Hezarfen'e yeni bir savaş kuşu geliyor! North American B25 Mitchell

Böyle bir projeye gerek var mı ??? Elbette yok, deli olmak lazım. :lollol::lol::lol:

Teşekkürler abi, yıllar önce kimsenin haberi bile yokken bu devreleri bulup Türkiyeye getirmiş ve kullanmış birisi olarak duble deliliğimi tescil etmiş oldun :)

Bu devreler aynen bir çift governor olarak çalışıyorlar, radyodan tek bir kanalla throttle sinyalini alıyor ve her iki motorun devrini de ayrı ayrı ölçerek gelen gaz sinyaline göre her iki motorun devrini 100RPM lik bir sınır dahilinde tutmak için motorların gaz servolarını kontrol ediyor :)

Gülmeye başla. Çünkü gerçekten de gazın ilk çeyreği asimetrinin en sık görüldüğü ve en ciddi etkiye yol açtığı bölge. O nedenle motorları azıcık devirlendirene kadar fren kullanma planım var. İniş için gerekeceğini pek sanmıyorum ama taxi yapıp aprona park ederken hava atmak için iyi olur.

Yönetim! Bıyık altından gülme emojisi istiyorum lütfen :)

Abi şaka bir yana burundan tekerlekli bir modelde bence ihtiyacın olmaz buna, hele hele senin gibi warbird tecrübesi olan ve rudder lobisi başkanına hiç yakışmaz bu dediğin :) gazı yavaş yavaş arttır, aniden yüklenme, pistiniz yeterince uzun, o ilk çeyrekte bahsettiğin asimetrik çekişi rudder komutuyla karşılarsın bence...

Bi zamanlar bu bıyıksız arkadaş da epey bi uğraşmıştı çift motorlu ME110 ile kalkarken...

Evet 110 un motorları uzun rolanti sonrasında gazın ilk yarısında asla senkron çalışmıyorlardı, kalkış teşebbüslerinin yarıdan fazlası “abort” oluyordu :) tabi o meretin kuyruk tekerlekli olduğunu unutmamak lazım. Bir önceki çift motorlum burundan tekerlekliydi ve senkron devresi olmamasına rağmen, motorlar farklı çekse de başlarda rudderla pistte tutmak mümkün oluyordu.

110un maiden uçuşuna bakın, ilk iki kalkış denemesinin ikisinde de modeli çizgide tutamadığım için kalkışı iptal ettim. Anca sonra modeli tutup gaz açıp bir süre gaz verip motorları “ısıttıktan” sonra kalkış yapabildim...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
O zamanlar o senkron devresine bakarken gözlerim pörtlemiş, şaşkınlığımı gizleyememiştim. Şimdi o devreyi tasarlayıp kodunu yazabilir haldeyim. Allah'ın hikmeti işte! :p :D
Bir de hiç unutmam, o senkronizasyon devresi sayesinde kill switchler ile ilgili önemli bir detayı öğrenmiştik. Senkronizasyon devresi bağlıyken (ateşleme sensrlerine bağlanıyordu) kill switch çalışmıyordu.
Sonra öğrendik ki(senkronizasyon modülünün üreticisinin çok yardımı olmuştu, hatta adam sırf test için bir Rcexl kill switch satın almıştı. Bu şekilde öğrenmiştik ki kill switch artı ucu değil eksi ucu açıp kapatıyor.
Tabii işin içine girince N Channel MOSFET ile low side switching yapmanın çok daha kolay ve efektif olduğunu falan öğrendim hatta ben bir seri kill switch'te P Channel MOSFET ile high side switching yaptım ama verimli olmayınca vazgeçtim.
Daha açık anlatmak gerekirse kill switch artı ucu doğrudan geçiriyor. Yani ateşlemede sürekli artı var. Kill switch eksiyi açıp kapatıyor ama sensörler senkronizasyon modülüne, o da alıcıya bağlı olduğu için eksi oradan geliyor ve kill switch işlevsiz kalmış oluyor.
 
Bu arada videoyu kaydeden arkadaşı can-ı gönülden kutluyorum. İnişi mükemmel çekmiş. :D
Peki orada zıp zıp zıplayan bi tip var. Onu da hatırlar gibiyim ama... Kim ki o?
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Aa evet iyi hatırladın abi tüm bu detayları :) geçen gün başka bir ürün (Panther e kanat katlama ve kilitleme düşünürken) bu adamın sitesine gireyim dedim (Buzz) baktım site uçmuş gitmiş dükkan kapanmış. Üzüldüm açıkçası adam hem çok güzel ürünler tasarlayıp üretiyordu hem de müşterileriyle ilgilenmesi de harikaydı...
 
Aa evet iyi hatırladın abi tüm bu detayları :) geçen gün başka bir ürün (Panther e kanat katlama ve kilitleme düşünürken) bu adamın sitesine gireyim dedim (Buzz) baktım site uçmuş gitmiş dükkan kapanmış. Üzüldüm açıkçası adam hem çok güzel ürünler tasarlayıp üretiyordu hem de müşterileriyle ilgilenmesi de harikaydı...
Şeyy SumeronicsRC nedeniyle pazardan çekilmiş. "Ben artık bi hiçim" dedi ve anahtarı bana teslim etti. :p :D
 
Şeyy SumeronicsRC nedeniyle pazardan çekilmiş. "Ben artık bi hiçim" dedi ve anahtarı bana teslim etti. :p:D
Şüphelenmedim değil hani :)

Bu durumda SumeronicsRC firmasından bir “wing fold control unit” bekliyoruz :) aslında elinde hazır var bu tasarım, isim değişikliği ve yeni programlama gerek sadece ;)
 
Şüphelenmedim değil hani :)

Bu durumda SumeronicsRC firmasından bir “wing fold control unit” bekliyoruz :) aslında elinde hazır var bu tasarım, isim değişikliği ve yeni programlama gerek sadece ;)
Kesinlikle... Hatta gerekirse burnu ya da kuyruğu bile katlama kapasitesi var... :D
 
Gayet güzel indi de videoyu çeken arkadaş inemedi :)

Sahi nasıl inmiştim? Model pit alanına kucakta geldiğine göre pek de hayırlı bir iniş olmamış diye düşünüyorum :lol::lol::lol:

Ama yanlış hatırlamıyorsam inişte sorun yoktu da sonradan iniş takımında bir arıza olmuştu...
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682