LiPo Bataryalar , Bilinmesi Gereken Herşey

Evet güzel bir soru Mehmet abi, umarım arkadaş bunu modelde kullanırım soket değiştirip gibi düşünmez. Gens ace siteden;

This is a Gens ace 2600mAh 7.4V 2S1P Transmitter Pack. Not like the other RC batteries, this battery has low discharge rate, only 1C, equipped with JST-XHR balance plug and Futaba+JST-EHR discharge plug, it is suitable to Sanwa MT4/M11X/M12, Futaba T6J / T8FG 12FG,TARANIS X9D 2019 PLUS .

Yani düşük bir deşarj oranına sahip, sadece 1c diyor. Kumandaların daha fazlasına ihtiyacı yok fakat modeller çok daha fazlasını anlık olarak talep ediyor... O yüzden burayı kaçırmamak lazım.
 
Çok teşekkür ederim :saygilar:
Soketlerden anlaşılan elinizdeki lipo pil bir kumanda pili ve siyah olan soket Futaba radyolarda kullanılır.
Bunu Kumandada kullanacaksınız değil mi
Kumanda için değil bu pil, benim kumandam Spektrum. Hatta O'na li-po pil arayışı içerisindeyim; bulamadım henüz:( Ben bu pili patlar motorlu uçakta alıcı'da kullanıyorum. Aynısından arkadaşımla beraber aldık hali hazırda 10-12 sorti uçuş yaptık.
Yani düşük bir deşarj oranına sahip, sadece 1c diyor. Kumandaların daha fazlasına ihtiyacı yok
Sistemde; servolar standart (Yüksek voltajlı değil), açılır-kapanır iniş takımı ya da navigasyon ışığı v.b. elektrik ihtiyacı olan bir eleman yok. Bu durumda bir yetersizlikle karşılaşmam değil mi? Gerçi uçuşta sorunsuz kullanıldı ama 1c değeri beni huylandırdı şimdi:D Alıcıya bağladığım led ışıklı voltaj göstergem var ve full yeşil olmasına hep dikkat ederim. Ama elektronik konuları-pilleri yeni yeni çalışmaya başladım; bir çok temel bilgim eksik... o açıdan...

Soket konusunu da fotoğraftaki şarj soketlerinin en altta duran T-plug'a pil tarafında dişi bir karşılık koyarak halletmiş oldum. Olmuş bulundum yani:D Diğer uçtan bulamadım çünkü...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa ÇOBAN
...
Sistemde; servolar standart (Yüksek voltajlı değil), açılır-kapanır iniş takımı ya da navigasyon ışığı v.b. elektrik ihtiyacı olan bir eleman yok. Bu durumda bir yetersizlikle karşılaşmam değil mi? Gerçi uçuşta sorunsuz kullanıldı ama 1c değeri beni huylandırdı şimdi:D Alıcıya bağladığım led ışıklı voltaj göstergem var ve full yeşil olmasına hep dikkat ederim. Ama elektronik konuları-pilleri yeni yeni çalışmaya başladım; bir çok temel bilgim eksik... o açıdan...
...

Fazlasıyla yeter. Yalnız, voltaj göstergeniz buna uygun, değil mi? Yani, 6 volt bir gerilimi tam dolu kabul eden bir gösterge, piliniz bitmeye yakın olsa bile yeşil gösterecektir. Bu da yanıltıcı olacaktır. Ben bu nedenle yıllar önce bir uçak düşürmüştüm.
 
Ben bu nedenle yıllar önce bir uçak düşürmüştüm.
Umarım başıma gelmez, umarım kimsenin başına gelmez:rolleyes:
Eski tip bir gösterge, HEXTRONIX diye bir marka. Hatta artık piyasada göremiyorum bile, tedavülden kalkmış bir mamül. Ama gözlemlerime göre sağlıklı çalışıyor. Daha önceleri (Ni-mAh pil kullanırken) uçuştan önceki tüm gece şarj ederek garantiye almaya çalışıyordum. Şimdi Li-po kullanıyorum ve yeni şarj aletimin voltaj verilerine göstergemden daha çok güvenirim. Gerisi tevekkül:lol::lol::lol:
Uyarı çok kıymetli; teşekkür ederim:saygilar:
 
Bilgiler icin tesekkurler. Sorum olacak.

10 ampere kadar sarj edebilen sarj aletim olmasina ragmen, 6200 Mah 4s Pilimi ancak 3.2 Amp gibi bir degerde sarj ediyor. Manuel olarak 7-8-9-10 amp gibi degerleri girmeme ragmen sarj degeri 2.8 bazen 3.2 oluyor.

