Hezarfen Model Uçak Pistlerinden Kareler ve Dikdörtgenler

Aynen, pilotun sağ çaprazında, yaklaşık pistin asfalt kısmın bitimi hizasında diğer ağaçlardan bir iki metre daha yüksek olan 3 adet ağacın arkasında kalıyor. Pilot tarafından görünmeyen bir yer.

Doymadi gitti..
 
Şans eseri dosyalarımı karıştırırken denk geldim.. 31 Temmuz 2017 tarihinde çektiğim bir foto, önceki ve sonraki fotolarıma bakarak yürüttüğüm tahmin İstanbul-İzmir uçağında olduğum yönünde...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Dün Hezarfen 'deydim. Uzun süredir aşırı zayıf motor nedeniyle bir türlü uçur(a)madığım uçan merdivenin motorunu ve tüm iç tesisatını değiştirmekle uğraşıyordum. İlk motor 4 zamanlı bir 91'lik OS nitroydu. Sadece tam gaz uçabiliyordu. O da zorla.
O motoru 4 zamanlı bir 120'lik ASP ile değiştirmiştim. Böylelikle buruna taktığım 630gr ağırlıktan da kurtulmuştum. Ama yine motor çok zayıftı ve çok zor uçuyordu. Sadece uçuyordu işte ve scale olarak hoş göründu ama gene de yeterli değildi.
Son bir kaç haftadır alana gittiğimde işi gücü bırakıp bu uçağa 180'lik bir 4 zamanlı Saito taktım (Hıhağığığ - kötü adam gülüşü). Tüm tesisatı da gözden geçirdim. Şimdi artık durmuyor. Rölantide bile yürüyor. Yerdeyken tutmak lazım! Tam gazı sadece ayar sırasında gördüm. Kalkış dahil yarım gaza ancak çıktım. Tam gaza çıkmaya cesaret edemedim zira parçalanacak gibi. Ama havalandıktan sonra her iki omuzumda Yusuf ve kardeşi baki... İnene kadar kalp krizi geçirmekten korktum!
Bir kaç enstantane:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Deniz abi çok güzel görünüyor :heartxf:

Yıllar önce bir modelime mecburiyetten olması gerekenin çok üzerinde bir motor takmıştım. Dağılacak diye çeyrek gazla falan uçuyordum. :laugh:
Ama bir süre uçup dağılmadığından emin olduktan sonrası çok keyifli olmuştu. Yukarı manevralarda elinin altında fazladan güç olunca ve onu kullanınca tadından yenmiyordu. Çok düşük hızla bir loopa girip sonra hiç istifi bozmadan motorun gücünü kullanarak o loopu tamamlamak en sevdiğimdi benim. :coolxf:

Yusuf bizim kardeşimizdir, o olmadan uçuş olmaz. :lol:
 
Deniz abi çok güzel görünüyor :heartxf:

Yıllar önce bir modelime mecburiyetten olması gerekenin çok üzerinde bir motor takmıştım. Dağılacak diye çeyrek gazla falan uçuyordum. :laugh:
Ama bir süre uçup dağılmadığından emin olduktan sonrası çok keyifli olmuştu. Yukarı manevralarda elinin altında fazladan güç olunca ve onu kullanınca tadından yenmiyordu. Çok düşük hızla bir loopa girip sonra hiç istifi bozmadan motorun gücünü kullanarak o loopu tamamlamak en sevdiğimdi benim. :coolxf:

Yusuf bizim kardeşimizdir, o olmadan uçuş olmaz. :lol:

Valla düz ucurmakta bile çok zorlanıyorum. Herşey kitabına göre olmasına rağmen sürekli ağırlık merkezinin bir ileriye bir geriye kaydığını hayal et. Ya da iniş sırasında uçağı "tutman" gerekiyor ya, sürekli o şekilde.
Üç saniyeden fazla düz uçamıyorum! Örneğin hafif burun aşağı basmaya başlıyor. Ne yaparsanız normalde? Elevatörü hafifçe çekip bırakırsınız. Bu uçakta verdiğin düzeltmeyi durdurmak için 'kontra' manevra yapman gerekiyor. Bu şekilde Yusuf kardeşlerin çığlıkları kulağımdayken pek de keyifli olmuyor hani.
 
