Gyro seçimi ve yeni uçak önerisi…

Tekrardan selamlar herkese👋
2 hafta önce bir uçuş daha yaptım ve bu uçağımın son uçuşu oldu. Sınavlardan dolayı biraz geç yazabildim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Olay şöyle oldu: yüksek irtifada uçuyordum sonra roll yaparak bi dalış yapayım dedim sonra uçağı tam göremedim ve kurtarıcıma başvurup gyroyu açtım ve uçak bi anda düz konuma geçmeye çalışınca kanada uygulanan kuvvet fotobloğun dayanabileceğinden daha büyük olunca kanat havada katlandı. Sonra yere düşünce burun kısmı da kırıldı.
Kanadın tam ortasına 40cm lik bi çubuk koymuştum aslında ama yeterli gelmemiş. Hatta tam koyduğum çubuğun bitiminden kırılmış.
@Ali Haydar GÖK bey demişti.
Şimdi eldeki malzemeye göre yeni uçak yapacağım ama yine kararsızım. Önden motorlu olsun istemiyorum çünkü bu anlattığım durumlarda motor ve pervane direk perte çıkıyor ya da iniş sırasında pervane kırılıyor.
Eğer tekrar FT Explorer yaparsam FliteTest in tasarımı sayesinde hasar almayan kuyruk ve motor yuvasını tekrardan kullanabiliyorum.
 
Öncelikle geçmiş olsun.
Benim tavsiyem yine ft explorer yapman ama kanat çıtasını @Ali Haydar GÖK abinin de dediği gibi minimum 100-120cm yapman. Hem motorun sağlam kalır hem pervanen. Kanatta da çıta oldumu katlanmaz.
 
Geçmiş olsun. FT Explorer son görevini yapmış ve sana yeni bir uçak yap demek istemiş. Tavsiyemi daha önce söylemiştim zaten %p
 
Konuya şöyle bir göz gezdirirken şunu farkettim.
Sen gyroyu kapattığında bunları hissediyorsun.
Kapattığımda uçak sanki tasması kopmuş köpek gibi oluyor. Sağa sola daha hızlı yatıyor.
Ben gyroyu açtığımda bunları hissediyorum
bana sorarsan da uçak oluyor havada uçan bir takoz. Gel diyorsun 10 dakikada zor geliyor vs. Tabi gerekli ayarlamalar yapılınca kendine gelebilir
Muhtemelen gyro açıkken atımları düşürüyor. Bu yüzden sen gyroyu kapattığında yüksek atımlar seni rahatsız ediyor ve uçağı kontrol edemiyorsun. Ben gyroyu açtığımda düşük atımlar elim kolum bağlanmış gibi hissettiriyor.

Velhasıl vaktin olduğunda bir servoyu bağlayıp hareket alanının sonuna kadar sinyal vererek gyroyu kapatıp açmayı dener misin? Bakalım son kademe gyro açık veya kapalıyken bir farklılık gösteriyor mu?
 
aynı modeli ben de aynı siteden a4 çıktısı alıp yaptım ama kanat 157cm çıktı. Sorun kanatta değil çünkü diğer parçalar da sorunsuz birbirine uydu. Yani benim uçak beklediğimden bir hayli büyük oldu. Sanırım çıktıyı aldığım kırtasiyenin yazıcısı çıktıyı farklı yazdı, bilmiyorum. Hava koşulları çok nadir haftada 1 gün anca müsait oluyor, o günde ben müsait olamadığımdan uçuş yapmadım henüz. Çok merak ediyorum bu büyüme durumu nasıl etkileyecek. Ağırlığı da ölçmedim daha
 
Velhasıl vaktin olduğunda bir servoyu bağlayıp hareket alanının sonuna kadar sinyal vererek gyroyu kapatıp açmayı dener misin? Bakalım son kademe gyro açık veya kapalıyken bir farklılık gösteriyor mu?
Şimdi test ettim uçak düz konumda iken atımlarda farklılık yok ama örnek veriyorum uçağın burnu yukarı baksın ve gyro uçağı düz konuma getirmek için belli bir oranda elevatörü aşağı indiriyor ben o anda elevatörü çeksem bile normalin yarısı kadar elevatör yukarı çıkıyor.
Benim bu gyronun stabilize(yatış açısı limiti), normal gyro modu (rüzgâr etkisini azaltan) , acrobat modu( yani akrobatik hareketler yapmama izin verip sonra uçağı tekrardan düz konuma getiren mod). Bu yukarıda bahsettiğim olay gyro kapalı ve stabilize modları arasında oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
aynı modeli ben de aynı siteden a4 çıktısı alıp yaptım ama kanat 157cm çıktı. Sorun kanatta değil çünkü diğer parçalar da sorunsuz birbirine uydu. Yani benim uçak beklediğimden bir hayli büyük oldu. Sanırım çıktıyı aldığım kırtasiyenin yazıcısı çıktıyı farklı yazdı, bilmiyorum. Hava koşulları çok nadir haftada 1 gün anca müsait oluyor, o günde ben müsait olamadığımdan uçuş yapmadım henüz. Çok merak ediyorum bu büyüme durumu nasıl etkileyecek. Ağırlığı da ölçmedim daha
Bence sıkıntı olmaz belli bir ölçekte büyütülmüş gibi olmuş.
 
Şimdi test ettim uçak düz konumda iken atımlarda farklılık yok ama örnek veriyorum uçağın burnu yukarı baksın ve gyro uçağı düz konuma getirmek için belli bir oranda elevatörü aşağı indiriyor ben o anda elevatörü çeksem bile normalin yarısı kadar elevatör yukarı çıkıyor.
Benim bu gyronun stabilize(yatış açısı limiti), normal gyro modu (rüzgâr etkisini azaltan) , acrobat modu( yani akrobatik hareketler yapmama izin verip sonra uçağı tekrardan düz konuma getiren mod). Bu yukarıda bahsettiğim olay gyro kapalı ve stabilize modları arasında oluyor
Merhaba, ben yaptığım uçaklarda kullanmak için bir gyro arayışındayım. Siz gördüğüm kadarıyla byme a kullanıyorsunuz. Tavsiye eder misiniz?
 
Merhaba, ben yaptığım uçaklarda kullanmak için bir gyro arayışındayım. Siz gördüğüm kadarıyla byme a kullanıyorsunuz. Tavsiye eder misiniz?
Evet radiolink byme A.
Ben beğendim açıkçası. Genelde dikkatim dağıldığında ve uçağın durumunu tam anlayamadığım zaman açıyorum kaza olmaması adına, baya işe yarıyor bu konuda. 6 tane uçuş modu var.
Eksileri şunlar: Elevonlu ya da v tailli modellerde byme a versiyonu kullanılamıyor.
Mesela ben bu yüzden yeni model seçerken şimdilik elevonlu modelleri eliyorum çünkü küçük bir dikkat dağınıklığında gyroyu kullanamıyacağım için uçak perte çıkacak.

Önceki çakma hobbyeagle A3 V2 gyromu kaç kez kalibre etmeme rağmen havada açıldığı sırada uçağı yere doğru harekete geçiriyordu.
Yabancı bir YouTubber (1nformatica) bana A3 Mini’yi önerdi ama çok pahalı olduğu için almadım. Onun yerine aliexpresten byme a aldım.
Byme A nın kurulumu gerçekten bayağı basit, gain ayarı falan yok.
 
Evet radiolink byme A.
Ben beğendim açıkçası. Genelde dikkatim dağıldığında ve uçağın durumunu tam anlayamadığım zaman açıyorum kaza olmaması adına, baya işe yarıyor bu konuda. 6 tane uçuş modu var.
Eksileri şunlar: Elevonlu ya da v tailli modellerde byme a versiyonu kullanılamıyor.
Mesela ben bu yüzden yeni model seçerken şimdilik elevonlu modelleri eliyorum çünkü küçük bir dikkat dağınıklığında gyroyu kullanamıyacağım için uçak perte çıkacak.

Önceki çakma hobbyeagle A3 V2 gyromu kaç kez kalibre etmeme rağmen havada açıldığı sırada uçağı yere doğru harekete geçiriyordu.
Yabancı bir YouTubber (1nformatica) bana A3 Mini’yi önerdi ama çok pahalı olduğu için almadım. Onun yerine aliexpresten byme a aldım.
Byme A nın kurulumu gerçekten bayağı basit, gain ayarı falan yok.
Bilgi için teşekkürler, almayı düşünüyordum şimdi kesin alıcam.
 
Selamlar RcKolik üyeleri. 👋

Sınavların bitmesiyle beraber yeni uçak arayışına başladım.
Arkadan itişli bir model olmasını ve özellikle dört kanal olmasına dikkat ettim.
Sonuç olarakta yeni uçağımı seçtim ve yapmaya başladım.


F18 Hornet
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Planda kanat 65cm civarı bişeydi gözüme bayağı küçük göründü bende kanadı 90cm e çıkardım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


F18‘in elevatörü biraz değişik, ben yaptım ama çok sağlam olmadı. Elevatörün iki tarafından birisini düz tutarken diğerine kuvvet uygulayınca hizaları bozuluyor. Mili boyama fırçasından yapmıştım ya o esniyor ya da elevatörün içinde çubuk dönüyor. Aslında ikisi de biraz oluyor gibi.
2 tane servo kullanıp normal elevatör yapmayı da düşündüm ama bu seferde elevatör alanı azaldığı için manevra kabiliyetini azalır diye vazgeçtim.
Bu konuyu nasıl çözmek gerekir sizce?

Rüzgar 100gram direnç uygulasa…
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu model bittikten sonra 2. uçak olarak Diablo modelini yapacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Belki benim gibi sorun yaşayan olurda bu yazıyı okur diye buradan benim bulmuş olduğum çözümü paylaşmak isterim. Elevatörün iki tarafını da kesip 2 tane servoyu paralel bağladım.
Elevatörün iki tarafı ilk başta zıt yöne hareket ediyordu sonra onu servoların +- ucunu değiştirerek yapmaya çalıştım olmadı, servo çalışmadı neyse çareyi servoların birini yukarı diğerini aşağı çevirmekte buldum (dönüş yönleri ile elevatör çekme-itme hareketi birinin aynısı olsun diye) bu seferde ikisi aynı oranda hareket etmiyordu (yekelerin birini ötekinden birazcık daha uzağa takmışım) ve uçuşta dengesizlik çıkarmasın diye 2-3 saatlik beyin fırtınasının ve testlerin sonucunda bi elevatör işini ancak çözebildim.

Elevatörü oldukça büyük yatay stabı ise oldukça küçük bıraktım çünkü modelin orjinalinde “Stabilator”(?) kullanılıyordu.

Yatay stabı uçağa yapıştırabileceğim alan çok küçüktü normal yapıştırsam sağlam olmazdı bende bu yüzden stabın içine çubuk sokup çubuklarla beraber uçağa yapıştırdım, bayağı sağlam oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Model: F18 Hornet
Materyal: Ben ucuz olduğu için 5mm fotoblok kullandım. (Kanat gibi kısımları iki kat fotoblok( kanadı uhu ile yapıştırdım ama tavsiye etmem çünkü köpüğünü eritiyor.).)
Uçuşa hazır ağırlık yaklaşık 900gram
Kanat açıklığı 90cm
Motor Sunnysky x2212 1400kv (1.1kg thrust)
Yapım videosu (planlar videonun açıklamasında):
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Maideni haftaya yapacağım inşallah daha tam bitmedi.
 
Belki benim gibi sorun yaşayan olurda bu yazıyı okur diye buradan benim bulmuş olduğum çözümü paylaşmak isterim. Elevatörün iki tarafını da kesip 2 tane servoyu paralel bağladım.
Elevatörün iki tarafı ilk başta zıt yöne hareket ediyordu sonra onu servoların +- ucunu değiştirerek yapmaya çalıştım olmadı, servo çalışmadı neyse çareyi servoların birini yukarı diğerini aşağı çevirmekte buldum (dönüş yönleri ile elevatör çekme-itme hareketi birinin aynısı olsun diye) bu seferde ikisi aynı oranda hareket etmiyordu (yekelerin birini ötekinden birazcık daha uzağa takmışım) ve uçuşta dengesizlik çıkarmasın diye 2-3 saatlik beyin fırtınasının ve testlerin sonucunda bi elevatör işini ancak çözebildim.

Elevatörü oldukça büyük yatay stabı ise oldukça küçük bıraktım çünkü modelin orjinalinde “Stabilator”(?) kullanılıyordu.

Yatay stabı uçağa yapıştırabileceğim alan çok küçüktü normal yapıştırsam sağlam olmazdı bende bu yüzden stabın içine çubuk sokup çubuklarla beraber uçağa yapıştırdım, bayağı sağlam oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Model: F18 Hornet
Materyal: Ben ucuz olduğu için 5mm fotoblok kullandım. (Kanat gibi kısımları iki kat fotoblok( kanadı uhu ile yapıştırdım ama tavsiye etmem çünkü köpüğünü eritiyor.).)
Uçuşa hazır ağırlık yaklaşık 900gram
Kanat açıklığı 90cm
Motor Sunnysky x2212 1400kv (1.1kg thrust)
Yapım videosu (planlar videonun açıklamasında):
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Maideni haftaya yapacağım inşallah daha tam bitmedi.
Uhu yerine Uhu Por kullanmanı tavsiye ederim. Servoların yönleri malesef kablolarının yerlerini değiştirmekle değişmiyor, kablolar zaten +, - ve sinyal kablolarından oluşuyor. Ayrıca tavsiyem fotoblok yerine debron kullanman, çok daha hafif ve yumuşak kenarlı uçaklar yapabilirsin.
 
İyi ki servoyu ya da alıcıyı yakmamışsın. Servo'nun yönünü ancak içini açıp potansın kabloarını değiştirerek yapabilirsin (tavsiye etmiyorum, değmez küçücük servolarda uğraşmaya), kumanda müsaade ediyorsa kanalı reverse edebilirsin, yön değiştirici aparatlardan kullanabilirsin ama gereksiz pahalı) ya da en temizi servonun montajını ona göre tasarlarsın.
En iyi çözüm en kolayıdır. Tekerleği yeniden keşfetmeye de gerek yok.
Elevatörler simetrik değil gördüğüm kadarıyla. Neden elevatörleri iki kat yaptın? Arka taraf ağır olsun diye mi?