Pilin ozelliklerine web sitesinden baktim. 1-2c (Max 5c) ye kadar sarj edilebilecegi yaziyor. Buna gore teoride 2 x 6.2 = 12.4 amp sarj edebilme imkani var. Benim sarj aleti bunu yapamaz ama neden 3.0 amper de kaliyor. En azindan 7-8 amperde sarj etmesi gerekmez mi.

Nedeni hakkinda yardim ederseniz memnun olurum.

Charger :
Battery : (sitede benimkinden kalmamis, ozellikler ayni sayilir)
 
Bilgiler icin tesekkurler. Sorum olacak.

10 ampere kadar sarj edebilen sarj aletim olmasina ragmen, 6200 Mah 4s Pilimi ancak 3.2 Amp gibi bir degerde sarj ediyor. Manuel olarak 7-8-9-10 amp gibi degerleri girmeme ragmen sarj degeri 2.8 bazen 3.2 oluyor.

Pilin ozelliklerine web sitesinden baktim. 1-2c (Max 5c) ye kadar sarj edilebilecegi yaziyor. Buna gore teoride 2 x 6.2 = 12.4 amp sarj edebilme imkani var. Benim sarj aleti bunu yapamaz ama neden 3.0 amper de kaliyor. En azindan 7-8 amperde sarj etmesi gerekmez mi.

Nedeni hakkinda yardim ederseniz memnun olurum.

Charger :
Battery : (sitede benimkinden kalmamis, ozellikler ayni sayilir)
Muhtemelen şarj cihazının kullandığı algoritma nedeniyle. Örneğin pilin tam boş değilse ayarladığından daha düşük bir akımı tercih edebilir.
Farketmişsindir belki, pil dolmaya yüz tuttukça cihaz akımı azaltıyor. Bu da aynı algoritmanın bir sonucu olsa gerek.
 
Muhtemelen pilinizin değerleri belirtilen değerlerde değil ve şarj aletiniz çok akıllı.:rolleyes: Şarj aletinin marka ve modeli nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Sarj aletini kac volt ile besliyorsunuz? Eger 12v dc ile besliyorsaniz 4s pili sarj edebilecegi en yuksek amper 4,5A civari olacak sarj aletinin verilerine gore, ki buna gore 3,2A degeri pilin durumuna gore normal olarak degerlendirilebilir. Yok AC ile besliyorsaniz, aletin icerisindeki Ac-Dc donusumu oldukca verimsiz olabilir.
 
Sarj aletini kac volt ile besliyorsunuz? Eger 12v dc ile besliyorsaniz 4s pili sarj edebilecegi en yuksek amper 4,5A civari olacak sarj aletinin verilerine gore, ki buna gore 3,2A degeri pilin durumuna gore normal olarak degerlendirilebilir. Yok AC ile besliyorsaniz, aletin icerisindeki Ac-Dc donusumu oldukca verimsiz olabilir.

Katılıyorum.
 
Hocam tma hesaplamasını yapamadığım için soruyorum.2 kg itkili bir Sunnysky 2814ü 2800mah 3s batarya ile kullanıyorum. Bir taloncu arkadaşım 4s batarya önerdi.Bu uçuş süresini arttırır mı? Kullandığım 3s 2800mah batarya 230 gram,ona yakın bulduğum batarya 4s fakat 2600 mah ve 280 gram.Yani hücre sayısı fazla ancak 200 mah düşük.Değecek bir fark yaratır mı?
 
Son düzenleme:
Hocam tma hesaplamasını yapamadığım için soruyorum.2 kg itkili bir Sunnysky 2814ü 2800mah 3s batarya ile kullanıyorum. Bir taloncu arkadaşım 4s batarya önerdi.Bu uçuş süresini arttırır mı? Kullandığım 3s 2800mah batarya 230 gram,ona yakın bulduğum batarya 4s fakat 2600 mah ve 280 gram.Yani hücre sayısı fazla ancak 200 mah düşük.Değecek bir fark yaratır mı?
Hocam motorun datasheet'inde hangi pervane ve pil ile ne kadar amper çektiği yazar genelde. Oraya bakarak tahmini ne kadar uçuş süresi elde edeceğinizi hesaplayabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Hocam tma hesaplamasını yapamadığım için soruyorum.2 kg itkili bir Sunnysky 2814ü 2800mah 3s batarya ile kullanıyorum. Bir taloncu arkadaşım 4s batarya önerdi.Bu uçuş süresini arttırır mı? Kullandığım 3s 2800mah batarya 230 gram,ona yakın bulduğum batarya 4s fakat 2600 mah ve 280 gram.Yani hücre sayısı fazla ancak 200 mah düşük.Değecek bir fark yaratır mı?
Bence uçuş süresini arttırmak için hücre sayısını değil, kapasiteyi(mAh) arttırmak gerekiyor.Uçuş süresi şöyle hesaplanabilir.

