Eline sağlık Deniz. Gayet güzel bir yazı olmuş. Fakat sana katılmadığım yada birazda bilgi istediğim şu konular var. Ben de bunları vurgulamış / sormuş olayım (MAVI RENK Cümleler ile):
Öncelikle genelde ben ve birçoğumuz 2.el model alıyor o yüzden bu konuda yapılması gerekenleri söyliyim
2.el bir model alındığında isterse fabrika toplamış olsun siz muhakkak en ufak vidasına kadar ayırın ve yeniden toplayın.
Kesinlikle, özellikle 2.el ise mutlaka kendimiz baştan söküp toplamalıyız
Gelelim modellerin bakımını yapmaya. Benim bu işde ilke edindiğim birşey var oda modellerin kendi civatalarını asla kullanmıyorum. Özellikle align firmasının, ben dahil birçok kişi bu konuda çok çekmiştir. Çözümü ise inox civata kullanmak.
Bu konuda tam olarak sana katılmıyorum Deniz. Align vidalar önerdiğin Inox kadar olmasa da bence orta kalitede. Şahsen 450'de 10 üzerinde kırım sonrası tamir yapmışlığım var. Sadece 1 kere vida baş sıyırdı. O da benim hatam, Loctite fazla sürmüşüm.
Sıyıran vida yoktur çok locktight vardır diyorsun abi Doğrudur ama ben çok çektim bi daha kullanmıyorum, hem kim istemez simsiyah frame üstünde parlak parlak vidaları
Not: locktight kullanmayı unutmayın ama ne az ne fazla 2 side iyi değildir.
İşte can alıcı nokta burası bence de
Örneğimizi verdikten sonra gelelim bakım tavsiyelerine. Maddeler halinde yazmayı tercih ediyorum;
1: Her uçuşa gitmeden elinize alyan takımınızı alıp bütün vidaları yoklayın, ben japonla yapıştırılıp gevşeyen vida gördüm
Kesinlikle
2: Modelinizin kablolarını kontol edin. Bunlar hayati önem taşır ve iyi bir kablolama yapılmadıysa deformasyon yaşanabilir, kırım kaçınılmaz olur.
Kesinlikle
3: Periyodik zamanlarla modelinizin yağlanması gereken yerlerini yağlayın. Hava değişimleri yağların yapısını bozduğundan tutunmada zorluk yaşanabilir. kırım yaşamasanızda 2-3 ayda bir thrust bearring dediğimiz rotor içindeki parçalı rulmanları yağlayın.
Yağlama konusunu biraz daha açar mısın. Sen elektrikli ve yakıtlı modellerde nerede hangi yağı kullanıyorsun Deniz ??
Modelin rulmanlarını belli aralıklarla yağlamak herzaman aşınmayı önler o yüzden, Rulmanlarda heli option un bearing oili var onu edindim onu kullanıyorum abicim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ayrıca shaftlara ince gres yada yüzyılın mucizesi vd40 kullanıyorum ki üzerinde kayan swash ve slider rahat hareket etsin. tabi boca etmiyoruz bir beze yada pamuga sürüp shafta uyguluyoruz. onun dışında dişlilerde orta sertlikte dişlinin rengine göre gress kullanıyorum buda aşınmayı boşluk oluşmasını indirgiyor. Zamanında Tareq de bu konuda olumlu cevap vermişti
4: Servoların bakımını atlamayın. Kırım yaşarsanız muhakkak kontrol edin eğer yaşamasanızda belli bir süreyle kontol edin mesela ayda bir. Çünkü metal dişli servolar kullanıyoruz ve zamanla ciddi boşluklar oluşabiliyor.
Bu kontrolde servoyu açmayı önerirsin. Biraz daha bilgi alalım lütfen
Evet servoyu açıp dişlilerini temizlemek varsa elinizde göz merceğiyle kontrol etmek varsa sıkıntı onarmak ve ince gres kullanarak yağlayıp geri kapatmak
5: Elektrikli modelse motorunuzun rulmanlarının bakımını aksatmayın. Scorpion her 6 uçuşta bir rulmanlarını yağlamayı öneriyor. Ayrıca yüksek akım geçen lehim bağlantılarıda önemlidir bunlarıda sık sık kontol edin.
Bakım nasıl yapacağız, Hangi yağı kullanıyoruz ??
Bazı motorlar sökülmeden olmuyor ama bazı motorlar shaftın içindeki delik ve kanal sayesinde rulmanlarını yağlamaya izin veriyor. Benim tavsiyem motor çıkartılıp sökülüp temizlenmeli zamanla tozdu oydu buydu motora yapışabiliyor.
Ve sonra yağlamak en uygun yağ için;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
7: nitro model kullanıyorsanız motorunuzun bakımını ihmal etmeyin. After run oil güzel bir bakım aracıdır. Ayrıca bir tavsiye daha her hafta aynı motor ayarıyla uçmaya kalkarsanız motorunuzu elinize alabilirsiniz. Hava şartları değişkendir muhakkak motoru güzelce ayarlamadan uçmayın.
8: Bunu araya sıkıştırayım servo hornları ballinkler ve metal balları kontrol edin ufak bir çatlak yada gevşeme büyük kırımlara yol açabilir.
Kesinlikle
9: Modelinizin ayarlarını kontrol edin. Flybarlesss kullanıyorsanız ünitenizi flybarlıysa kumandayla modelinizi kontrol edin. Açı değişimleri swash parallelliği ve limitlerde sorun olabilir.
Kesinlikle
10: Pillerin ve yakıtın kontrolünü de unutmayın. Kumanda ve alıcı pili hayati önem taşır. Elektriklide ana pillerin hücresel durumları nitroda yakıtın taze olması çok önemlidir.
Kesinlikle. Bu pil yüzünden ne modeller gitmiştir :-\
Ayrıca bunu bakım olarak almayabilirsiniz ama firmaların modellerin yanında yolladığı parçalar o aletin mükemmeli değildir. Genellikle satış politikasıdır, bu alet bi yerden bi sure sonra fire vermeli onlarda kazanmalıdır. O yüzden gereken upgradeleri yapmaktan kaçınmayın
Bu kısımda da tam olarak aynı fikirde değişiz. Bence upgrade büyük bir çoğunluğu para tuzağı. Bilinen bir markanın çok az kritik upgrade oluyor. bunları almak yeterli olacaktır diye düşünüyorum. Yani bu da benim düşüncem, belki de yanlıştır, emin olamadım
Herşeyin metalini alıp takmak hada başka marka olsun çamurdan olsun demek tabiki yalnış ben araştırıp gereken upgradelerin yapılması taraftarıyım Aslında aynı fikirdeyiz.