Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Hala sıcaklık 30 üzerinde değil mi Evren hocam :rolleyes:

Termometre sıcaklığı 31-32 lerde oluyor gündüz, ama nem %90 üzerinde, hissedilen sıcaklıklar 35 üzerinde. Ama gün batımına doğru boraz daha rahat oluyor :) akşamüstleri yürüyüşe bile çıkılabiliyor. Pistin anahtarını edinebilirsem bu haftasonu uçuşa gidip yeni sezona merhaba demeyi planlıyorum :coolxf:
 
Yer çekimi olmasa kaplama yapıştıramayacağız.:laugh: Hoş olmasa uçak da gereksiz olur.:p
Elinize sağlık. Çok güzel gidiyor.:bravo:
 
Yer çekimi olmasa kaplama yapıştıramayacağız.:laugh: Hoş olmasa uçak da gereksiz olur.:p
Elinize sağlık. Çok güzel gidiyor.:bravo:

Teşekkürler :)

Yerçekimi olmasa hayat pek tatsız olurdu değil mi? Uçak diye bişey yok düşünsenize, ne kadar anlamsız bir hayat :p
 
Her iki kanadın da alt tarafları kaplandı :halay::yuppi::hoppa:

Bir taraf benim bile mükemmel kabul edebileceğim bir kalitede oldu, diğer tarafta kök siniri tarafında bir mmden biraz daha az bir boşluk kaldı, bu da tesviye sırasında arkadaki serenlerden birisinin tam olarak sıfırlanmamasından kaynaklanıyor, ikinci kanadı kaplamadan hemen önce farkettim sorunu ama gecenin bir vakti zımparaya girişmek gelmedi içimden, hızlı uçarsam kimse farketmez :pdiyerek devam ettim :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kanat kaplamalarının hazırlanması önemli bir aşama, Daha önce Hurricane başlığımda anlatmıştım, ama tekrar etmekte de sakınca yok :) ayrıca bu sefer az da olsa farklı bir yol izledim. Zaten hep söylerim malum, bu tür işlerde tek bir doğru yol yoktur, önemli olan ana fikirdir, modelden modele ve tabiki modelciden modelciye uygulamada farklılıklar olabilir. Bu modelin de kanatlarındaki incelmenin (taper) nispeten fazla olması nedeniyle böyle bir yola gittim, balsa levha israfımı azalttı bir miktar.

Önce kaplamada kullanacağım balsa levhaları seçtim (hepsi 2.4 mm kalınlıklı ve 10 cm genişlikli) Bunları uc uca getirdim ve birleşim hatlarını kontrol ettim, gereken yerlerde 1 m lik cetvelle dikkatlice uçlarını traşlayarak tam öpüşen levhalar elde ediyorum. bu kısım sağlam bir yapışma yüzeyi elde etmek için çok önemli.

Sonra hizalanmış bu levhaları ek yerlerinden küçük maske bantlarıyla birbirlerine tutturdum. Kanadın iskeletini de üzerine koyup kaplanacak alanın dış sınırlarını levhalar üzerine aktraıp çizdim (aşağıdaki kırmızı çizgiler)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Normalde levhaları birbirine yapıştırıp sonradan keserim, ama bu sefer önce dış sınırlardan kesip sonra yapıştırmayı tercih ettim. Aşağıdaki fotoda kesilmiş levhalar hala bantla tutturulmuş halde görülüyorlar. (Fotoğrafını çekmemişim ama bu aşamada ek yerlerine boyuna maske bantları da ekledim)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


levhalar iskelet üzerindeki yerlerine yerleştirilip boyut ve şekil uygunluğu kontrol edildi:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yapıştırma aşamasında levhaları bantlar aşağıya gelecek şekilde çeviriyorum, ek yerlerinden iki levhayı birbirine dik olacak şekilde büküyorum, ve araya alifatik tutkalı, biraz bol keseden ama aşırıya kaçmadan sürüyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


tüm ek yerlerine tutkal uygulanınca da levhayı düz zemin üzerine bastırıyorum, aralarda sıkışan tutkal aşağıda görüldiği gibi taşıyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


bu fazlalık tutkalları eski bir kredi kartı yada benzeri bir spatula ile sıyırıyorum, bu aşamada levhaların her ikisinin de eş seviyede olduğunu da garantilemiş oluyorum (spatula her ikisini de eşit kuvvetle aşağı bastırıyor):
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


son olarak da levhanın üzerine bir naylon örtü serip (altında da var tabiki :) ) ek yerlerine rijit cisimlerle destek olup üzerlerine ağırlıklar koyarak kurumaya bırakıyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


yapıştırıcı kuruyunca levhayı alıp her iki yüzeyini de zımparalıyorum, özellikle dışa gelecek tarafı biraz daha ince zımparayla, daha düzgün olacak şekilde zımparalıyorum, ve levhamız yerine yapıştırılmaya hazır hale geliyor:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
ikinci kanadı kaplamadan hemen önce farkettim sorunu ama gecenin bir vakti zımparaya girişmek gelmedi içimden, hızlı uçarsam kimse farketmez :pdiyerek devam ettim :D
Ne kadar hızlı uçarsan uç biz fark ederiz ki ;D:lollol:
Daha önce Hurricane başlığımda anlatmıştım, ama tekrar etmekte de sakınca yok :) ayrıca bu sefer az da olsa farklı bir yol izledim. Zaten hep söylerim malum, bu tür işlerde tek bir doğru yol yoktur, önemli olan ana fikirdir, modelden modele ve tabiki modelciden modelciye uygulamada farklılıklar olabilir.
Yalan olmasın diğer yöntemi tam hatırlayamadım ama bu yöntem ile sonuç bence şahane olmuş Evren hocam :thumbup:
 
İşte bu yüzden heli diyoruz! Pozitif ve negatif kollektif! Yerçekimi kimmiş?!! :p
Haklısın kardeş yaa. Zaten biliyorsun yerçekimi helikopterler için geçerli değil. O kadar çirkinler ki yer onları itiyor! :p
 
Haklısın kardeş yaa. Zaten biliyorsun yerçekimi helikopterler için geçerli değil. O kadar çirkinler ki yer onları itiyor! :p

Kargaya yavrusu şahin görünür abi. :D O çirkin helileri bile yavrum bebeğim diye seven garibanlarız işte...
 
Bu kanatlar biraz küçük mü ne :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Sanki kanatlara daha eklenecek birşeyler var...:)

:D
Bakınız kanatlar için yapılacaklar listesi :coolxf:
:saygilar:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol