Çok haklısınız baş belası delikler. Ama onları kaybetmek çok zevkli
Ben astar aşamasına kadar mümkün olduğu kadar bu delikleri almaya çalışıyorum. Hatta tamam astara hazır artık dediğim parçayı güçlü el feneri ile detaylı inceliyorum kusur varsa küçük macun yapıyorum. Siz ne kadar astara hazır deseniz de astar sorası kusurlar pat diye ortaya çıkıyor. İğne ucu şeklindeki delikler ( bunlar aslında macun içindeki hava kabarcıkları) bunları da astar iyice kuruduktan soora çook ince metal raspam var sıyırtma şeklinde o delikleri tırnak ucu kadar macunluyorum. O kadar ince oluyor ki ele bile gelmiyor. Sorasında sulu 600 ile zımparalıyorum o macunda astarla eşitleniyor. Sorasında 800 ile zımparalıyorum boyaya hazır mı diye tekrar güçlü ışıkla inceliyorum genelde sorun pek çıkmıyor. Tabi burada kritik iş sizin yüzeyiniz astarlandıktan sora astarın yüzeyini doğru şekilde incelttiğinizi bilmeniz lazım. Mesela bi noktada astar fazla kalın kalırken, bi noktada neredeyse astarın tamamını zımparalayabiliyor insan fark edemiyor. Bunu anlamak için astarı sulu zımpara yapmadan parçaya yaklaşık 1m mesafeden toz şeklinde boya atıyorum (siyah yada kırmızı koyu renk) parçanın her yerine bu tozları püskürttükten sora bu tozları almaya odaklanıyorum. Siz toz boyayı tamamen aldığınızda astarı da eşit şekilde zımparalamış oluyorsunuz. Umarım doğru anlaşılır şekilde anlatabilmişimdir. Toz boya atılmış sulu zımpara öncesi parça resmi ve raspanın resmini ekliyorum. Daha net anlaşılır.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol