanat sinirleri 1.5mm balsa. Birkaç tane 3x3mm çam seren de eklenecek ilerleyen aşamalarda. Motor podları da yine 3mm kontraplak bir iskelete sahip.

Kanat sinirlerinin kesildigi iki levha sertlik ve ağırlık olarak epey farklıydı, ben de sinirleri tes numaralılar bir levhadan çift numaralılar diğer levhadan olacak şekilde ayrıştırarak kullandım, biraz olsun dengeli bir inşaat sağlıyor bu yöntem.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Montaja başlamadan önce retractları monte edeceğim plakanın yapıştırılması için ön serenin arkasına ve arka serenin önüne işaretleme yapıp üçgen balsa çıtalar yapıştırdım ve sinir yuvalarını açtım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonrasında tüm parçaları yine yapıştırıcı kullanmadan bir araya getirip hizaladım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Parça uyumları genel olarak iyi, sadece iki sinir yerine tam oturmuyordu, ufak cerrahi müdehaleler ile onlar da oturdu, bakınız:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Herşeyin doğru yerde olduğunu kontrol edip, olmayanlar için de orantılı şiddet kapsamında sayılabilecek zorlamalarla doğru yerde kaldıklarından emin olunca birleşim yerlerine birer damla ince CApon damlatarak iskeleti yapıştırdım..
Kanat montaj cıvataları için 2.5mm lik balsa levha parçalar beşer beşer lamine edilerek blok elde ediliyor. Bunlar da alifatik tutkal ile lamine edilip yine alifatik kullanarak yerlerine yapıştırdım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sabah itibariyle de mandalları söktüm

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Motivasyon şeysi vakti geldi mi?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Üstad eline sağlık gözlere şenlik valla%p:saygilar:
Şu ana kadar -birkaç noktada kullanılan alifatik hariç- tüm inşaat ince CApon ile sürdü. Dıştan laminasyon esnasında gelecek olan yapışma ve sağlamlığa kalıyor iş? Soruyorum çünkü ben bir inşaat yaparken sinirlerin postaların temas noktalarına mutlaka epoksi sürdüm şimdiye kadar. Ne kadar sıkı geçme durumda da olsa böyle yaptım E tabi netice ortada: İnşaatın ağırlığını görünce şok geçirdim:) Bizim için ütopya bu rakamlar, bi nevi şehir efsanesi;D
Aşırı hafif olmuş. Havalandığın anda dağılır o uçak. Olmamış!
Yoksa kehanet gerçek olmasın:D
 
Yapışmış hali mi bu? Yoksa hala öylesine tutturulmuş hali ile mi motivasyon şeysi?
 
İnşallah en kısa sürede kaplanmış haliyle de görürüz. :bravo::heartxf:

Niyetim yarın retractların montajı için gerekli işleri tamamlayıp kaplamaya geçmekte. Planım haftasonunda kanat kaplamasını tamamlayıp motor montajına odaklanmak...

Üstad eline sağlık gözlere şenlik valla%p:saygilar:
Şu ana kadar -birkaç noktada kullanılan alifatik hariç- tüm inşaat ince CApon ile sürdü. Dıştan laminasyon esnasında gelecek olan yapışma ve sağlamlığa kalıyor iş? Soruyorum çünkü ben bir inşaat yaparken sinirlerin postaların temas noktalarına mutlaka epoksi sürdüm şimdiye kadar. Ne kadar sıkı geçme durumda da olsa böyle yaptım E tabi netice ortada: İnşaatın ağırlığını görünce şok geçirdim:) Bizim için ütopya bu rakamlar, bi nevi şehir efsanesi;D

Yoksa kehanet gerçek olmasın:D

Teşekkürler :saygilar:

Aman abi, epoksi böyle yerlerde anca ağırlık olur ve inşaatı yavaşlatır pisleştirir, hiçbir avantaj da sağlamaz. Elektrikli bir modeli tamamen CA ve/veya alifatikle bitirmek gayet mümkün olur. Patlarlı bir modelde firewall gibi kritik yerlerde epoksi kullanmak faydalı olur, iniş takımı bölgesinde de esnekliği nedeniyle avantajlı olur. Eğer hizalama vs gibi zaman alacak işler varsa ve parçaları bir şekilde işkence veya mandallarla bir arada tutma şansı yoksa yine epoksi iyi bir alternatiftir ama sinir seren vs gib yerlerde çok gereksiz. balsa-balsa yapışmasında direk ince CApon, boşluklu bir yapışmaysa veya balsa-kontra, balsa-çam gibi bir yapışmaysa orta veya kalın CApon en iyi seçenekler. En temiz iş de alifatikle çıkar ama sabır gerekir, bende o yok :evil:


Yapışmış hali mi bu? Yoksa hala öylesine tutturulmuş hali ile mi motivasyon şeysi?

