Hezarfen Model Uçak Pistlerinden Kareler ve Dikdörtgenler

Geçmiş olsun, tabi ki de sağlık olsun...
Üstad rahmetli YAK-54 müydü? Tanımlayamadım da...
Sağlam günlerinden bir fotoğrafı da güzel olur:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Geçmiş olsun öncelikle... Hayrolsun, ne oldu ?

Başarısız bir snap roll sonrası oryantasyon kaybı! Alışık olduğumdan daha uzakta manevrayı yapmaya kalktım. Çok çabuk bir irtifa kaybı oldu ve müthiş bir gürültüyle göremediğim bir yere çakıldı. Öyle bir gürültü çıktı ki, alandaki arkadaşlar piste dik çakıldığımı düşünmüşler.
İlk tepkim "HAS....TİR!" oldu. Ne olduğunu anladığım andaki düşüncem ise "kırım dediğin böyle olur!" 😜
Ağaçların arkasında, benim boyumu geçen sazlarda uçağı ararken, bir ağacın tepesinde uçağın arka yarısını ve bir kanadı gördüm. Dibinde de sazların arasında fotodaki bölümü. Diğer kanat parça pinçik.
Yeto usta ben de bir takim kanat var dedi, gövdeyi indirebilirsek inceleyelim, belki tamir olur dedi. Ama hava da kararıyordu. Sabah saat 08.30'da sağnak başladı. Ağaçta bekleyen kısım artık suyu iyice çekmiştir...
 
Uçağın ağaçtaki kısmı "bırakın beni burda çakıldığım yerde uyuyayım " demiş resmen!
Neyse ki ekonomik açıdan daha değerli olan yarısı sahibine geri dönme kararı almış:D Bence yeniden uçması yüksek ihtimal👍 En kötü başka bir gövde ile ama yine uçar. Motorun-tesisatın hasarı çok değil gibi görünüyor%p
İyi tarafından bakalım da, avuntu olsun demek istedim:saygilar:
Bu vakalarda malum: hem üzülür içten içe, hem de sağlık olsun deriz mecbur...
 
Olur böyle şeyler:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uçağın geri kalanı ağaç tepesinde...
Çok geçmiş olsun abi..
Hangi ağaç bu bahsettiğin, pilot pozisyonuna göre sağ çaprazda olanlardan biri mi?
 
Çok geçmiş olsun abi..
Hangi ağaç bu bahsettiğin, pilot pozisyonuna göre sağ çaprazda olanlardan biri mi?

Aynen, pilotun sağ çaprazında, yaklaşık pistin asfalt kısmın bitimi hizasında diğer ağaçlardan bir iki metre daha yüksek olan 3 adet ağacın arkasında kalıyor. Pilot tarafından görünmeyen bir yer.
 
Uçağın ağaçtaki kısmı "bırakın beni burda çakıldığım yerde uyuyayım " demiş resmen!
Neyse ki ekonomik açıdan daha değerli olan yarısı sahibine geri dönme kararı almış:D Bence yeniden uçması yüksek ihtimal👍 En kötü başka bir gövde ile ama yine uçar. Motorun-tesisatın hasarı çok değil gibi görünüyor%p
İyi tarafından bakalım da, avuntu olsun demek istedim:saygilar:
Bu vakalarda malum: hem üzülür içten içe, hem de sağlık olsun deriz mecbur...

Başka bir gövde bulursam tabi. Mükemmel çalışan bir motorum, ateşleme ünitesi, yakıt deposu, gaz servosu, devir göstergesi, kill switch ve voltaj göstergeli iki adet açma kapama anahtarı bir başka gövdede hazır olacak.
Kurtaramadığım bir kanat servosu, bir rudder servosu ki, servolardan kaybettigime en çok üzüldüğüm o, iki adet de JR marka elevatör servosu. Arka iniş takımını da kurtarabilseydik iyiydi... Yedek her zaman lazım.