- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,677
- Tepkime puanı
- 20,176
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
elektrikli retract dönüşümüFren mi bu yakışıklı arkadaşlar?
Son düzenleme:
elektrikli retract dönüşümüFren mi bu yakışıklı arkadaşlar?
@Özgür Evren Varol Ben yine depoya dönmek istiyorum Bir sorum olacak. Bu cam kumaş yada karbon kumaş ile baskı ağırlık yönünden kullanışlı mı ?Alçıdan kalıp yapıp komple gövde kanat yapmaya kalksam nasıl olur?
Cam/karbon kumaşla neyi karşılaştırıyoruz pek emin olmadım? Uçağı tamamen, camelyafı ve/veya karbon ile üretmek mümkün, ama alçı kalıpla gerekli yüzey kalitesine ulaşmak bence mümkün olmayacaktır. Bütün uçağı kompozit yapabilecek birisinin kalıpları da kompozit olarak yapabilecek beceri/tecrübe/ekipmanı olacağını düşünürsek zaten alçı kalıp kullanmak da otomatikman anlamsız hale geliyor
Şöyle söyleyeyim: Malumunuz rc uçak konusunda pek bir tecrübem yok. Deprondan bir trainer uçağım var. Protez imalatı yapan bir arkadaşım benim için aynı boyutlarda karbon kumaştan yapabileceğini söyledi. Ben daha önce bu malzeme ile hiç çalışmadığım için benim modelimin karbon kumaştan yapılmış hali ne kadar ağır olur uçar mı uçmaz mı kafam da bir fikir edinemedim.
Abi header daha dogrusu uat tankının. ana fonksiyonu hava kabarcıklarını toplamak ve motora giden hattan ayırmak. Sistemde sorun olup olmadığının görülebilmesi için mutlaka kolay görülen bir yerde olması gerekli. Bu tankta önemli miktarda hava birikiyorsa bela geliyorum demektir. Dahası bu meretin depoya nazaran daha sık aralıklarla bakım yada değiştirme ihtiyacı oluyor. İç içe bir sistem dediğin gibi hacim kazandırır ama başka sorunlar getirir gibi görünüyor.Eğer bu depo kapasite olarak yeterli olursa, header tankı ana depoyla iç içe olacak bir depo tasarımı hoş olmaz mıydı ? Hortum ve nipel sayısı yarı yarıya azalır yakıt şebekesi çok daha derli toplu olabilir miydi diye sesli düşündüm.
Desene her şeyin kendine has özel noktaları var. Biz de sayende bunları öğrenmiş oluyoruzLafı geçmişken bu konuya da değinelim, türbin motorlarının yumuşak karnı hava kabarcıklarıdır, normal motorların fazla etkilenmeyeceği minicik hava kabarcıkları bile bir türbin motorunun susması için yeterlidir. Bu yüzden yakıt sisteminin sızdırmazlığı çok önem taşır, ama ne yaparsanız yapın mutlaka bir yerlerden biraz hava gireceği için de bir hava tutucu elemana ihtiyaç duyulur.
Dalgıçlardaki vurgun misali yani... Peki, boşalan yakıtın yerine nefeslikten gelen hava nasıl sorun yaratmıyor?...
Ayrıca pompanın emişiyle oluşan negatif basınçtan (basınç düşmesi) kaynaklı yakıt içinde çözünmüş olan havanın da tekrar gaz haline geçmesi riski var (kola/gazozun açılma anında olan şey ile aynı fiziksel mekanizma)
...
Dalgıçlardaki vurgun misali yani... Peki, boşalan yakıtın yerine nefeslikten gelen hava nasıl sorun yaratmıyor?