Yapıştı yapıştı :) Tüm iskelet yapıştırıldı, ondan sonra tezgahtan söktüm. Detayları paylaşacağım :RCKolik::saygilar:
 
Kanat inşaatının detayları:

Orta panel tamamlanınca uç panellere geçtim. Uç panellerin iskeleti altta ve üstte 3x3mm çam ana serenler ve arka tarafta da yarıya kadar 3x3, sonrasında da 3x1.5mm çam serenler üzerine sinirlerin yerleştirilmesi, sonrasında da hücum ve firar kenarı altlığı olarak 1.5mm balsa levhadan kesilen çıtalarla oluşturuluyor.

Tüm inşaat yine “havada” çatılıyor. Ana serenler motor podları bölgesinde kontraplak seren ve sinirler arasındaki yuvalarından geçerek bir nevi “kilitleniyor”.

İlk iş ana serenin ucuna 17numaralı son sinirin oturabilmesi için ufak bir çentik açmak:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonrasında alttaki ana ve arka 3x3 çam serenleri orta panel parçalarındaki yuvalarına “sürdüm”:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tam aileronun başladığı yerde 3x3mm çıta yerini 3x1.5mm olana bırakıyor. Geçişte yeterli miktarda bindirme öngörülmüş:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ana ve arka serenler geçme/kilitleme sistemi sayesinde kendi başlarında havada durabiliyorlar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gönyelerin yardımıyla sinirler serenler üzerindeki yerlerine yapıştırıldılar. Gönyeler hem sinirlerin dik olmasını hem de plandaki izdüşümlerini kontrol etmek için olmazsa olmaz:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tüm sinirler bu şekilde kökten uca doğru ilerlenerek yerlerine yapıştırıldılar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Sinirler yerlerini alınca da üst serenleri yerlerine yapıştırdım. Enteresan bir şekilde kitten çıkan 3x3mm çam çıtalar yetersiz geldi (bol miktarda da 3x1.5mm çam çıta arttı). Mecburen üst ana seren için ek yapmam gerekti. Kalan son 3x3 mm çıtayı tam ortadan ikiye kesip iki parçanın da bir uçlarına 3x1.5mm çıtalarla laminasyon bir ekleme yaptım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ekli yeri kanat ucuna gelecek şekilde serenleri yerlerine yerleştirip yapıştırdım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Son olarak da 1.5mm sert balsa levhadan hücum kenarı için 10mm genişlikli, firsr kenarı için de 1.5mm genişlikli çıtalar kesip sinirlere yapıştırdım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanadın kaplamasına geçmeden önce uç panellerde aileron servo yuvalarını eklemem gerekecek. Planda olmamasına rağmen 0.8mm balsa levha ile seren desteği eklemek niyetindeyim, özellikle yaptığım seren ekindeki laminasyonun dayanıklılığı için faydalı olacaktır bu. Orta paneldeki işlere geçmeden önce uç panellerin altlarını 1.5mm balsa levha ile kaplamak niyetindeyim, zira şu haliyle iskelet hayli kırılgan bir halde, alt kaplama faydalı bir sağlamlık kazandıracaktır.

Orta panelde de retract mekanizmasını yerleştirdikten sonra alt yüzeyi kaplayabilecek hale geleceğim.
 
Nerde kalmıştık..

Kanat uç panellerini biran önce kaplayıp korumaya almak istedim.

1.5mm balsa levhalardan kesip biçip birbirine yapıştırarak bir kaplama plakası hazırladım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Plakanın firar kenarına gelen kısmında daha sert (koyu renk) bir levha seçtim, bunun iki nedeni var; ilki bu kısımdan aileron kesileceği için biraz daha sert bir kaplama aileronun daha sağlam olmasını sağlayacak, ikincisi de firar kenarı malum ince, kanat uçlarının taşınırken ve atolyede biyerlere çarpması da muhtemel, az biraz daha sert bir yapı daha dayanıklı olacaktır.

Kanat iskeletini de dikkatlice tesviye ettikten sonra kaplamayı yerine yapıştırdım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yukardaki fotoda görüldüğü üzere aileron servoları için 1.5mm balsa levhadan kesilme parçalar ile bir yuva yapmışım :)

Orta panelin kaplamasına geçebilmek için retract mekanizmalarını halletmem gerekliydi. Modelin ilerleyen aşamalarında lazer kesim makinamın çalışır hakde olmasının avantajlı olacağına karar verip mereti kutusundan çıkartıp kurdum, deneme olarak da retract montaj plakalarını kestim, yerlerine yapıştırdım ve retractları monte ettim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Retractlar malesef kanat içine ucu ucuna sığıyor, eğer az biraz daha yerim olsaydı bu meretleri 2-3 derece içeri bakacak şekilde monte etmek istiyordum ama şimdilik böyle idare edeceğiz..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol