Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Bugüne kadarki tüm çuvallamalardan toparlanan derslerin kullanıldığı son versiyon hava alık kanalını basmaya başlamaya cesaret etmiş bulunuyorum…
Hayli iddialı bir baskı olacak, 6 saatten fazla sürecek. Dilimleme yazılımım herhangi bir desteğe ihtiyaç olmayacağını öngördü ama bakalım haklı mı değil mi göreceğiz… Bana göre başarısızlık ihtimali başarılı olma ihtimalinden fazla, ama ya tutarsa diyerekten verdim coşkuyu. Toplamda 60 gr plastik, denemeye değer. Eğer başarılı olursa o zaman :halay::yuppi::hoppa::halay::yuppi::hoppa::halay::yuppi::hoppa:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Sağlam bir başlangıç yaptık bakalım...
Bu temel üst kısımlar basılırken parçanın tabandan kopmasına engel olacaktır, ama esas mesele kıvrımlı yerlerin düzgün basılıp basılamayacağı... bekleyip göreceğiz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
:halay::halay::halay::yuppi::yuppi::yuppi::hoppa::hoppa::hoppa::halay::halay::halay::yuppi::yuppi::yuppi::hoppa::hoppa::hoppa:

Sabah kahvaltısında donates soslu bir spaghetti yiyeceğim beklentisiyle uyanır uyanmaz 3D printera koştum veeee

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yukarıdaki fotoda Z eksenindeki değere dikkat edin lütfen, bu makinanın sınırı 200mm yani resmen sonuna kadar kullandık :)

Parçayı 0.15 mm tabaka kalınlığıyla basmıştım, desteksiz basılabilmesini sağlayan şey bu oldu yüksek ihtimalle, ve tabiki yüzey de ipek gibi bu ham haliyle bile, yani kalıp olarak kullanmaya uygun.

Parçanın yerine oturuşu da güzel:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tabiki kesin bir şey söylemek için diğer yarının da basılmış olması gerekli. Hemen onu da başlattım, 6 saat sonra ak koyun kara koyun belli olacak :)
 
Parçayı 0.15 mm tabaka kalınlığıyla basmıştım, desteksiz basılabilmesini sağlayan şey bu oldu yüksek ihtimalle, ve tabiki yüzey de ipek gibi bu ham haliyle bile, yani kalıp olarak kullanmaya uygun.
Gerçekten güzel çıkmış parça :yuppi:

Bu arada bizim kalıp alma video serisinde nerede almıştık en son ?
 
Bu arada bizim kalıp alma video serisinde nerede almıştık en son ?

Yolu yarılamıştık :) yani başlamıştık :):)

Ekim ayını bu işler için planlıyorum adminim. Biraz zımpara ve boya falan gerekecek, dışardaki havanın biraz daha insancıl olması gerek :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Sonunda, aylardır beynimi kemiren, kolay olacak diye girişip defalarca çuvallanan, pes edip “bu iş olmayacak en iyisi bazı şeylerden feragat edip basit bir versiyonuyla idare edelim” dedikten sonra, hiç beklenmedik bir anda gelen bir fikir ile başarıya ulaşılan bir iş!!! :thumbup::thumbup::thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu iki parçanın stl ve gcode dosyalarını 5 usb bellek, 5 sd card, 10 DVD’ye yedekleyip 5 ayrı bankada kiralayacağım kasalara koyacağım. Ayrıca yine 5 ayrı bulut hesabında da saklamak niyetindeyim. Şu an çok değerli bunlar :lol::lol::lol::lol::lol:
 
Demek 2.kanal da başarılı bir sekilde çıktı :thumbup::halay: İlk kanalın başarılı olması demek ki tesadüf değilmiş :hoppa:
Evet adminim ama açıkçası ikincinin düzgün basılabilmesinden çok bir arada ve modelle uyumlarıydı daha çok beni düşündüren ama harika oturdu herşey yerli yerine :)
 
Hava kanallarının şekilleri netleşince yakıt deposunun tasarımına giriştim. Uçağın 2-2.5 kg civarında yakıt alacağı ve bunun da çoğunu yakacağını düşünürsek uçuş sırasında ağırlık merkezinin değişmemesi için deponun da uçağın ağırlık merkezine olabildiğince yakın olması gerekir. Ancak Pantherde bu neredeyse imkansız, zira ağırlık merkezinin olduğu yerde hava kanalları var. Haliyle deponun kanalların önüne yerleşmesi gerekecek. Depoyu olabildiğince arkaya kaydırabilmek adına kanalların arasına giren bir tasarım yapmam gerekliydi. Aslında uzun zamandır bu konuda farklı tasarımlar yapmıştım ama kanallar netleşmediği için kesinleştirmiyordum. Bugün kanallar içime sinince depoya yöneldim ve alternatiflerimi teker teker değerlendirip en sonunda yucarlak kesitli şu depoya devam etmeye karar verdim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve deneme baskısını başlattım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Depomuz da geliyor sonunda :thumbup: Sanki uçuşa çok yaklaştık gibi :hoppa:

Peki deponun esas malzemesi ne olacak Evren hocam ? Herhalde bu kalıptan iki parça çıkacak ve bunları sonra yapıştıracaksın diye düşünüyorum, doğru mudur ?
 
Bu depo yaklaşık 2.9 litre kapasitede. Bu da yaklaşık 2.4 kg kerosen eder. Fabrika verilerine göre motor tam gazda dakikada 350 gr yakıt tüketiyor. Tam gazda 5 dakikalık uçuşun tükettiği yakıtın normal bir uçuşta 7-8 dakikaya yettiği varsayımıyla 7-8 dakikalık bir uçuş için 1.8 kg yakıta ihtiyacımız var demektir. Bu da 600 grlık daha bir rezerv anlamına geliyor. Tabi depoda her daim kullanılamayan bir hacim de vardır, onu da dikkate almak lazım. Yine de bu rezerv tam gazda 1 dakika yetecek kadar olacaktır en azından. Bu da 2-3 pas geçmeye yeter. Tabi model uçtukça bu rakamlar daha bir netleşir, o zaman gerekirse depoyu büyütmek yada küçültmek yoluna gidebilirim.

F9 ve F10 bölmelerinin arasında (tam CGnin arkası) hava girişinin her iki yanında bir miktar hacim var. Burası her iki tarafa birer “saddle” tank (heybe desek mi? :) ) koymak için uygun. Eğer bu depo yetmezse burayı değerlendirebilirim. Yada depo yetse bile uçuş sırasındaki CG değişimi fazla rahatsız ederse yine bu hacmi devreye sokup ana depoyu küçültmek de bir alternatif olabilir. Önce şu ilk deneme deposunu uçağın içine sokmayı becereyim :) bunlar sonraki adımlar ;)
 
Depomuz da geliyor sonunda :thumbup: Sanki uçuşa çok yaklaştık gibi :hoppa:

Peki deponun esas malzemesi ne olacak Evren hocam ? Herhalde bu kalıptan iki parça çıkacak ve bunları sonra yapıştıracaksın diye düşünüyorum, doğru mudur ?

Depo şimdilik camelyafı kumaş ve epoksi ile yapılacak, ilerde gerekli görürsem kevlar kumaşa geçebilirim.

Şu aşamada planım aynen dediğiniz gibi iki parça olarak kalıptan çıkartıp kapağı, nipelleri ıvır zıvırları taktıktan sonra birleştirmek. İlk kısım baştaki yarıküre olacak, ama geri kalan arka kısmın da iki parçada yapılması gerekebilir, o zaman toplam 3 parçada yapılmis olur.