Hezarfen Model Uçak Pistlerinden Kareler ve Dikdörtgenler

Abi 'niye böyle?' diye (kolaya kaçıp araştırmadan) sorsam :D

Edit: uçağın konusunu tekrar okudum keyifle :D orada cevabımı buldum.
"Ama uçurması son derece zor bir model. Kuyruğun kısa olması nedeniyle, toplam kanat yüzeyinin de çok fazla olması nedeniyle her komutu bir kontra hamlesi ile 'tutmak' gerekiyor. Örneğin az bir yükseliş verip bırakınca sanki servo takılı kalmış gibi hareketine devam etmek istiyor. Bunu dengelemek için ise elevatörü bir miktar basıp öyle bırakmak gerekiyor."

Genel anlamda uçağın yapısından kaynaklı bir durum anladığım kadarıyla. Yeni taktığın güçlü motorla alakası var mı veya farklı bir yorumun var mı abi?

Yorumum şu: henüz kesfedemediğim şeyler var muhtemelen. Uçağın yapısına gelince; iyi bir karakteri olsaydı bu tasarımlar devam ederdi. Almanlardan başka bir de İngilizlerin üçüncü kanatla ilgili bir tasarımı var. O da çok tutmadı. Bu uçakla çok fazla pilot daha savaşmadan telef oldu o dönemde.
YouTube 'da çok az model var aynısından (CY model). İkinci üçüncü uçuşu olan bir video yok. Muhtemelen kimse uzun süre uçur(a)madı bu modeli. Başka markaların başka boyutlardaki modelleri harika uçuyor. Hatta köpükten yapılanlar bile. Hatta akrobasi bile yapan var. Ama bu modelin aynısından uzun süre uçurana rastlamadım. Henüz öğrenemediğim şeyler var büyük olasılıkla. Kırmadan öğrenirim inşallah...
 
Vantilatörcülükle ilgisi yok. Ben de aynı şeyi düşündüm. Hatta boşta bir gyro'm da var. Ama mesele onu taktıktan sonra ayar yapabilmekte. Ayar yapabilecek kadar hakim olduğumda da zaten gyro'ya ihtiyaç kalmayacak ki...
Deniz abi tek eksende bir gyro'yu ayarlamak inan yarım saatini alır.

Sıradışı dinamiklere sahip böyle bir uçakta bence gyro hala mantıklı tarafta kalacaktır. Çünkü eğer bir model uzaktan kontrol edilirken stabil uçabilmek için insan reflekslerinin üzerinde bir düzeltme gerektiriyorsa bu durum uçuş süresini arttırıp pilotajı geliştirerek çözülebilecek bir mevzu değildir bana göre.

Burada tercih edilecek olan bu duruma katlanarak yola devam etmek veya etmemek olabilir.

Bana göre de pilotaj zevkli ve yaşanması gereken bir şeydir. Ama keyif kaçıran ve sürekli düzeltme gerektiren kaotik atımlar için aynı şeyi söyleyemem.

Böyle uçan modeller genellikle evde güzel dururlar abi. :laugh:
 
Bence uçakla doğru düzgün tanışmadan direk bir gyro yapıştırmak aydınlık tarafın ruhuna aykırı :coolxf: Dikkatli şekilde 5-10 belki 20 uçuş sonrası uçakla tanışıp gayet alışılmış olur. Tabi bu sürede Yusufla iyi geçinmekde fayda var :evil: Hala durumlar sıkıntılıysa düşünülebilir.


Bu arada eski konuda birkaç uçuş videosu var. Uçuşu misler gibi hiç zor gözükmüyor. Tabi uçuran için durum farklıdır kabul. Ama inişler gerçekten zor...
 
  • Beğen
Tepkiler: Alp Serin
İşin gerçeği ben de abartıyorumdur. Dışardan bakınca kötü uçmuyor. Bir tek Yeto abi son uçuş sonrasında ağırlık merkezini kontrol etmemi, muhtemelen geride olabileceğini, zira çok yunusladığımı söylemişti. Ona da herşeyin kitaba uygun olduğunu açıkladım zaten. Dedim ya, mesele kırmadan alışabilmekte.
 
@Deniz Tanrıverdi üstadım , uçağı herkes uçurur , ama bu uçağı sadece kızıl baronlar uçurur.Sen bence bunun da hakkını verebilecek kadar ehil bir pilotsun%p
Aydınlık tarafı ,karanlık tarafı bir kenara bırakalım da , @Türker Akgün kardeşime katılıyorum, bazen teknolojinin nimetlerinden faydalanmanın kimseye zararı dokunmaz , gerçekten zor bir model , ama bunun uçuşu da bana başka bir güzel geliyor beahhhh:evil:(Elini daşın altına koymadan , dışarıdan akıl veren adam sırıtması)