Uçuş süresi=(Batarya kapasitesi(mAh)/1000)/Çekilen ortalama akım(A))*60

Örnek vermek gerekirse: elimizde 3S 2200mAh 35C LiPo batarya olduğunu varsayıyorum.Motorun çektiği ortalama akım 20A olduğunu kabul edelim tabi bu hava şartlarına,modelin ağırlığına,aerodinamik yapısına,performans ve gaz aralığına göre değişkenlik gösterecektir.Hatta bugün yaptığınız uçuştaki ortalama akım 20A iken, yarın 25A olabilir.
2200mAh=2200mAh/1000=2.2Ah demektir.Ortalama akım 20A demiştik.Buna göre;
Uçuş süresi=(2.2Ah/20A)*60=6.6 dk olarak hesaplayabiliriz.Belirttiğim gibi her uçuşta ve koşulda ortalama akım farklı olacağı için yaklaşık bir değere göre hesapladık.Kabaca motorun çektiği Peak akım 25A ise varsayımda bulunabiliriz.Şunu da hatırlatmakta fayda var ki günümüzde bir çok kalitesiz LiPo bataryalar üzerinde yazan kapasite ve C değerinde enerji sağlayamıyorlar.
 
Motor konusu da kaç kv olduğu önemli zaten üretici verilerinde x kv motorun x hücre pilde x pervane ile ürettiği itki gücü yazar.
Hücre sayısı artınca kullanılan pervane ölçüsü düşer motor daha düşük torkla daha yüksek devir çevireceğinden 3s te kullanılan pervane 4s te büyük kalacaktır.
Aynı motoru 4s te kullanınca daha yüksek amper çekecektir dolayısıyla uçuş süresi kullanım şartlarınada göreceli olarak kısalacaktır.
Birde pilin kapasitesi ve uçuş süresi elbette orantılı ancak yük altında piller vadettiği kapasiteyi daha çabuk tüketir örneğin 3000 mah bataryadan 3A akım çekince teoride 60 dk dayanmalı ancak aynı pilden 30A akım çekince 6 dk bu gücü veremeyecektir daha çabuk bitecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Motor konusu da kaç kv olduğu önemli zaten üretici verilerinde x kv motorun x hücre pilde x pervane ile ürettiği itki gücü yazar.
Hücre sayısı artınca kullanılan pervane ölçüsü düşer motor daha düşük torkla daha yüksek devir çevireceğinden 3s te kullanılan pervane 4s te büyük kalacaktır.
Aynı motoru 4s te kullanınca daha yüksek amper çekecektir dolayısıyla uçuş süresi kullanım şartlarınada göreceli olarak kısalacaktır.
Birde pilin kapasitesi ve uçuş süresi elbette orantılı ancak yük altında piller vadettiği kapasiteyi daha çabuk tüketir örneğin 3000 mah bataryadan 3A akım çekince teoride 60 dk dayanmalı ancak aynı pilden 30A akım çekince 6 dk bu gücü veremeyecektir daha çabuk bitecektir.
Yanılıyorsunuz hücre sayısının arttırılması(3S'ten 4S'e geçilmesi) çekilen akımı arttırmaz.Elektrikli motorlarda çekilen akımın artmasına veya azalmasına etki eden şey Pervane'nin çapıdır.Kapasite ve uçuş süresinden ziyade, kapasite ile batarya voltajı arasında eğrisel ilişki vardır.Sizin söylediğinizin aksine 3000mAh bataryanızın 1000mAh'ını kullandınız diyelim vadettiği kapasiteyi daha çabuk tüketecek bir durum söz konusu değildir.Aşağıdaki mAh-V grafiğinde inceleyebilirsiniz.3S 2200mAh bir bataryada, teorik olarak sabit 2200mA(2.2A) akım çekilirse 1 saat boyunca enerji verebilir demek.Ancak ne yazık ki bir çok marka LiPo bataryalar(özellikle Çin üretimi olanlar) üzerinde yazan mAh ve C değerlerinde çalışamıyorlar.Hesaplama ile uygulamada fark olmasının nedenlerinden biri de budur.Fakat, hesaplama yaparak bile yakın bir sonuç elde edebilirsiniz.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Şakir Polay