Öncelikle tebrik ederim. Uçak uçmuş ve gyro desteği ile de olsa kesinlikle güzel uçmuş. Hatalarıyla beraber gayet başarılı.
1-) Uçak seçimin baya yanlış bence. Daha gyro (dez)avantajından çıkamadan bu şekilde bir uçağa geçmek yanlış. He yapabilir misin? Evet yapabilirsin ve yaptın. Uçurabilir misin? Evet uçurabilirsin ve uçurdun. Peki faydalı oldu mu? Gayet sınırlı bir kazanımın oldu. En iyi kazanım belki adımını daha sağlam atman gerektiğini anlamış olman oldu... Anladın mı??
2-) Sol eline hayran kaldım. Uçuş yaparken kumandayı sağ elinle sanki bir telefon tutar edasıyla tutup birde üzerine gereken aileron ve elevatör komutlarını verebiliyor olmanı tebrik ediyorum. Ama işte; racona ters
O kumanda iki elle sıkıca kavranmalı ve gaz on/off mantığı ile kullanılmamalı. Daha önce de uyarmıştım. Müthiş bir yanlış!!!
3-) Rudder
Uçağı iyi uçurmaya başlamak istiyorsan rudder kullanmaya ve bunun içinde tabi ki sol elini boşa çıkarıp uçuşta kumandayı tutman lazım.
Rudder en az aileron en az elevatör kadar etkili. Aileron ve elevatör en az rudder kadar etkili. Bazen seni kurataracak şey aileron veya elevatör değil rudder olacak. Yani olsa da olur olmasa da olur diyebileceğin birşey değil. Ona daha fazla değer vermelisin.
4-) Motorun güçten düşene kadar tam gaz çalışması pile bıçak saplamaktan başka birşey değildir. 10 uçuş bunu yaptıktan sonra pilin artık EYT beklemeye başlar. Pilin hücreleri 3.70v aşağısına düşmemelidir. Ben uçuşta pillerimin net bir şekilde güçten düştüğünü hissedersem derin bir eyvah çekerim. Çünkü hücre başına 3.50v düşmeye başlamış demektir ki bu güç altında 3.10v kadar düşebilir. Ciddi problem...
Şuan için aklıma gelenler bunlar.
Diablo modelini tavsiye ediyordum fakat bundan vazgeçtim. Doğru bir zaman olmayabilir. Daha disiplinli ve bilinçli bir şekilde ancak diablodan verim alabilirsin. Ve gyro (dez)avantajından kurtulduğunda belki daha doğru bir seçim olabilir. Tabi forumdaki üstadlar ne düşünürler bilemiyorum. Klasik önden motorlu [bence uçmayı bilen acemiler için yandan, ortadan, arkadan motorlu vs.] uçaklar yerine daha ayakları yere basan düz bir önden motorlu trainer ile bol bol uçuşlar yapmak faydalı olacaktır. Tabi ki sıkıştığında elinin altında bir gyro olmadan
Civcivler yumurtadan çok sancılı şekilde çıkarlar. İnsan izlediğinde gerçekten üzülür ve yardım etmek ister. Kabuğunu kırmaya çalışan civcive yardımcı olur ve dışarı çıkmasını o sancıdan kurtulmasını ister ve kabuğunu bir miktar kırar. Buradaki bir miktar dediğimiz şey çok önemli. Eğer civciv yumurtayı kıramayacak ve çıkamayacak gibiyse çok ufak bir yol göstermek faydalıdır. Ama bilinçsiz kişilerce fazladan yardımla yumurtadan çıkan civcivin yaşama şansı yoktur. O yumurtayı kırana kadar çektiği çile onu güçlendirir hayatta tutar.
Gelelim senin olaya. Yumurtadaki civciv senin pilotajın. Yumurta rc uçak pilotajı öğrenme süreci diyelim. Pilotajına yardımcı olan bilinçli veya bilinçsiz insan ise sen oluyorsun. Veya dolaylı olarak gyro oluyor. Pilotajın yumurtadan çıkmaya çalışıyor ve gyro buna yardımcı oluyor. Bir miktar yardımcı oldu ve senin yönleri öğrenmeni sağladı ve uçakların nasıl uçması gerektiğini öğretti. Gyroda ısrarlı olduğun sürece daha fazla yardım alan civciv gibi sorun yaşayacaksın.
Gyroyu aslında uçuramayacağın uçakları uçurmada bir yardımcı olarak kullanmak büyük hatadır bence. İşi bilmiyorsun ama işe gidiyorsun. Racon işi bilecen işe gitmeyecen değil midir
Gyrosuz uçurabildiğin fakat stresli olan bir uçağı güzel bir şekilde ayarlamalarını yapıp gyro ile uçurmaya başlarsın ve stressiz uçuş yapmış olursun. Ama zaten işi biliyorsun... Diğer türlü pilotajının yetmediği bir uçağı gyro desteği ile uçurabilmenin kıymeti veya faydası çok sınırlıdır.
Ne demişler; herkesin hayatına kimse karışamaz. Mevzu sadece bir tavsiyeden ibarettir. Uyulmak zorunda değildir. Doğruya giden yol muhtemelen tek değildir. Ama benim yolum(tavsiyem) budur.
This is the way! (The Mandalorian)