Abi 'niye böyle?' diye (kolaya kaçıp araştırmadan) sorsam :D

Edit: uçağın konusunu tekrar okudum keyifle :D orada cevabımı buldum.
"Ama uçurması son derece zor bir model. Kuyruğun kısa olması nedeniyle, toplam kanat yüzeyinin de çok fazla olması nedeniyle her komutu bir kontra hamlesi ile 'tutmak' gerekiyor. Örneğin az bir yükseliş verip bırakınca sanki servo takılı kalmış gibi hareketine devam etmek istiyor. Bunu dengelemek için ise elevatörü bir miktar basıp öyle bırakmak gerekiyor."

Genel anlamda uçağın yapısından kaynaklı bir durum anladığım kadarıyla. Yeni taktığın güçlü motorla alakası var mı veya farklı bir yorumun var mı abi?
 
Son düzenleme:
Valla düz ucurmakta bile çok zorlanıyorum. Herşey kitabına göre olmasına rağmen sürekli ağırlık merkezinin bir ileriye bir geriye kaydığını hayal et. Ya da iniş sırasında uçağı "tutman" gerekiyor ya, sürekli o şekilde.
Üç saniyeden fazla düz uçamıyorum! Örneğin hafif burun aşağı basmaya başlıyor. Ne yaparsanız normalde? Elevatörü hafifçe çekip bırakırsınız. Bu uçakta verdiğin düzeltmeyi durdurmak için 'kontra' manevra yapman gerekiyor. Bu şekilde Yusuf kardeşlerin çığlıkları kulağımdayken pek de keyifli olmuyor hani.
Deniz abi bu mesajımdan sonra belkide " Bir vantilatörcüden de ancak bu yorum beklenebilirdi. " diyeceksin ama ben yinede söyleyeyim. :) Böyle güzel görünen seyir zevki yüksek fakat uçuş karakteri zorlu bir uçağın uçuşunu kolaylaştıracak en azından elevatör eksenindeki bir gyro bu işin çözümü olur bence.

Para mühim değil 3 kuruş pahalı olsun demişsin kırmızı yapmışsın, bir kanat herkeste var bende 3 tane olsun demişsin o da güzel, hatta 1 beygir güçle de uçar ama benim uçağıma 3 beygir yakışır ona da varım. :heartxf:

Şimdi geriye bence uçuş ve seyir keyfini arttıracak, Yusufla barıştıracak bir gyro eksik kalmış. Onu da tak, bu iş bitsin abi. :coolxf:
 
Son düzenleme:
Deniz abi bu mesajımdan sonra belkide " Bir vantilatörcüden de ancak bu yorum beklenebilirdi. " diyeceksin ama ben yinede söyleyeyim. :) Böyle güzel görünen seyir zevki yüksek fakat uçuş karakteri zorlu bir uçağın uçuşunu kolaylaştıracak en azından elevatör eksenindeki bir gyro bu işin çözümü olur bence.

Para mühim değil 3 kuruş pahalı olsun demişsin kırmızı yapmışsın, bir kanat herkeste var bende 3 tane olsun demişsin o da güzel, hatta 1 beygir güçle de uçar ama benim uçağıma 3 beygir yakışır ona da varım. :heartxf:

Şimdi geriye bence uçuş ve seyir keyfini arttıracak, Yusufla barıştıracak bir gyro eksik kalmış. Onu da tak, bu iş bitsin abi. :coolxf:

Vantilatörcülükle ilgisi yok. Ben de aynı şeyi düşündüm. Hatta boşta bir gyro'm da var. Ama mesele onu taktıktan sonra ayar yapabilmekte. Ayar yapabilecek kadar hakim olduğumda da zaten gyro'ya ihtiyaç kalmayacak ki...