Kanat paneli inşaat aşamaları:
Ufak bir iki değişiklik hariç Ziroli’nin klavuzdaki inşaat adımlarını aynen takip ettim.
Önce ana seren plan üzerindeki yerine sabitlendi:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonra firar kenarında sinirlerin altına girip uygun açıda durmalarını sağlayacak çıtayı plana sabitledim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonra tüm sinirler teker teker alt seren üzerine yerleştirilip yapıştırıldılar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
2 numaralı sinirle 1 numaralı sinirin arasına gelen ve aynı zamanda 1 numaralı sinirin açısını belirleyen parçaların bir kısmını yerlerine yapıştırdım. Bu parçalar bir sinir genişliği kadar (3mm) uzundular, Ziroli amca tasarımda gözden kaçırmış sanırım. Dik olan kenardan traşlanarak doğru uzunluğa getirildiler.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
W1 siniri de yerine yapıştırıldı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu aşamada tüm sinirlerin arka taraflarını alttaki çıtaya puntolayarak yapıştırdım ve üst ana sereni de yerine alıştırıp yapıştırdım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ana sereni firar kenarındaki üst serenin yapıştırılması takip etti
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanat borusunun geleceği yerde bir tane daha seren var, bu seren 6.4x6.4mm ve balsa olarak tasarlanmış. Başta bunu da ıhlamurla değiştirmek niyetindeydim ama elimde gayet sert balsa vardı bu ölçülerde, onu kullandım. Değişiklik olarak bu sereni bir bölme daha içeri doğru uzatıp w4 sinirine dayadım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Son olarak da hücum kenarı çıtasını ve aileron’un üst serenini yerine yapıştırdım. Bu seren de 3.2x6.4 balsa çıta.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu aşamadan sonra kanat tezgahtan ayrılıp alt arka kısımlardaki serenler yerlerine yapıştırıldılar.
3 numaralı sinire yapacağım kontraplak desteği sonradan eklemeye karar verdim, çünkü bu sinirde açacağım ve kanat borusunun içine gireceği deliğin tam konumunu belirlemek kolay değil. O yüzden bunu sonraya bıraktım, kanatların nihai hizalanma ve borularının yapıştırılma aşamasında bunu yapmak daha uygun olacak.
İki kanadın bu aşamaya gelmesi toplam 2 saat sürdü. ARF uçakları daha yavaş topladığımı söyleyebilirim ve Sümer Abi de bunu doğrulayacaktır